Flipper 470

ma_vaan____

Hei, onko kenelläkään kokemusta flipper 470 mallisesta veneestä?

Minkälainen ajettavuus?
Onko tukeva?

10

8296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veneilija

Flipper 470 on yksi tukevimmista veneistä kokoluokastaan ja erittäin laadukas, siinä on myös korkeat laidat. Se sopii myös isommille vesille ja on kuin omiaan kovemmissa kelissä. Jos löydät hyvän yksilön niin kannattaa ostaa pois.

• jerni

Flipperi on tosiaankin omimmillaan kovassa kelissä ja 30 solmun nopeuksissa. Laatu lyö laudalta kaikki muut mennen tullen.

• B_Bobby
        jerni kirjoitti:

Flipperi on tosiaankin omimmillaan kovassa kelissä ja 30 solmun nopeuksissa. Laatu lyö laudalta kaikki muut mennen tullen.

Kevyenä (290 kg) vain ottaa jokaisen aallon eli meno voi olla melko rasittavaa. Tyynellä säällä menee hienosti. Samoin styroksit rakenteissa natisivat inhottavasti.

Ajelin tuollaisella vajaa parikymmentä vuotta. Koneena Yamaha 60 2-t.

• B_Bobby
        B_Bobby kirjoitti:

Kevyenä (290 kg) vain ottaa jokaisen aallon eli meno voi olla melko rasittavaa. Tyynellä säällä menee hienosti. Samoin styroksit rakenteissa natisivat inhottavasti.

Ajelin tuollaisella vajaa parikymmentä vuotta. Koneena Yamaha 60 2-t.

Malli oli siis 470 GT. Se avoversio on siin S.

• Mies itä-suomesta
        B_Bobby kirjoitti:

Malli oli siis 470 GT. Se avoversio on siin S.

Itsellä 470 GT. Vene ihan OK, ryskyttää aallokossa kuten joku tuossa kirjoittelikin. pienemmillä nopeuksilla OK, kun vauhtia nostaa alkaa aallokossa paukuttaa. tyynellä erittäin suuntavakaa ja ihan OK

Tosin ikä painaa ikä painaa. Kone kannattaa olla alkaen 50 hp, kestää komeasti vielä tuonne sadan hp:n kieppeille, vauhti siitä ei tosin juurikaan nouse

• Mies itä-suomesta kirjoitti:

Itsellä 470 GT. Vene ihan OK, ryskyttää aallokossa kuten joku tuossa kirjoittelikin. pienemmillä nopeuksilla OK, kun vauhtia nostaa alkaa aallokossa paukuttaa. tyynellä erittäin suuntavakaa ja ihan OK

Tosin ikä painaa ikä painaa. Kone kannattaa olla alkaen 50 hp, kestää komeasti vielä tuonne sadan hp:n kieppeille, vauhti siitä ei tosin juurikaan nouse

Itselläni oli ko vene jonka kunnostin. Itse olin tyytyväinen siihen,nousi liukuun nopeasti ja oli vakaa. Allokossa kuului kova "pauke" joka selitti tasapohjaisuus ja siitä syystä vaihdoin veneen pois. Ei jaksanut kuunnella pauketta joka kerta kun oli pieni aallokko ja se ärsytti. Kone minulla oli 70hv yamaha jolla päästiin 38s oikealla potkurilla.

• Anonyymi

mulla on kohta lipperi

• Anonyymi

mulla on nyt. miksän muuten noissa on nii pieni konesuositus, 35hv? selkeesti kuitenki 50hp on se perusvaihtoehto mikä nois on.

• Anonyymi

Onko kellään tällä hetkel kyseistä venettä ja mitkäköhän on bensan kulutukset 60 hv yamaha 2 tahti 1985

• Anonyymi

1991 470GT + Yamaha 60 1985 (19" nousuinen alumiini)
        Matkanopeus 20kn 13.5-15l/H @3300rpm
        Huippunopeus 32.5kn @4500rpm

Matkanopeudella mitattu kulutus n. 300kg kuormalla usein alle 15l/h

Huippunopeus mitattu n. 180kg kuormalla

Potkuri on vähän jyrkähkö, mutta nousee pintaan 400kg kuormalla ja matkaajossa turisee hiljaa pienillä kierroksilla joten en ole etsinyt loivempaa.

Ventilaatiolevy on pohjan tasalla, ns mökkikorossa. Konetta meinasin nostaa sen 5cm ylemmäs. Kulutus putoaisi entisestään ja huippunopeutta tulisi lisää. Ensi kesänä mittailen uudet kulutukset.

Juhannuksena ostin kakkosveneeksi ja olen ajanut sillä jo noin 400merimailia.
        Olen kyllä tykännyt veneestä.

Ei se niin huono ole aallokossa kuin tästä keskustelusta saa kuvan.

Edellisellä suht tasapohjaisella pulpettiveneellä ei vaahtopäiden sekaan järvelle ollut mitään asiaa, tällä flipperillä siellä pärjää, joskaan sinne ei huvikseen lähde

"Ykkös"veneenä mulla on Vator 17R,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      58
      3713
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      72
      3085
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      53
      2281
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      14
      1510
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      65
      1289
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      86
      1146
    7. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      981
    8. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      23
      981
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      955
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      47
      942
    Aihe