Hei, antaakaa hyviä vinkkejä joilla saa hallittua hiivatulehdusta raskausaikana ja kun rv. vasta 14 4 niin esim. varsinaista hiiva lääkkeen käyttöä ei suositella! On vaan niin käsittämättömän viheliäs vaiva ja varsinkin kun on raskaana ja kunnon lääkitystä ei tahdo olla.. Neuvolasta kysyessä täti sanoi että hae maitohappobakteeri tabletteja ja niitä nyt oon koittanut syödä 3pvä.. :(
Onkohan muuten hiivatulehdus vaaraksi sikiölle?????
hiivatulehdus ja raskaus.. :(
8
11303
Vastaukset
- yleistä raskausaikana
varmaan lähes jokainen kärsii hiivasta raskaana ollessa..en usko että se kovin vaarallista on mutta ainakin täällä saa käyttää emätinpuikkoja.
- kun oon
syöny paljon puolukoita ja jättänyt sokerit ja valkoiset viljat pois. Ei o ollu virtsatieinfektioitakaan ja nyt loppusuoralla raskautta mennään :)Apteekista saa myös emättimeen laitettavaa valmistetta joka ennaltaehkäisee hiivaa sitä voi käyttää raskausaikana, mutta en tiedä voiko vielä noin pienillä viikoilla kun tosiaan niitä hiivalääkkeitäkään ei suositella alkuraskaudessa.
- ihan yleistä
Mullakin oli tosi ärhäkkä hiivasienitulehdus, itse asiassa oli ollut jo pidempään ja antibioottikuurin myötä se vaan paheni. Lääkäri määräsi emätinpuikkoja viikoksi (normi kuurin pituus olisi ollut kaksi viikkoa) ja jotain rasvaa kutinaan. Sanoi vielä että sitä rasvaa voi käyttää vauvallakin mutta tuoteselosteessa luki että raskauden aikana ei suositella isoille ihoalueille pitkäksi aikaa, joten jäi vähän ihmetyttämään. Joten rasvaa käytin vain ensimmäiset kolme päivää. Hyvin auttoi ja nyt on paaaaaljon helpompi olla. :)
Olin silloin 28. viikolla raskaana, en tiedä että voiko alkuraskaudessa käyttää samoja lääkkeitä. Eiköhän lääkäri tiedä parhaiten. - kerrottiin...
ihan yleistä kirjoitti:
Mullakin oli tosi ärhäkkä hiivasienitulehdus, itse asiassa oli ollut jo pidempään ja antibioottikuurin myötä se vaan paheni. Lääkäri määräsi emätinpuikkoja viikoksi (normi kuurin pituus olisi ollut kaksi viikkoa) ja jotain rasvaa kutinaan. Sanoi vielä että sitä rasvaa voi käyttää vauvallakin mutta tuoteselosteessa luki että raskauden aikana ei suositella isoille ihoalueille pitkäksi aikaa, joten jäi vähän ihmetyttämään. Joten rasvaa käytin vain ensimmäiset kolme päivää. Hyvin auttoi ja nyt on paaaaaljon helpompi olla. :)
Olin silloin 28. viikolla raskaana, en tiedä että voiko alkuraskaudessa käyttää samoja lääkkeitä. Eiköhän lääkäri tiedä parhaiten.minulle lääkäri sanoi viikolla 9 jotain, että jos kutina jatkuu, kannattaa hakea apteekista rasvaa, eli ei minulle ainakaan sanonut, ettei suositella alkuraskauden aikana käytettäväksi... Kannattaa kysyä lääkäriltä jos mietityttää...
- hiivaton
Syö esim. Idoform tai Laktoseven -maitohappobakteereja ja laita lisäksi öisin emättimeen maitohappobakteerikapseli.
- Epätietoinen???
Hei!
Olen raskaana rv 31 3 ja nyt mua on muutaman päivän ihmetyttänyt outo vaiva, joka on osittan samanlainen kuin aiemmin tässä raskaudessa kärsimäni 3 hiivatulehdusta, (johon auttoivat emätinpuikot)...
Nimittäin samanlainen kellertävä ja tahmeahko valkovuoto, mutta ilman hiivatulehdukseen liittyvää kutinaa ja kokkareita vuodon seassa.
Sukupuolitaudit ja bakteerivaginoosi on jo aiemmilla kerroilla poissuljettu ja elän vakituisessa ja vakaassa parisuhteessa.
Olen viimeisimmän puikkokuurin jälkeen käyttänyt Lactoseveniä ja Gynocapsia ehkäisemään hiivan uusiutumista. Myöskään mieheni ei ole saanut hiivan oireita, vaikka aiemmista (silloin vielä piilevistä) hiivatulehduksista myös hän sai oireita.
Onko kyseessä siis vain hieman erilainen valkovuodon koostumus ja / tai muuttunut emättimen bakteeritasapaino vai sittenkin hiiva epätyypillisin oirein?
- -kätilö-
Voi hyvänen aika... Ei aina tiedä mitä sanoa.. Jos sulla on selkeät hiivaoireet, niin menet apteekkiin ja ostat puikot, yleensä 3kpl paketeissa ja laitetaan kolmena iltana peräkkäin. On olemassa myös yhdistelmiä, et rasva ja vaikka yksi vahvempi puikko. Mutta siitä puikosta joka tapauksessa valuu ainetta myös ulkosynnyttimille. Siinä lääkkeessä ei ole mitään vaaraa ja suurempi vaara on hoitamattomassa infektiossa, sit voi alkaa supistella ja johtaa vaikka keskenmenoon sen vuoksi. Olen kätilö ja tiedän kyllä mistä puhun. Itse olen raskauden aikana käyttänyt kaksi hiivakuuria ja toinen oli joskus rv 10.
- ...
Niinkuin tuossa jo aiemmin yksi kirjoittaja sanoikin, sokerit ja valkoiset viljat pois. Mulla joskus aikoinaan lakkasi kaikki puikot auttamasta - pahensivat vaan tilannetta vaikka ennen olivat auttaneet. Silloin huomasin että ruokavaliolla hoituu muutenkin parhaiten. Kun jätät pois muutamaksi päiväksi kaiken makean, myös hedelmät eli luonnon omatkin sokerit, niin hiiva ei saa ravintoa. Vaalea leipä ja pastat ja hiivapitoiset ruuat & juomat pois myös. Raskaanahan nyt et muutenkaan olutta ja viiniä varmaan paljoa ota, mutta muun ajan hoidossa nääkin pitää huomioida. Puolukkaa, sitruunaa, piimää yms hapanta kehiin ja maitohappobakteerit. Eli jos vaikka gefiluspiimää juot, niin ei tartte apteekin kautta käydä. Silloin kun mulla on vain lieviä oireita (niinkuin nytkin raskauden aikana kun on tullut vähän tavallista enemmän syötyä makeaa...) niin riittää kun vain osittainkin tuota toteuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941739
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401533- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9884- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829