Hiljainen...

hieroja....

Millainen hierojan pitäisi olla luonteeltaan?
Kovaääninen kälkättäjä vai pärjääkö ujohko vähän hiljaisempi...
Itse olen juuri tuota hiljaisempaa sorttia, mutta millaisella hierojalla mieluiten kävisitte?

10

1934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jps

      Kyllä hoitajan täytyy puhua!! En vois ikinä kuvitella että menisin hoitajalle jos ei puhu mitään. Tulee aika pervo olo hoitajasta.

    • asiakkaasta

      toiset tykkäävät jutella ja toiset olla hilja, sen vaistoa hyvin nopeasti.
      Eli tilanteen mukaan.

      • samaa mieltä

        Hierojan tulee toimia asiakaslähtöisesti joka tilanteessa.


    • pärjää.

      Pärjää hyvin hiljaisempi.
      Jos käyttäydyt asiallisesti, olet lempeä rauhallinen ja kohtelias sekä hierot hyvin, niin asiakkaat tykkää. Työn laatu ja sanaton viestintäkin kertoo paljon. Ei tarvitse pälättää.

      • en halua

        joutua kälättäjälle hierottavaksi. Sama koskee kampaajia ym ym. En voi rentoutua jos täytyy koko ajan olla skarppina päivittelemään säätä ym oman elämäni kannalta turhaa. En halua että hieroja minua väkisin jututtaa. Kysyä saa jos on jotain hoitoon liittyvää, mutta en halua käyttää sitä aikaa turhan mussuttamiseen.


      • kokemuksia...
        en halua kirjoitti:

        joutua kälättäjälle hierottavaksi. Sama koskee kampaajia ym ym. En voi rentoutua jos täytyy koko ajan olla skarppina päivittelemään säätä ym oman elämäni kannalta turhaa. En halua että hieroja minua väkisin jututtaa. Kysyä saa jos on jotain hoitoon liittyvää, mutta en halua käyttää sitä aikaa turhan mussuttamiseen.

        Omat hierottavat asiakkaani ainakin ovat kovasti valittaneet että heidän hierojansa ovat vain pälättäneet ja pälättäneet eikä asiakas ole voinut rentoutua sen vuoksi ollenkaan. Itse olen hiljaisempi, puhun vain asiaa enkä häiritse asiakasta sillä kuinka nyt veljen kaimalla oli 60-v. synttärit viikonloppuna ja kuinka siellä oli mansikkakakkua mutta että keliaakikoille ei ollut mitään päläpäläpälä. Tästäpä syystä moni hieroja on menettänyt asiakkaansa minulle, sillä ovat vaihtaneet pälättäjät sellaiseen hierojaan joka ei heitä hieronnan aikana ehdoin tahdoin häiritse.


      • päin
        kokemuksia... kirjoitti:

        Omat hierottavat asiakkaani ainakin ovat kovasti valittaneet että heidän hierojansa ovat vain pälättäneet ja pälättäneet eikä asiakas ole voinut rentoutua sen vuoksi ollenkaan. Itse olen hiljaisempi, puhun vain asiaa enkä häiritse asiakasta sillä kuinka nyt veljen kaimalla oli 60-v. synttärit viikonloppuna ja kuinka siellä oli mansikkakakkua mutta että keliaakikoille ei ollut mitään päläpäläpälä. Tästäpä syystä moni hieroja on menettänyt asiakkaansa minulle, sillä ovat vaihtaneet pälättäjät sellaiseen hierojaan joka ei heitä hieronnan aikana ehdoin tahdoin häiritse.

        Kakka vanteensa valitsee... Osa asiakkaista arvostaa omaa rauhaa ja osa haluaa keskustella muustakin kuin pelkästään hoitoon liittyvista asioista. hieronta, niinkuin muutkin hoitotapahtumat, on kokonaisvaltainen tapahtuma ja heikoin lenkki ratkaisee. Jollekin asiakkaalle se ratkaiseva heikkous voi olla se "kälätys" ja toiselle "jurottaminen".

        On myös ammattitaitoa/asennetta/kokemusta olla hiljaa asiakkaan niin viestiessä.

        Kaikentyyppisille hoitajille on tilaa, niin kädenjälki, yleinen olemus, luonne, hoitotilat, hinnat jne jne AINA poikkeavat jollakin tapaa toisesta. Ja luojan kiitos niin hoidettavatkin haluinensa ja mieltymyksinensä poikkeavat toisistaan.


      • minäkin...
        päin kirjoitti:

        Kakka vanteensa valitsee... Osa asiakkaista arvostaa omaa rauhaa ja osa haluaa keskustella muustakin kuin pelkästään hoitoon liittyvista asioista. hieronta, niinkuin muutkin hoitotapahtumat, on kokonaisvaltainen tapahtuma ja heikoin lenkki ratkaisee. Jollekin asiakkaalle se ratkaiseva heikkous voi olla se "kälätys" ja toiselle "jurottaminen".

        On myös ammattitaitoa/asennetta/kokemusta olla hiljaa asiakkaan niin viestiessä.

        Kaikentyyppisille hoitajille on tilaa, niin kädenjälki, yleinen olemus, luonne, hoitotilat, hinnat jne jne AINA poikkeavat jollakin tapaa toisesta. Ja luojan kiitos niin hoidettavatkin haluinensa ja mieltymyksinensä poikkeavat toisistaan.

        keskustella asiakkaan kanssa jos tämä niin haluaa. Mutta tuossa ylempänä olikin puhetta sellaisista hierojista, joilla on ihmeellinen pälätyksen tarve eivätkä he tajua että asiakas ei ole kiinnostunut kuulemaan millaisissa sukukesäjuhlissa hieroja on juuri käynyt ym ym. Asiakas haluaisi vain keskittyä rentoutumiseen ja se ei onnistu jos hieroja väkisin jututtaa ja juttu on vielä täysin tyhjäsisältöistä.


      • asiat ovat kohdallaan....
        minäkin... kirjoitti:

        keskustella asiakkaan kanssa jos tämä niin haluaa. Mutta tuossa ylempänä olikin puhetta sellaisista hierojista, joilla on ihmeellinen pälätyksen tarve eivätkä he tajua että asiakas ei ole kiinnostunut kuulemaan millaisissa sukukesäjuhlissa hieroja on juuri käynyt ym ym. Asiakas haluaisi vain keskittyä rentoutumiseen ja se ei onnistu jos hieroja väkisin jututtaa ja juttu on vielä täysin tyhjäsisältöistä.

        Asiakalähtöistähän tämä homma keskusteluineen ja/tai hiljaisuuksineen on.

        Jos on neuroottinen tarve puhua , jopa ilman keskustelukumppania, niin eiköhän hoitajalla itsellään olisi jonkinlaiseen hoitoon hakeutumisen paikka?

        Yksi ammattisisko "ilkesi" vielä tunnustaa, että hänelle usein sanotaan: " Etkö sinä voisi olla yhden kerran ihan hiljaa ?". No valkkautuuhan silläkin tapaa itsensä näköinen asiakaskunta.

        Itse olen paikkakunnastani ja sukupuolestani poiketen varsin puhelias, mutta en tunne itseäni vaivautuneeksi tai "loukatuksi", vaikkei asiakas haluakkaan puhua mistään yhtään mitään. Tosin kun työpäivät ovat normaalisti 7 - 10 h tehollista, niin aika kuluua paaaaljon paremmin, kun on juttukaveri hieromisen aikana. Asiakkaina on myös monien alojen ja harrasteiden asiantuntijoita, niin myös keskustellessa oppii ihan oikeitakin asioita myös hieronnan ulkopuolelsta. Ja ihan lihasrentoutumisen kannalta kaularangan käsittelyn aikana asiakkaan puhuminen estää lihasten (täydellisen) rentona olemisen.

        Kuten sanottu. Yhtä oikeaa tapaa ei ole...


    • hiljaahyvätule

      Hyvä hieroja (tai kampaaja) aistii kyllä, milloin asiakas haluaa oikeasti vain rentoutua oman hetken parissa ja kuunnella kehon tuntemuksia ja rauhoittua. Jopa sama, tuttu asiakas voi joskus olla puheliaampi ja toisinaan taas aivan hiljaa.
      Itse en asiakkaana halua kuunnella radiota enkä todellakaan jutella mitään.

      Eli kyllä: hiljaisemmille hierojille riittää todellakin asiakkaita! Ihmiset ovat yhä stressaantuneempia ja kaipaavat hiljaista lepohetkeä ilman radiota ja pälpätystä. Monihan on juuri sellaista kuunnellut toimistossa koko päivän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe