ICD-koodit

ei tajua

Koska minulla vaikeuksia pomoni kanssa muutenkin niin tahtoisin tietää mitähän koodi 020.9 (?) tarkoittaa.
Kävin ekassa ultrassa pitkien lapsettomuus hoitojen seurauksena vihdoin raskaana ja nytten määrättiin 1vk saikkua ja icd koodina oli tuollainen.
Menetänkö palkkani tältä ajalta kuten menetin punktio päivältä vaikka mitään koodia ei oltu lappuun kirjoitettu mutta kuulemma lapsettomuus ei ole sairaus ja siitä ei saa palkkaa!

10

5539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kelaan

O20.9 Määrittämätön alkuraskauden verenvuoto

Kuulostaa palkalliselta sairausloman syyltä. Kannattaa soittaa Kelaan ja kysyä sieltä mitkä ICD-koodit kuuluvat sairausloman piiriin.

• edelliseen

...siis palkallisen saikun piiriin

• koodin selville

Jos haluaa. Koodit on ihan lulkista kamaa ja kirjastoakin löytyy varmaan ICD raamattu.

Palkkaa pitäs saada, jos käy esim. sairauden takia lääkärissä tai hoidossa (sairauteen). Esihenkilölle ei kuulu mikä hoito on edes menossa, mutta se täytyy tietty ilmottaa ja mielummin ENNEN.

Itse sain vuosia korvauksia (palkkaa) hoitokäynneistä vaikka jälkkäsin ne tarkoituksella iltapäivään, joten ei tarvinnut pala töihin. Valitettavisi KATEUS kävi kylässä ja eräs nainen valitti ja pomoni kieltäytyi maksamasta tämän jälkeen palkkaa. En nostanut meteliä, koska itselläni oli jäljellä muutama hoitokerta. Jos olisin ollut hankala olisin voinnut vetää jutun rosikseen ja saannut muutaman tunnin palkat. Jätin ko. yrityksen (ABB), kun siellä vallitsee viidakon laki ja palkat surkeita.

Kannattaa aina sopia etukäteen asiat esihenkilön kanssa. Mutta selvitä asia HOITAVAN lääkärin taholta kuuluuko palkka tulla!! Monet pomot on sellasia valehtelioita, että vetää taloonpäin... oma bonus voi tippua, jos on liian kiltti!!

• hoidoista

johtuvista sairaspoissaoloista ei tarvitse maksaa palkkaa, se on ihan totuus eikä se miksikään oikeuteen viemällä siitä muutu. Toinen, mistä ei tarvitse maksaa palkkaa, on kauneusleikkaukset ja niistä aiheutuva sairaspoissaolo. Jotkut pomot maksaa silti palkkaa, mutta se on sitten omaa hyväntahtoisuutta jos niin tekee. Itse en saanut palkkaa punktion jälkeisistä sairaslomista.

• Odottaja77

Onko firmassa palkanlaskija? Jos on palkanlaskija, niin sinun ei tarvitse edes näyttää koko saikkulappua pomolle. Palkanlaskijalle riittää.

Jos olet töissä pikkufirmassa jossa pomo on omistaja ja palkanlaskija ja ette kuulu minkään ammattiliiton alle, niin aika vaikeeta varmaan on tapella. Jos taas kuulut liittoon niin sinne vaan yhteys ja asiat järjestykseen.

• kyseessä

ja olen sijaisena.
        Joten kun olen ollut lapsettimuushoidoissa niin niistä jo noussut haloo ja kaikki poissaolo tunnit olen tehnyt tarkasti takaisin mutta tosiaan punktiosta sain viikon saikkua jota pomo väittää palkattomaksi. Lääkäri sanoi että koska papereissa lukee että minun diagnoosilla(ei miehen) niin minun kuuluu palkka saada ja käski ottamaan joka paikkaan yhteyttä asiasta.
        Ja nyt tämä uusi saikku, tiedän että pomo saa tietää koodin selville ja sitä juuri en haluaisi koska en tahtoisi että hän saa tietää että olen raskaana. Pomo tehnyt selväksi että sairasloma laput on kuljettava hänen kautta.

• Odottaja77
        kyseessä kirjoitti:

ja olen sijaisena.
        Joten kun olen ollut lapsettimuushoidoissa niin niistä jo noussut haloo ja kaikki poissaolo tunnit olen tehnyt tarkasti takaisin mutta tosiaan punktiosta sain viikon saikkua jota pomo väittää palkattomaksi. Lääkäri sanoi että koska papereissa lukee että minun diagnoosilla(ei miehen) niin minun kuuluu palkka saada ja käski ottamaan joka paikkaan yhteyttä asiasta.
        Ja nyt tämä uusi saikku, tiedän että pomo saa tietää koodin selville ja sitä juuri en haluaisi koska en tahtoisi että hän saa tietää että olen raskaana. Pomo tehnyt selväksi että sairasloma laput on kuljettava hänen kautta.

Iso firma, eli kuulutte liittoon ja varmasti on myös luottamus ihminen. Nyt hänen juttusille. Pomolla ei ole oikeutta vaatia saikkulappua nähtäväksi, palkanlaskija riittää. Älä alistu. Oikeudet ne on lapsettomillakin.

Maanantaina selvität asiat liitosta/luottamusmieheltä. Mitkään pikkupomot eivät Suomenmaassa saikkurahoista päätä.

• löytyy

googlettamallakin

• palkkaa,

alkuraskauden verenvuodolla saa palkallista sairaslomaa.

• macaroni

Vaikka viestiketju on vanha, niin vastaan silti. Alkuraskauden verenvuoto ei ole ollenkaan sama kuin lapsettomuushoito. Näin ollen koodilla O20.9 sairaslomalla olevalle kuuluu maksaa palkka. Toivottavasti tämä tarina päättyi hyvin sekä työpaikan että vaavin osalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1260
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe