rotille allerginen?

apuuva..

Minulla on nyt ollut puoli vuotta rottia, tällä hetkellä niitä on 14.

Nyt minulla on muutamia viikkoja ollut kova kutina silmissä ja nenässä ja nuha tulee aina välillä tosi kovana ja aivastelu on kamalaa!!! Mitään muuta kutinaa tai ihottumaa tai muuta ei ole ollut. Aluksi ajattelin että se on siitepöly tai muuta allergiaa kun se pahenee tai alkaa aina kun lähden ulos. Mutta nyt se on välillä ollut sisälläkin... Voisiko olla eläinallergiaa?

5

567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .............

eläinallergiaa, 14 rottaa, siinä hilse pölisee...

• ja keräsin laitoksen arvon koe-eläinrotilta pissanäytteitä ja titrasisn näytteistä C-vitamiinin määriä, niin tein seuraavan havainnon rottien (Rattus) osastolta :
      Rottaperheet asuivat omissa häkeissään viettäen sosiaalista elämäänsä ja niillä oli myös eräänlaista pahnaa ja kasvisperäistä ruokaa.

Tuskin nyt sinunkaan rottasi ihan samanlaisilla lakanoilla nukkuvat ja samaa ruokaa syövät kuin itse syöt.SIIS: Ota huomioon pahnat ja rehu mahdollisina allergeeneinä.

• Allergikko

Kannattaa mennä allergiatesteihin. Voi olla eläinallergiaa, mutta tosiaan voi johtua jostain muustakin. Ei kannata luopua rotista vielä tai mitään, selvitä ensin mille todella olet allerginen.
      Onnea matkaan! :)

• gerbiilin ex-omistaja

Sopis hyvin kuvaan.. Mä kestin puolivuotta ja tulin gerbiilille ihan totaalisen allergiseksi. Undulaatteja oli ollut jo siihen asti melkein 10v eikä niistä tullut mitään (!?). Nää jyrsijät tuppaa olemaan aikamoisia allergisoijia. Pahimmasta päästä. Kannattaa vaihtaa ne pehmukkeet ensin vaikka paperiin (mulla oli niitä -> heinäallerginen) ja katsoa mitä tapahtuu

• allerginen kanssa

itse huomasin, että...olin rotan puruille allerginen:( käytin aikani rotallani kissanhiekkaa kuivikkeena. huomasin kumminkin, että purut toimivat paremmin.
        aloitin taas purujen käytön. niissäkin on huomattavia eroja.kaikki purut ei pölise yhtä paljon. kannattaa katsoa purupusseja, koska osassa on tosin paljon hienoa purunpölyä ja toisissa pusseissa karkeampaa...
        kokeile eri merkkejä ja erilaisia puruja, silläkin voi selättää ongelman.niin ainakin minä tein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      127
      5211
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      2012
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      138
      1423
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      106
      1272
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      95
      1242
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      187
      1101
    7. Huono grilli kokemus

Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll
      Puolanka
      27
      1039
    8. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      47
      1032
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      65
      1010
    10. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      861
    Aihe