rotille allerginen?

apuuva..

Minulla on nyt ollut puoli vuotta rottia, tällä hetkellä niitä on 14.

Nyt minulla on muutamia viikkoja ollut kova kutina silmissä ja nenässä ja nuha tulee aina välillä tosi kovana ja aivastelu on kamalaa!!! Mitään muuta kutinaa tai ihottumaa tai muuta ei ole ollut. Aluksi ajattelin että se on siitepöly tai muuta allergiaa kun se pahenee tai alkaa aina kun lähden ulos. Mutta nyt se on välillä ollut sisälläkin... Voisiko olla eläinallergiaa?

5

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .............

      eläinallergiaa, 14 rottaa, siinä hilse pölisee...

    • ja keräsin laitoksen arvon koe-eläinrotilta pissanäytteitä ja titrasisn näytteistä C-vitamiinin määriä, niin tein seuraavan havainnon rottien (Rattus) osastolta :
      Rottaperheet asuivat omissa häkeissään viettäen sosiaalista elämäänsä ja niillä oli myös eräänlaista pahnaa ja kasvisperäistä ruokaa.

      Tuskin nyt sinunkaan rottasi ihan samanlaisilla lakanoilla nukkuvat ja samaa ruokaa syövät kuin itse syöt.SIIS: Ota huomioon pahnat ja rehu mahdollisina allergeeneinä.

    • Allergikko

      Kannattaa mennä allergiatesteihin. Voi olla eläinallergiaa, mutta tosiaan voi johtua jostain muustakin. Ei kannata luopua rotista vielä tai mitään, selvitä ensin mille todella olet allerginen.
      Onnea matkaan! :)

    • gerbiilin ex-omistaja

      Sopis hyvin kuvaan.. Mä kestin puolivuotta ja tulin gerbiilille ihan totaalisen allergiseksi. Undulaatteja oli ollut jo siihen asti melkein 10v eikä niistä tullut mitään (!?). Nää jyrsijät tuppaa olemaan aikamoisia allergisoijia. Pahimmasta päästä. Kannattaa vaihtaa ne pehmukkeet ensin vaikka paperiin (mulla oli niitä -> heinäallerginen) ja katsoa mitä tapahtuu

      • allerginen kanssa

        itse huomasin, että...olin rotan puruille allerginen:( käytin aikani rotallani kissanhiekkaa kuivikkeena. huomasin kumminkin, että purut toimivat paremmin.
        aloitin taas purujen käytön. niissäkin on huomattavia eroja.kaikki purut ei pölise yhtä paljon. kannattaa katsoa purupusseja, koska osassa on tosin paljon hienoa purunpölyä ja toisissa pusseissa karkeampaa...
        kokeile eri merkkejä ja erilaisia puruja, silläkin voi selättää ongelman.niin ainakin minä tein.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3464
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1948
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1578
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1415
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe