Syön masennukseen SSRI-lääkettä (Seronilia 40 mg/pv.). Olen syönyt epäsäännöllisesti n. vuoden, nyt n. 1 kk.n ajan säännöllisesti tuota lääkettä. N. viikko sitten huomasin selvän psoriläiskän kyynärpäässä, ensimmäistä kertaa.
Olen ottanut selvää monesta paikasta psorista ja muutamissa paikoissa on lukenut että psorin laukaisee jotkut lääkkeet, sairaudet, stressi jne. Ja tietysti perinnöllisyys, isälläni on psoriasis, puhjennut yli 50 v.na. Itse olen 28 v.
Mietinkin että voiko tosiaan nuo mielialalääkkeet tuoda pintaan jossain "pinnan alla" muhivan psorin??
Kiitos jos jaksoit lukea ja kommentoida!
SSRI-lääkkeistä psoria?
4
910
Vastaukset
- Ihopiste
alueesi Ihopisteeseen joka on Iholliiton terveydenhoitopaikka ja jossa annetaan neuvoja ja kysy heiltä mitkä lääkkeet saattavat laukaista psorin. SInne voi soittaa, ja voithan soitaa varmaan mihin Ihopisteeseen vain mutta siellä voi käydäkin ilmaiseksi kysymässä sairaanhoiatjalta neuvoa.
Esim. verenpainelääkkeistä betasalpaajia ei Pharmaca Fennican mukaan pitäisi määrätä potilaalle jos suvussa on psoriasista.- I´m psori
ja linkkiä tuosta Pharmaca Fennican jutusta, ettei betasalpaajia saisi määrätä potilaille, jos suvussa on psoriasista.
Voisko tuo betasalpaaja laukaista psorin ja voisikko betasalpaajan käytön lopettaminen auttaa psorin oireisiin? Käytän betasalpaajaa käsien vapinaan, en verenpaineen hoitoon. Vapiskoon kädet, kun vaan psori pysyis aisoissa.
- Sinkku42
Itselläni psori puhkesi joulun alla kun erosin ja mulle tuli kauhea masennus ja stressi kuinka pärjään. Suvussani ei ole psoria kellään, näin ollen minulla sen toi "pintaan" stressi. Voimia sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713538
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851568Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251289- 1581232
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941003- 35981
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16963Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57842Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk92804- 62765