jotenkin

pinsio

palaan linjoille minäkin.
Asian vierestä, mutta loistava on minun mielestä Janne Raappana solistina, oliskohan 'uusi' Tapsa. Ääntä riittää ja fiksu nuori mies. Ihan niinkuin Tapsa -67 tai -68, ihan niinkuin haluatte!

28

1313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Öynöy

Tapani on ainutlaatuinen. Ei ole olemassa, kuin yksi ja ainoa Tapani.
      Raappana on sinällään ihan OK laulaja. Varsin persoonaton kuitenkin. Hukkuu massaan. Ääniaines on suppea ja ainakin "Kesäillan valssissa" lauloi falskisti ja epävireisesti.

• MusaFani.

Janne Raappana ei kylläkään ole enää mikään 18 vuotias"pikkupoika" , vaan hän on 31-vuotias.

• Sorry, mut mun mielestä ei toi J.Raappana karisma, särmä ja ääni oikein riitä Tapsaan vertaamiseen. Olen Jannen viimevuonna livenä nähnyt ja kuullut, eikä mitenkään erityisesti sävähdättänyt. Oli sen verran ykspuolisia biisejä, että ei kyllä oikein voi sitä kuvitella esim. jotain Merikannon sävelmiä tms. laulamassa.
      Varmaan on ihan mukava ja fiksu tyyppi ja tanssiorkesterin solistina hän kyllä varmaan ihan paikkansa ajaa. Samansuuntaisia laulajia Suomessa kuitenkin mun mielestä riittää pilvinpimein ( Antti Raiski, Tommi Soidinmäki, Tomi Markola, Juha Metsäperä... )

MARKO LÄMSÄ on mun mielestä nuoremmista mieslaulajista paras, vaikka ei hänkään mikään "uusi" Tapani ole, mut on ainakin ihan hyvä ääninen ja laulaa aika monipuolisia biisejä ( siis muutakin, kuin niitä perus-iskelmäballadeja ).

Kun kuuntelee esim. näitä näytteitä, niin tuon Raappanaan ääni on mun mielestä sellainen tyypillinene imelä tanssiorkesteri solistin ääni.
      Marko Lämsän ääni taas on Tapsan tapaan sellainen koulutetumman kuuloinen.

JANNE RAAPPANAA:

http://download.netanttila.com/Album.aspx?id=1B812C96-EFEA-40AD-9D24-7F05A7588262

MARKO LÄMSÄÄ:

http://musiikkilataamo.hs.fi/Magellan/search.do?storeId=13401&pageSize=50&fromIndex=0&itemType=-1&searchType=ALL&searchTerm=Marko%20L%E4ms%E4

• pinsio

hyvä taas saada keskustelua aikaan.
        Jotenniin Jannen ääni ja laulut vetoaa minuun.
        Arvelinkin hänen olevan toki vanhempi, mutta minusta ääni kantaa kuin Tapsalla. Ja laulu Odota mua on hieno kappale.
        PS. kun olen laulanut tai ainakin yrittänyt Elämäni Laulukirjaa karaokessa, on sen laulun hienous tunnustettu monessa paikassa. Saanut arvoisensa vastaanoton!

• pinsio kirjoitti:

Arvelinkin hänen olevan toki vanhempi, mutta minusta ääni kantaa kuin Tapsalla. Ja laulu Odota mua on hieno kappale.
        PS. kun olen laulanut tai ainakin yrittänyt Elämäni Laulukirjaa karaokessa, on sen laulun hienous tunnustettu monessa paikassa. Saanut arvoisensa vastaanoton!

Niin makuasioista voi aina kiistellä :)Jos johonkin pitää verrata, niin lähinnä mä vertaisin sitä Raappanaa Markku Aroon.

"Elämäni laulukirja" on kyllä tosi upee biisi. Hienoa ,että muutkin ovat sen huomanneet ja hyvä, että olet sitä karaokessa laulanut.

• Sepitini

• pinsio

ei nyt sentään tusinatavaraa. Jo Taikakuun solistina Janne on ainakin minut saanut ymmärtämään nuo hienot uudet kappaleet, joita hän esittää!

Mutta kysymys meille faneille!

MITÄ TAPSALLE 60-VUOTISLAHJAKSI 9.3.2009????

• Joku vaan
        pinsio kirjoitti:

ei nyt sentään tusinatavaraa. Jo Taikakuun solistina Janne on ainakin minut saanut ymmärtämään nuo hienot uudet kappaleet, joita hän esittää!

Jotain musiikkiin tai liikuntaan liittyvää.

• Sepitini

• Yökyöpeli**
        pinsio kirjoitti:

Tapsalle ei mielestäni sovi mikään tylsä ja tyypillinen lahja. Joten siis täältä valkkaamaan jotain :

http://www.mulletoi.com/PublishedService?frontpage=true

• Zori
        pinsio kirjoitti:

-Kravatti ja/tai hopeinen solmioneula ( näin kerran sellaisen solmioneulan, jossa oli pieni nuottiavain koristeena ).
        - Vyö jollain hienolla soljella.
        - Jotain partavettä ( Giorgio Armani, Lacoste, Hugo Boss, Dior, Calvin Klein....)
        - Tinaruusu ja pieni tinasta tehty maljakko

• ZaiZai
        pinsio kirjoitti:

Janne Raappanalla on ihan kiva ääni. Ei sillä Hopeista kuuta , Delilahia yms, sillälailla hehkuttamalla vedetä, kuin Tapsa, mutta ei se silti huonokaan ääni ole.
        Odota mua on hieno laulu. Iskelmä on tosin senkin jo puhkisoittanut. Hieman epäilen,ettei sitä laulua enää kymmenen puhumattakaan kolmen-tai neljänkymmenenvuoden päästä pahemmin tunneta ja tiedetä.

• Tätä mieltä!
        pinsio kirjoitti:

Eläkkeelle korotetulla KANSANeläkellä ja (ansaimattomalla) ylimääräisellä "taiteilija"eläkellä (ansaimaton) paikka "taiteilija"kodissa sillä absoluuttisella ehdolla, että hän ei enää ikinä avaa suutaan laulaakseen tai miksi sitä rääkymistä nyt kutustaankin!

• pinsio kirjoitti:

Äkkiseltään en nyt oikein keksi mitä Tapsalle lahjaksi... Onneks on vielä melkein vuosi aikaa miettiä sitä.
        (Kaikki itse valmistetut lahjathan ovat kans usein mieluisia. Eli jos jos on kätevä käsistään, niin voisi tehdä vaikka ihan ite jonkun lahjan)

• wanharouwa

Tusinatavara taitaa löytyä sieltä Sinun näppiksesi takaa.

Jannella ei ole tosiaankaan mikään imelä ääni. Hän vaan on sisäistänyt sen hyvin tärkeän asian, että kun ollaan tanssikeikalla niin laulu suhteutetaan musiikkiin, eikä päinvastoin. Tanssikansa on kuitenkin se joukko, joka ns. pitää lavat ja tanssitalot pystyssä ja he loppujen lopuksi maksavat niin solistin kuin muusikkojen palkat.

TK ei kauhean kysytty ole lavoille. Hän kun kuvittelee, että kaikki tulevat vain ja ainoastaan häntä katsomaan, mutta ei se niin vaan mene ja tanssien järjestäjät tietävät sen varsin hyvin.

• viitsi

Kuinka kukaan voi verrata upeaa Janne Raappanaa johonkin tuittupäätapsaan. On ihan erilaisia artisteja nämä kaksi, Jannen hyväksi. Uutta Tapsukkaa ei toivottavasti ikinä tule.

• Zori

Raapana on tasapainoisen ja rauhallisen oloinen kaveri (ehkä häntä voi pitää hieman värittömänäkin). Tapanilla on sellainen vähän ailahteleva ja äkkipikainen luonteenlaatu.
        Tapani on Tapani, niin hyvässä, kuin pahassa... Toista samanmoista laulajaa ei ole ollut, ei ole ja tuskin tulee koskaan olemaankaan.

• wanharouwa
        Zori kirjoitti:

Raapana on tasapainoisen ja rauhallisen oloinen kaveri (ehkä häntä voi pitää hieman värittömänäkin). Tapanilla on sellainen vähän ailahteleva ja äkkipikainen luonteenlaatu.
        Tapani on Tapani, niin hyvässä, kuin pahassa... Toista samanmoista laulajaa ei ole ollut, ei ole ja tuskin tulee koskaan olemaankaan.

Onhan nyt jo "uusi Tapsa", nimittäin Kristian Meurman.
        Elkeet ovat ainakin samat kuin TK:llakin. Näkyvissä pitää olla tavalla tai toisella. Sekin heissä on samanlaista, että kumpikin kuvittelee itsestään liikoja. Kummallakin on myös kaksisuuntainen mielialahäiriö ja sillä nyt repostellaan lehdistössä kun muuten eivät naamaansa lehtien sivuille saisi.

Heidän tasoisiaan (ja paljon parempiakin) laulajia löytyy pilvin pimein.

Jannen äänessä on kivasti särmää ja lisäksi hän osaa käyttäytyä ihmismäisesti. Silloin kun on hyvä siinä mitä tekee, ei ole tarvetta yrittää nostaa itseään paremmaksi mollaamalla muita. Teot puhuvat puolestaan.

• totta...
        wanharouwa kirjoitti:

Onhan nyt jo "uusi Tapsa", nimittäin Kristian Meurman.
        Elkeet ovat ainakin samat kuin TK:llakin. Näkyvissä pitää olla tavalla tai toisella. Sekin heissä on samanlaista, että kumpikin kuvittelee itsestään liikoja. Kummallakin on myös kaksisuuntainen mielialahäiriö ja sillä nyt repostellaan lehdistössä kun muuten eivät naamaansa lehtien sivuille saisi.

Heidän tasoisiaan (ja paljon parempiakin) laulajia löytyy pilvin pimein.

Jannen äänessä on kivasti särmää ja lisäksi hän osaa käyttäytyä ihmismäisesti. Silloin kun on hyvä siinä mitä tekee, ei ole tarvetta yrittää nostaa itseään paremmaksi mollaamalla muita. Teot puhuvat puolestaan.

Vaikka jostain syystä otatkin Meurmanin tuossa esimerkiksi, ei hän ainakaan käytöksellään ole aiheuttanut kellekään mielipahaa toisin kuin Tapsukka. Vai onko sinulle? En ymmärrä mitä pahaa siinä on jos kertoo avoimesti sairaudestaan. Ei ymmärtääkseni ole niinkään helppo avautua tuollaisesta asiasta, pikemminkin päinvastoin.

• wanharouwa
        totta... kirjoitti:

Vaikka jostain syystä otatkin Meurmanin tuossa esimerkiksi, ei hän ainakaan käytöksellään ole aiheuttanut kellekään mielipahaa toisin kuin Tapsukka. Vai onko sinulle? En ymmärrä mitä pahaa siinä on jos kertoo avoimesti sairaudestaan. Ei ymmärtääkseni ole niinkään helppo avautua tuollaisesta asiasta, pikemminkin päinvastoin.

Ei hän minulle henkilökohtaisesti ole pahaa tehnyt, kuten ei ole myöskään TK. En likikään aina kirjoita subjektiivisista kokemuksista.

Muuten vain elkeet ovat hyvin samanlaiset, leikkii suurta taiteilijaa oikein tosissaan.

Tuo Meurmanin "avautuminen" oli yksi tapa saada naama lehteen. Vai miksipä luulet, että muuten olisi juuri sopivasti levyn ilmestyttyä alkanut avautua?

Jos olet seurannut hänen käyttäytymistään yhtään niin huomaat varmasti, että hän on ollut hyvinkin ilkeä aika montaa ihmistä kohtaan ja mikä pahinta, tekee sen aina selkään puukottamalla.

• wanharouwa kirjoitti:

Ei hän minulle henkilökohtaisesti ole pahaa tehnyt, kuten ei ole myöskään TK. En likikään aina kirjoita subjektiivisista kokemuksista.

Muuten vain elkeet ovat hyvin samanlaiset, leikkii suurta taiteilijaa oikein tosissaan.

Tuo Meurmanin "avautuminen" oli yksi tapa saada naama lehteen. Vai miksipä luulet, että muuten olisi juuri sopivasti levyn ilmestyttyä alkanut avautua?

Jos olet seurannut hänen käyttäytymistään yhtään niin huomaat varmasti, että hän on ollut hyvinkin ilkeä aika montaa ihmistä kohtaan ja mikä pahinta, tekee sen aina selkään puukottamalla.

Ei toi Kristian Meurman mikään mun suosikkini ole, mut kyllä se silti paremmin osaa laulaa ja käyttäytyä, kun tuo sun joskus hehkuttamasi Ari Koivunen.
        Se Koivunenhan se on lärvi läiskeillään harva se päivä lehtien sivuilla ja poikkeuksetta ihan jostain muista syistä, kuin musiikillisista ansioista. Milloin ketäkin on arvostelemassa ja morkkaamassa.... viimeksi Anna Abreuta .
        Kaiken huippu oli se, kun Ari öykkäri morkkasi yleisöään jossain konsertissa sen takia kun nämä olivat selvinpäin ! On siinä meillä kans oikein esimerkillinnen ns." idoli" kun patistaa fanejaan ryyppäämään ( tosin eipä sitä Aria kai selvinpäin kestäisi kuunnellakkaan).
        Tapsa ei tykkää jos keikoillaan on kovassa humalassa olevia ja on siitä myös välillä suoraan sanonut, mut kyllä se nyt on ymmärretävämpää että huomauttaa siitä kännissä olemisesta, kuin että morkkaa selvinpäin olevia.

• wanharouwa
        Justiinax kirjoitti:

Ei toi Kristian Meurman mikään mun suosikkini ole, mut kyllä se silti paremmin osaa laulaa ja käyttäytyä, kun tuo sun joskus hehkuttamasi Ari Koivunen.
        Se Koivunenhan se on lärvi läiskeillään harva se päivä lehtien sivuilla ja poikkeuksetta ihan jostain muista syistä, kuin musiikillisista ansioista. Milloin ketäkin on arvostelemassa ja morkkaamassa.... viimeksi Anna Abreuta .
        Kaiken huippu oli se, kun Ari öykkäri morkkasi yleisöään jossain konsertissa sen takia kun nämä olivat selvinpäin ! On siinä meillä kans oikein esimerkillinnen ns." idoli" kun patistaa fanejaan ryyppäämään ( tosin eipä sitä Aria kai selvinpäin kestäisi kuunnellakkaan).
        Tapsa ei tykkää jos keikoillaan on kovassa humalassa olevia ja on siitä myös välillä suoraan sanonut, mut kyllä se nyt on ymmärretävämpää että huomauttaa siitä kännissä olemisesta, kuin että morkkaa selvinpäin olevia.

kuulu hevikansaan, mutta kyllä vaan on tunnustettava, että Arilla on todella upea ääni.

Olisi todella mielenkiintoista kuulla hänen laulavan vaikkapa tuota Sinun niin hehkuttamaasi Merikantoa...saattaisit jopa Sinäkin yllättyä. Tosin tunnustusta Sinulta on aivan turhaa odottaa, niin vaaleanpunaiset linssit Sinulla on, mitä TK:hon tulee.

Arin puheista otetaan aina pieni pätkä ja sitten sillä mässäillään, etenkin Iltasanomat on ottanut Arin hampaisiinsa ja suoltaa moskaa sen kun ehtii.

Ari ei itse tunge itseään lehtien sivuille, kuten taas Meurman ja TK tekevät.

Tuo yleisölle virnuileminen selvinpäin olosta oli läppä, mutta sitähän Sinä et tajua ja asian selvittämiseen kuluisi niin paljon rautalankaa, etten viitsi edes aloittaa.

Ari ei tunkenut itseään Japaniinkaan vaan hänet kutsuttiin sinne ja levytkin menevät siellä kaupaksi ihan kivasti, vaikkei ole edes mainostettu.

• kutsui?
        wanharouwa kirjoitti:

kuulu hevikansaan, mutta kyllä vaan on tunnustettava, että Arilla on todella upea ääni.

Olisi todella mielenkiintoista kuulla hänen laulavan vaikkapa tuota Sinun niin hehkuttamaasi Merikantoa...saattaisit jopa Sinäkin yllättyä. Tosin tunnustusta Sinulta on aivan turhaa odottaa, niin vaaleanpunaiset linssit Sinulla on, mitä TK:hon tulee.

Arin puheista otetaan aina pieni pätkä ja sitten sillä mässäillään, etenkin Iltasanomat on ottanut Arin hampaisiinsa ja suoltaa moskaa sen kun ehtii.

Tuo yleisölle virnuileminen selvinpäin olosta oli läppä, mutta sitähän Sinä et tajua ja asian selvittämiseen kuluisi niin paljon rautalankaa, etten viitsi edes aloittaa.

Ari ei tunkenut itseään Japaniinkaan vaan hänet kutsuttiin sinne ja levytkin menevät siellä kaupaksi ihan kivasti, vaikkei ole edes mainostettu.

Koivusen sinne. joopa joo.

• wanharouwa kirjoitti:

No oli mitä oli, mut mun mielestä se Ari Koivunen on ärsyttävän ylimielinen. Toivottavasti ei sentään ala Merikannon kauniita lauluja rääkymään.
        Ja kyllä nuo ns. " Japanin valloittajat" tiedetään. Niinhän se Dannykin kävi Japanin valloittamassa...mukamas ainakin.

• ole...
        wanharouwa kirjoitti:

En ole seurannut kenenkään artistin elämää ja tekemisiä kovinkaan tiiviisti, kas kun mulla on ihan oma elämä. Ja jos tiedät noista selkään puukottamisista niin tekisitkö palveluksen ja kertoisit mitä hän on tehnyt. En halua juorulehtien, kuulopuheiden ja nettipalstoilla tapahtuvat mollaamisen perusteella uskoa yleensäkään mitään. Pitää olla faktaa, jota tässä ei kuitenkaan nyt ole. Ja mielestäni juuri Meurmanilla on se persoonallinen ääni, joka on toista kuin Koivusen rääkyminen.

• joku vaan
        wanharouwa kirjoitti:

Kristian Meurmanin kohdalla tuo tyrkkyys pitää kyllä paikkansa ( oli taas eilen Iltalehdessä tilittämässä moottoripyörällä kaatuumistaan. Ketä kiinnostaa oikeesti ? )
        Tapani ei mielestäni lehtien sivuille itseään mitenkään väkisin tunge. Luulen, ettei hän erityisemmin edes pidä lehtihaastattelujen antamisesta.

• juusoq

Kyllä Marko Lämsällä on taipuisampi ja komeampi ääni kuin suoraan kurkusta tasapaksulla monotonisella äänellä laulava Janne Raappana. Ihan kuin Justiinax sanoo. Saisi Marko vain hyviä kappaleita levytettäväkseen. Tuolla Jannen biisivalikoimalla olisi voinut näyttää, muttaa tasaisen lattea tuli levystä. Markon monipuolisempi, paremoi äänenkäyttö ratkaissee. Tapaniksi ei ole kummastakaan, tietty.

• Joo, mä olen tästä samaa mieltä !

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1498
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      66
      1474
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      162
      1343
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      66
      1207
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      104
      1141
    6. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      266
      1074
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      58
      977
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      57
      976
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      86
      923
    10. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      56
      913
    Aihe