Olut allergia

Voiko olla

Jo n20v käyttäneenä kyseistä ainetta on viime aikoina tullut oireita.
Ensinnäkin aivastelen monta kertaa ja nenä vuotaa todella paljon,jopa niin ,että se muuttuu veren sekaiseksi.Käytän kohtuudella alkoholia en siis ole jouppo.

6

4767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei mitään tehtävissä

Höpö höpö

• ...............

En tiedä mikä aine siinä lopulta aiheuttaa oireita, mutta aikoinaan eräällä naapurillamme oli juuri tuollainen jonkinlainen yliherkkyys oluelle (hän tosin sitten käytti olutta ajoittain melkoisen reippaasti).
      Asuttiin kerrostalossa ja aina kuuli milloin "Topi" on ottanut olusia, alkoi hillitön aivastelu, josta ei ollut tulla loppua.
      Mieheni saa nykyään samoja oireita viineistä.

• myöskin

Minulle ei ole sopinut olut, eivätkä viinitkään ainakaan 20 vuoteen. Minulle ei tullut oluesta nuhaa vaan jumalaton sydämen rytmihäiriö, mikä saattoi kestää monta viikkoa. Jo yksi pieni tilkka mietoakin olutta aiheutti oireita. Syynä pidän oluen sisältämää säilöntäainetta sulfiittia. Sitä on myös esim kuivatuissa hedelmissä ja joulukinkussa. Nykyään en siedä muitakaan säilöntäaineita, esim rokotuksesta sain yleisreaktion. Olen allerginen myös sorbiini- bentsoe- ja sitruunahapolle ja paljon paljon muulle... Minusta sinulla on selvästi allergiaa, en tiedä oletko sitten allerginen hiivalle, viljalle vai säilöntäaineelle. Ole varovainen myös viinin kanssa. Kirkkaat maustamattomat viinat ovat turvallisimpia allergian kannalta.

• myös minulla

Tälläkin hetkellä kauhea mahakipu. Oluesta. Ei tarvinu kun 7 olutta juoda. Yli vuosi sitten alkoi esiintyä tällaista. Vastaavaa ei tule minkään muun alkoholijuoman kanssa. Mahakivun lisäksi oksennan helposti juodessani olutta. Olen jo jonkin aikaa epäillyt että olen allerginen jollekin aineelle kaljassa, kun tätä mahakipua ilmenee niin usein. Viljatuotteissa en kyllä ole erityisemmin mitään oireita huomannut.
      Pitäis tässä kohta varmaan mennä tutkimuksiin

• Anonyymi

Mahakipuiselle apua: sori kun vastaus kesti mutta meillä gastrointestinnalisella osastolla on syyksi monen kohdalla paljastunut ns. hitaasti tyhjentyvä vatsa eli neste (tässä tapauksessa) jää vatsaan lillumaan eikä etene normaalisti suolistoon. Kysessä on toiminnallinen vaiva johon ei hoitoa valitettavasti ole olemassa. Voit vaihtaa ns. tiukkaan viinaan tai lisätä yhteen olut-annokseen kirkasta vahviketta, jolloin kokonaismäärä ei nouse liiaksi ja vatsan toimintahäiriöt vähenee. Vatsaa on myös turha täyttää esim. muulla ravinnolla joten pieni paasto auttaa paitsi vatsan toimintaa myös alkoholin imeytymistä. Oksenteluun auttaa reseptivapaat matkapahoinvointilääkkeet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      238
      4660
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      454
      3354
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2308
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1962
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      9
      1253
    6. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      28
      1119
    7. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1073
    8. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1045
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      77
      996
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      936
    Aihe