astmalääkkeet

onkos muilla

käytössä flixotide ja ventoline. Annostus kummallakin aamuin illoin, ensin avaava ja sitten hoitava.

11

3752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samat ja muita

      lisäks oxis, singulair ja spiriva. Oxis ja Spiriva aamuin ja singulair iltaisin.

      Flixotiden otan volumaticilla.

    • on...................

      Nämä ovat ihan perus-/rutiinilääkkeitä. Joka valmistajalla on omansa ja lääkäreillä omat suosikkinsa.
      Niin mikä onkaan asiasi?

      • ap.

        ASIANI ON SE, että onko kovin yleistä että ventoline flixotide on käytössä MOLEMMAT JOKA PÄIVÄISEEN KÄYTTÖÖN! TIEDÄN KYLLÄ, että astmalääkkeitä on sata ja seuraavat sata erilaista, mutta nimenomaan kyselen tuota että onko muillekin määrätty joka päiväiseen käyttöäön ventoline joka on lyhytvaikutteinen avaaava? Ja älkää vaivaituko selvittämään että avaaviakin on sekä pitkä-että lyhytvaikutteisia... TIEDÄN SENKIN, mutta minulla on nyt kuitenkin tällainen yhdistelmä aamuin ja illoin kumpaankin, joten onko muita jolla jatkuvaan käyttöön sama avaava??? Yksityinen keuhkolääkäri on määrännyt joten ei kannata vaivautua selittämään sitäkään että väärä lääkäri kun ei pitkävaikutteista avaavaa ole määrännyt. Näin minulla ja lääkkeet toimii!!!


      • toimii ennen
        ap. kirjoitti:

        ASIANI ON SE, että onko kovin yleistä että ventoline flixotide on käytössä MOLEMMAT JOKA PÄIVÄISEEN KÄYTTÖÖN! TIEDÄN KYLLÄ, että astmalääkkeitä on sata ja seuraavat sata erilaista, mutta nimenomaan kyselen tuota että onko muillekin määrätty joka päiväiseen käyttöäön ventoline joka on lyhytvaikutteinen avaaava? Ja älkää vaivaituko selvittämään että avaaviakin on sekä pitkä-että lyhytvaikutteisia... TIEDÄN SENKIN, mutta minulla on nyt kuitenkin tällainen yhdistelmä aamuin ja illoin kumpaankin, joten onko muita jolla jatkuvaan käyttöön sama avaava??? Yksityinen keuhkolääkäri on määrännyt joten ei kannata vaivautua selittämään sitäkään että väärä lääkäri kun ei pitkävaikutteista avaavaa ole määrännyt. Näin minulla ja lääkkeet toimii!!!

        hoitavaa hyvin ja se hoitava menee paremmin perille. Alkuvaiheessa minullakin Ventoline ennen hoitavaa.
        Nyt Ventoline on tarvittaessa ja pitkävaikutteinen säännöllisesti. Riippuu varmaan vaikeusasteesta, miten usein avaavaa tarvitsee jne..


      • yleensä kait
        ap. kirjoitti:

        ASIANI ON SE, että onko kovin yleistä että ventoline flixotide on käytössä MOLEMMAT JOKA PÄIVÄISEEN KÄYTTÖÖN! TIEDÄN KYLLÄ, että astmalääkkeitä on sata ja seuraavat sata erilaista, mutta nimenomaan kyselen tuota että onko muillekin määrätty joka päiväiseen käyttöäön ventoline joka on lyhytvaikutteinen avaaava? Ja älkää vaivaituko selvittämään että avaaviakin on sekä pitkä-että lyhytvaikutteisia... TIEDÄN SENKIN, mutta minulla on nyt kuitenkin tällainen yhdistelmä aamuin ja illoin kumpaankin, joten onko muita jolla jatkuvaan käyttöön sama avaava??? Yksityinen keuhkolääkäri on määrännyt joten ei kannata vaivautua selittämään sitäkään että väärä lääkäri kun ei pitkävaikutteista avaavaa ole määrännyt. Näin minulla ja lääkkeet toimii!!!

        Mulla ventoline on vain tarvittaessa. Hengitettävän kortisonin pitäisi mennä mun mielestä niin suurella annoksella, että auttas astmaan. Ventoline on vain hätäapu kohtauksessa tai esim. ennen urheilusuoritusta. Jotkut joutuu tietysti käyttämään myös ventolineakin, koska kortisonin teho ei muuten ole tarpeeksi riittävä maksimiannoksillakaan. Onko sulla hengitettävät lääkkeet sumutteena vai jauheena? Mulla jauhe ei jotenkin edes tehonnu, kun ei menny kunnol keuhkoihin. Joskus Volumatic voi myös auttaa ja lisätä tehoa.


      • täällä on
        ap. kirjoitti:

        ASIANI ON SE, että onko kovin yleistä että ventoline flixotide on käytössä MOLEMMAT JOKA PÄIVÄISEEN KÄYTTÖÖN! TIEDÄN KYLLÄ, että astmalääkkeitä on sata ja seuraavat sata erilaista, mutta nimenomaan kyselen tuota että onko muillekin määrätty joka päiväiseen käyttöäön ventoline joka on lyhytvaikutteinen avaaava? Ja älkää vaivaituko selvittämään että avaaviakin on sekä pitkä-että lyhytvaikutteisia... TIEDÄN SENKIN, mutta minulla on nyt kuitenkin tällainen yhdistelmä aamuin ja illoin kumpaankin, joten onko muita jolla jatkuvaan käyttöön sama avaava??? Yksityinen keuhkolääkäri on määrännyt joten ei kannata vaivautua selittämään sitäkään että väärä lääkäri kun ei pitkävaikutteista avaavaa ole määrännyt. Näin minulla ja lääkkeet toimii!!!

        yksi,joka on käyttänyt tuotakin yhdistelmää yksityisen määräämänä myös. Käsittääkseni on yleistä. Sitä kyllä yksinkertaistettiin sitten siten, että tilalle tuli Seretide, joka sisältää pitkävaikutteisen avaavan ja kortisonin, lisäksi Ventoline vain tarvittaessa.
        Nyt on menossa terveyskeskuslääkärikausi ja astman paheneminen, joten noihin lisää vielä Oxis ja Prednisolon, eiköhän se siitä tokene.

        (Noi suuret kirjaimet tekstissämerkitsevät yleensä huutamista,joten ei kai tarttis huutaa?) Sensijaan lääkkeiden nimet voi kirjoittaa ihan niinkuin ne on,isolla alkukirjaimella.

        Hyvää jatkoa astman hoitoon!


      • ap.
        täällä on kirjoitti:

        yksi,joka on käyttänyt tuotakin yhdistelmää yksityisen määräämänä myös. Käsittääkseni on yleistä. Sitä kyllä yksinkertaistettiin sitten siten, että tilalle tuli Seretide, joka sisältää pitkävaikutteisen avaavan ja kortisonin, lisäksi Ventoline vain tarvittaessa.
        Nyt on menossa terveyskeskuslääkärikausi ja astman paheneminen, joten noihin lisää vielä Oxis ja Prednisolon, eiköhän se siitä tokene.

        (Noi suuret kirjaimet tekstissämerkitsevät yleensä huutamista,joten ei kai tarttis huutaa?) Sensijaan lääkkeiden nimet voi kirjoittaa ihan niinkuin ne on,isolla alkukirjaimella.

        Hyvää jatkoa astman hoitoon!

        HUUDAN ja johtuu puhtaasti siitä, että teksti ymmärretään paremmin, kun on isolla painanut ne oleellisimmat sanat :) Muuten saa niitänäitä vastauksia eli joku aloittaa ihan ruohonjuuritasolta selittämisen :)))
        Niinkuin tuolla jossain viestissä mainitsin, minullekin kyllä on tarjottu muuta tilalle, viimeksi meinasi lääkäri vaihtaa lääkkeet ja sanoin jyrkästi ei. Pärjään näillä ja minusta on kiva käyttää tuttua lääkettä, mitäpä turhaan kokeilemaan ainakaan vielä muuta, ei astmakaan tunnu niin pahalta näin :)) Toinen syy on miksi käytän juuri näitä, tyttärellänikin on samat kiekot, tosin hän ei tarvitse ventolinea kuin varalta. Näin meillä on aina flixotidekiekkoja saatavilla, jos vaikka olisi unohtanut käydä hakemassa lisää apteekista...


    • f+v

      Mulla myös flixotide ja ventoline diskuksena aamuin illoin ja lisäksi singulair ja jonkin aikaa prednisolon ku astma pääs pahaksi.

      Nyt jo jonkin aikaa käyttäneenä sanoisin et ihan ok lääkkeet kunhan todellakin ottaa niitä. Saapa nähdä sit kuin pitemmän päälle vaikuttaa. Itse olisin ehkä ennemmin ottanut jonkun yhdistelmälääkkeen, esim. seretiden tai symbicortin ventoline varalle. Mutta lääkäri määräsi nämä lääkkeet joten vedetään nyt sit niitä.

      • ap.

        Siis, mä en taas HUOLINUT muita lääkkeitä ja siksi sain pitää flixon ventolinen. Mutt askarrutti se että käyttääkö joku muukin samaa yhdistelmää. Mulle olisi määrätty tabletit mutta vannotin pärjääväni näillä :) ja olenkin pärjännyt tosi hyvin :) Lenkillä lähes joka ilta jne. ei kunnosta siis kiinni mutta henki ahtaalla tietty lenkin jälkeen ja sitten otankin tuplikset ventolinea. Jos ei käy lenkillä vallan mainiosti toimii flixo ventoline aamuin illoin,joten kyllä tässä pärjätään :))) Kiva kuulla että jollakin muulla ei-itsepäisellä potilaalla samat kiekot käytössä ja yhtäaikaa.


      • minullakin on
        ap. kirjoitti:

        Siis, mä en taas HUOLINUT muita lääkkeitä ja siksi sain pitää flixon ventolinen. Mutt askarrutti se että käyttääkö joku muukin samaa yhdistelmää. Mulle olisi määrätty tabletit mutta vannotin pärjääväni näillä :) ja olenkin pärjännyt tosi hyvin :) Lenkillä lähes joka ilta jne. ei kunnosta siis kiinni mutta henki ahtaalla tietty lenkin jälkeen ja sitten otankin tuplikset ventolinea. Jos ei käy lenkillä vallan mainiosti toimii flixo ventoline aamuin illoin,joten kyllä tässä pärjätään :))) Kiva kuulla että jollakin muulla ei-itsepäisellä potilaalla samat kiekot käytössä ja yhtäaikaa.

        sama flixotide airomir. Kun minulle 10v.
        puhkesi astma, minulle annettiin jauhemainen
        astmalääke(joka vei äänen, en muista edes sen
        nimeä)joten se vaihdettiin flixotideen.

        Nyt olen sairastanut keuhkop.tulehdusta huhtik.
        alusta ja nyt viime viikolla vaihdettiin astma-
        lääke Seretide diskukseen. Viikon käytön jälkeen
        taas ääni menee ja jauhe jää kurkkuun, ei mene
        keuhkoihin asti. Nyt vaihto taas entiseen.
        Ei mukava olla koekaniinina. Tällaista se
        elämä on joskus.


      • ap.
        minullakin on kirjoitti:

        sama flixotide airomir. Kun minulle 10v.
        puhkesi astma, minulle annettiin jauhemainen
        astmalääke(joka vei äänen, en muista edes sen
        nimeä)joten se vaihdettiin flixotideen.

        Nyt olen sairastanut keuhkop.tulehdusta huhtik.
        alusta ja nyt viime viikolla vaihdettiin astma-
        lääke Seretide diskukseen. Viikon käytön jälkeen
        taas ääni menee ja jauhe jää kurkkuun, ei mene
        keuhkoihin asti. Nyt vaihto taas entiseen.
        Ei mukava olla koekaniinina. Tällaista se
        elämä on joskus.

        Minullakin ääni reistaili välillä, mutta siihen auttaa kurlaus vedellä heti lääkkeiden oton jälkeen. Tietty on muutenkin joskus käheä, mutta luulisin johtuvan sen nykyään flunssasta, koska huolellinen kurkun kurlaus on auttanut ettei jää kurkkuun seilaamaan jämät.
        Lääkkeet menee ainakin perille keuhkoihin kun auttanut kovasti. Kävin muuten aamulla lenkillä taas ja hyvin meni. Ventolinea jouduin ottamaan lenkin päätteeksi kun pysähdyttyäni henkeä alkoi ahdistaa, mutta kumma kyllä sitä ahdistusta ei ikinä tule vauhdissa, vasta kun lopettaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe