Corvette pieksee

fiaattia:

http://www.youtube.com/watch?v=slMqP0Wa0Fk

Vastakkain pari vuotta vanha Corvetten keskitehomalli (tehokkain olisi yli 120 hv tuota mallia tehokkaampi ZR-1) ja Ferrarin uusin kehitysversio super autostaan eli 430 F1 ja Ferrari ottaa pataan. USA V8 on ylivoimainen!

16

3905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Manabu Orido
    • vai ylivoimainen

      Minun Civicini pesee corveten mennen tullen milloin vain!!

      Voit tulla milloin vain viivalle corvettiesi kanssa, niin Civicini on pieniruokaisempi ja vain 4 pytyllä!

      • kaurapuurollakin

        elää. Tulee halvemmaksikin syödä joka ruuaksi kaurapuuroa, mutta toiset vaan tykkää käydä välillä ravintolassakin syömässä kunnon Filet Mignonit (ja heillä on siihen varaa).

        Köyhät laskekoot senttejä arkkuun vietäväksi, niillä joilla on varaa: Nauttikoot!

        Haha,riisipussi-civicci, hyvä vitsi kaveri hei!


    • vissiin

      sitten Corveten kun kerran kovakulkunen vehjes?
      Vai kenties omistat jo sellaisen?

    • GTB.

      Varmaan maailmasta löytyy pari Angliaakin, jotka kiihtyvät nopeammin kuin joku Ferrari, mutta mitä sitten. Ferrarillakin ehtii, eikä Ferrarin omistajan yleensä tarvitse enää pölynimuri takaluukussa kiirehtiä seuraavaan myyntiesittelyyn.

    • kuin..

      http://www.edmunds.com/insideline/do/MediaNav/firstNav=Gallery/videoId=20162251/articleId=122700

      Onko turhempaa autoa kuin Corvette? Vittummoinen saatanan mopo. Kuka haluaa kokonaan muovista valmistetun perheauton?
      Eli jos pointti on olla mielettömän iso mylly ja paljon suorituskykyä mahdollisimman halvalla, niin eräs toinen jenkkiauto hoitaa homman huomattavasti paremmin.
      Odotan innolla Corvetten vielä säälittävämpää esitystä; ZR-1:tä. Isketään siis ahdin vielä pienempään moottoriin? Lopputuloksena huimat 600 hevosvoimaa ja risat, VOU! Sattumoisin 96-mallin Viperistä saadaan remmiahtimella 900 hevosvoimaa, jos välttämättä haluaa liittyä ahdin-pellejen joukkoon. Voitte sitten vertailla kummalla on isommat ahtopaineet, sulla vai naapurin teron cossu sierrassa.
      ZR-1:n tapauksessa kadotetaan myös yksi erittäin olennainen lisätehon lähde, jos sen kokee tarpeelliseksi; remmiahdin. Siinähän sitten koitat viilailla kantta ja vaihdella välityksiä, kun naapurikylän ahdettu 7 litrainen Z06 vie 6,2 litraista ZR-1:täsi kuin pässiä narusta.

      Videosi toi muuten hyvin esiin Corvetten säälittävyyden. 7 litrainen moottori ja hädin tuskin pystyy vastaamaan 4,3 litraiselle hinnat alkaen Ferrarille. Ehkä parempi etten tuo esiin suurempikoneisia Ferrareita, voipi poitsulla mennä päikkärit pieleen.

      • statussymboli

        Viesti on melko selkeä provo, mutta tartutaan siihen kuitenkin. ;)

        "Onko turhempaa autoa kuin Corvette?"
        - On. Miten olisi esim. Hummer H1? Lähes panssariauton kokoinen ja painoinen, sekä hidas ja askeettinen.

        "Vittummoinen saatanan mopo. Kuka haluaa kokonaan muovista valmistetun perheauton?"
        - Hidas? Perheauto? Muovia? Ei sattumoisin ole muovia vaan lasikuitua ja on sulla melkoisen omituinen käsite perheautosta jos ja kun 2 2 paikkainen Coupé on mielestäsi perheauto? Samaa ajatusmallia soveltaen joku Toyota Corolla on siis jo tila-auto? Ja käsityksesi hitaasta "moposta" kusee vielä enemmän...
        Auto, jonka perusmalli kiihtyy 0-96km/h reilusti alle viiden sekunnin ja yltää lähes 300km/h huippunopeuteen, on siis mielestäsi hidas?
        Herää kysymys; mikä on sitten mielestäsi nopea ja millä kulkupelillä itse ajelet? Kiihdytysautollako?

        Tuolla toisella jenkkiautolla tarkoittanet mitä luultavimmin Dodge Viperia? Otapa faktasi tarkistukseen uudemman kerran... Viper SRT-10:n ja Corvette Z06 väliset erot ovat ratatesteissä olleet lähes olemattomia kierrosaikojen osalta. Onhan Viperissa voimaa, myönnetään, mutta mitä hyötyä kaikesta voimasta on jos sitä ei ajo-ominaisuuksien puitteissa pysty hyödyntämään?
        Hinnasta puheenollen; Corvette Z06:n hinta Jenkkilässä on palttiarallaa $70.000 kun taas Viper SRT-10 menee yli $80.000.

        Mitä tulevaan ZR-1-malliin tulee, niin ZR-1:stä otetaan vakiona irti ~620hv 6,2l litratilavuudesta kun taas 2008 vuosimallin Viper SRT-10 jää tasan 600 luupäähän, vaikka litratilavuus on 8,3l.

        "Sattumoisin 96-mallin Viperistä saadaan remmiahtimella 900 hevosvoimaa, jos välttämättä haluaa liittyä ahdin-pellejen joukkoon."
        - Ja 2007 vuosimallin Z06:sta saadaan esim. Lingenfelterin palikoilla yli 1500hv, ja vanhasta Audi Quattrostakin 500-600hv, mutta nythän olikin kyse vakioautoista.

        Onhan se Ferrari varmasti itsetuntoa kohottava ajokki ja "köyhät kyykkyyn" periaatteella liikkuvalle oiva valinta, mutta totuus on se, ettei Ferrari hintaansa nähden tarjoa kyllä sitä vastinetta, mitä esim. Corvette tai vaikkapa Viper. Tämä koskee myös niitä Ferrarin "hinnta alkaen"-malleja.
        Miksi maksaa siitä, että autossa komeilee hevoslogo ja sillä on tietty status? Sama kuin maksaisi maitopurkista tuplahinnan vain sen takia, että se on tietyn valmistajan purkittamaa.
        Aika järjenvastaista maksaa tyhjästä kun sisältö ei kuitenkaan tarjoa hintaansa nähden mitään erikoista moneen halvempaan verrattuna.

        Yliarvostettu statussymboli koko Ferrari, mutta jos sillä saa sen pisimmän pippelin, niin mikäs siinä... Kukin tyylillään.


      • tähän...
        statussymboli kirjoitti:

        Viesti on melko selkeä provo, mutta tartutaan siihen kuitenkin. ;)

        "Onko turhempaa autoa kuin Corvette?"
        - On. Miten olisi esim. Hummer H1? Lähes panssariauton kokoinen ja painoinen, sekä hidas ja askeettinen.

        "Vittummoinen saatanan mopo. Kuka haluaa kokonaan muovista valmistetun perheauton?"
        - Hidas? Perheauto? Muovia? Ei sattumoisin ole muovia vaan lasikuitua ja on sulla melkoisen omituinen käsite perheautosta jos ja kun 2 2 paikkainen Coupé on mielestäsi perheauto? Samaa ajatusmallia soveltaen joku Toyota Corolla on siis jo tila-auto? Ja käsityksesi hitaasta "moposta" kusee vielä enemmän...
        Auto, jonka perusmalli kiihtyy 0-96km/h reilusti alle viiden sekunnin ja yltää lähes 300km/h huippunopeuteen, on siis mielestäsi hidas?
        Herää kysymys; mikä on sitten mielestäsi nopea ja millä kulkupelillä itse ajelet? Kiihdytysautollako?

        Tuolla toisella jenkkiautolla tarkoittanet mitä luultavimmin Dodge Viperia? Otapa faktasi tarkistukseen uudemman kerran... Viper SRT-10:n ja Corvette Z06 väliset erot ovat ratatesteissä olleet lähes olemattomia kierrosaikojen osalta. Onhan Viperissa voimaa, myönnetään, mutta mitä hyötyä kaikesta voimasta on jos sitä ei ajo-ominaisuuksien puitteissa pysty hyödyntämään?
        Hinnasta puheenollen; Corvette Z06:n hinta Jenkkilässä on palttiarallaa $70.000 kun taas Viper SRT-10 menee yli $80.000.

        Mitä tulevaan ZR-1-malliin tulee, niin ZR-1:stä otetaan vakiona irti ~620hv 6,2l litratilavuudesta kun taas 2008 vuosimallin Viper SRT-10 jää tasan 600 luupäähän, vaikka litratilavuus on 8,3l.

        "Sattumoisin 96-mallin Viperistä saadaan remmiahtimella 900 hevosvoimaa, jos välttämättä haluaa liittyä ahdin-pellejen joukkoon."
        - Ja 2007 vuosimallin Z06:sta saadaan esim. Lingenfelterin palikoilla yli 1500hv, ja vanhasta Audi Quattrostakin 500-600hv, mutta nythän olikin kyse vakioautoista.

        Onhan se Ferrari varmasti itsetuntoa kohottava ajokki ja "köyhät kyykkyyn" periaatteella liikkuvalle oiva valinta, mutta totuus on se, ettei Ferrari hintaansa nähden tarjoa kyllä sitä vastinetta, mitä esim. Corvette tai vaikkapa Viper. Tämä koskee myös niitä Ferrarin "hinnta alkaen"-malleja.
        Miksi maksaa siitä, että autossa komeilee hevoslogo ja sillä on tietty status? Sama kuin maksaisi maitopurkista tuplahinnan vain sen takia, että se on tietyn valmistajan purkittamaa.
        Aika järjenvastaista maksaa tyhjästä kun sisältö ei kuitenkaan tarjoa hintaansa nähden mitään erikoista moneen halvempaan verrattuna.

        Yliarvostettu statussymboli koko Ferrari, mutta jos sillä saa sen pisimmän pippelin, niin mikäs siinä... Kukin tyylillään.

        Provopa hyvinkin herra tapastikokselle.

        Idea oli kuitenkin siinä, että Viper hoitaa luokassaan kaiken paremmin kuin Corvette. Jos haluaa mahdollisimman isokoneisen huonolaatuisen lujitemuovista valmistetun urheiluauton, on Viper parempi valinta kuin Corvette. Myös viimeisimpien testejen perusteella -08 Viper pieksee Z06:tta jokaisessa suhteessa, niin käsittelyssä kuin jarruissakin. Ainoa missä Z06 on parempi on mukavuus (tästä syystä "perheauto").

        ZR1 tulee vuonna 2009 myyntiin, mutta mielestäni kyseisen auton tapauksessa on menty sieltä mistä aita on matalin. Ahtamalla tosiaan saavutetaan enemmän tehoa, mutta ahtaminen on myös todella yleistä erityisesti jenkeissä Corvettejen ja Viperien kohdalla. Kuka haluaa valmiiksi "tappiviritetyn" pikkukoneisen Corveten, kun halvemmalla isket isompikoneiseen Z06:een ahtimen, jolloin saavutat enemmän tehoa.

        Mopohan se Lingenfelter on kun vertaa Venomiin:
        http://www.roadandtrack.com/article.asp?section_id=31&article_id=5680

        Nopeempaa katucorvettea ei taida löytyä: http://youtube.com/watch?v=nu2uo66nP08

        Eli mielestäni Corvette on todella pahasti Viperin varjossa ja eräänlainen väliinputoaja.

        Hummer H1:ssä on hyvää se, että se on radikaalein laite luokassaan, toisin kuin Corvette. Se herättää siinä mielessä mielenkiintoa.

        Lasikuidusta ja 2 2 paikkasesta puheen ollen:
        Corvetet ja Viperit ovat lujitemuovia, mikä on siis muovia, jota on lujitettu lasikuiduilla.
        Käsittääkseni Corvetet ovat aina olleet 2 paikkaisia, takapenkkejä ei siis ole, kuten Porsche 911:ssä.

        Ferrari on sitten aivan eriluokan auto kuin nämä jenkit. Tekniikka on täysin eri vuosisadalta. Se on sitten makuasia tykkääkö nykyaikasesta tekniikasta. Itseeni se joka tapauksessa vetoaa enemmän kuin nämä järkyttävän kokoiset, mutta alkeelliset työntötankovekottimet, puhaltimella tai ilman.
        Lisäksi itselleni on jäänyt corvettemiehen imagoksi nimenomaan hieman yksinkertainen, mutta iso kaveri, juuri kuten autonsakkin. Tätä puoltaa halpa hintakin, harvemmin yksinkertaisille tyypeille kertyy tarpeeksi varaa Ferrariin. Taitaa olla liian yksinkertasia tyyppejä tajutakseen, että Viper on vielä yksinkertaisempi ja isompi. Ehkä ne ovat vaan liian pelottavia ja kalliita?


      • ...ja jatkuu
        tähän... kirjoitti:

        Provopa hyvinkin herra tapastikokselle.

        Idea oli kuitenkin siinä, että Viper hoitaa luokassaan kaiken paremmin kuin Corvette. Jos haluaa mahdollisimman isokoneisen huonolaatuisen lujitemuovista valmistetun urheiluauton, on Viper parempi valinta kuin Corvette. Myös viimeisimpien testejen perusteella -08 Viper pieksee Z06:tta jokaisessa suhteessa, niin käsittelyssä kuin jarruissakin. Ainoa missä Z06 on parempi on mukavuus (tästä syystä "perheauto").

        ZR1 tulee vuonna 2009 myyntiin, mutta mielestäni kyseisen auton tapauksessa on menty sieltä mistä aita on matalin. Ahtamalla tosiaan saavutetaan enemmän tehoa, mutta ahtaminen on myös todella yleistä erityisesti jenkeissä Corvettejen ja Viperien kohdalla. Kuka haluaa valmiiksi "tappiviritetyn" pikkukoneisen Corveten, kun halvemmalla isket isompikoneiseen Z06:een ahtimen, jolloin saavutat enemmän tehoa.

        Mopohan se Lingenfelter on kun vertaa Venomiin:
        http://www.roadandtrack.com/article.asp?section_id=31&article_id=5680

        Nopeempaa katucorvettea ei taida löytyä: http://youtube.com/watch?v=nu2uo66nP08

        Eli mielestäni Corvette on todella pahasti Viperin varjossa ja eräänlainen väliinputoaja.

        Hummer H1:ssä on hyvää se, että se on radikaalein laite luokassaan, toisin kuin Corvette. Se herättää siinä mielessä mielenkiintoa.

        Lasikuidusta ja 2 2 paikkasesta puheen ollen:
        Corvetet ja Viperit ovat lujitemuovia, mikä on siis muovia, jota on lujitettu lasikuiduilla.
        Käsittääkseni Corvetet ovat aina olleet 2 paikkaisia, takapenkkejä ei siis ole, kuten Porsche 911:ssä.

        Ferrari on sitten aivan eriluokan auto kuin nämä jenkit. Tekniikka on täysin eri vuosisadalta. Se on sitten makuasia tykkääkö nykyaikasesta tekniikasta. Itseeni se joka tapauksessa vetoaa enemmän kuin nämä järkyttävän kokoiset, mutta alkeelliset työntötankovekottimet, puhaltimella tai ilman.
        Lisäksi itselleni on jäänyt corvettemiehen imagoksi nimenomaan hieman yksinkertainen, mutta iso kaveri, juuri kuten autonsakkin. Tätä puoltaa halpa hintakin, harvemmin yksinkertaisille tyypeille kertyy tarpeeksi varaa Ferrariin. Taitaa olla liian yksinkertasia tyyppejä tajutakseen, että Viper on vielä yksinkertaisempi ja isompi. Ehkä ne ovat vaan liian pelottavia ja kalliita?

        Makuasioista kiisteleminen on sama kuin hakkaisi päätään betoniporsaaseen, mutta toisaalta väittely on vain niin pirun kivaa. ;)

        Jos tuo linkittämäsi mataliin seitsemän sekunnin varttimailiaikoihin ryntäävä Viper on katulaillinen ja kilvissä oleva katuauto, niin en ehkä löydä Vette-rintamalta haastaja, mutta enpä haluaisikaan ajella vain varttimailin pyrähdyksiä. ;) Millainen lie normi tieajossa tuo kyseinen Viper?

        Offtopic : Sama juttu pätee mielestäni myös kiihtyvyyteen. Valtaosa ihmisistä hehkuttaa aina sitä 0-100km/h kiihtyvyyttä (itsekin tunnustan tähän ajottain syyllistyneeni), mutta kuinka usein todellisuudessa tarvitset 0-100km/h kiihtyvyttä tuolla tieliikenteessä?
        Entä kuinkapa usein tarvitset esim. 60-120km/h kiihtyvyyttä?
        Siinäpä miettimisen aihetta monelle. ;)

        Parissa asiassa olet oikeassa; Vette on toden totta ollut aina 2-paikkainen ja kori sekä Vetessä, että Viperissa on lasikuituvahvisteista lujitemuovia.

        Väliinputoajasta olenkin sitten taas eri mieltä. Kyllä esim. Ford Mustang on mielestäni suurempi väliinputoaja kuin Corvette. Ja Mustangia ennen Pontiac Firebird Trans Am.
        Muskeliautojahan nuo kaikki kolme?

        Eri mieltä olen myös siitä, että Vetten omistajat ovat isoja, yksinkertaisia kavereita. Eiköhän kyseessä ole suurimmilta osin juurikin nuo makuasiat, kuten itsekin mainitsit?
        Toki joillakin voi kyseisenlainen mielleyhtymä olla.
        Tämän näkee siitäkin, että itse miellän taas Viper- ja Hummer-tyypit jonkin sortin steroidibodareiksi. Isoja punaniskoja, joiden kulkupelissä pitää olla massaa, ulkoisia mittoja ja/tai raakaa voimaa, eli vääntöä kuin pienessä pitäjässä.
        "Makuasia" sanoi koira kun vehkeitään nuoli.
        Siinä missä joku ostaisi vaikkapa tuon Hummer H1:sen, itse ostaisin paljon mieluummin esim. Range Rover Sport 4.2 Superchargerin. ;)

        Oli miten oli; totuus ainakin noista perusmallin Vetteistä on se, että tarjoaa edelleen parhaan hinta/suorituskykysuhteen. Sitä et voine itsekään kiistää? Ja näin on ollut jo hyvin pitkään.

        Ferrareissa, Lamborghineissa etc. on kyllä hienoa tekniikkaa - tunnustetaan - mutta makuasia tämäkin. Tiedossa on ainakin ns. keppikoneiden lähes pikajunamainen kestävyys. Askeettista, mutta varmatoimista.
        Enkä ole pelkästään Corvetten puolestapuhuja vaan myös yleisesti ottaen kiinnostunut "kauniista ja nopeista" kulkupeleistä. Oli se sitten Vette, Ferrari, Porsche, Lambo, Maserati, Bugatti tai vaikka Mersu. Ja noista en ainakaan Maseratia (esim. Quattroporte), enkä Mersua (esim. Brabus Rocket) edes miellä varsinaisiksi urheiluautoiksi, vaikka suorituskyky sinällään moiseen tittelin molemmat oikeuttaakin.
        SLR McLaren on asia erikseen.

        Ja kun tarkemmin mietitään "syntyjä syviä", niin kaikki edellä mainitsemani merkit ovat tavalla tai toisella muodostuneet jo tietynlaisiksi käsitteiksi automaailmassa.
        Esimerkki: ajelet vaikkapa Toyota Avensiksella (joka tosin on normi perheauto) ja joku tulee kysymään, että "Milläpä ajelet?"
        Sanot, että "Avensiksella, jossa on se ja se varustelutaso, sekä se ja se moottori."
        Jos ajat esim. Ferrarilla, sinun ei taatusti tarvitse sanoa kuin merkki, niin ihmiset viis veisaavat mallista yms. seikoista ja tietävät tasan tarkkaan mistä on kyse.


      • .....
        ...ja jatkuu kirjoitti:

        Makuasioista kiisteleminen on sama kuin hakkaisi päätään betoniporsaaseen, mutta toisaalta väittely on vain niin pirun kivaa. ;)

        Jos tuo linkittämäsi mataliin seitsemän sekunnin varttimailiaikoihin ryntäävä Viper on katulaillinen ja kilvissä oleva katuauto, niin en ehkä löydä Vette-rintamalta haastaja, mutta enpä haluaisikaan ajella vain varttimailin pyrähdyksiä. ;) Millainen lie normi tieajossa tuo kyseinen Viper?

        Offtopic : Sama juttu pätee mielestäni myös kiihtyvyyteen. Valtaosa ihmisistä hehkuttaa aina sitä 0-100km/h kiihtyvyyttä (itsekin tunnustan tähän ajottain syyllistyneeni), mutta kuinka usein todellisuudessa tarvitset 0-100km/h kiihtyvyttä tuolla tieliikenteessä?
        Entä kuinkapa usein tarvitset esim. 60-120km/h kiihtyvyyttä?
        Siinäpä miettimisen aihetta monelle. ;)

        Parissa asiassa olet oikeassa; Vette on toden totta ollut aina 2-paikkainen ja kori sekä Vetessä, että Viperissa on lasikuituvahvisteista lujitemuovia.

        Väliinputoajasta olenkin sitten taas eri mieltä. Kyllä esim. Ford Mustang on mielestäni suurempi väliinputoaja kuin Corvette. Ja Mustangia ennen Pontiac Firebird Trans Am.
        Muskeliautojahan nuo kaikki kolme?

        Eri mieltä olen myös siitä, että Vetten omistajat ovat isoja, yksinkertaisia kavereita. Eiköhän kyseessä ole suurimmilta osin juurikin nuo makuasiat, kuten itsekin mainitsit?
        Toki joillakin voi kyseisenlainen mielleyhtymä olla.
        Tämän näkee siitäkin, että itse miellän taas Viper- ja Hummer-tyypit jonkin sortin steroidibodareiksi. Isoja punaniskoja, joiden kulkupelissä pitää olla massaa, ulkoisia mittoja ja/tai raakaa voimaa, eli vääntöä kuin pienessä pitäjässä.
        "Makuasia" sanoi koira kun vehkeitään nuoli.
        Siinä missä joku ostaisi vaikkapa tuon Hummer H1:sen, itse ostaisin paljon mieluummin esim. Range Rover Sport 4.2 Superchargerin. ;)

        Oli miten oli; totuus ainakin noista perusmallin Vetteistä on se, että tarjoaa edelleen parhaan hinta/suorituskykysuhteen. Sitä et voine itsekään kiistää? Ja näin on ollut jo hyvin pitkään.

        Ferrareissa, Lamborghineissa etc. on kyllä hienoa tekniikkaa - tunnustetaan - mutta makuasia tämäkin. Tiedossa on ainakin ns. keppikoneiden lähes pikajunamainen kestävyys. Askeettista, mutta varmatoimista.
        Enkä ole pelkästään Corvetten puolestapuhuja vaan myös yleisesti ottaen kiinnostunut "kauniista ja nopeista" kulkupeleistä. Oli se sitten Vette, Ferrari, Porsche, Lambo, Maserati, Bugatti tai vaikka Mersu. Ja noista en ainakaan Maseratia (esim. Quattroporte), enkä Mersua (esim. Brabus Rocket) edes miellä varsinaisiksi urheiluautoiksi, vaikka suorituskyky sinällään moiseen tittelin molemmat oikeuttaakin.
        SLR McLaren on asia erikseen.

        Ja kun tarkemmin mietitään "syntyjä syviä", niin kaikki edellä mainitsemani merkit ovat tavalla tai toisella muodostuneet jo tietynlaisiksi käsitteiksi automaailmassa.
        Esimerkki: ajelet vaikkapa Toyota Avensiksella (joka tosin on normi perheauto) ja joku tulee kysymään, että "Milläpä ajelet?"
        Sanot, että "Avensiksella, jossa on se ja se varustelutaso, sekä se ja se moottori."
        Jos ajat esim. Ferrarilla, sinun ei taatusti tarvitse sanoa kuin merkki, niin ihmiset viis veisaavat mallista yms. seikoista ja tietävät tasan tarkkaan mistä on kyse.

        Tarkoitus oli vaan tuoda esiin ketjun aloittajalle, että Corvette ei ole kovin kummoinen kuin hinta/teho -suhteessa. Kyseinen henkilö kun jostakin ihmeen syystä pitää Corvettea jumalana ja tekee aktiivisesti lähetystyötään erityisesti Porsche-palstalla.
        Noh, onhapahan pojalla maanläheinen unelma, voi olla joku päivä varaakin sellaiseen.


    • itsellesi

      edes jokin moottorilla käyvä kulkuväline, niin sitten voidaan alkaa asiasta keskustella. Siellä nähdään vain märkiä unia ja selataan suupielet kuolasta valuen V8 magazineja hiirenkorville.

      "Put your money where your mouth is", kunhan ensin sitä rahaa jostain sen nelipyöräisen verran onnistut hankkia.

    • Nimetön

      En tiedä miksi täällä mielenvikaisten palstalla liikun, mutta nyt tulee oikeasti Corvetten omistavan mielipide. Olen sekä puolesta että vastaan jo esitettyihin mielipiteisiin.

      Corvette on tosiaankin turha lelu, kuten kaikki muutkin oikeat urheiluautot ovat. Käyttöautoksi se ei sovi, johtuen tilanahtaudestaan ja polttoainejanoisuudestaan. Lisäksi varaosissa, huolloissa, vakuutuksissa ja ym. kaikeen auton omistamiseen liittyvissä kuluissa on aina ns. "urheiluautolisä".

      Mitä tulee Corvette vs. Viper väittelyyn, niin sen enempää näiden autojen teknisiin puoliin paneutumatta Corvette-kuskina vedän kotiinpäin ja totean, että Corvette on yli 50 vuotta vanha amerikkalainen legenda sekä symboli ja tämän takia edellenkin suurelle yleisölle AINOA amerikkalainen urheiluauto.(aivan kuin Maranellon punainen Italiassa) Viper, kaikesta suorituskyvystään ja "paremuudestaan"(?) huolimatta, on edelleen uusi 90-luvun tuote vailla mainetta ja historiaa. Vähänkuin joku Chrysler Firepower vai oliko se Chrysler Crossfire...? Mainetta ja historiaa kun ei voi ostaa rahalla.

      Mitä taas tulee Ferrari vs. Corvette väittelyyn, niin koko väittely on turha. Nuo autot painivat keskenään ihan eri luokassa. Corvetten läheisempiä kilpailijoita urheiluautosarjassa ovat lähinnä Porsche 911 ja Jaguarin urheilumallit.

      Corvetesta on vielä todettava, Ja varsinkin C5:sta, jonka itse omistan, että hinta laatu suhde on kohdillaan. Painojakauma on 50/50 ja auto kulkee kuin kiskoilla vielä 250 km/h jälkeenkin ajoominaisuuksien kärsimättä. Lisäksi 5.7 V8:n vääntö on uskomaton. Mutta näin kalliin bensan aikana jää leikit vähemmälle.

      Ja lopuksi kaikille Corvette kuskeille ja Corvetesta haaveileville oikea paikka asialliseen chattikeskusteluun on www.finnshark.com foorumi. Mutta varoituksen sana: Jos mietit laittaa topiceja tyyliin- "Vette pesee kaikki" tai "vette on muovipulkkamopo" ..niin elinikäinen banni napsahtaa heti. Valvonta on tiukkaa ja säälimätöntä. Siksi kai tapastikoskin joutuu täällä tietoiskujaan postittelemaan.

      • Nimetön + Porsche 991 Turbo

        Hyvin asettelit sanasi.

        Urheiluautojen omistajat kunnioittavat toisiaan. Ei todellakaan ole kysymys siitä, kuka pieksee ja minkä / kenet.

        Urheiluautot voivat olla monelle elämäntyyli. Voitaisiin joku kesäpäivä kerätä sellaiset kaarat vaikkapa Senaatintorille.

        PS. Tapastikoskin pääsisi tutustumaan autoihin.


      • jorma23

        Kyllä urheiluauto pystyy luomaan tunnetun maineen lyhyessäkin ajassa, eikä niitä tarvitse valmistaa välttämättä kymmeniä vuosia.
        Esimerkkeinä McLaren F1 ja Bugatti Veyron ovat varmasti monelle tuttuja autoja pienestä valmistusmäärästään ja järkyttävästä hinnastaan huolimatta. Toki kyseisillä merkeillä on pitkä historia, mutta nyt puhun malleista, kuten Viper on Dodge ja Corvette ainakin oli Chevrolet.

        Viperiä on nyt valmistettu 16 vuotta, mikä riittää vallan mainiosti maineen luomiseen. E-typeä valmistettiin 14 vuotta ja kyseistä autoa pidetään useasti yhtenä merkittävämpinä urheiluautona.
        Jos Viperin valmistus lopetetaan (tälläistä on spekuloitu), tultaisiin se varmasti muistamaan melkein samaan tyyliin kuin Jaguar E-type.

        Tietysti jos on niin ahdasmielinen, ettei autoksi kelpaa kuin useita kymmeniä vuosia kehitetyt mallit, jää Corvette ja 911 ilmeisesti ainoiksi vaihtoehdoiksi. En kuitenkaan tuntisi oikein mitään menneisyyden glamouria ajaessani uutta Corvettea tai 911:tä.

        Mitä Corvetten valtavaan historiaan tulee, pidän itse -63 C2 Coupesta. Uudemmissa malleissa (C4 ==>) ei mielestäni ole samanlaista klassikko-meininkiä. Uudemmat mallit menettää välittömästi mielenkiintonsa, kun uusi malli esitellään. C5:llä ajava valitettavasti näyttää siltä, ettei hänellä ole varaa C6:een.
        Vipereissä (Gen 3:a lukuunottamatta) ei mielestäni ole samaa ongelmaa. Gen 1 ja Gen 2 ovat ulkonäöltään monien mielestä parempia kuin uudemmat, itse kuulun tähän joukkoon. Gen 1:tä puoltaa suhteessa Gen 2:een sivuputket ja ensimmäisen mallin viehätys, Gen 2 toki monessa muussa suhteessa edellä. Gen 4 tuntuisi olevan jokaisessa suhteessa parempi kuin Gen 3, joten Gen 3 on menettänyt melko pitkälti mielenkiintonsa.


      • Nimetön
        jorma23 kirjoitti:

        Kyllä urheiluauto pystyy luomaan tunnetun maineen lyhyessäkin ajassa, eikä niitä tarvitse valmistaa välttämättä kymmeniä vuosia.
        Esimerkkeinä McLaren F1 ja Bugatti Veyron ovat varmasti monelle tuttuja autoja pienestä valmistusmäärästään ja järkyttävästä hinnastaan huolimatta. Toki kyseisillä merkeillä on pitkä historia, mutta nyt puhun malleista, kuten Viper on Dodge ja Corvette ainakin oli Chevrolet.

        Viperiä on nyt valmistettu 16 vuotta, mikä riittää vallan mainiosti maineen luomiseen. E-typeä valmistettiin 14 vuotta ja kyseistä autoa pidetään useasti yhtenä merkittävämpinä urheiluautona.
        Jos Viperin valmistus lopetetaan (tälläistä on spekuloitu), tultaisiin se varmasti muistamaan melkein samaan tyyliin kuin Jaguar E-type.

        Tietysti jos on niin ahdasmielinen, ettei autoksi kelpaa kuin useita kymmeniä vuosia kehitetyt mallit, jää Corvette ja 911 ilmeisesti ainoiksi vaihtoehdoiksi. En kuitenkaan tuntisi oikein mitään menneisyyden glamouria ajaessani uutta Corvettea tai 911:tä.

        Mitä Corvetten valtavaan historiaan tulee, pidän itse -63 C2 Coupesta. Uudemmissa malleissa (C4 ==>) ei mielestäni ole samanlaista klassikko-meininkiä. Uudemmat mallit menettää välittömästi mielenkiintonsa, kun uusi malli esitellään. C5:llä ajava valitettavasti näyttää siltä, ettei hänellä ole varaa C6:een.
        Vipereissä (Gen 3:a lukuunottamatta) ei mielestäni ole samaa ongelmaa. Gen 1 ja Gen 2 ovat ulkonäöltään monien mielestä parempia kuin uudemmat, itse kuulun tähän joukkoon. Gen 1:tä puoltaa suhteessa Gen 2:een sivuputket ja ensimmäisen mallin viehätys, Gen 2 toki monessa muussa suhteessa edellä. Gen 4 tuntuisi olevan jokaisessa suhteessa parempi kuin Gen 3, joten Gen 3 on menettänyt melko pitkälti mielenkiintonsa.

        Toki maine voi tulla lyhyessäkin ajassa, mutta historia ei. Myös Jagge ja Ferrari ovat vanhoja merkkejä ja ekat katuferrarit tulivat tuotantoon jo 50-luvun lopulla. Ja itse asiassa ajateltuna, kuten sanoit, Corvette on Chevrolet Corvette ja niin ollen "vain" letukan urheilumalli vähän kuin Supra Toyotalle. Eli näin ajateltuna vetteä ei pitäisi rinnastaa yhteen itsenäisten urheiluautomerkkien kuten Ferrarin, Porchen ja noiden mainitsemasi harvinaisempien pienen valmistusmäärän merkkien kanssa.

        Mutta siitä huolimatta niin tehdään ja ei vain pelkästään vettefanien ja tapastikoksen kaltaisten häiriköiden toimesta, vaan myös suuren yleisön taholta. Corvette on saanut nimensä suurten urheiluautojen joukkoon. Johtuen kai juuri pitkästä ja maineikkaasta historiasta.

        "Tietysti jos on niin ahdasmielinen, ettei autoksi kelpaa kuin useita kymmeniä vuosia kehitetyt mallit, jää Corvette ja 911 ilmeisesti ainoiksi vaihtoehdoiksi."

        Ei se ole ahdasmielisyyttä vaan myös taloudellinen realiteetti täällä Suomessa. 10 vuotta vanhat Corvettet ja Porschet kun tahtovat olla ainoita suorituskykyisiä urheiluautoja, jotka ovat tavallisen säästeliään duunarin ulottuvissa. Toki mä Ferrarillakin ajelesin jos rahaa tarpeeksi olisi.

        "Mitä Corvetten valtavaan historiaan tulee, pidän itse -63 C2 Coupesta. C5:llä ajava valitettavasti näyttää siltä, ettei hänellä ole varaa C6:een."

        Tietenkään makuasioista ei voi kiistellä. Ja itseni mielestä C3 ja C5 ovat kauneimmat vettet ja C3 onkin harkinnassa kakkos corveteksi ensi kesäksi. Varsinkin C5:n kohdalla tehtiin onnistunut paluu klassiseen muotoiluun tuon kasaripuukiilan jälkeen. C6 on mielestäni ulkonäöltään epäonnistunut tekele. Luukkuvalot ja pyöreä tankinkansi ovat Corvettelle ehdoton must. C6 näyttää edestäpäin aivan liikaa Mazda MX-5:lta ja perän tylppämuotoilu on aivan kaamea. Hädintuskin auton erottaa Corveteksi. Eli en ostaisi C6:sta, vaikka jos siihen varaa olisikin. Mutta mistä kukin tykkää.


    • Mutta..

      Nissan Skyline R34 "hieman" kutitettuna Voittaa molemmat oli tie mikä tahansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      136
      4215
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      323
      2126
    3. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      3
      1944
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1851
    5. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1780
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      446
      1739
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      477
      1594
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      55
      1375
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      464
      1300
    10. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1296
    Aihe