Välirahastajan tarve?

Minkä takia lähes kaikilla uskovilla on tarve pitää rahastavaa välittäjää itsensä ja Jeesuksen välillä?

Helluntailaisilla on oppi että paikallinen seurakunta toimii välimiehenä.
Luterilaisilla on rahastava kirkko välimiehenä yksilön ja Jeesuksen välillä.

Vähän ihmetyttää miksi uskovaiset yksilöt nostavat paikallisen seurakunnan ja kirkon Jumalaksi Jumalan asemaan välimieheksi.

40

663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asia:

      hebr.10:25. "älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän".

      • asiaan?

        Ei siinä mitään rahastamisesta puhuttu. Pääseekö rahalla taivaaseen?


    • ennustaja..

      kysymyksiä, mistä nämä luterilaiset eivät pysty keskustelemaan asiallisesti, vaan mahdolliset vastaukset ovat haukkumista murroikäiseksi ja kehotuksia siirtyä ateismipalstalle.

      • Jeesus dollari

        Pitäähän sitä maallista mammonaa olla että voi taivaassa mollata köyhiä!


    • rahastamaan

      Jouluaamuna portsariksi kirkon ovelle ja parkkilippuja myymään. Kerätään vaikka diakoniatyöhön, se kuulostaa uskottavalta.

      • rahaa, kun se

        ei mene viinaan ja tupakkaan ja bordelleihin!

        Kannattaahan siitä osa antaa Jumalalle.


      • ennen kuullut
        rahaa, kun se kirjoitti:

        ei mene viinaan ja tupakkaan ja bordelleihin!

        Kannattaahan siitä osa antaa Jumalalle.

        Ei "usko" muuta ihmistä hyväksi, ainoastaan omahyväiseksi muiden tuomitsijaksi.

        Kerro, miten annat rahaa jumalalle. Siitä sitten selviää sekin, kuka tai mikä on sinun jumalasi.


    • Tiinaliina

      Vai tuollaisen käsityksen olet saanut? Voi voi! Eihän uskovan ja Jeesuksen väliin meidän uskovien mielestä mitään ylimääräisiä "välimiehiä" tarvita! Kyllä se toimii muutenkin. Monet ovatkin ilman omaa seurakuntaa vuosikausia, kunnes löytävät "omansa" ja liittyvät mukaan.

      Niin että miksikö liittyvät? Oletko kuullut sanontaa, että ei puu yksin pala? Ei myöskään uskova jaksa kauan "palaa" uskossansa jos on yksin. Varsinkaan kun jokapuolella ympärillä on jatkuvasti ei-uskovia heittämässä vettä nuotioon. (Olisiko juuri tuo syynä siihen, että Raamatussakin kehoitetaan, ettei jättäisi oman seurakuntansa kokousta? Luulisin niin olevan.)

      Uskovien tarvetta kuulua seurakuntaan en ihmettelisi ollenkaan yhtä paljoa, kuin esim. vapaa-aikakalastajien tarvetta liittyä kalastuskerhoon. Mitä järkeä SIINÄ on?! Kerro. Voisihan sitä ilman kerhojakin kalastella, omassa kaveripiirissä ja perheen kanssa. Eikä tarvitsisi maksaa mitään jäsen- ja vuosimaksuja. Eikä ole edes niitä ei-kalastajia ympärillä yrittämässä sammuttaa yksinäisenkään kalastusintoa.

      Ja entä sitten ompelukerhot, laulukuorot, kävelykerhot, moottorikerhot, lennokkikerhot jne. jne. Kaikkia noita voisi harrastaa ihan itsekseenkin. Mikä hinku ihmisillä kuitenkin on mennä mukaan niihin? Eikö ihmisen olekaan hyvä olla yksin?

      T: Tiinaliina

      • ainakin kun pelkkää uskoa tarkoittaa.
        Uskon ulkopuolella voi olla kavereita uskovaisellakin.

        Sanot että Jeesuksen kanssa oleminen on yksinäistä.

        Niinhän se on kun Jeesusta ei ole.


      • monet ateistit
        Pe.ku kirjoitti:

        ainakin kun pelkkää uskoa tarkoittaa.
        Uskon ulkopuolella voi olla kavereita uskovaisellakin.

        Sanot että Jeesuksen kanssa oleminen on yksinäistä.

        Niinhän se on kun Jeesusta ei ole.

        tarvitsevat Jeesusta viimeisillä hetkillään.
        Ateismi ei anna turvaa kuoleman edessä.


      • Kappasta vaan.
        monet ateistit kirjoitti:

        tarvitsevat Jeesusta viimeisillä hetkillään.
        Ateismi ei anna turvaa kuoleman edessä.

        Mitä turvaa Jeesus tuo kuolemiseen?
        Eipä tuo kuoleminen vielä keneltäkään kuolevalta ole epäonnistunut.
        Hyvin ovat kuolleet pysyneetkin kuolleina, ei ole Jeesustakaan sen koommin näkynyt kun hän tukehtui hapenpuutteeseen noustuaan pilvellä yläilmoihin.


      • Kalmamedia
        Kappasta vaan. kirjoitti:

        Mitä turvaa Jeesus tuo kuolemiseen?
        Eipä tuo kuoleminen vielä keneltäkään kuolevalta ole epäonnistunut.
        Hyvin ovat kuolleet pysyneetkin kuolleina, ei ole Jeesustakaan sen koommin näkynyt kun hän tukehtui hapenpuutteeseen noustuaan pilvellä yläilmoihin.

        Annatte 150eur niin saatte pyhintä vettä maanpäällä 1.5litr muovipullossa! Juotuanne koko pullon olette puhdistuneet kaikista synneistänne ja paikka taivaassa on teidän!


      • semmoinen,
        Kalmamedia kirjoitti:

        Annatte 150eur niin saatte pyhintä vettä maanpäällä 1.5litr muovipullossa! Juotuanne koko pullon olette puhdistuneet kaikista synneistänne ja paikka taivaassa on teidän!

        jolla ei ole palstan varsinaisesta aiheesta mitään sanottavaa, haluaa kuitenkin puhua edes jostakin muusta. Yritäpä myydä vesipullojasi vaikkapa Huuhaapalstalla, jossa kauppa saattaisi käydä hyvin.


      • tyyristä vettä
        semmoinen, kirjoitti:

        jolla ei ole palstan varsinaisesta aiheesta mitään sanottavaa, haluaa kuitenkin puhua edes jostakin muusta. Yritäpä myydä vesipullojasi vaikkapa Huuhaapalstalla, jossa kauppa saattaisi käydä hyvin.

        yliluonnolliset vaikutukset täyttävät huuhaan tuntomerkit, ja kirkko tienaa paljon verottamalla ihmisiä huuhaa-operaatioittensa kulujen kattamiseksi.


      • Tiinaliina
        Pe.ku kirjoitti:

        ainakin kun pelkkää uskoa tarkoittaa.
        Uskon ulkopuolella voi olla kavereita uskovaisellakin.

        Sanot että Jeesuksen kanssa oleminen on yksinäistä.

        Niinhän se on kun Jeesusta ei ole.

        Uskovan ei koskaan tarvitse olla täysin yksin, koska seurana on aina Jeesus. Mutta ei usko tee ihmisestä erakkoa, joka ei kaipaisi muita ihmisiä! Ja juuri siksi on hyvä olla seurakunta ja siellä toisia uskovia, eli samoinajattelevia. Saa sitten puhua vapaasti niistä uskonasioistakin, ilman että kukaan naureskelisi takanapäin. Saa myös hyviä neuvoja ja vastauksia kysymyksiinsä ja opetusta Raamatun Sanasta. Niitä ei saa yksinollessaan.

        Aivan kuten kalamiehetkin hakeutuvat toisten kalamiesten seuraan, vaikka voisivat yksinkin onkia. Siellä sitten oppivat toisiltansa uusia asioita kaloista ja niiden pyydystämisestä. Silti joskus kuitenkin menevät yksinkin kalaan ja viihtyvät, eivätkä valita että olisi yksinäistä. Vai siksikö eivät valita kun heillähän on se KALA seurana! Senhän nyt Pekukin varmasti myöntää olevan olemassa?

        T: Tiinaliina


      • kirjoituksesi
        tyyristä vettä kirjoitti:

        yliluonnolliset vaikutukset täyttävät huuhaan tuntomerkit, ja kirkko tienaa paljon verottamalla ihmisiä huuhaa-operaatioittensa kulujen kattamiseksi.

        ei kuulu asialliseen keskusteluun luterilaisuudesta. Siinä ei edes ole mitään järkeä. Luepa tämä juttusi läpi, niin huomaat itsekin, että noin on:" Kasteen tyyristä vettä yliluonnolliset vaikutukset täyttävät huuhaan tuntomerkit, ja kirkko tienaa paljon verottamalla ihmisiä huuhaa-operaatioittensa kulujen kattamikseksi."


      • Tiinaliina kirjoitti:

        Uskovan ei koskaan tarvitse olla täysin yksin, koska seurana on aina Jeesus. Mutta ei usko tee ihmisestä erakkoa, joka ei kaipaisi muita ihmisiä! Ja juuri siksi on hyvä olla seurakunta ja siellä toisia uskovia, eli samoinajattelevia. Saa sitten puhua vapaasti niistä uskonasioistakin, ilman että kukaan naureskelisi takanapäin. Saa myös hyviä neuvoja ja vastauksia kysymyksiinsä ja opetusta Raamatun Sanasta. Niitä ei saa yksinollessaan.

        Aivan kuten kalamiehetkin hakeutuvat toisten kalamiesten seuraan, vaikka voisivat yksinkin onkia. Siellä sitten oppivat toisiltansa uusia asioita kaloista ja niiden pyydystämisestä. Silti joskus kuitenkin menevät yksinkin kalaan ja viihtyvät, eivätkä valita että olisi yksinäistä. Vai siksikö eivät valita kun heillähän on se KALA seurana! Senhän nyt Pekukin varmasti myöntää olevan olemassa?

        T: Tiinaliina

        Raamatussa on juutalaisen Jeesuksen sanat jotka lyttäävät kaikki ihmissuhteet maan rakoon.

        Matt. 10:35-37
        Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias.


      • Tiinaliina
        Pe.ku kirjoitti:

        Raamatussa on juutalaisen Jeesuksen sanat jotka lyttäävät kaikki ihmissuhteet maan rakoon.

        Matt. 10:35-37
        Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias.

        Jos sen kalastuksesta innostuneen aikuisen ihmisen äiti tai isä tai anoppi nostavat hirveän riidan siitä kalastusseuraan kuulumisesta, ja kyseinen ihminen sitten jättää kokonaan käymättä siinä seurassaan, niin eikös olekin aika odotettava reaktio että hänelle sanotaan suunnilleen näin: "Eiköhän ole parempi, että eroat kerhostamme, kun et äitisi helmoista ole vielä päässyt pois, vaan hänen käskystään pysyt erossa meistä? Et ole ehkä oikein sopiva meidän porukkaan."

        Jeesushan tiesi, etteivät kaikkien uskovien perheväki tulisi hyväksymään kristinuskoa. Siitä hän varoitti uskovia etukäteen, että niitä riitoja tulisi esiintymään. Mutta ei Hän kehoittanut ketään itse pistämään välejä poikki muihin ihmisiin, eikä erakoitumaan! Kehoitti vaan laskemaan kustannukset, ettei se tulisi yllätyksenä.

        T: Tiinaliina


      • Tiinaliina kirjoitti:

        Jos sen kalastuksesta innostuneen aikuisen ihmisen äiti tai isä tai anoppi nostavat hirveän riidan siitä kalastusseuraan kuulumisesta, ja kyseinen ihminen sitten jättää kokonaan käymättä siinä seurassaan, niin eikös olekin aika odotettava reaktio että hänelle sanotaan suunnilleen näin: "Eiköhän ole parempi, että eroat kerhostamme, kun et äitisi helmoista ole vielä päässyt pois, vaan hänen käskystään pysyt erossa meistä? Et ole ehkä oikein sopiva meidän porukkaan."

        Jeesushan tiesi, etteivät kaikkien uskovien perheväki tulisi hyväksymään kristinuskoa. Siitä hän varoitti uskovia etukäteen, että niitä riitoja tulisi esiintymään. Mutta ei Hän kehoittanut ketään itse pistämään välejä poikki muihin ihmisiin, eikä erakoitumaan! Kehoitti vaan laskemaan kustannukset, ettei se tulisi yllätyksenä.

        T: Tiinaliina

        missään kalastuskerhoissa ei vaadita jättämään perheitään eikä muitakaan läheisiään.

        Tuo on kyllä ihan omaa mielikuvitustasi.


      • Tiinaliina
        Pe.ku kirjoitti:

        missään kalastuskerhoissa ei vaadita jättämään perheitään eikä muitakaan läheisiään.

        Tuo on kyllä ihan omaa mielikuvitustasi.

        En sanonut että VAADITAAN. Sanoin että voidaan alkaa ehdotella. Kumma juttu jos ei mitään huomautettaisi, jos joku siellä sanoo ettei halua enää tavata niitä kalakavereitansa, koska äiti/isä/anoppi ei tykkää.

        Koitin myös äsken selostaa, ettei Jeesuskaan vaatinut jättämään läheisiään, ei edes kehoittanut. Hän vaan kertoi, että riitoja tulee olemaan, koska ne läheiset eivät aina hyväksy kristinuskoa. Jos sitten valitsee läheistensä mielipiteen ja heille kumartelun ja sen takia jättää uskon, niin ei Jeesus väkisin pidä kiinni.

        T: Tiinaliina


      • vähän väärin.
        Pe.ku kirjoitti:

        Raamatussa on juutalaisen Jeesuksen sanat jotka lyttäävät kaikki ihmissuhteet maan rakoon.

        Matt. 10:35-37
        Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias.

        "Raamatussa on juutalaisen Jeesuksen sanat jotka lyttäävät kaikki ihmissuhteet maanrakoon."

        En minä ainakaan niin ole ymmärtänyt, että tuossa olisi sanottu ja tarkoitettu noin. Luepa uudestaan.

        Raamatun 10. luku:" Jeesuksen kahdelletoista opetuslapselle antama valta 1, opetuslasten nimet ( 2 - 4 ), hän lähettää heidät juutalaisten luo antaen heille ohjeita ( 5 - 15 ), rohkaisee heitä kestämään vainoissa ( 16 - 23 ) ja ihmisiä pelkäämättä tunnustamaan häntä, ( Huom. > ) puhuu hänen tähtensä syntyvästä eripuraisuudesta ja ristinkantamisen velvollisuudesta ( 34 - 39 ) sekä lupaa palkan niille, jotka ottavat heidät vastaan ( 40 - 42 )."

        Oppaassa Raamatun maailmaan sanotaan mm. näin:" Jeesus kuvailee hieman yksityiskohtaisemmin myös kahdentoista apostolin edessä olevia yhteenottoja ja vainoja. Osittain hän käyttää kieltä, joka ennakoi apostolien lähetystyötä hänen kuolemansa jälkeen. ( Huom. > ) Jumalan valtakunnan sanoma tuo mukanaan perinpohjaisen muutoksen, joka väistämättä aiheuttaa kiistoja ja vastustusta. Mutta Jeesus vakuuttaa opetuslapsilleen, ettei heidän tule pelätä ketään muuta kuin Jumalaa ja että Jumala kantaa heistä huolta. Siksi he voivat elää vailla pelkoa."


      • vähän väärin. kirjoitti:

        "Raamatussa on juutalaisen Jeesuksen sanat jotka lyttäävät kaikki ihmissuhteet maanrakoon."

        En minä ainakaan niin ole ymmärtänyt, että tuossa olisi sanottu ja tarkoitettu noin. Luepa uudestaan.

        Raamatun 10. luku:" Jeesuksen kahdelletoista opetuslapselle antama valta 1, opetuslasten nimet ( 2 - 4 ), hän lähettää heidät juutalaisten luo antaen heille ohjeita ( 5 - 15 ), rohkaisee heitä kestämään vainoissa ( 16 - 23 ) ja ihmisiä pelkäämättä tunnustamaan häntä, ( Huom. > ) puhuu hänen tähtensä syntyvästä eripuraisuudesta ja ristinkantamisen velvollisuudesta ( 34 - 39 ) sekä lupaa palkan niille, jotka ottavat heidät vastaan ( 40 - 42 )."

        Oppaassa Raamatun maailmaan sanotaan mm. näin:" Jeesus kuvailee hieman yksityiskohtaisemmin myös kahdentoista apostolin edessä olevia yhteenottoja ja vainoja. Osittain hän käyttää kieltä, joka ennakoi apostolien lähetystyötä hänen kuolemansa jälkeen. ( Huom. > ) Jumalan valtakunnan sanoma tuo mukanaan perinpohjaisen muutoksen, joka väistämättä aiheuttaa kiistoja ja vastustusta. Mutta Jeesus vakuuttaa opetuslapsilleen, ettei heidän tule pelätä ketään muuta kuin Jumalaa ja että Jumala kantaa heistä huolta. Siksi he voivat elää vailla pelkoa."

        suoraan Raamatusta lainattu kokonaisisuus.
        Sinä sen sijaan kerrot lainauksia jostain oppaasta etkä Raamatusta.

        Luepas uudelleen.

        Matt. 10:35-37
        Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias.


      • lainaukseni
        Pe.ku kirjoitti:

        suoraan Raamatusta lainattu kokonaisisuus.
        Sinä sen sijaan kerrot lainauksia jostain oppaasta etkä Raamatusta.

        Luepas uudelleen.

        Matt. 10:35-37
        Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias.

        oli suoraan Raamatusta. Jos sinulla on Raamattu, niin etsi siitä Matteuksen evankeliumin 10. luku. Sen alussa kerrotaan tummemmalla tekstillä lyhyesti, mistä luvussa puhutaan. Siinä sanotaan näin:" Jeesuksen 12 opetuslapselleen antama valta 1, opetuslasten nimet 2 - 4, hän lähettää heidät juutalaisten luo antaen heille ohjeita 5 -15, rohkaisee heitä kestämään vainoissa 16 - 23, ja ihmisiä pelkäämättä tunnustamaan häntä 24 -33, ( huom. ) puhuu hänen tähtensä syntyvästä eripuraisuudesta ja ristinkantamisen velvollisuudesta 34 - 39 sekä lupaa palkan niille, jotka ottavat heidät vastaan 40 -42."

        Lainasin siis suoraan Raamattua, kuten jo edellisessä viestissäni kirjoitin. Jos sinulla on Raamattu, niin kun katsot siitä, niin huomaat, että puhuin totta, kun sanoin lainaavani sekä Raamattua että Opasta Raamatun maailmaan. Jos sinulla taas ei ole Raamattua, niin keskustelu kanssasi Raamatusta tulee aika hankalaksi.


      • lainaukseni kirjoitti:

        oli suoraan Raamatusta. Jos sinulla on Raamattu, niin etsi siitä Matteuksen evankeliumin 10. luku. Sen alussa kerrotaan tummemmalla tekstillä lyhyesti, mistä luvussa puhutaan. Siinä sanotaan näin:" Jeesuksen 12 opetuslapselleen antama valta 1, opetuslasten nimet 2 - 4, hän lähettää heidät juutalaisten luo antaen heille ohjeita 5 -15, rohkaisee heitä kestämään vainoissa 16 - 23, ja ihmisiä pelkäämättä tunnustamaan häntä 24 -33, ( huom. ) puhuu hänen tähtensä syntyvästä eripuraisuudesta ja ristinkantamisen velvollisuudesta 34 - 39 sekä lupaa palkan niille, jotka ottavat heidät vastaan 40 -42."

        Lainasin siis suoraan Raamattua, kuten jo edellisessä viestissäni kirjoitin. Jos sinulla on Raamattu, niin kun katsot siitä, niin huomaat, että puhuin totta, kun sanoin lainaavani sekä Raamattua että Opasta Raamatun maailmaan. Jos sinulla taas ei ole Raamattua, niin keskustelu kanssasi Raamatusta tulee aika hankalaksi.

        Ei siellä tollasta lue.

        Kuten aiemmin sanoin minä lainasin Raamattua ja sinä ihan jotain muuta.


      • pötyä
        Pe.ku kirjoitti:

        Ei siellä tollasta lue.

        Kuten aiemmin sanoin minä lainasin Raamattua ja sinä ihan jotain muuta.

        ja loukkaat tahallasi, kun sanot: "Ei siellä tollasta lue. Kuten aiemmin sanoin minä lainasin Raamattua ja sinä jotain muuta."

        Lainasin Raamattua, puhut sinä sitten mitä hyvänsä. Minä en valehtele. Jo kotikasvatukseeni kuului, että ei pidä valehdella enkä tee sitä nytkään. En myöskään polta tupakkaa enkä käytä alkoholia. Ei tee edes mieli tehdä mitään noista.

        Tässä tiedot Raamatusta, jota lainasin: "Pyhä Raamattu Vanha Testamentti XI yleisen kirkolliskokouksen v. 1933 käytäntöön ottama suomennos Uusi Testamentti XII yleisen Kirkolliskokouksen v. 1938 käytäntöön ottama suomennos Turku - Helsinki Suomen Pipliaseura 1949" ( Katso Uusi Testamentti s. 15, niin sieltä löytyy kohta, jota lainasin. )

        Tässä tiedot toisesta minulla olevasta Raamatusta, jossa sanotaan samoin kuin lainauksessani: "Pyhä Raamattu Vanha Testamentti yhdennentoista, vuonna 1933 pidetyn yleisen kirkolliskokouksen käytäntöön ottama suomennos Uusi Testamentti kahdennentoista, vuonna 1938 pidetyn yleisen kirkolliskokouksen käytäntöön ottama suomennos Pieksämäki 1954 Suomen kirkon sisälähetysseura" ( Katso Uusi Testamentti s. 13, niin löydät kohdan, jota lainasin. )

        Sanotaan, että pitää taistella "puhtain asein puhtaan asian puolesta". Muista sinäkin tuo äläkä yritä ajaa ateismin asiaa väärillä syytöksillä.


      • pötyä kirjoitti:

        ja loukkaat tahallasi, kun sanot: "Ei siellä tollasta lue. Kuten aiemmin sanoin minä lainasin Raamattua ja sinä jotain muuta."

        Lainasin Raamattua, puhut sinä sitten mitä hyvänsä. Minä en valehtele. Jo kotikasvatukseeni kuului, että ei pidä valehdella enkä tee sitä nytkään. En myöskään polta tupakkaa enkä käytä alkoholia. Ei tee edes mieli tehdä mitään noista.

        Tässä tiedot Raamatusta, jota lainasin: "Pyhä Raamattu Vanha Testamentti XI yleisen kirkolliskokouksen v. 1933 käytäntöön ottama suomennos Uusi Testamentti XII yleisen Kirkolliskokouksen v. 1938 käytäntöön ottama suomennos Turku - Helsinki Suomen Pipliaseura 1949" ( Katso Uusi Testamentti s. 15, niin sieltä löytyy kohta, jota lainasin. )

        Tässä tiedot toisesta minulla olevasta Raamatusta, jossa sanotaan samoin kuin lainauksessani: "Pyhä Raamattu Vanha Testamentti yhdennentoista, vuonna 1933 pidetyn yleisen kirkolliskokouksen käytäntöön ottama suomennos Uusi Testamentti kahdennentoista, vuonna 1938 pidetyn yleisen kirkolliskokouksen käytäntöön ottama suomennos Pieksämäki 1954 Suomen kirkon sisälähetysseura" ( Katso Uusi Testamentti s. 13, niin löydät kohdan, jota lainasin. )

        Sanotaan, että pitää taistella "puhtain asein puhtaan asian puolesta". Muista sinäkin tuo äläkä yritä ajaa ateismin asiaa väärillä syytöksillä.

        Raamatussa niillä kohdin lukee ja sinä et ollut tehnyt sieltä suoria lainauksia kuten sanoit.

        Olet vaan kertonut omia versioitasi kyseisistä kohdista.


      • asia, että
        Pe.ku kirjoitti:

        Raamatussa niillä kohdin lukee ja sinä et ollut tehnyt sieltä suoria lainauksia kuten sanoit.

        Olet vaan kertonut omia versioitasi kyseisistä kohdista.

        puhut perättömiä. Lainasin Raamattua ja mainitsin nuo sivut ja kohdat. Taitaa olla niin, että sinulla ei edes ole Raamattua, josta voisit itse tarkistaa. Se ei ole kuitenkaan mikään peruste syyttää toista kirjoittajaa semmoisesta, mitä tämä ei ole tehnyt. Mikä sinua oikein vaivaa? Kuten sanottu, pitäisi taistella puhtain asein puhtaan asian puolesta. Miksi sinä et tee niin?

        Vielä kerran lainaan Raamattua:" Jeesuksen kahdelletoista opetuslapselleen antama valta 1, opetuslasten nimet 2 - 4, hän lähettää heidät juutalaisten luo antaen heille ohjeita 5 - 15, rohkaisee heitä kestämään vainoissa 16 - 23, ja ihmisiä pelkäämättä tunnustamaan häntä 24 - 33, puhuu hänen tähtensä syntyvästä eripuraisuudesta ja ristinkantamisen velvollisuudesta 34 - 39 sekä lupaa palkan niille, jotka ottavat heidät vastaan 40 - 42. " ( Uusi Testamentti, Evankeliumi Matteuksen mukaan, 10. luku, alkaa sinulta 14 ja jatkuu sivulla 15, toisessa Uudessa Testamentissa s.13. )

        Lapsellista tuommoinen vänkääminen, mitä sinä harrastat.


      • asia, että kirjoitti:

        puhut perättömiä. Lainasin Raamattua ja mainitsin nuo sivut ja kohdat. Taitaa olla niin, että sinulla ei edes ole Raamattua, josta voisit itse tarkistaa. Se ei ole kuitenkaan mikään peruste syyttää toista kirjoittajaa semmoisesta, mitä tämä ei ole tehnyt. Mikä sinua oikein vaivaa? Kuten sanottu, pitäisi taistella puhtain asein puhtaan asian puolesta. Miksi sinä et tee niin?

        Vielä kerran lainaan Raamattua:" Jeesuksen kahdelletoista opetuslapselleen antama valta 1, opetuslasten nimet 2 - 4, hän lähettää heidät juutalaisten luo antaen heille ohjeita 5 - 15, rohkaisee heitä kestämään vainoissa 16 - 23, ja ihmisiä pelkäämättä tunnustamaan häntä 24 - 33, puhuu hänen tähtensä syntyvästä eripuraisuudesta ja ristinkantamisen velvollisuudesta 34 - 39 sekä lupaa palkan niille, jotka ottavat heidät vastaan 40 - 42. " ( Uusi Testamentti, Evankeliumi Matteuksen mukaan, 10. luku, alkaa sinulta 14 ja jatkuu sivulla 15, toisessa Uudessa Testamentissa s.13. )

        Lapsellista tuommoinen vänkääminen, mitä sinä harrastat.

        Et kai siten ymmärrä mitä lainaaminen tarkoittaa.

        Lainaaminen tarkoittaa että teksti on siinä muodossa kuin se on Raamatussa eli kopioitua tekstiä.

        Sä vaan sanot omia kirjoituksiasi suoriksi lainauksiksi vaikka ne vaan on sinun omia selityksiäsi kyseisistä kohdista.


      • äläkä vänkää.
        Pe.ku kirjoitti:

        Et kai siten ymmärrä mitä lainaaminen tarkoittaa.

        Lainaaminen tarkoittaa että teksti on siinä muodossa kuin se on Raamatussa eli kopioitua tekstiä.

        Sä vaan sanot omia kirjoituksiasi suoriksi lainauksiksi vaikka ne vaan on sinun omia selityksiäsi kyseisistä kohdista.

        Minulla on kumpikin noista Raamatuista tässä tietokoneen vieressä ja lainasin niitä sanasta sanaan mainitsemistani kohdista.

        "Et kai sitten ymmärrä mitä lainaaminen tarkoittaa. Lainaaminen tarkoittaa että teksti on siinä muodossa kuin se on Raamatussa eli kopioitua tekstiä."

        Tietenkin ymmärrän, mitä sana lainata tarkoittaa. Lainaamani teksti on täysin siinä muodossa kuin se on Raamatussa.

        "Sä vaan sanot omia kirjoituksiasi suoriksi lainauksiksi vaikka ne on vaan sinun omia selityksiäsi kyseistä kohdista."

        Jo periaatteesta en ikinä tekisi mitään tuommoista. Ensimmäinen selitys minkä keksin on se, että sinulla ei ole käytössäsi Raamattua, ei ainakaan noina vuosina painettua, kuin minulla on. Toinen selitys on se, että haluat jostain syytä käydä kimppuuni.

        "Sä vaan sanot omia kirjoituksiasi suoriksi lainauksiksi vaikka ne on vaan sinun omia selityksiäsi kyseisistä kohdista."

        Ei minulla ole mitään omia Raamattua koskevia selityksiä. Miksi olisikaan. En ole opiskellut yhtään mitään teologisessa tiedekunnassa, vaan hist. kielititeellisessä. Miksi et voi tarkistaa asioita, sen sijaan että puhut täällä palturia?


      • UskovainenMs
        asia, että kirjoitti:

        puhut perättömiä. Lainasin Raamattua ja mainitsin nuo sivut ja kohdat. Taitaa olla niin, että sinulla ei edes ole Raamattua, josta voisit itse tarkistaa. Se ei ole kuitenkaan mikään peruste syyttää toista kirjoittajaa semmoisesta, mitä tämä ei ole tehnyt. Mikä sinua oikein vaivaa? Kuten sanottu, pitäisi taistella puhtain asein puhtaan asian puolesta. Miksi sinä et tee niin?

        Vielä kerran lainaan Raamattua:" Jeesuksen kahdelletoista opetuslapselleen antama valta 1, opetuslasten nimet 2 - 4, hän lähettää heidät juutalaisten luo antaen heille ohjeita 5 - 15, rohkaisee heitä kestämään vainoissa 16 - 23, ja ihmisiä pelkäämättä tunnustamaan häntä 24 - 33, puhuu hänen tähtensä syntyvästä eripuraisuudesta ja ristinkantamisen velvollisuudesta 34 - 39 sekä lupaa palkan niille, jotka ottavat heidät vastaan 40 - 42. " ( Uusi Testamentti, Evankeliumi Matteuksen mukaan, 10. luku, alkaa sinulta 14 ja jatkuu sivulla 15, toisessa Uudessa Testamentissa s.13. )

        Lapsellista tuommoinen vänkääminen, mitä sinä harrastat.

        Se on paha luonnevika, mahdollisesti myös jonkun traumaattisen kokemuksen generoima vihaprojektio.

        Ei kukaan henkisesti terve ja tasapainoinen
        ihminen rupea lähes työkseen pilkkaamaan toisten itselleen arvokkaana pitämää vakaumusta ja lietsomaan vihaa näitä kohtaan - varsinkaan kun uskovaisten seuraan ei ole pakko hakeutua.

        Oma joukkonsa vihaa työkseen ruotsalaisia ja etsii lakkaamatta syitä heidän mollaamisekseen.
        Yhdysvalloissa on paljon näitä, jotka elävät vihasta uskovaisia, mustia, latinoja, muslimeja tai juutalaisia kohtaan.
        Viha legalisoidaan aina uusilla "faktoilla".

        Sairaimmat päätyvät aseellisiin "puolustusjoukkoihin", Unabomberiksi tai Adolf Hitleriksi.
        Säälittävä ressukka!


      • äläkä vänkää. kirjoitti:

        Minulla on kumpikin noista Raamatuista tässä tietokoneen vieressä ja lainasin niitä sanasta sanaan mainitsemistani kohdista.

        "Et kai sitten ymmärrä mitä lainaaminen tarkoittaa. Lainaaminen tarkoittaa että teksti on siinä muodossa kuin se on Raamatussa eli kopioitua tekstiä."

        Tietenkin ymmärrän, mitä sana lainata tarkoittaa. Lainaamani teksti on täysin siinä muodossa kuin se on Raamatussa.

        "Sä vaan sanot omia kirjoituksiasi suoriksi lainauksiksi vaikka ne on vaan sinun omia selityksiäsi kyseistä kohdista."

        Jo periaatteesta en ikinä tekisi mitään tuommoista. Ensimmäinen selitys minkä keksin on se, että sinulla ei ole käytössäsi Raamattua, ei ainakaan noina vuosina painettua, kuin minulla on. Toinen selitys on se, että haluat jostain syytä käydä kimppuuni.

        "Sä vaan sanot omia kirjoituksiasi suoriksi lainauksiksi vaikka ne on vaan sinun omia selityksiäsi kyseisistä kohdista."

        Ei minulla ole mitään omia Raamattua koskevia selityksiä. Miksi olisikaan. En ole opiskellut yhtään mitään teologisessa tiedekunnassa, vaan hist. kielititeellisessä. Miksi et voi tarkistaa asioita, sen sijaan että puhut täällä palturia?

        Minä olen hyvin perehtynyt Raamattuun ja niiden eri versioihin mutta sinun väittämiäsi lainauksia siellä ei ole.

        Tuossa on uusin 1992 ja 1933/1938 sekä Biblia vuodelta 1776.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1107814315783&search=&rng=0&submit1=Hae&ref=Room. 16:7&ctx=0&mod1=FinRaam&mod2=FinPR&mod3=WHNU

        Tuossa on lähes täysin helluntailaisten tekemä Raamattu joka on vielä hieman kesken ja olen siihenkin perehtynyt.
        http://www.raamattukansalle.fi/ut.html

        Ja tuossa on lisäksi Raamatut vuodelta 1642 ja 1548/1552
        http://www.finbible.fi/head/jae3.htm

        Tuossa on Matteuksen kymmenes luku vuoden 1933- käännöksessä.
        http://www.nic.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1933,38/Matt.10.html


      • Raamattua.
        Pe.ku kirjoitti:

        Minä olen hyvin perehtynyt Raamattuun ja niiden eri versioihin mutta sinun väittämiäsi lainauksia siellä ei ole.

        Tuossa on uusin 1992 ja 1933/1938 sekä Biblia vuodelta 1776.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1107814315783&search=&rng=0&submit1=Hae&ref=Room. 16:7&ctx=0&mod1=FinRaam&mod2=FinPR&mod3=WHNU

        Tuossa on lähes täysin helluntailaisten tekemä Raamattu joka on vielä hieman kesken ja olen siihenkin perehtynyt.
        http://www.raamattukansalle.fi/ut.html

        Ja tuossa on lisäksi Raamatut vuodelta 1642 ja 1548/1552
        http://www.finbible.fi/head/jae3.htm

        Tuossa on Matteuksen kymmenes luku vuoden 1933- käännöksessä.
        http://www.nic.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1933,38/Matt.10.html

        Onko sinulla yhtään Raamatun paperiversiota vai katsotko vain netistä?

        Noissa kahdessa mainitsemassani Raamatussa on joka tapauksessa noin kuin kirjoitin. Samoin on omistamassani Uudessa Testamentissa, joka on 400-vuotismuistopainos ja joka on painettu v. 1948. Siinä sanotaan näin: "Tämä Uuden Testamentin juhlapainos julkaistaan Mikael Agricolan kääntämän ja v. 1548 ilmestyneen ensimmäisen suomenkielisen Uuden Testamentin 400-vuotismuistoksi." Sen kymmenennen luvun alussa on vähän pienemmällä tekstillä kirjotettu samoin kuin noissa kahdessa Raamatussa.

        Noissa mainitsemissani kirjoissa on kunkin luvun alussa tummemmalla tai pienemmällä tekstillä esitetty lyhyesti luvun sisältö. Eikö sinulla ole yhtään Raamattua kotonasi, että voisit katsoa siitä?

        Mikä, Peku, on tarkoituksesi? Riidan haastaminenko vai mikä?


      • Raamattu,
        Raamattua. kirjoitti:

        Onko sinulla yhtään Raamatun paperiversiota vai katsotko vain netistä?

        Noissa kahdessa mainitsemassani Raamatussa on joka tapauksessa noin kuin kirjoitin. Samoin on omistamassani Uudessa Testamentissa, joka on 400-vuotismuistopainos ja joka on painettu v. 1948. Siinä sanotaan näin: "Tämä Uuden Testamentin juhlapainos julkaistaan Mikael Agricolan kääntämän ja v. 1548 ilmestyneen ensimmäisen suomenkielisen Uuden Testamentin 400-vuotismuistoksi." Sen kymmenennen luvun alussa on vähän pienemmällä tekstillä kirjotettu samoin kuin noissa kahdessa Raamatussa.

        Noissa mainitsemissani kirjoissa on kunkin luvun alussa tummemmalla tai pienemmällä tekstillä esitetty lyhyesti luvun sisältö. Eikö sinulla ole yhtään Raamattua kotonasi, että voisit katsoa siitä?

        Mikä, Peku, on tarkoituksesi? Riidan haastaminenko vai mikä?

        niin kannattaa lukea sieltä varsinaista tekstiäkin eikä vain lyhennelmiä lukujen alusta.


      • ainakin pahoittanut
        UskovainenMs kirjoitti:

        Se on paha luonnevika, mahdollisesti myös jonkun traumaattisen kokemuksen generoima vihaprojektio.

        Ei kukaan henkisesti terve ja tasapainoinen
        ihminen rupea lähes työkseen pilkkaamaan toisten itselleen arvokkaana pitämää vakaumusta ja lietsomaan vihaa näitä kohtaan - varsinkaan kun uskovaisten seuraan ei ole pakko hakeutua.

        Oma joukkonsa vihaa työkseen ruotsalaisia ja etsii lakkaamatta syitä heidän mollaamisekseen.
        Yhdysvalloissa on paljon näitä, jotka elävät vihasta uskovaisia, mustia, latinoja, muslimeja tai juutalaisia kohtaan.
        Viha legalisoidaan aina uusilla "faktoilla".

        Sairaimmat päätyvät aseellisiin "puolustusjoukkoihin", Unabomberiksi tai Adolf Hitleriksi.
        Säälittävä ressukka!

        mieleni Pekun syytösten takia. En ymmärrä, miksi hänen pitää esittää täysin paikkansa pitämättömiä väitteitä. Tuommoista ei ole minulle aikaisemmin tapahtunut, ei netissä eikä muuallakaan, että syytettäisiin valehtelusta. Hyvin pahalta tuntuu. Jokainenhan voi tarkistaa, että puhun totta.

        Aikaisemmin minua kiinnosti lukea myös ateistikirjoittajien mielipiteitä. Nyt se kiinnostus on tässä vähitellen hiipunut. Ei sitä jaksa kuulla aina vain uskovien ja uskontojen pilkkaamista eikä varsinkaan perättömiä väitteitä valehtelusta.


      • on tapana
        Raamattu, kirjoitti:

        niin kannattaa lukea sieltä varsinaista tekstiäkin eikä vain lyhennelmiä lukujen alusta.

        lukea sekä lukujen alussa oleva teksti että varsinainen luku. Kai sinäkin teet niin.


      • Jeesuksen..
        lainaukseni kirjoitti:

        oli suoraan Raamatusta. Jos sinulla on Raamattu, niin etsi siitä Matteuksen evankeliumin 10. luku. Sen alussa kerrotaan tummemmalla tekstillä lyhyesti, mistä luvussa puhutaan. Siinä sanotaan näin:" Jeesuksen 12 opetuslapselleen antama valta 1, opetuslasten nimet 2 - 4, hän lähettää heidät juutalaisten luo antaen heille ohjeita 5 -15, rohkaisee heitä kestämään vainoissa 16 - 23, ja ihmisiä pelkäämättä tunnustamaan häntä 24 -33, ( huom. ) puhuu hänen tähtensä syntyvästä eripuraisuudesta ja ristinkantamisen velvollisuudesta 34 - 39 sekä lupaa palkan niille, jotka ottavat heidät vastaan 40 -42."

        Lainasin siis suoraan Raamattua, kuten jo edellisessä viestissäni kirjoitin. Jos sinulla on Raamattu, niin kun katsot siitä, niin huomaat, että puhuin totta, kun sanoin lainaavani sekä Raamattua että Opasta Raamatun maailmaan. Jos sinulla taas ei ole Raamattua, niin keskustelu kanssasi Raamatusta tulee aika hankalaksi.

        tähden syntyvästä eripurasta kertoo tuo Matteuksen evankeliumin kohta, johon itsekin viittaat ("puhuu hänen tähtensä syntyvästä eripuraisuudesta ja ristinkantamisen velvollisuudesta 34 - 39"):

        Matt. 10:35-37
        Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias.


      • Raamattua. kirjoitti:

        Onko sinulla yhtään Raamatun paperiversiota vai katsotko vain netistä?

        Noissa kahdessa mainitsemassani Raamatussa on joka tapauksessa noin kuin kirjoitin. Samoin on omistamassani Uudessa Testamentissa, joka on 400-vuotismuistopainos ja joka on painettu v. 1948. Siinä sanotaan näin: "Tämä Uuden Testamentin juhlapainos julkaistaan Mikael Agricolan kääntämän ja v. 1548 ilmestyneen ensimmäisen suomenkielisen Uuden Testamentin 400-vuotismuistoksi." Sen kymmenennen luvun alussa on vähän pienemmällä tekstillä kirjotettu samoin kuin noissa kahdessa Raamatussa.

        Noissa mainitsemissani kirjoissa on kunkin luvun alussa tummemmalla tai pienemmällä tekstillä esitetty lyhyesti luvun sisältö. Eikö sinulla ole yhtään Raamattua kotonasi, että voisit katsoa siitä?

        Mikä, Peku, on tarkoituksesi? Riidan haastaminenko vai mikä?

        riitaa haastanut.

        Et vaan ole lainannut ainuttakaan jaetta mistään Raamatusta vaan kerrot oman mielesi mukaisia koosteita jotka ei ole Raamatusta.

        Ei oppi ojaan kaada ja nyt olet oppinut että omat sanat ei ole lainausta.

        Netissä olevat Raamatut on tekstiltään täysin samoja kuin paperisetkin ja niistä löytää tarvittavat kohdat paljon nopeammin.

        Raamattuja uusinta lukuun ottamatta voi myös kopioida eli lainata.
        Palstan säännöt tietenkin kieltää pitkät kopioinnit.
        Uusimman 1992-käännöksen tekijänoikeudet omistaa kirkon keskusrahasto joka ehdottomasti kieltää kopioinnin ilman keskusrahastolta haettua lupaa.
        Lyhyitä siteerauksia toki siitäkin saa ottaa.


      • haastat riitaa.
        Pe.ku kirjoitti:

        riitaa haastanut.

        Et vaan ole lainannut ainuttakaan jaetta mistään Raamatusta vaan kerrot oman mielesi mukaisia koosteita jotka ei ole Raamatusta.

        Ei oppi ojaan kaada ja nyt olet oppinut että omat sanat ei ole lainausta.

        Netissä olevat Raamatut on tekstiltään täysin samoja kuin paperisetkin ja niistä löytää tarvittavat kohdat paljon nopeammin.

        Raamattuja uusinta lukuun ottamatta voi myös kopioida eli lainata.
        Palstan säännöt tietenkin kieltää pitkät kopioinnit.
        Uusimman 1992-käännöksen tekijänoikeudet omistaa kirkon keskusrahasto joka ehdottomasti kieltää kopioinnin ilman keskusrahastolta haettua lupaa.
        Lyhyitä siteerauksia toki siitäkin saa ottaa.

        Minä kerroin, minkä vuosien Raamatut ja Uusi Testamentti minulla on ja myös sen, miten niissä sanotaan. Katso nyt ihmeessä myös Raamatun paperiversioista, niin näet, että puhun totta.

        "Ei oppi ojaan kaada ja nyt olet oppinut että omat sanat eivät ole lainausta."

        Hohhoijaa! Noin itsestään selvää asiaa minun ei ole tarvinnut opettaa edes murrosikäisille oppilaille.

        "Netissä olevat Raamatut ovat täysin samoja kuin paperisetkin ja niistä löytää tarvittavat kohdat paljon nopeammin."

        Ne eivät näytä olevan täysin samoja.

        Jos et viitsi katsoa Raamatun paperiversioita, niin taitaa olla ihan turha jatkaa tätä. Mutta jos viitsisit katsoa, niin huomaisit olevasi väärässä. Tuo väärässä olemisen pelko kai estää sinua katsomasta. Mutta eiköhän ole viisainta lopettaa jo tämä dialogi.


      • lyhennelmät
        lainaukseni kirjoitti:

        oli suoraan Raamatusta. Jos sinulla on Raamattu, niin etsi siitä Matteuksen evankeliumin 10. luku. Sen alussa kerrotaan tummemmalla tekstillä lyhyesti, mistä luvussa puhutaan. Siinä sanotaan näin:" Jeesuksen 12 opetuslapselleen antama valta 1, opetuslasten nimet 2 - 4, hän lähettää heidät juutalaisten luo antaen heille ohjeita 5 -15, rohkaisee heitä kestämään vainoissa 16 - 23, ja ihmisiä pelkäämättä tunnustamaan häntä 24 -33, ( huom. ) puhuu hänen tähtensä syntyvästä eripuraisuudesta ja ristinkantamisen velvollisuudesta 34 - 39 sekä lupaa palkan niille, jotka ottavat heidät vastaan 40 -42."

        Lainasin siis suoraan Raamattua, kuten jo edellisessä viestissäni kirjoitin. Jos sinulla on Raamattu, niin kun katsot siitä, niin huomaat, että puhuin totta, kun sanoin lainaavani sekä Raamattua että Opasta Raamatun maailmaan. Jos sinulla taas ei ole Raamattua, niin keskustelu kanssasi Raamatusta tulee aika hankalaksi.

        lukujen alussa eivät ole alkuperäistä Raamattua, vaan myöhemmin tehtyjä opastuksia siihen, mitä aiheita kussakin luvussa käsitellään.


      • Raamatun lukija
        haastat riitaa. kirjoitti:

        Minä kerroin, minkä vuosien Raamatut ja Uusi Testamentti minulla on ja myös sen, miten niissä sanotaan. Katso nyt ihmeessä myös Raamatun paperiversioista, niin näet, että puhun totta.

        "Ei oppi ojaan kaada ja nyt olet oppinut että omat sanat eivät ole lainausta."

        Hohhoijaa! Noin itsestään selvää asiaa minun ei ole tarvinnut opettaa edes murrosikäisille oppilaille.

        "Netissä olevat Raamatut ovat täysin samoja kuin paperisetkin ja niistä löytää tarvittavat kohdat paljon nopeammin."

        Ne eivät näytä olevan täysin samoja.

        Jos et viitsi katsoa Raamatun paperiversioita, niin taitaa olla ihan turha jatkaa tätä. Mutta jos viitsisit katsoa, niin huomaisit olevasi väärässä. Tuo väärässä olemisen pelko kai estää sinua katsomasta. Mutta eiköhän ole viisainta lopettaa jo tämä dialogi.

        ratkeaisi kristillisesti ilman riitaa, niin sanopa, miten sinä ymmärrät tämän Raamtun kohdan josta puhuttiin

        Matt. 10:35-37
        Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe