Saako toemimmaan tollee et laettoo kuasarin turbon imupuolelle?
Kaasari turbon imupuolelle?
13
6259
Vastaukset
- riippuu tarkotuksesta
Ootko kuulut suihkumoottorista? Laita imupuolelle mieluummin ruiskusuutin ja vaikka ihan hehkutulppa heti turbon perään.
- oikeaan paikkaan
Eiku kaasari turbon eteen, mutta hukkaportti pitää korvata dumpilla, johon asennetaan myös hehkutulppa haitallisten hiilivetypäästöjen ehkäisemiseksi.
- En vittuile
Mutta minne sen muuten laittaisit.
- -seurailija-
Tarkemmin sanottuna onnistuu, jos tekee ohituskanavan ja systeemin ahtimen ohitukseen.
Jos tätä täytyy kysyä, niin varmasti ei tule onnistumaan.- LO-Tech
Kyllä kaasarin voi laittaa ennen turboa, ja toimivasti.
Eikä tarvitse olla "painekaasari".
Googlesta löytyy.
Ensimmäissä turboautoissa tätä toimintaperiaatetta käytettiin. - -seurailija-
LO-Tech kirjoitti:
Kyllä kaasarin voi laittaa ennen turboa, ja toimivasti.
Eikä tarvitse olla "painekaasari".
Googlesta löytyy.
Ensimmäissä turboautoissa tätä toimintaperiaatetta käytettiin.Jos olisit joskus nähnyt niitä 80-luvun alun kaasariturboja muutenkin kuin päältä otetuista kuvista, niin tietäisit että niissä oli hiukan erikoinen imusarja ohituskanavineen ja venttiileineen, joissain jopa ahtimen pesätkin samaa valua.
Ongelma on se että kuristusläppä on kaasarissa ja silloin kun läppä ei ole täysin auki, alipaine imaisisi ahtimesta öljyt koneeseen, joten ilman on kuljettava ahtimen ohi kun painetta ei tarvita. - riippuu tarkotuksesta
-seurailija- kirjoitti:
Jos olisit joskus nähnyt niitä 80-luvun alun kaasariturboja muutenkin kuin päältä otetuista kuvista, niin tietäisit että niissä oli hiukan erikoinen imusarja ohituskanavineen ja venttiileineen, joissain jopa ahtimen pesätkin samaa valua.
Ongelma on se että kuristusläppä on kaasarissa ja silloin kun läppä ei ole täysin auki, alipaine imaisisi ahtimesta öljyt koneeseen, joten ilman on kuljettava ahtimen ohi kun painetta ei tarvita.virityksen sais ottaan kierroksia, niin mä kyllä haluaisin nähdä että mitä tapahtuu ku ilma-bensaseos paineistetaan kuumassa kymmeniä tuhansia kierroksia minuutissa pyörivässä turbossa ja ängetään (ahdetaan) sylinteriin (jossei mosahda ennen)...
Mutta jos sä pelkäät kaasarin paineistamista niin laita joku halpa yksinkertanen ruisku. Tai tee itte se paineistaminen, jos sä löydät ohjeet tommosen virityksen tekoon mistä ei ole hyötyä niin saat sitten kuuklattua ohjeet kaasarin paineistamiseenkin. Kyllä niitä pystyy ittekin tekeen ja on tehty. - sinä
...kertonut tuota GM:n insinöörille 60-luvun alussa!
http://www.stenchcroft.com/1964.Chevrolet.Corvair.Monza.Spyder.Club.Coupe/01engine.jpg
Huom. Auto on todellakin tehtaan tuotantolinjalta!
Turbon imupuolelle kaasarin asentaminen on ollut myös todella suosittua harrastelijoitten keskuudessa Jenkeissä. Muistaakseni ongelmia tulee, jos aikoo asentaa välijäähdyttimen, polttoaineseos tiivistyy silloin intercoolerin seinille. Tämäkin tieto saattaa olla vain urbaani legenda?
Lapset kinaa, vaikka tietoa ei ole. - -seurailija-
sinä kirjoitti:
...kertonut tuota GM:n insinöörille 60-luvun alussa!
http://www.stenchcroft.com/1964.Chevrolet.Corvair.Monza.Spyder.Club.Coupe/01engine.jpg
Huom. Auto on todellakin tehtaan tuotantolinjalta!
Turbon imupuolelle kaasarin asentaminen on ollut myös todella suosittua harrastelijoitten keskuudessa Jenkeissä. Muistaakseni ongelmia tulee, jos aikoo asentaa välijäähdyttimen, polttoaineseos tiivistyy silloin intercoolerin seinille. Tämäkin tieto saattaa olla vain urbaani legenda?
Lapset kinaa, vaikka tietoa ei ole.Olisit laittanut koko raadon kuvan
http://www.stenchcroft.com/1964.Chevrolet.Corvair.Monza.Spyder.Club.Coupe
Eipä ole tuolla mallinimikkeellä Corvairia tehtaalta lähtenyt, vielä vähemmän ahdettuna.
Tee-se-itse-ropelihatut on tehneet paljonkin noita kaasariviritelmiä, mutta tehdastekoisina ei kohdalle ole sattunut kuin pari japanilaismerkkiä joissa kaasari on ennen ahdinta ja niissä oli juuri tuo em ohitussysteemi.
No minun tietoni on ilmeisen puutteellista ja asiantuntijana toki mainitset joitain myynnissä olleita autmalleja, joissa oli kaasutin turbon imupuolella, ja kernaasti vielä edes yhden hyvän syyn, miksi kukaan viitsisi paineistaa kaasutinta jos se kerran toimii ongelmitta imupuolellakin. ?
Ps.
Kuka valmisti -64 tuon kokoisia ahtimia, BB tuo ei ainakaan ole. - kuuklaaja
sinä kirjoitti:
...kertonut tuota GM:n insinöörille 60-luvun alussa!
http://www.stenchcroft.com/1964.Chevrolet.Corvair.Monza.Spyder.Club.Coupe/01engine.jpg
Huom. Auto on todellakin tehtaan tuotantolinjalta!
Turbon imupuolelle kaasarin asentaminen on ollut myös todella suosittua harrastelijoitten keskuudessa Jenkeissä. Muistaakseni ongelmia tulee, jos aikoo asentaa välijäähdyttimen, polttoaineseos tiivistyy silloin intercoolerin seinille. Tämäkin tieto saattaa olla vain urbaani legenda?
Lapset kinaa, vaikka tietoa ei ole.olen tod näk sinua vanhempi, jopa täysi-ikäinen. Kyllä mäkin näistä juttua olen kuullut ja tietysti aloittajan kysymykseen tämä on vastaus. Mutta minkähän ihmeen takia turbot jäänyt auton moottoreihin nykypäivään asti jopa kasvana trendinä, mutta yhtään ei ole toteutettu noin? Jos aloittaja alkaa tuollasta väsään, niin ku epäilys aloittajan aikeista heräsi, kuinkahan mahtaa pelata? Miksei voi tehdä "normaali"tavalla kuten svedut ja sakemannit ovat hyväksi todenneet? Pilkun viilausta tietysti tämmönen, ja kyllä ameriikan ihmemaassa noira pelle pelottomia riittää, se kertoo enemmän teistä jos haluatte niitä pitää esikuvananne...
- tehnyt
ja toimi loistavasti, ja parasta on se ettet tosiaan tarvitse painesitettua kaasaria eikä ongelmia tule vaikka pakopesä hohtaa tulipunaisena, kokeiltu on. viive saattaa olla aavistuksen pidempi kuin normaalilla turbo moottorilla.
- ekamatti66
Noita imuturboja tuli aikanaan tehtyä kun jotain 1000mk turboauto vetoja tuli lyötyä. toki moinen toimii ja moitteettomasti. IHI ahtimissa imupuolen siipeä vasten NS. hiilitiiviste. ihan kuin vesipumpussa, estää öljyn kulkemisen keskirungosta imupuolelle. monet omatekoset turbo viritelmät sauhuttaa, ja suurin syy on puutteellinen huohotus. paluuöljyt häiriintyvät ja ahtimet tirskuttaa öljyä kaikkialle. mittatikut lentää kun ohivuodot kasvaa ahtojen myötä jne..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831449Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671235Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021213Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2191204Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121049Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041009Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134936Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123798- 78791