Olen menossa sh:ksi psykogeriatriselle os:lle,ei ole aiempaa kokemusta.Kertokaahan millaista psykogeriatrisilla osastoilla on työskennellä?
PSYKOGERIATRINEN OSASTO
5
7924
Vastaukset
- juu1
Samaa mietin minäkin, tosin muutama vuosi sinua myöhemmin!
- ger3
itseäni myös tuo kiinnostaisi. Koulutukseltani olen geronomi, mutta koen ettei psyk. osaamista ole riittävsti opintojen osalta. Mistä voisi hankkia lisäosaamista, erityisesti psykiatrian suuntaan? Sairaanhoitajaksi en enää jaksaisi lähteä lukemaan.
- Suvisuvisuvisuvi
Raskasta on. Itse lähihoitajana, päihde- ja mielenterveys osaamisalasta valmistuneena olen ollut 3 vuotta helsingissä töissä psykogeriatrisessa ryhmäkodissa. Asukkaan haastavia, eivät aina ymmärrä oman parhaansa päälle, eivät halua sitoutua hoitoon tai tavoitteisiin, jotka olennaisesti voisivat helpottaa heidän oloaan, mutta silti jaksavat vaatia kaikenlaista. Psykiatriset sairaudet, iän ja huonojen elintapojen tuomat somaattiset sairaudet kun omaavat .. Lääkeriippuvuudet yleisiä. Syövät välillä vahvoja kipulääkkeitä ja rauhoittavia ihan vain huvikseen, saadakseen päihtyneen olotilan. Hoitaja kun ei voi kieltää, sillä loppujen lopuksi hoitaja tai kukaan mukaan ei voi sanoa, onko vaiva tai kipu todellinen. Usein myös asukkaat kohtelevat hoitajia todella rumasti, harvemmin fyysitä agressiota, mutta sanallisesti. Varsinkin, kun hoitaja joutuu sanoa asukkaalle jotakin, jota ei halua kuulla. Kuntouttavaan, voimavaroja ylläpitävään työotteeseen kun pyritään. Kuolemanpelko, harhat, masennus... itse hyvin väsynyt ja harkinnut kokonaan alan vaihtoa ja muuta koulutusta.
- 545465454
Turun A1:n osaston hoitsut varmaan opastaa mielellään...
- sdfsdfsdfsd
Vai oliko se G1? Noh, Kupittaalla on psykiatrian osaaminen huipussaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?827076Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267043Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1066143Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455394Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845228Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa605163Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405088Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274575Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163447Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003370