Olen menossa sh:ksi psykogeriatriselle os:lle,ei ole aiempaa kokemusta.Kertokaahan millaista psykogeriatrisilla osastoilla on työskennellä?
PSYKOGERIATRINEN OSASTO
5
7545
Vastaukset
- juu1
Samaa mietin minäkin, tosin muutama vuosi sinua myöhemmin!
- ger3
itseäni myös tuo kiinnostaisi. Koulutukseltani olen geronomi, mutta koen ettei psyk. osaamista ole riittävsti opintojen osalta. Mistä voisi hankkia lisäosaamista, erityisesti psykiatrian suuntaan? Sairaanhoitajaksi en enää jaksaisi lähteä lukemaan.
- Suvisuvisuvisuvi
Raskasta on. Itse lähihoitajana, päihde- ja mielenterveys osaamisalasta valmistuneena olen ollut 3 vuotta helsingissä töissä psykogeriatrisessa ryhmäkodissa. Asukkaan haastavia, eivät aina ymmärrä oman parhaansa päälle, eivät halua sitoutua hoitoon tai tavoitteisiin, jotka olennaisesti voisivat helpottaa heidän oloaan, mutta silti jaksavat vaatia kaikenlaista. Psykiatriset sairaudet, iän ja huonojen elintapojen tuomat somaattiset sairaudet kun omaavat .. Lääkeriippuvuudet yleisiä. Syövät välillä vahvoja kipulääkkeitä ja rauhoittavia ihan vain huvikseen, saadakseen päihtyneen olotilan. Hoitaja kun ei voi kieltää, sillä loppujen lopuksi hoitaja tai kukaan mukaan ei voi sanoa, onko vaiva tai kipu todellinen. Usein myös asukkaat kohtelevat hoitajia todella rumasti, harvemmin fyysitä agressiota, mutta sanallisesti. Varsinkin, kun hoitaja joutuu sanoa asukkaalle jotakin, jota ei halua kuulla. Kuntouttavaan, voimavaroja ylläpitävään työotteeseen kun pyritään. Kuolemanpelko, harhat, masennus... itse hyvin väsynyt ja harkinnut kokonaan alan vaihtoa ja muuta koulutusta.
- 545465454
Turun A1:n osaston hoitsut varmaan opastaa mielellään...
- sdfsdfsdfsd
Vai oliko se G1? Noh, Kupittaalla on psykiatrian osaaminen huipussaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1322953- 61341
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2201296Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701171- 441129
- 371001
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38991Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133947- 47944
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36867