Käytännön asiaa sormusten hankinnasta

scroll^^

Olen miettinyt, että mitenkä käytännössä sormusten hankinta "yleensä" toteutuu? Romanttisintahan olisi, jos miehellä olisi sormus jo kosittaessa, mutta miten tämä osaa ostaa oikean KOKOISEN sormuksen? Niinkään se sormuksen malli/tyyppi jne. asiat ei huoleta, vaan se, että jos sormus onkin täysin pieni tai suuri? Saahan sormuksia pienennettyä ja suurennettua kylläkin, mutta eikös se ole taas melko kallista? Ja onhan se hieman koomista, jos sormus ei vaikkapa mahdu ollenkaan sormeen sillä kosintahetkellä :D

5

2025

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhhugjub

      Minä ainakin kosin naistani ilman sormusta,sitten päätettiin yhdessä sopiva paivä kihlajaisille ja yhdessä mentiin ostamaan sopivat sormukset. On sen kuitenkin oltava juuri sopivan kokoinen jos sitä meinaa huoletta arkielämässä sormessa pitää. Luulisin että tämä toimintatapa on yleisin,mitä tuttavilta ja kavereilta olen kuullut.

      • scroll^^

        niin, itekin kyllä ajattelisin homman noin toimivan parhaiten, mutta kyllä niitäkin oon kuullu paljon, että miehellä on tosiaan se sormus ollut sit jo kosinta hetkellä. tiedän ainakin, että minun mieheni ei kyllä osais ostaa oikean kokoista sormusta :D
        tarkoititko muuten kihlajaisilla sitten jotain isompaa juhlaa mihin kutsutte sukulaisia vai ihan vai kahdenkeskistä "virallista tilaisuutta"?


      • hhhugjub.
        scroll^^ kirjoitti:

        niin, itekin kyllä ajattelisin homman noin toimivan parhaiten, mutta kyllä niitäkin oon kuullu paljon, että miehellä on tosiaan se sormus ollut sit jo kosinta hetkellä. tiedän ainakin, että minun mieheni ei kyllä osais ostaa oikean kokoista sormusta :D
        tarkoititko muuten kihlajaisilla sitten jotain isompaa juhlaa mihin kutsutte sukulaisia vai ihan vai kahdenkeskistä "virallista tilaisuutta"?

        Ei ole isompia juhlia vähän lähimpiä sukulaisia,jotka tulis muutenkin juhannusaattona grillaileen ja kokolle. Tulee aattona päivälleen täysiä vuosia ensitreffeistä,niin ajateltiin sen olevan romanttinen hetki ja lähimmät ihmiset muutenkin koolla.


      • scroll^^
        hhhugjub. kirjoitti:

        Ei ole isompia juhlia vähän lähimpiä sukulaisia,jotka tulis muutenkin juhannusaattona grillaileen ja kokolle. Tulee aattona päivälleen täysiä vuosia ensitreffeistä,niin ajateltiin sen olevan romanttinen hetki ja lähimmät ihmiset muutenkin koolla.

        ourait. kivahan se on lähimmille sukulaisille/kavereille pitää "juhlat". onnea vain jo näin etukäteen!


      • Outo
        scroll^^ kirjoitti:

        ourait. kivahan se on lähimmille sukulaisille/kavereille pitää "juhlat". onnea vain jo näin etukäteen!

        Meillä mies kosi 1.6.08 joka myös on kihlapäivä. Sormukset etsittiin yhdessä netistä ja viikkoa myöhemmin käytiin tilaamassa kultasepältä uniikit titaanisormukset. Yllätyskihlajaiset pidetään oman syntymäpäiväni yhteydessä jolloin muutenkin tarjottaisiin kahvit perheelle. Eli vielä neljä viikkoa pitäisi olla hipihiljaa kihlauksesta vaikka sitä haluaisi kailottaa kaikille vastaantuleville ihmisille.. =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      526
      3855
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3454
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3050
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2352
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2210
    6. 225
      1662
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1407
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      94
      1301
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1300
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe