Käytännön asiaa sormusten hankinnasta

scroll^^

Olen miettinyt, että mitenkä käytännössä sormusten hankinta "yleensä" toteutuu? Romanttisintahan olisi, jos miehellä olisi sormus jo kosittaessa, mutta miten tämä osaa ostaa oikean KOKOISEN sormuksen? Niinkään se sormuksen malli/tyyppi jne. asiat ei huoleta, vaan se, että jos sormus onkin täysin pieni tai suuri? Saahan sormuksia pienennettyä ja suurennettua kylläkin, mutta eikös se ole taas melko kallista? Ja onhan se hieman koomista, jos sormus ei vaikkapa mahdu ollenkaan sormeen sillä kosintahetkellä :D

5

2124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhhugjub

Minä ainakin kosin naistani ilman sormusta,sitten päätettiin yhdessä sopiva paivä kihlajaisille ja yhdessä mentiin ostamaan sopivat sormukset. On sen kuitenkin oltava juuri sopivan kokoinen jos sitä meinaa huoletta arkielämässä sormessa pitää. Luulisin että tämä toimintatapa on yleisin,mitä tuttavilta ja kavereilta olen kuullut.

• scroll^^

niin, itekin kyllä ajattelisin homman noin toimivan parhaiten, mutta kyllä niitäkin oon kuullu paljon, että miehellä on tosiaan se sormus ollut sit jo kosinta hetkellä. tiedän ainakin, että minun mieheni ei kyllä osais ostaa oikean kokoista sormusta :D
        tarkoititko muuten kihlajaisilla sitten jotain isompaa juhlaa mihin kutsutte sukulaisia vai ihan vai kahdenkeskistä "virallista tilaisuutta"?

• hhhugjub.
        scroll^^ kirjoitti:

niin, itekin kyllä ajattelisin homman noin toimivan parhaiten, mutta kyllä niitäkin oon kuullu paljon, että miehellä on tosiaan se sormus ollut sit jo kosinta hetkellä. tiedän ainakin, että minun mieheni ei kyllä osais ostaa oikean kokoista sormusta :D
        tarkoititko muuten kihlajaisilla sitten jotain isompaa juhlaa mihin kutsutte sukulaisia vai ihan vai kahdenkeskistä "virallista tilaisuutta"?

Ei ole isompia juhlia vähän lähimpiä sukulaisia,jotka tulis muutenkin juhannusaattona grillaileen ja kokolle. Tulee aattona päivälleen täysiä vuosia ensitreffeistä,niin ajateltiin sen olevan romanttinen hetki ja lähimmät ihmiset muutenkin koolla.

• scroll^^
        hhhugjub. kirjoitti:

Ei ole isompia juhlia vähän lähimpiä sukulaisia,jotka tulis muutenkin juhannusaattona grillaileen ja kokolle. Tulee aattona päivälleen täysiä vuosia ensitreffeistä,niin ajateltiin sen olevan romanttinen hetki ja lähimmät ihmiset muutenkin koolla.

ourait. kivahan se on lähimmille sukulaisille/kavereille pitää "juhlat". onnea vain jo näin etukäteen!

• Outo
        scroll^^ kirjoitti:

ourait. kivahan se on lähimmille sukulaisille/kavereille pitää "juhlat". onnea vain jo näin etukäteen!

Meillä mies kosi 1.6.08 joka myös on kihlapäivä. Sormukset etsittiin yhdessä netistä ja viikkoa myöhemmin käytiin tilaamassa kultasepältä uniikit titaanisormukset. Yllätyskihlajaiset pidetään oman syntymäpäiväni yhteydessä jolloin muutenkin tarjottaisiin kahvit perheelle. Eli vielä neljä viikkoa pitäisi olla hipihiljaa kihlauksesta vaikka sitä haluaisi kailottaa kaikille vastaantuleville ihmisille.. =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      273
      2834
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      40
      2259
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      347
      1977
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      105
      1697
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1644
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1355
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1297
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1243
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1169
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1126
    Aihe