Olen lukenut monilta keskustelupalstoilta etteivät apocyclin ja aurinko sopisi yhteen. Itse kuitenkin olen nyt tammikuusta asti syönyt apocycliniä, (annostus 1 tabletti/päivä) eikä minulle ole ainakaan mitään iho-ongelmia ilmennyt. Onko muita jotka syövät apocycliniä näin kesäaikana? Aloitin noin pari kuukautta sitten cypretyl -nimiset e-pillerit ja lääkäri sanoi että voisin lopettaa jo apocyclinin syömisen. En kuitenkaan uskalla kun pelkään finnejen palaavan.. Kun nyt vihdoinkin olisi naama kunnossa..
Apocyclin & aurinko
4
1734
Vastaukset
- harvinaisen selvästi!
APOCYCLIN 250MG 100 TABL
ACTAVIS
10,16 € 0,10€/kpl
Lääkemuodot
Tabletti, jossa on vaikuttavaa ainetta 250 tai 500 milligrammaa.
Vaikuttavat aineet:
Antibiootteihin kuuluva tetrasykliini.
Käyttötarkoitus:
Apocycliniä käytetään monenlaisiin bakteereiden ja muidenkin eliöiden aiheuttamiin tulehduksiin. Tavallisimmin niitä esiintyy poskionteloissa, keuhkoputkissa tai muualla hengitysteissä, iholla (mm. finnitauti eli akne) sekä muuallakin elimistössä. Lääkettä ei määrätä alle 12-vuotiaille.
Vaikutustapa:
Tetrasykliinit estävät bakteerien lisääntymistä ja auttavat elimistöä selviytymään haitallisten mikrobien aiheuttamista tulehduksista. Lääke tehoaa parhaiten, kun sitä on elimistössä tarpeeksi suuria määriä ja riittävän pitkään. Tämän vuoksi kuuri kannattaa ottaa loppuun ja noudattaa annostusohjetta muutoinkin tarkkaan.
Annostus:
Lääkärin ohjeen mukaan. Akneen käytettäessä annokset ovat usein tavanomaista pienempiä, mutta hoito saattaa kestää pitkään, jopa kuukausia.
Lääkkeen ottaminen:
Tetrasykliinit on paras ottaa joko tunti ennen ruokailua tai 2-3 tuntia sen jälkeen, koska jotkut ruoassa olevat aineet, kuten rauta tai maidon kalsium, heikentävät lääkkeen imeytymistä. Mahahappoa neutraloivia lääkkeitä eli antasideja ei saisi ottaa samaan aikaan tetrasykliinien kanssa, vaan niiden nauttimisen välillä on oltava 2-3 tuntia.
Haittavaikutukset:
Tetrasykliinit aiheuttavat melko monelle käyttäjälle pahoinvointia, oksentelua, ripulia tai muita ruoansulatuskanavan oireita. Allergiset reaktiot, kuten ihottumat, ovat harvinaisia. Tetrasykliinit voivat herkistää auringonvalolle, joten iho pitää hoidon aikana suojata auringolta tavallista huolellisemmin ja solariumia kannattaa välttää.
Raskaus ja imetys:
Tetrasykliiniä kertyy kasvavaan luu- ja hammaskudokseen, mikä voi haitata niiden kehitystä. Pikkulapsen hampaat voivat myös värjäytyä. Tämän vuoksi lääkettä ei yleensä määrätä odottaville äideille eikä alle kouluikäisille lapsille.
Säilytys:
Tabletit säilytetään kuivassa paikassa huoneenlämmössä, 15- 25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.
Lisäaineet
-
................................
mikä tuossa on epäselvää???????- alkp.
Hmm, melko turhaa työtä. Olen toki lukenut nuo tiedot lääkepurkista jo miljoona kertaa. Lähinnä kyselin asiasta siksi, että halusin kuulla, onko muille tullut lääkkeestä jotain iho-ongelmia auringon takia. Kun jotkut lääkärit eivät suosittele lääkkeen syömistä kesällä ollenkaan.. Vaikka suojaisi ihoa miten auringolta.
- minävainn.
alkp. kirjoitti:
Hmm, melko turhaa työtä. Olen toki lukenut nuo tiedot lääkepurkista jo miljoona kertaa. Lähinnä kyselin asiasta siksi, että halusin kuulla, onko muille tullut lääkkeestä jotain iho-ongelmia auringon takia. Kun jotkut lääkärit eivät suosittele lääkkeen syömistä kesällä ollenkaan.. Vaikka suojaisi ihoa miten auringolta.
Cypretyl- merkkiset pillerithän ovat Diane Novien rinnakkaisvalmisteita, jotka auttavat akneen. Mielestäni voisit lopettaa todennäköisesti jo turhan antibioottien napostelun, kun kerran sanoit ihosi jo olevan kunnossa ja lääkärisikin suositelleen antibioottien lopettamista.
Söin Cypretyliä aikoinani ja ne todella auttoivat näppyläiseen ihoon - ne paransivat ihoni täysin. Valitettavasti jouduin muiden haittavaikutusten vuoksi luopumaan pillereistä (mm. aurallinen migreeni) ja nyt nassukka taas kukkii :// Kivaa kesää! Nauti kauniista ihostasi:)
- bdgbdg
Söin toisen merkkistä tetrasykliini-valmistetta 4 kk eikä ihoni herkistynyt mitenkään. Olin auringossa normaalisti ja kävin jopa pari kertaa solariumissa. Aluksi tietty kannattaa olla varovainen ja kattoo miten iho reagoi, kyllä sen nopeesti huomaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi1004002Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo693830Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks442235Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä562214- 582104
- 521766
- 271439
Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1101228Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1151193- 601129