Onko kellään kokemusta vanhasta Alfasta ja mitä tuollaisessa pitää huomioida jos on hankkimassa.
Kauanko koneet kestävät, kyseessä olevalla yksilöllä on ajettu n. 200.000. Tietysti mahdotonta arvioida hyvin tietämättä historiaa, mutta onko mitään osviittaa antaa.
33 IE 1,7 kokemuksia
4
712
Vastaukset
- Veneziano
Alfa 33:set ovat nykyään erittäin harvinaisia vastaantulijoita. Syitä on monia: ne eivät yltäneet laadullisesti kovinkaan korkealle tasolle, lisäksi niissä oli maamme olosuhteisiin sopimattomat sähkölaitteet, heikkotehoinen lämmityslaite ja kori herkkä ruostumaan.
Korimallikaan ei moniin muihin Alfoihin verrattuna ollut kovin omaperäinen, vaan pikemminkin käytännöllinen. Kaikki edellä luetellut syyt johtivat siihen, että paremmin kestävät yksilöt ajettiin käyttöautoina loppuun ja huonommat jäivät korjaamoiden takapihoille kasvamaan ruohoa.
Mikäli harkitset Alfa 33:sesta ympärivuotista käyttöautoa, niin mieti tarkkaan sillä se ei välttämättä ole kovinkaan hyvä sellaiseksi.
Mutta mikäli olet löytänyt toimivan ja siistin yksilön, kannattaa se taltioida ja kunnostella kesäiseksi harraste/käyttöautoksi kevyeen ajoon, sillä näennäisestä vaatimattomuudestaan huolimatta se on kuitenkin Alfa Romeo ja nykyisin hyvin harvinainen sellainen!- alfauno
Suurin osa myytävästä kalustosta on tällä hetkellä aikamoista skeidaa.
Jos löydät hyvin pidetyn, saat siitä kyllä mainion käyttöauton.
20 vuoden kokemuksella ko. 33:sta voin kertoa koneen kestävän oikealla hoidolla todella hyvin (ajoin edellisellä 450.000 km).
Kori on ruosteherkkä ja kannattaa etsiä yksilö josta suurimmat vauriot on korjattu aiemmin.
Kynnyskotelot (poista levikkeet tarkistaaksesi), tunkin nostokorvakkeet, bensatankin täyttöaukon ympäristö ovat mielestäni nopeimmin ruostuvia kohteita 33:ssa.
Ajo-ominaisuudet autossa ovat loistavat ja koneen rakenteessa on pystytty yhdistämään ripeä eteneminen ja sitkeys.
Talvella auto käyttäytyy tasapainoisesti liukkailla keleillä ajettaessa ja lämppäri on on hieman tehoton kuten joku jo mainitsikin.
Parasta Alfa tietoutta ja apua auton hankintaan ja ylläpitoon saat Alfaan erikoistuneelta saitilta Alfa bbs, tervetuloa mukaan :-) - alfauno
alfauno kirjoitti:
Suurin osa myytävästä kalustosta on tällä hetkellä aikamoista skeidaa.
Jos löydät hyvin pidetyn, saat siitä kyllä mainion käyttöauton.
20 vuoden kokemuksella ko. 33:sta voin kertoa koneen kestävän oikealla hoidolla todella hyvin (ajoin edellisellä 450.000 km).
Kori on ruosteherkkä ja kannattaa etsiä yksilö josta suurimmat vauriot on korjattu aiemmin.
Kynnyskotelot (poista levikkeet tarkistaaksesi), tunkin nostokorvakkeet, bensatankin täyttöaukon ympäristö ovat mielestäni nopeimmin ruostuvia kohteita 33:ssa.
Ajo-ominaisuudet autossa ovat loistavat ja koneen rakenteessa on pystytty yhdistämään ripeä eteneminen ja sitkeys.
Talvella auto käyttäytyy tasapainoisesti liukkailla keleillä ajettaessa ja lämppäri on on hieman tehoton kuten joku jo mainitsikin.
Parasta Alfa tietoutta ja apua auton hankintaan ja ylläpitoon saat Alfaan erikoistuneelta saitilta Alfa bbs, tervetuloa mukaan :-)Unohtui mainita pikku Alfojen suurin ongelma päästöt.
Jokavuotista harmia aiheuttavat katsastukset, sillä lähestulkoon jokainen 33:n omistaja joutuu taistelemaan saadakseen pakokaasupäästöt määriteltyihin rajoihin.
Lambda-anturi tuntuu olevan suurin ongelmien aiheuttaja ja sen joutuu uusimaan melkein vuosittain.
Ennen kaupantekoa voisi olla kannattavaa käyttää 33:nen pakokaasuaanalyysissä tai ainaki tarkistaa millaisilla arvoilla se on läpi mennyt edellisessä katsastuksessa. - Flex 1981
alfauno kirjoitti:
Suurin osa myytävästä kalustosta on tällä hetkellä aikamoista skeidaa.
Jos löydät hyvin pidetyn, saat siitä kyllä mainion käyttöauton.
20 vuoden kokemuksella ko. 33:sta voin kertoa koneen kestävän oikealla hoidolla todella hyvin (ajoin edellisellä 450.000 km).
Kori on ruosteherkkä ja kannattaa etsiä yksilö josta suurimmat vauriot on korjattu aiemmin.
Kynnyskotelot (poista levikkeet tarkistaaksesi), tunkin nostokorvakkeet, bensatankin täyttöaukon ympäristö ovat mielestäni nopeimmin ruostuvia kohteita 33:ssa.
Ajo-ominaisuudet autossa ovat loistavat ja koneen rakenteessa on pystytty yhdistämään ripeä eteneminen ja sitkeys.
Talvella auto käyttäytyy tasapainoisesti liukkailla keleillä ajettaessa ja lämppäri on on hieman tehoton kuten joku jo mainitsikin.
Parasta Alfa tietoutta ja apua auton hankintaan ja ylläpitoon saat Alfaan erikoistuneelta saitilta Alfa bbs, tervetuloa mukaan :-)Minulla oli 33 myös ja sillä oli ajettu ~380tkm, käytin autoa talven ja hyvin toimi. Ainut vika oli ovesta katkennut jousi jonka joduin ~eurolla uusimaan. Bensatankin täyttöaukon ympärys kannattaa syynätä, oli minulla kuprulla.
Eli aivan samaa mieltä että hyvin pidetty toimii kyllä mainiosti, mutta suurinta osaa myynnissä olevia on kohdeltu kaltoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818