Pölyallergia

smn

Minulla on koivunsiitepöly allergia.Todettiin jo nuorena.Tämän lisäksi sit selvisi terveyskeskuksen allergia testissä,että olen myös pölylle allerginen.En tiedä mille pölylle tarkalleen,mutta joka paikassa aivastuttaa ja sieraimiin ilmestyy karstaa,räkää ja rupea.Miten voi hoitaa?Pitääkö mennä laajempiin tutkimuksiin?

4

1236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jantzu-

Mulla todettiin reilu kymmenen vuotta sitten allergisuutta varasto- ja huonepölylle ja astma puhkesi tuossa pari vuotta sitten. Pölyiset paikat kutittaa nenää, aivastuttaa ja pistävät hengenahtaalle. Lisäksi iho alkaa kauttaaltaan kutiamaan ja jossain vaiheessa tämä kutina siirtyy keuhkoputkiin asti.

Antihistamiinia (kestine) menee joko päivä säännöllisesti ja tietysti astmalääkitys (budesonid ja singulair). Kun allerginen nuha yltyy, nii siihen käytän nasonexia kuuriluontoisesti. Silmiin en ole tarvinnut muuta kuin kostutustippoja sillon tällön.

Pelkkä lääkitys ei tietenkään pelasta, jos koti on kyllästetty pölyllä. Tärkeitä asioita ovat siis siisteys/siivous, sisäilman laatu ja tietysti kodin tekstiilit. Eli jos sisustuksesta löytyy karvamattoja ym pölyä kerääviä, nii kannattas pikkasen nopeasti harkita pihalle heittämistä. Kodin tekstiilit siis kannattaa valita tarkoin.
      Oikeanlainen siivous on tärkeää. Tähän imuri ei ole kaikkein parhain, kun se tahtoo pölläyttää pölyn ilmaan, siksi kannattaisi mieluumin pyyhkiä lattiat ja tasot kostealla tai pölyä keräävällä lastalla/liinalla. Tosin itse kyllä käytän imuria aika paljon, mutta pitää vaan muistaa suodattimet pitää kunnossa. Lisäksi mulla on tuolla nurkassa tollanen ilmansuodatin, joka pyörittää ilmaa suodattaen siitä pöly ym hiukkaset pois.

Niin noista lisätutkimuksista.. En usko, että sulle mitään laajempia tutkimuksia tehdään ihan helposti. Siitä, kun ei varsinaisesti ole mitään hyötyä. Pitää vaan oppia elämään asian kanssa ja löytää itselle se paras tapa ehkäistä oireita ja selviytyä niiden oireiden kanssa.
      Allergia ja astmaliiton sivuilta löytyy tuhottomasti tietoa ja vinkkejä, jos vaan jaksaa lukea: http://www.allergia.com/index.phtml?s=2

• jestrandberg

Hei

Olen LR:n jälleenmyyjä, tiedän todella hyvän tuotteen joka vähentää allergia oireita todella hyvin,olen itse käyttänyt ja vaikuttaa lähes heti. sitä saa tilattua kauttani sähköpostilla [email protected].
      Ohessa linkki tuotteeseen :
      http://www.lrworld.com/lrweb/index.php?id=12648

tuo colostrum direkt tehoaa välittömästi ja ei sisällä lisäaineita, vahvistaa immuunijärjestelmää, parantaa elimistön kemiallista tilaa.

esim. tuttavani oli kovassa flunssassa ja hän joi tuota direktiä puoli pulloa ennen maate menoa ja seuraavat puoli pulloa herätessään ja flunssa oli poissa!

tietenkään ei tarvitse niin paljoa ottaa ellei ole jokin akuutti tapaus.
      Mutta tuotetta kun käyttää päivittäin 1-2rkl, niin se ennalta ehkäsee allergia oireiden tuloa ja myöskin lievittää jos on jo oireet päällä.

• juhe

Saksalainen tri Franz Fritzmayer kehitteli omia vaivojaan varten tuotteen, joka hoitaa erilaiset allergiat, pöly, eläin, siitepöly jne. Tulos oli jogurtti nimeltä FitLine All in 1000. Nyt sitä myydään n. 30:ssä maassa. Itse tilasin sitä netin kautta www.5100672.well24.com. Ja toimii.

• kokeillut

humpuukia ja rahastusta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      135
      1953
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      126
      1599
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1496
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      87
      1410
    5. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      32
      1371
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      131
      1179
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      50
      1080
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      24
      1069
    9. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1011
    10. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      868
    Aihe