Minulla on koivunsiitepöly allergia.Todettiin jo nuorena.Tämän lisäksi sit selvisi terveyskeskuksen allergia testissä,että olen myös pölylle allerginen.En tiedä mille pölylle tarkalleen,mutta joka paikassa aivastuttaa ja sieraimiin ilmestyy karstaa,räkää ja rupea.Miten voi hoitaa?Pitääkö mennä laajempiin tutkimuksiin?
Pölyallergia
4
1193
Vastaukset
- jantzu-
Mulla todettiin reilu kymmenen vuotta sitten allergisuutta varasto- ja huonepölylle ja astma puhkesi tuossa pari vuotta sitten. Pölyiset paikat kutittaa nenää, aivastuttaa ja pistävät hengenahtaalle. Lisäksi iho alkaa kauttaaltaan kutiamaan ja jossain vaiheessa tämä kutina siirtyy keuhkoputkiin asti.
Antihistamiinia (kestine) menee joko päivä säännöllisesti ja tietysti astmalääkitys (budesonid ja singulair). Kun allerginen nuha yltyy, nii siihen käytän nasonexia kuuriluontoisesti. Silmiin en ole tarvinnut muuta kuin kostutustippoja sillon tällön.
Pelkkä lääkitys ei tietenkään pelasta, jos koti on kyllästetty pölyllä. Tärkeitä asioita ovat siis siisteys/siivous, sisäilman laatu ja tietysti kodin tekstiilit. Eli jos sisustuksesta löytyy karvamattoja ym pölyä kerääviä, nii kannattas pikkasen nopeasti harkita pihalle heittämistä. Kodin tekstiilit siis kannattaa valita tarkoin.
Oikeanlainen siivous on tärkeää. Tähän imuri ei ole kaikkein parhain, kun se tahtoo pölläyttää pölyn ilmaan, siksi kannattaisi mieluumin pyyhkiä lattiat ja tasot kostealla tai pölyä keräävällä lastalla/liinalla. Tosin itse kyllä käytän imuria aika paljon, mutta pitää vaan muistaa suodattimet pitää kunnossa. Lisäksi mulla on tuolla nurkassa tollanen ilmansuodatin, joka pyörittää ilmaa suodattaen siitä pöly ym hiukkaset pois.
Niin noista lisätutkimuksista.. En usko, että sulle mitään laajempia tutkimuksia tehdään ihan helposti. Siitä, kun ei varsinaisesti ole mitään hyötyä. Pitää vaan oppia elämään asian kanssa ja löytää itselle se paras tapa ehkäistä oireita ja selviytyä niiden oireiden kanssa.
Allergia ja astmaliiton sivuilta löytyy tuhottomasti tietoa ja vinkkejä, jos vaan jaksaa lukea: http://www.allergia.com/index.phtml?s=2 - jestrandberg
Hei
Olen LR:n jälleenmyyjä, tiedän todella hyvän tuotteen joka vähentää allergia oireita todella hyvin,olen itse käyttänyt ja vaikuttaa lähes heti. sitä saa tilattua kauttani sähköpostilla [email protected].
Ohessa linkki tuotteeseen :
http://www.lrworld.com/lrweb/index.php?id=12648
tuo colostrum direkt tehoaa välittömästi ja ei sisällä lisäaineita, vahvistaa immuunijärjestelmää, parantaa elimistön kemiallista tilaa.
esim. tuttavani oli kovassa flunssassa ja hän joi tuota direktiä puoli pulloa ennen maate menoa ja seuraavat puoli pulloa herätessään ja flunssa oli poissa!
tietenkään ei tarvitse niin paljoa ottaa ellei ole jokin akuutti tapaus.
Mutta tuotetta kun käyttää päivittäin 1-2rkl, niin se ennalta ehkäsee allergia oireiden tuloa ja myöskin lievittää jos on jo oireet päällä. - juhe
Saksalainen tri Franz Fritzmayer kehitteli omia vaivojaan varten tuotteen, joka hoitaa erilaiset allergiat, pöly, eläin, siitepöly jne. Tulos oli jogurtti nimeltä FitLine All in 1000. Nyt sitä myydään n. 30:ssä maassa. Itse tilasin sitä netin kautta www.5100672.well24.com. Ja toimii.
- kokeillut
humpuukia ja rahastusta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063250Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus961488- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.52855