voiko tämä olla oire jostain sydän jutusta? Toinen menee välillä ihan kylmäksi ja toinen on normaali lämmin.. :/
toinen käsi on kylmä
8
18730
Vastaukset
- tietokoneella ollessa..
tulee oikea käsi kylmäkis, koska se on tossa hiiren päällä, ja ikkunan vieressä, ikkuna saattaa hieman vetää joten..
Millaisissa tilanteissa se tulee kylmäksi?- tälläisissä
esimerkiksi usdein kun makaan sohvalla, tai sitten kun oon tullu lenkiltä..
- Anonyymi
tälläisissä kirjoitti:
esimerkiksi usdein kun makaan sohvalla, tai sitten kun oon tullu lenkiltä..
Mulla sama, oikea käsi jääkylmä lenkin jälkeen, en tiedä mistä johtuu.
- Anonyymi
Minulla hiiren päällä olevan vasemman käden sormet ranteeseen asti kylmät... olisikin jonkinlainen pinne hermossa?
- Anonyymi
Huomasin itselläni saman oireen jo vähän yli viisikymppisenä. Aivan selvästi toinen käsi oli paljon kylmempi kuin toinen lekotellessani sohvalla töiden jälkeen. Siihen ei vaikuttanut mikään ulkoinen asia, että esim toinen käsi olisi ollut selkänojan puolella,ei
Sittenpä 62 v minulle tuli minimi oireita ( aivan minimaalisessa ylämäessä keskellä rintaa erilainen tunne, ei siis mitään kipua, vain pientä vaivaa, joka häipyi ,kun hieman hidasti ja tulin tasamaalle.
Noh kävin sydänfilmit ja rasituskokeet, kaikki hyvin, ei mitään näkynyt. Enpä uskonut , menin kokeneelle kardiologille ja pääsi kuvauksiin n . 1.5 kk päästä.
Siellähän todettiin pari suonta 90%tukossa ( sukuvika) .olen aina ollut hoikka ja liikuvainen, verenpainetautinen kyllä.
Tehtiin vuoden välein toivomuksestani pari pitkää pallolaajennusta. ( riskinsä niissäkin)
Nyt olen 72 v ja liikun säänöllisesti ja syön lääkkeeni kiltisti ja ravinto on niin hyvää kuin vaan voi olla.
Mutta niitä tukkeutuneita suonia on minulla varmasti joka puolella. Näillä mennään.
Itse asiaan, ei ole kättä paleltanut sen jälkeen. - Anonyymi
Jos oikea käsi (yleensä ranteesta alaspäin) on kylmä, niin kyse on sydänviasta. Sydän ei jaksa/pysty pumppaamaan verta tarpeeksi. Oikea kämmenalue on vesisuonistossa kaikkein pisimmällä, eli ns. päätyalue.
Jos puolestaan molemmat kädet (ja ehkä jalatkin) ovat yhtä kylmiä, niin kyse on kilpirauhasen toiminnan häiriöstä.- Anonyymi
Niin sitä vedetään mutkat suoriksi. Tuskin asiat ovat noin yksinkertaisia.
- Anonyymi
Saattaisikohan heikentynyt sydämen pumppauskyky aiheuttaa myös kipua ja puutumista jalkoihin ja käsiin? Etenkin jalkaterissä ja kämmenten alueilla oireita. Makuuasennossa kivut pahenevat ja pakottavat usein nousemaan ylös keskellä yötä. Myös sydänkipua ilmenee makuulla ja lisääntyy jalkoja kohotettaessa. Elämä vaikeaa jo kipujen kanssa. Sydämen tärkein valtimosuoni ahtautunut noin 70%.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418