HYÖNTEISET Kadonneet Helsingistä???

Ihmetyttää miksi?

Ei surinaa, pörinää.....

- kärpäset( ikkunoista - roska-astioista )
- eliöt puiden rungoista
- hämähäkit kallioilta ym.
- kovakuoriaiset
- heinäsirkat
- perhoset
- sudenkorennot
- ja...mehiläiset, kimalaiset sekä ampiaiset
- hyttyset
- paarmat jne.

Muutaman hassun muurahaisen olen nähnyt...3 - 5 kpl.

Onko missä vika???

Hyönteisijä ei ole metsässä, pihoilla, eikä kaupungilla saati sitten kebab mestoissa, joissa
ovet ovat auki kadulle...Ei kärpäsijä.

17

1480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummastellaan
    • Janokki

      Olen nähnyt tänä kesänä vain yhden kimalaisen en mitään muita hyönteisiä. Näyttäisi kaikki hyönteiset kadonneet vaikka olen etsinyt pusikoistakin niitä. Onko alkamassa jokin suurempi suurempi sukupuuttoaalto, joka pyyhkäisei suurimman osan elämästä pois maapallolta. Olisikohan liika kemikaalisoituminen mahdollisesti aiheuttamassa tätä muutosta. Nykyisinhän kaikissa tuotteissa on kaikkea lisäaineita ja myrkkyjä. Onko luoto antamassa periksi ?

      • ..i..

        Ainakin itse olen turussa nähnyt viimeisen viikon aikana kärpäsiä, paarmoja, kimalaisia, hyttysiä, hämähäkkejä, muurahaisia.
        Noita nyt ainakin, mutta hyvin vähän tuntuu hyönteisiä olevan.

        Ei taida kovin hyvää meidän maapallollemme tietää jos hyönteiset katoaa. Einsteinkin jo totesi että "Jos mehiläiset katoaisivat maankamaralta, niin olisi ihmisellä neljä vuotta elämää jäljellä.
        Ja esim. Venäjällä kummastellaan torakoiden katoamista. Vaikka eikö juuri niiden pitäisi kestää melkein mitä vain?


      • bumblebee..
        ..i.. kirjoitti:

        Ainakin itse olen turussa nähnyt viimeisen viikon aikana kärpäsiä, paarmoja, kimalaisia, hyttysiä, hämähäkkejä, muurahaisia.
        Noita nyt ainakin, mutta hyvin vähän tuntuu hyönteisiä olevan.

        Ei taida kovin hyvää meidän maapallollemme tietää jos hyönteiset katoaa. Einsteinkin jo totesi että "Jos mehiläiset katoaisivat maankamaralta, niin olisi ihmisellä neljä vuotta elämää jäljellä.
        Ja esim. Venäjällä kummastellaan torakoiden katoamista. Vaikka eikö juuri niiden pitäisi kestää melkein mitä vain?

        Ei taida kovin hyvää meidän maapallollemme tietää jos hyönteiset katoaa. Einsteinkin jo totesi että "Jos mehiläiset katoaisivat maankamaralta, niin olisi ihmisellä neljä vuotta elämää jäljellä."

        siis tarkoitatko että jos mehiläiset,perhoset katoaisivat..niin ei olisi enää hyönteisiä levittämään siitepölyä..näin ollen ei tulisi marjoja,hedelmiä...vai olenko väärässä


      • sitä
        bumblebee.. kirjoitti:

        Ei taida kovin hyvää meidän maapallollemme tietää jos hyönteiset katoaa. Einsteinkin jo totesi että "Jos mehiläiset katoaisivat maankamaralta, niin olisi ihmisellä neljä vuotta elämää jäljellä."

        siis tarkoitatko että jos mehiläiset,perhoset katoaisivat..niin ei olisi enää hyönteisiä levittämään siitepölyä..näin ollen ei tulisi marjoja,hedelmiä...vai olenko väärässä

        sehän on niiden pääasiallinen tehtävä. Ja hyvin tärkeä sellainen. Katsoppa vaikka mitä suomessa tällä hetkellä maatalaous puhuu. TARTTIS SAARA PÖLYTTÄJII. Ja jonkin verranhan pölytys myös hoituu itsepölytyksenä, mutta kyllä mehiläisillä ja amppareilla on tässä iso rooli.


    • kerimäki

      Olen ihmetellyt täällä Savonlinnan pohjoispuolella samaa kuin paikalliset asukkaat, maanviljelijät ja mökkiläiset että lentävät hyönteiset ovat tyystin kadonneet.
      Olen itse liikkunut mm, linnnansaaren kansallispuistossa ja törmäsin sielläkin vain pariin lentävään hyttyseen, se on hyvin epätavallista.
      Katselin mustikkapaikkoja eikä sielläkään maastosta noussut yhtään pölyttäjää vaikka kukkasia oli paikoin paljonkin, siis tuskin tulee mustikoita.
      Tämä alkaa jo vaikuttamaan pahimmalta luonnonkatastrofilta mihin olen törmännyt ja jos syy löytyy valtavasti lisääntynestä gsm verkon käytöstä pitäisi virallisellakin taholla alkaa kellot soimaan, ettei menis vaan liian kauan kun myönnetään että tupakka aiheuttaa syöpää ja tappaa!

      • Janokki

        Mitä jos todetaan kännyköiden olevan syypää joukkotuhoon ja tiedettätäisiin myös, että hyönteiset tulevat kuolemaan sukupuuttoon jollei kielletä kännyköitä. Mitä arvelette riittääkö poliittista tahtoa kieltää kännyköiden käyttö käyttö, jotta hyönteiset pelastuisivat. Olen itse sitä mieltä ettei riitä ihminen menee vaikka sukupuuttoon ennen kuin luopuu yhdestäkään teknisestä vempaimesta. Elinkeinoelämäkin laskee vain 4 kuukautta eteenpäin.


      • A, Einstein
        Janokki kirjoitti:

        Mitä jos todetaan kännyköiden olevan syypää joukkotuhoon ja tiedettätäisiin myös, että hyönteiset tulevat kuolemaan sukupuuttoon jollei kielletä kännyköitä. Mitä arvelette riittääkö poliittista tahtoa kieltää kännyköiden käyttö käyttö, jotta hyönteiset pelastuisivat. Olen itse sitä mieltä ettei riitä ihminen menee vaikka sukupuuttoon ennen kuin luopuu yhdestäkään teknisestä vempaimesta. Elinkeinoelämäkin laskee vain 4 kuukautta eteenpäin.

        Aivan! A, Einsten on sanonut että "peili, pyörä ja paistinpannu ovat paholaisen keksintöä"

        Ihminen ei ole tarkoituksellisesti rakentanut yhtään laitetta joka huonontaisi ihmisen ominaisuuksia, vahinko toki saattaa käydä!! yksi ruotsalainen lääkäriprofessori sanoi että "matkapuhelin" on suurin tieteellinen koe mitä ihminen on tehnyt, ja kelläpä olisi todellista tietoa mitä ja miten gsm verkko tulee vaikuttamaan elollisiin.
        Onko tämä totta?
        http://fr.youtube.com/watch?v=V94shlqPlSI


    • ei hyvältä näytä :(

      ei pörrää oikein kimalaisia ja amppareita,vaikka on ruusuja puistot täynnä...saatika sitten liiemmalti kärpäsiä...

    • Kentti-74

      Elämme lopun aikoja, jolloin ilmestyskirjan profetiat astuvat voimaan. Ei siis vastausta "minne mehiläiset katosivat" tarvitse etsiä kauempaa kuin Raamatusta. Siellä on ennustettu mm. maailmanlaajuinen nälänhätä, johon varmaan myös mehiläisten yliluonnollinen katoaminen liityy. Jumala herättelee nukkuvaa kansaansa pelastukseen.

      • kadonneet

        Täällä Pirkanmaalla on Lukit kadonneet pihapiiristä, viime kesänä koko talo vilisi niitä.. Samoin muurahaispesä pihasta on hiljentyny mutta siihen syylliseksi epäilen meidän muksuja ja märkää talvea.


    • Kuljeskelija

      Niin myös Nokialla. Huhtikuussa ja toukokuun puolella näkyi sitruunaperhosia, muutama kaaliperhonen ja pari neitoperhosta, mutta esim. nokkosperhosta en ole nähnyt yhtään silloinkaan. Nyt vain pikkuperhosia, sinisiipiä metsissä, mutta niitäkin vaisusti. Ei yhtään isompaa perhosta. Leppäkerttuja olen tavannut yhteensä kolme.
      Ampiaisia yhden. Nyt pörisevät mehiläiset ja kima´laiset ruusuissa, mutta vast siis nyt, kesäkuussa ei näkynyt.
      Missä syy????

    • neljän vuoden kuluttua

      En tiedä onko vouhotusta ja huru-ukkojen höpinää, mutta kiinnostavaa keskustelua käydään Planeetta X:n saapumisesta mullistaamaan maapallomme vuonna 2012. Eli siis tämän Einsteinin kuuluisan 4 vuoden jälkeen mehiläisten katoamisesta Planeetta X:n pitäisi olla täällä.

      Aavistavatko hyönteiset samalla tavalla kuin eläimet Thaimaassa ennen tsunamia, ja pakenevat turvaan ihmisten vielä nukkuessa autuaasti mukavassa sängyssään?

      Viisaat norjalaiset jo piilottavat siemeniä "tuomiopäivän luolaansa", ettei kaikkea tarvitsisi aloittaa sitten aivan alusta.

      • nNick

        "Einsteinin kuuluisan 4 vuoden jälkeen mehiläisten katoamisesta"

        Oli se Einstein aika mies. Hallitsi jopa biologiset ilmiöt (hymiö)


    • Kuljeskelija

      Mutta mitä kummaa: nyt yhtäkkiä nurmikko on täynnä kimalaisia, mehiläisiä!
      Toisaalta kaipaan yhä isompia perhosia. Metsissä lentelee kyllä pieniä jonkin verran, sinisiipilajeja jne., mutta muita ei näy. Enkä muista nähneeni yhtään ainoaa ampiaista vieläkään.

    • nNick

      No en ole mainittuihin erityisesti koskaan kaupunkiympäristössä törmännyt ellei lähiöihin ja metsien lähelle mennä.

      Nyt olen ~20km päässä Tukholman keskustasta ja täältä löytyy nuo kaikki. Aivan mainio kesä ollut kaikin puolin. Ei sadetta nimeksikään ja hyvät kelit.

    • Edelleen.kadoksissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      364
      3295
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      118
      2406
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      123
      1715
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      75
      1226
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1107
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      45
      1046
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      155
      1040
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1033
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      883
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      826
    Aihe