Myyntisihteerin palkka?

paljonko

Kertokaapa, paljonko voisi laittaa palkkatoiveeksi myyntisihteerin paikkaan? Työhön kuuluu asiakaspalvelu, laskutus, myyntireskontra, toimitusten selvittely, vientihuolinta, tullaus ja kuljetusten järjestely. Kyseistä työtä en ole tehnyt aiemmin, mutta mulla on ulkomaankaupan tradenomin koulutus ja työkokemusta muista toimistotöistä muutama vuosi. Työpaikka ei ole pk-seudulla. Ajattelin, että ainakin 2000 €/kk voisi laittaa.

12

6346

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

Varmaan joku 1600-1800. 2000 on liioittelua pk-seudun ulkopuolella "kokemattomalle".

• ...

kukaan tee 1600-1700 €:lla mitään..pyytäisin ainakin sitä 2000 €:a..

• paljonko
        ... kirjoitti:

kukaan tee 1600-1700 €:lla mitään..pyytäisin ainakin sitä 2000 €:a..

Kuulostaa tosiaan pieneltä summalta tuo 1600-1700 €. Taidan laittaa palkkatoiveeksi n. 2000 - 2200 €. Kyllähän pyytää voi, onpahan sitten vähän varaa "tinkiä".

Entäpä, onko kellään omakohtaista kokemusta myyntisihteerin työstä? Taitaa olla aika nopeatempoista ja vastuullista työtä? Työnkuvaus työpaikkaan, johon aion hakea kuulostaa ainakin monipuoliselta.

• kuuluuko?
        paljonko kirjoitti:

Kuulostaa tosiaan pieneltä summalta tuo 1600-1700 €. Taidan laittaa palkkatoiveeksi n. 2000 - 2200 €. Kyllähän pyytää voi, onpahan sitten vähän varaa "tinkiä".

Entäpä, onko kellään omakohtaista kokemusta myyntisihteerin työstä? Taitaa olla aika nopeatempoista ja vastuullista työtä? Työnkuvaus työpaikkaan, johon aion hakea kuulostaa ainakin monipuoliselta.

Moi,
        Myyntisihteeri on monessa mukana, joten harva meistä ehtii pyöritellä peukaloitaan. Asiakaspalvelulla tarkoitat varmaankin puhelimitse tapahtuvia asikaskontakteja? Tiedätkö yhtään, paljonko puheluja päivittäin tulee? Puhelin on nimittäin iso aikavaras ja valitettavasti keskeyttää aina kaiken muun, mitä olet tekemässä, joten yleensä jo se pitää myyntisihteerin kiireisenä. Mulla palkka reippaasti yli 2 t, mutta olenkin ollut alalla jo pitkään. Kyllä munkin mielestä kk-palkan pitäisi alkaa kakkosella.

• tulijoita pilvin pimein
        paljonko kirjoitti:

ja taatusti työnantaja valitsee sen, jolla on pienin palkkavaatimus. Olipa sitten kokemusta tai ei! Toinen vaihtoehto on, että ei edes noteeraa sellaista, jolla ei ole kokemusta!

• paras tyyppi valitaan
        tulijoita pilvin pimein kirjoitti:

ja taatusti työnantaja valitsee sen, jolla on pienin palkkavaatimus. Olipa sitten kokemusta tai ei! Toinen vaihtoehto on, että ei edes noteeraa sellaista, jolla ei ole kokemusta!

Jos nimittäin tuo palkkapyyntö olisi ainoa valintakriteeri, niin työnantajan ei tarvitsisi maksaa mitään. Ilmaista työvoimaa on aina saatavilla, erilaisissa työharjoittelussa, tukityössä tms. olevia.

• Jaana777
        tulijoita pilvin pimein kirjoitti:

Itse teen just tuollaisia hommia, tosin en tuollaisella nimikkeellä. Olen vastavalmis tradenomi ja alan työkokemusta on vähän. Palkkani on 2200 e/kk (ei-pk-seutu). Kyllä tosta hommasta pitää ehdottomasti vaatia ton verran, eikä ne työnantajat valitse pienimmän tarjouksen esittänyttä - pikemminkin ajattelee, että eikö kyseinen henkilö luota kykyihinsä.

• jeepa

Mitä myyntisihteerin työhön kuuluu? Millanen koulutus siihen täytyy olla?

• Pötö

Tommoisella koulutuksella hommiin kines.

• zetele

Anteeksi, mutta mitä hel****ä?

Jo jonakin Soneran asiakaspalvelija-pellenäkin tienaat jo vähintään 1800€ ylityölisistä 200e, eli yhteensä n. 2000e/kk ILMAN MINKÄÄNLAISTA KOULUTUSTA!!!

Olen kuin puulla päähän lyöty......

Meinaatteko tradenomit ihan oikeasti tyytyä tällaisiin siivojien palkkoihin?? Ajatte jumalauta itse ne palkkanne alas, olemalla niin vaatimattomia.

Kommentit ovat vuodelta 2008, mutta myyntisihteerin ei todellakaan kannata suostua työhön alle 2500€, olkoon työpaikka missä päin suomea tahansa. Piste. Realistinen ansio liikkuu siinä jossakin 2500-2800€ tienoilla.

• heippodeippo

Kyllä....samaa mieltä!
        myyntisihteeri on siis myyntisihteeri ja työn määrä käytännössä (puhun määrästä, en vastuusta) on monesti isompi kuin esimiehellä (päälliköllä, johtajalla tms.), jotka nauttivat kuitenkin min 3-4.:lla alkavaa kk-palkkaa. Realismi liikkuu 2500e:n tienoilla!

• Ttttyyyyööötööön

Olispa hienoa löytää sitä työtä edes...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7850
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4524
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3777
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3138
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2682
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      29
      2617
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2316
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2190
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2069
    Aihe