Maatalouslomittajan palkka

lomittaja

Koskahan sitä palkankorotusta sais alata vartomaan?Ja kilometrikorvauksetkin alkaa pian naurattamaan näillä riisseli hinnoilla!Ja 7000km jälkeen korvaus LASKEE,kun sen kaiken järjen mukaan kuuluisi nousta!Lomittajan palkka naurettava.Lomittaja on väliin työnjohtaja eli vastuussa toisinaan todella isoista tuotantolaitoksista.Ja pienemmissäkin vastuulla on toisten koko elinkeino ja omaisuus!Tarttis tehdä jotain,kun ei suomen sanaa enää paljoa lomituskokouksissa kuulu....Onko kellään tietoa asiasta?!

41

3672

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös....

km korvaukset sais kyllä nousta!samoin palkka.tilat isonee, työt lisääntyy ja vastuu kasvaa.

onko missään kunnissa lomittajille minkäänkaista"virkistystoimintaa",järjestetäänkö kokouksia tai mitään yhteistä muiden lomittajien kanssa?
      meillä ei mitään,ei enään edes kokouksia. pikkuhiljaa työmotivaatio hiipuu :( yli 20v työtä tehneenä alkaa tuntua että ei jaksa enään,vuorotteluvapaata oon harkinnut vakavasti...

• Lomittajatar

ihmisten pärstäkertoimia näkee, sen parempi.
        Riittää kun elikot hoitaa, isäntäväen kanssa jotain paskaa jauhaa.
        Jaksa siinä enää mitään virkistyä muitten seurassa... =)

• no miksi

Ei pahalla mutta et itse viitsi etsiä "virkistystä" ja virikkeitä, olisko oma-alotteisuudella tässä ja nyt paikka.

Miksi kaikki pitää tarjota valmiina.

• hupsis

Palkankorotuksia saat odottaa seuraavaan neuvottelukierrokseen, joka on kaiketi kahden vuoden päästä. Ja teillähän on hyvin asiat, meillä kun laskee kilometrikorvaukset 5000 km jälkeen!

Itse olen juuri irtisanoutumassa työstäni, takana toistakymmentä vuotta lypsyä ja paskan lapiointia. Mitta on nyt tullut totisesti täyteen!
      Palkka on niin naurettava vastuuseen nähden, kun saman palkan saa huomattavasti helpommallakin. En toki väitä, että aina pitäisi päästä sieltä, mistä aita on matalin, vaan että on sellaisiakin töitä, joissa työturvallisuus on kohdallaan, palkka työtä vastaava, eikä työmatkoja tarvitse tehdä kahdesti päivässä, ainakaan omakustanteisesti.
      Tuntuu pahalta hylätä tutut maatalousyrittäjät, joiden kanssa olen työskennellyt vuosia, mutta on aika ajatella välillä itseäkin, siispä itseni uhraaminen loppuu tähän!

• lomitettava ...

Lomittajien palkat ovat hyvät.Yhtään ei tartte korottaa. Usein puhutaan lomittajan suuresta vastuusta. Mitähän sekin on ? Jos lomittaja särkee jotain, vakuutus korvaa.Jos vaikka maitoa menee viemäriin,vak. korvaa.Mutta jos lomittajan aikana ja varsinkin heti seur.pv:nä lähdettyä tulee maidosta ruskeaa mönjää, niin mikään ei korvaa vaan vilj.kärsii nahoissaan.Eihän lomittajilla saa enää mitään ylimäärästäkään teettää.Ei karvaa lehmiä,ei pese navetan seiniä,ei maitoputkia,ei hae täydennysrehuja. Kaikki pitää olla valmiina.Hyvä se teidän palkka on.Minä itse saan VÄHEMMÄN tiliä kuukaudessa kuin te arvoisat lomittajat.JA SE JATKUVA NARINA,lopettakaa.

• keikkaa

taas joku kiukkuinen emäntä(ilmesesti)täällä aukoo päätään.tyhjennä kuule navettas ja lähde lomittamaan niin saat sinäkin nauttia kunnon palkasta.HYVISTÄ lomittajista onkin pulaa,sinä kun vaikutat tietävän kaiken tästä alasta.
        sinullakun ei koskaan tulehdu lehmät eikä satu muitakaan vahinkoja !!
        mitenkähän sinun suusi menisi kun menet ihan outoon paikkaan missä työt tehdään vaikeamman kautta ja sinulla teetetään kaikki rästiin jääneet työt(vasikan karsinoissa metri paskaa jotka yllättäen siivotaan juuri kun lomittaja tulee jne...)sinua ei pidetä ihmisenä ollenkaan,eihän sinulla ole omaa elämää ,voit ihan hyvin jäädä päiväksi tilalle tekemään rehua ja pesemään navettaa yms...
        ei se kuule tämä lomittajan homma mitään herkkua ole.
        yks emäntä kans aina valitti kun lomittajilla on niin helppoo ja tienaa hyvin,laittoi karjan pois ja lähti lomittaan,nyt se valittaa että kun on niin raskasta ja on vähän väliä sairaslomalla.

• onkaan
        keikkaa kirjoitti:

taas joku kiukkuinen emäntä(ilmesesti)täällä aukoo päätään.tyhjennä kuule navettas ja lähde lomittamaan niin saat sinäkin nauttia kunnon palkasta.HYVISTÄ lomittajista onkin pulaa,sinä kun vaikutat tietävän kaiken tästä alasta.
        mitenkähän sinun suusi menisi kun menet ihan outoon paikkaan missä työt tehdään vaikeamman kautta ja sinulla teetetään kaikki rästiin jääneet työt(vasikan karsinoissa metri paskaa jotka yllättäen siivotaan juuri kun lomittaja tulee jne...)sinua ei pidetä ihmisenä ollenkaan,eihän sinulla ole omaa elämää ,voit ihan hyvin jäädä päiväksi tilalle tekemään rehua ja pesemään navettaa yms...
        yks emäntä kans aina valitti kun lomittajilla on niin helppoo ja tienaa hyvin,laittoi karjan pois ja lähti lomittaan,nyt se valittaa että kun on niin raskasta ja on vähän väliä sairaslomalla.

Luulin että tuollaisia karsinoiden tyhjennyksiä käsipelissä 70 luvulla mutta että vieläkin jossain. Ei voi kuin nauraa. Eikö maatiloilla tapahdu mitään kehitys?

Kannattais ehkä laittaa hanskat naulaan jos ei pystyä kehityksen mukana.

• teillä sitten
        onkaan kirjoitti:

Luulin että tuollaisia karsinoiden tyhjennyksiä käsipelissä 70 luvulla mutta että vieläkin jossain. Ei voi kuin nauraa. Eikö maatiloilla tapahdu mitään kehitys?

tyhjennetään vasikoiden karsinat?

• vm-71
        teillä sitten kirjoitti:

nehän olisi helppo siivota päivittäin,niinkuin yleensä teen mutta kun parin viikon päästä menet samalle tilalle niin eipä olekkaan karsinaa siivottu.
        onhan se tietysti kiva nähdä että lomittajaa on oikein odotettu tilalle !!! :(
        ja auta armias jos lomittaja jättäisi karsinat siivomatta niin haukuthan siitä tulisi.

• juuri tuollaisia
        onkaan kirjoitti:

jotka laittavat hanskat naulaan aikanaan. Ei kannata enää muutamaksi vuodeksi hankkia uutta. Kehitys maksaa ja jos ei ole rahaa ei ole rahaa.

• ei kaikki lomittajat
        vm-71 kirjoitti:

nehän olisi helppo siivota päivittäin,niinkuin yleensä teen mutta kun parin viikon päästä menet samalle tilalle niin eipä olekkaan karsinaa siivottu.
        onhan se tietysti kiva nähdä että lomittajaa on oikein odotettu tilalle !!! :(
        ja auta armias jos lomittaja jättäisi karsinat siivomatta niin haukuthan siitä tulisi.

ole yhtä erinomaisia kuin sinä. Älä nyt yleistä. Ei tulisi valituksia, jos ei olisi ongelmia. Jos itse olet hyvä, niin toki sinulla on kysyntää lomittajana. Ole iloinen siitä ja nauti tilanteesta

• patakattila

mitäs pidät stana lehmiä jos et saa mitään palkkaa. olet melkonen puupää. lomittaja on palkkansa ansainnut (tosin pienen sellaissen kun kapitalisti isännät ei haaluu maksaa lomittamisesta kun palkaa). tollasissa paikoissa kannattaa ottaa löysin rantein eikä välitään hölmöjen omistajien touhusta. se on sitä kepulaista ainaista valittamista että huonosti menee.kaveri pärjää ihan hyvin pienellä maatilalla ja ei oo ikinä valittanut että huonosti menee. mut ei oo kepulainen.

• se politiikka
        patakattila kirjoitti:

mitäs pidät stana lehmiä jos et saa mitään palkkaa. olet melkonen puupää. lomittaja on palkkansa ansainnut (tosin pienen sellaissen kun kapitalisti isännät ei haaluu maksaa lomittamisesta kun palkaa). tollasissa paikoissa kannattaa ottaa löysin rantein eikä välitään hölmöjen omistajien touhusta. se on sitä kepulaista ainaista valittamista että huonosti menee.kaveri pärjää ihan hyvin pienellä maatilalla ja ei oo ikinä valittanut että huonosti menee. mut ei oo kepulainen.

vaikuttaa ammatinvalintaan?

• vaihda alaa. Ihan oikeesti
        patakattila kirjoitti:

Ton ajattelumallin tyyppiä ei kukaan halua navettaansa. Vai oletko juuri sellainen kenestä täällä valitetaan.

• tosi on

Nyt puhuu joku asiaa.Ei kukaan niin
        helpolla saa palkkaa kun nykyään
        lomittajat.Kaikki pitää olla valmiina,
        hyvä että ei itse joudu tekemään töitä.
        Ja kyllä on tehtykin,mitä lomaa se on
        jos navetalla joutuu olemaan.
        Ne ei edes kysy onko muuta,vaikka tunnit
        jäis vajaaksi,olis se viksua kysyä
        että olisko teillä muuta tekemistä.
        Ja tekisivät kunnolla edes ne vähäisetkin
        työt,eikä hutaiseesivat.
        Kerran yksi lomittaja kysyi että
        laitetaanko lehmät lypsämään piimää,
        se heiltä onnistuu,ja esimerkkejä olis
        paljonkin.Ei tuollaista olis edes tarvinnut
        kysyä.Piimää ne aina on lypsäneeet lomituksen
        jälkeen.
        Valitan lomittajat on menneet nykyään
        niin että mitä helpommalla saavat
        tehtyä sitä parempi.
        Lomalle pitäis päästä mutta miten uskallat
        lähteä.
        Meidän pussista on ne poissa vahingot,
        lomittajilla on vakuutus.
        Uudelleen koulutukseen kaikki järestään.
        Lypsy ainakin neuvottava heille
        miten se tehdään.

• ainakin mitä työ on
        keikkaa kirjoitti:

Oppisit ainakin tietämään työn teon
        mitä me tehdään.Minä olisin valmis
        heti lähtemään lomittamaan,ei paska pelota
        vaikka olis kaksikin metriä.
        Palkkahan siitä juoksee ja hyvä sellainen.
        Olisin kuule onnellinen kun minäkin
        saisin kuukaudessa sen palkan mitä sinä
        saat.Kahdeksan tai kymmenen tuntia teet
        päivässä töitä ja vapaasi saat pitää
        ilman huolen häivää.Me kumminkin tehdään
        ympäri pyöreetä ja arjet pyhät ja
        sun muut päivät.
        En sillä että valitan,tykkään työstäni
        en muuten tekiskään tätä.
        Mutta turha teidän on valittaa vaihda
        alaa,jos ei kiinnosta lehmien hoito.
        Minkäs takia lomittajaksi lähdit???
        Siitä et voi syyttää kuin itseäsi,
        vai kuinka????
        En ole minä sitten edellisen viestin
        kirjoittaja,olen jo toinen kiukkuinen
        emäntä.
        Esimerkki lomittajat oli solut oli
        tultua 50 tuhatta sitten lomittajat oli
        solut 450 ja kolmella lehmällä tulehdus.
        Olemme saaneet vaivalla ja työllä paranemaan
        ne solut on taas 40 tuhatta kun itse
        tehdään.Missä vika silloin.
        Ja paljonko meni maitoa vessapöntöstä
        alas.En uskalla edes ajatella.
        Ja tappio oli meidän pussista pois,
        ei teidän.

• tule
        teillä sitten kirjoitti:

Mutta kuvitteletko että tuo on ainoa tapa hoitaa tuokin työ. Eli annetaan vaikoiden tampata karsina puolilleen paskaa ja sitten sitä revitään sieltä talikolla välilevyt soikeena irti. En ihan äkkiä idiootimpaa hommaa keksi. voisin veikata että esim usassa kukaan ei tee noin. Kannatta lähtee opintomatkalle enneko on terveys ihan menny. Tai lopetta kokonaan lehmien pito

• naulaan
        juuri tuollaisia kirjoitti:

jotka laittavat hanskat naulaan aikanaan. Ei kannata enää muutamaksi vuodeksi hankkia uutta. Kehitys maksaa ja jos ei ole rahaa ei ole rahaa.

Turha siellä navetalla on käydä jos siitä työstä ei saa mitään tyydytystä ja tulevaisuudessa siintää vain lopettaminen.

• todellakaan anneta
        tule kirjoitti:

Mutta kuvitteletko että tuo on ainoa tapa hoitaa tuokin työ. Eli annetaan vaikoiden tampata karsina puolilleen paskaa ja sitten sitä revitään sieltä talikolla välilevyt soikeena irti. En ihan äkkiä idiootimpaa hommaa keksi. voisin veikata että esim usassa kukaan ei tee noin. Kannatta lähtee opintomatkalle enneko on terveys ihan menny. Tai lopetta kokonaan lehmien pito

vasikoiden tallata puolilleen lantaa, vaan pikkukarsinat puhdistetaan usein. Lisäksi karsinoiden alta puhdistetaan päivittäin, jotta ei pääsisi kärpäsiä tulemaan. Työvälineenä käytän talikkoa, eikä se ole mielestäni raskasta. Samalla juttelen ja lauleskelen vasikoille.

• Lomittaja minäkin
        tosi on kirjoitti:

työt,eikä hutaiseesivat.
        jälkeen.
        tehtyä sitä parempi.
        lähteä.
        miten se tehdään.

Jos kerran rahan saa helpolla, miksi et lomita? En ole kertaakaan lähtenyt talosta kysymättä vajailla tunneilla, onko vielä muuta työtä?Ennen sai olla yksin navetalla, vaikka toisen piti olla siellä.Onko tämä oikein niitä kohtaan, joilla on vain yksi lomaanoikeus?Nyt minulla on vakipaikat ja HYVÄT sellaiset. Kesälomani pidän nytkin sen mukaan, miten eräs sijaisapupaikka saadaan hoidettua ja kuinka rehunteko sattuu tänä vuonna.Teen rehuja siinä talossa ja muitakin peltotöitä,koska tilanne vaatii niin ja ketään ei jätetä pulaan.Mutta koska pidän työstäni ja haluan tehdä sen huolella, pidän huolen vakitilojeni töiden järjestymisestä.Paskapaikat, jossa työtäni ei arvosteta ovat vuosien varrella karsiutuneet.Arvostus pitää olla kummallakin osapuolella, siitä se lähtee.Kiitän kaikkia vakitalojani, jotka ovat kaikki mahtavia paikkoja tehdä työtäni ja niitä ihmisiä, jotka sen mahdollistavat.Huomioitava seikka on se, ettei navetta tarvitse olla hieno ja uudenaikainen, vaan kun ihmiset ovat mukavia ja ystävällisiä, ajaa se ohi monen "kaakelipaikan".

• surkeaa
        todellakaan anneta kirjoitti:

vasikoiden tallata puolilleen lantaa, vaan pikkukarsinat puhdistetaan usein. Lisäksi karsinoiden alta puhdistetaan päivittäin, jotta ei pääsisi kärpäsiä tulemaan. Työvälineenä käytän talikkoa, eikä se ole mielestäni raskasta. Samalla juttelen ja lauleskelen vasikoille.

Mikset pidä vasikoita ulkona ikluissa niinkuin sivistyneissä maissa on tapana. Ei tule kärpäsiä navettaan ja puhdistus etukuormaajalla kippaamalla.

• taas ;)
        ainakin mitä työ on kirjoitti:

Oppisit ainakin tietämään työn teon
        mitä me tehdään.Minä olisin valmis
        heti lähtemään lomittamaan,ei paska pelota
        vaikka olis kaksikin metriä.
        Palkkahan siitä juoksee ja hyvä sellainen.
        Olisin kuule onnellinen kun minäkin
        saisin kuukaudessa sen palkan mitä sinä
        saat.Kahdeksan tai kymmenen tuntia teet
        päivässä töitä ja vapaasi saat pitää
        ilman huolen häivää.Me kumminkin tehdään
        ympäri pyöreetä ja arjet pyhät ja
        sun muut päivät.
        En sillä että valitan,tykkään työstäni
        en muuten tekiskään tätä.
        Mutta turha teidän on valittaa vaihda
        alaa,jos ei kiinnosta lehmien hoito.
        Minkäs takia lomittajaksi lähdit???
        Siitä et voi syyttää kuin itseäsi,
        vai kuinka????
        En ole minä sitten edellisen viestin
        kirjoittaja,olen jo toinen kiukkuinen
        emäntä.
        Esimerkki lomittajat oli solut oli
        tultua 50 tuhatta sitten lomittajat oli
        solut 450 ja kolmella lehmällä tulehdus.
        Olemme saaneet vaivalla ja työllä paranemaan
        ne solut on taas 40 tuhatta kun itse
        tehdään.Missä vika silloin.
        Ja paljonko meni maitoa vessapöntöstä
        alas.En uskalla edes ajatella.
        Ja tappio oli meidän pussista pois,
        ei teidän.

hajoo soluihis!!!! syytön mä siihen oo että teillä on nii surkeita lomittajia.yli 20v olen tätä työtä tehnyt että muutaman navetan ja lehmän enemmän olen nähnyt kuin sinä.
        on aivan eri asia olla omassa navetassa kuin vieraassa.yleesä olen tiloilla vieläpä yksin kun talonväki lähtee lomalle,eivätkä muita edes huoli.
        miksi ihmeessä otat lomittajia kun ei kerran kelpaa?? tee ite hommas nii ei tarvi valittaa.

eläimien kanssa pärjää aina mutta ne ihmiset !!!!!

• kuule yleistä..
        tosi on kirjoitti:

työt,eikä hutaiseesivat.
        jälkeen.
        tehtyä sitä parempi.
        lähteä.
        miten se tehdään.

en minä ainakaan kysy mitä pitäis tehdä,kummallisia lomittajia teillä,ei voi kun ihmetellä.
        tänä aamuna juuri siirtelin vasikat suurempaan karsinaan,isäntä tuli katsomaan mitä tapahtuu ja tokaisi että hän on ajatellut ne siirtää... minäpä en ajatellut vaan siirsin.ja solut on yleensä laskenut lomituksen aikana.

että löytyy sitä toisenlaisiakin lomittajia.....

• markkinamiesten vetoköysi
        surkeaa kirjoitti:

Mikset pidä vasikoita ulkona ikluissa niinkuin sivistyneissä maissa on tapana. Ei tule kärpäsiä navettaan ja puhdistus etukuormaajalla kippaamalla.

Iklut voisi rakentaa itse ja paljon halvemmalla. Mutta pidäppä niitä vasikoita Suomessa ulkona talvella, niin tulee naapurin pikkupimu ja tekee susta eläinsuojeluilmoituksen. Niin toimii "sivistysvaltio". Sivistyneissä maissa niin ei toimita.

• ihmettelee sivullinen
        taas ;) kirjoitti:

hajoo soluihis!!!! syytön mä siihen oo että teillä on nii surkeita lomittajia.yli 20v olen tätä työtä tehnyt että muutaman navetan ja lehmän enemmän olen nähnyt kuin sinä.
        on aivan eri asia olla omassa navetassa kuin vieraassa.yleesä olen tiloilla vieläpä yksin kun talonväki lähtee lomalle,eivätkä muita edes huoli.
        miksi ihmeessä otat lomittajia kun ei kerran kelpaa?? tee ite hommas nii ei tarvi valittaa.

eläimien kanssa pärjää aina mutta ne ihmiset !!!!!

Ei Sinusta ole sitten täällä solujuttuja päästelty. Ohita ne. Älä ota pulttia asioista jotka ei ole tarkoitettu Sinulle.

On varmaan muutkin olleet töissä tilansa ulkopuolella. Kyllä varmaan jokainen tietää mitä se on. Tarkkana ja ahkerana pitää yksityispuolella olla, muuten saa kenkää. Ei voi ajatella että v... nen työnantaja ja kapitalistikin vielä, teenkin vain vähän töistäni ja nekin hutaisemalla.

• kaikki eläimet
        surkeaa kirjoitti:

ovat kesäisin ulkona. Talvisin ei pienet vasikat tarkene olla pakkasessa eikä niitä raskisikaan laittaa ulos.

• meilläkin oli yksi tosi hyvä
        kuule yleistä.. kirjoitti:

en minä ainakaan kysy mitä pitäis tehdä,kummallisia lomittajia teillä,ei voi kun ihmetellä.
        tänä aamuna juuri siirtelin vasikat suurempaan karsinaan,isäntä tuli katsomaan mitä tapahtuu ja tokaisi että hän on ajatellut ne siirtää... minäpä en ajatellut vaan siirsin.ja solut on yleensä laskenut lomituksen aikana.

että löytyy sitä toisenlaisiakin lomittajia.....

viimeksi. Se on metka juttu, kun joillakin homma toimii. Vähäeleisesti ja rauhallisesti, mutta tulosta syntyy. Eikä tartte pitää itsestään suurta melua. Ja on vielä mukavan leppoisa ja muiden tilojen tietoja ei saa lypsettyä (ei vaikka utelenkin) hienosti kiertää johonkin muuhun asiaan. Mutta onkin tosi kysytty lomittaja.

Ei meillä kyllä kukaan siirtele omin päin, saisi kyllä jos tarvis olisi.

• kredit
        tosi on kirjoitti:

työt,eikä hutaiseesivat.
        jälkeen.
        tehtyä sitä parempi.
        lähteä.
        miten se tehdään.

miksi lomittajia arvostellaan siitä, mitä töitä tekevät ja mitä eivät, sillä heillä tehtävät työt määrää esimies lomatoimistolla. Meillä on asiat hyvin, toimistolla istuu ihminen, joka tuntee työn, mutta ystäväni on aivan toisessa asemessa, heille tuli oikein lista töistä, joita ei lomittajalta saa odottaa tehtäväksi. Listalla oli paljon töitä,jotka meillä on arkipäivää. Kohdistetaan siis haukut niille, keille ne kuuluu. Enkä tarkoita,että olisin ollut tyytyväinen jokaiseen meillä olleeseen, mutta olen infonnut lomatoimistoa ko. huithapelista.Melkein uskaltaisin väittää luettuani kirjoituksesi, että asut samalla lomituspiirillä ystäväni kanssa :C

• vähän isompi
        kaikki eläimet kirjoitti:

ovat kesäisin ulkona. Talvisin ei pienet vasikat tarkene olla pakkasessa eikä niitä raskisikaan laittaa ulos.

Isompi karsina joka tyhjennetään raktorin kauhalla?

• ole niin
        vähän isompi kirjoitti:

Isompi karsina joka tyhjennetään raktorin kauhalla?

suuri työ, kun muutaman karsinan puhdistaa manuaalisesti. Toisekseen pienehkössä navetassa ei ajella traktorilla sisällä.

• kredit

palkan korotus kuuluisi mennä niin,että kysytyimmät (eli kaiken järjen mukaan ammattitaitoisimmat) lomittajat saisivat bonuspalkkaa? Olisin valmis tältä istumalta puoltamaan sitäkin lomittajaa, joka juuri navetassa hyörii!!! Meillä vakkarit ovat taivaan lahja, ja muutama tuurarikin on ollut positiivinen ylläri, josta olen auliisti maininnut lomatoimiston väelle, jotta vakinaistaisivat.

• mutta ei varmaan

mene missään liitoissa läpi.

• bonusta hyville

Kyllä olis paikallaan sellainen
        hyville bonusta ja huonoille palkasta
        pois jos jotain sattuu.Tuntisivat ainakin
        omissa nahoissaan.Silloin karsiutuisi
        ne välinpitämättömat yksilöt pois.

• Lomittajana yli 10v

Meidän lomituspiirissä palkat on jaettu kolmeen luokkaan.Korkeinta luokkaa saavat ne lomittajat, jolla on ammattitaitoa, josta kuuluu lomatoimeenkin kiitosta ja muuten tekee työnsä täsmällisesti ja koulutus on kohdillaan.Seuravat luokat jaetaan siten, mihin ammattitaito piisaa ja työmotivaatio.Tämä palkkataso tarkistetaan joka vuosi, joten ei saa automaattisesti korkeampaa palkkaa, vaikka olisi sitä jo aiemmin saanut.Sen eteen tehdään töitä.Tämä järjestelmä on mielestäni hyvä ja sen saa sitten jokainen katsoo tililapustaan, mihin ryhmään kuuluu ja toimia sen mukaisesti.

• kredit
        bonusta hyville kirjoitti:

Kyllä olis paikallaan sellainen
        hyville bonusta ja huonoille palkasta
        pois jos jotain sattuu.Tuntisivat ainakin
        omissa nahoissaan.Silloin karsiutuisi
        ne välinpitämättömat yksilöt pois.

muistaa, että vahinkija sattuu kaikille, ja jokin osa voi yksinkertaisesti vanhuuttaan, tai viallisuuttaan, hajota lomittajan aikana yhtä hyvin kuin isäntäväeltäkin.

En siis olisi hyväksymässä tuollaista palkanalennuspykälää, koska yhtenä mahdollisuutena olisi muuttaa palkkausperustetta tehtäväkohtaiseksi pisteyttäen tilat vaativuuden mukaan. Tällöin viisiportaisessa asteikossa arvioidaan lomitettavan työn vaativuus, ja palkka määräytyy vaativuustason mukaan.

• kiiiiira

Hyvä idea.
        Lomittajia on hirveän laaja skaala ja on todella ikävää,et oikeasti työhönsä perehtyneet osaajat saavat samaa palkkaa,kuin viinalta haiskahtavat hanttapulit kortistosta.
        Kyllähän jonkinlainen henk.koht.lisä mahdollisuus kunnalla/kaupungilla on maksaa,mut nehän tunnetusti jää matkanvarrelle.

• (ei vakinaisen)

alin kk palkka 1455€

• Ei vakituinen

..........

• oli että lomittajan

palkka on suunnilleen sairaanhoitajan tasoa. Onko näin?

• ittaja
        oli että lomittajan kirjoitti:

palkka on suunnilleen sairaanhoitajan tasoa. Onko näin?

parikymmentä vuotta tehneenä käteen jää n.1700e joskus enemmän ja joskus vähemmän,lisistä riippuen.
        sitä en tiedä paljonko sairaanhoitajat saavat...

• Ei vakituinen
        ittaja kirjoitti:

parikymmentä vuotta tehneenä käteen jää n.1700e joskus enemmän ja joskus vähemmän,lisistä riippuen.
        sitä en tiedä paljonko sairaanhoitajat saavat...

tienaa parhaiten, ylityöt maksetaan ja niitä saa tehdä näin kesällä ihan ehotelle asti....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      457
      3908
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1276
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe