iso lintu

metsän yllä

Toukokuun alun tienoilla seisoskelin pihallani iltapäivällä. Alue on haja-asutusaluetta maaseudulla Keski-Suomessa.

Yhtäkkiä kuului metsän suunnalta ikäänkuin voimakasta kurkimaista ääntä ja ajattelinkin, että jopa sillä on voimakas ääni, mutta sitten huomasin, että aivan kurjen ääni se ei ollut.

Samassa huomasin metsän yllä liitelevän suuren ruskean linnun, hiiri- eikä kanahaukka se ei ollut, koska niitä täällä näkee paljon.

Myöhemmin olen kuullut muutaman kerran saman äänen, sitä myös edeltää kirkaisu, äänen aiheuttajaa en sen koommin ole nähnyt.

Mikähän mahtoi olla tämä lintu, itselleni tuli mieleen maakotka, minkälaista ääntä se pitää?

15

3657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämän kaltainen?
      • alun...

        ääni oli ehkä sen kaltainen, kuin millä lintu aloitti ääntelyn, mutta tuo loppu ei sitten ollut sellainen, vaan todella aika paljon kurjen äänen kaltainen "aika kalkattava" olisiko oikea sana.


      • kuului siis
        alun... kirjoitti:

        ääni oli ehkä sen kaltainen, kuin millä lintu aloitti ääntelyn, mutta tuo loppu ei sitten ollut sellainen, vaan todella aika paljon kurjen äänen kaltainen "aika kalkattava" olisiko oikea sana.

        sinisuohaukalle, mutta seuraavassa maakotka rääkäisee;http://www.lintukuva.fi/lajikuvat/aquchr/


      • Olavi2

        Ei se ollut sellainen ääni, tuo ääni minkä lähetit oli tavallisen linnun ääni.
        Mutta siellä rannassa se oli omituinen ja voimakas
        ääni, ja siinä oli joku yliluonnollisen tuntu.
        Emme ymmärrä että mikä ääni se oli, mutta se oli kova ääni. ja omituinen ääni.

        Pentti


      • aloittaja.
        kuului siis kirjoitti:

        sinisuohaukalle, mutta seuraavassa maakotka rääkäisee;http://www.lintukuva.fi/lajikuvat/aquchr/

        ..en saanut tuon maakotka-linkin ääntä kuulumaan. Täytyy sanoa kuitenkin, että nuo lähettämäsi linkit olivat upeita lintusivustoja, tallensin suosikkeihin.


      • kuuntelin
        aloittaja. kirjoitti:

        ..en saanut tuon maakotka-linkin ääntä kuulumaan. Täytyy sanoa kuitenkin, että nuo lähettämäsi linkit olivat upeita lintusivustoja, tallensin suosikkeihin.

        työpaikan koneelta tuon maakotkan äänen. Näkemäni linnun koko viittasi siihen, mutta noista linkeistä kuunnellen metsähanhi oli ääneltään lähinnä sellainen_nolotus_ Metsän yllä liitelevä lintu ei kyllä hanhi kuitenkaan ollut. Olisko ollut sitten kaksi eri lajia samoilla seuduilla? Paikkakunnalla on kyllä keväisin maakotkahavaintoja tehty aiemmin.


    • Olavi2

      Me olimme tuolla rannassa, ja yks' kaks'
      kuulimme kauhian kirkuvan äänen, ja se oli voimakas ääni, kuin olisi tullut jostakin kova-äänisestä. Siellä ei ollut mitään sellaisia lintuja joka olisi antanut sellaisen äänen.

      Se oli kuin kummituksen ääni. Ajattelin että no sehän oli vain joku kummitus.
      Mutta vaimoni kertoi että hän kuuli saman äänen.
      Ja se oli voimakas ääni. Mikä se oli ?

      Pentti Kanadassa

      • että ääni sama

      • Olavi2
        että ääni sama kirjoitti:

        oli. Äääniä on montaa sorttia. Esim. tallainen kuikan ääni;http://www.lintukuva.fi/lajikuvat/gavarc/index.php

        Enks' mie kertonut että se ääni ei ollut ihmisen ääni, eikä minkään eläimen ääni.
        Se oli niin kova ääni, ettei sitä voi ihminen eikä eläin saada esille.
        Ja se tuli kauaksi kävelyradalle asti. Mikä ääni se oli ? Kerro minulle.

        Minä luulen että se tuli satelliitista joka on taivaalla.

        Pentti


      • jee...
        Olavi2 kirjoitti:

        Enks' mie kertonut että se ääni ei ollut ihmisen ääni, eikä minkään eläimen ääni.
        Se oli niin kova ääni, ettei sitä voi ihminen eikä eläin saada esille.
        Ja se tuli kauaksi kävelyradalle asti. Mikä ääni se oli ? Kerro minulle.

        Minä luulen että se tuli satelliitista joka on taivaalla.

        Pentti

        niinhän se tietysti oli. Käväisepä lekurilla.


      • Olavi 2
        jee... kirjoitti:

        niinhän se tietysti oli. Käväisepä lekurilla.

        Mikä se on ?
        Ei täällä Kanadassa ole sellaista,
        eikä myöskään loukkaavia sanoja.

        Olavi


      • Olavi2
        jee... kirjoitti:

        niinhän se tietysti oli. Käväisepä lekurilla.

        On kiva tutstua Suomalaisiin, etenkin nykypolven nuoriin. Ne kuulemma ei osaa puha mitään kainiisti, eikä sivistyneesti, vaan ovat vieläkin kuin pikkupoikia, joilla jotakin valuu nenästä suuhun
        Onks tämä totta ?


      • kanadanhanhi
        Olavi2 kirjoitti:

        Enks' mie kertonut että se ääni ei ollut ihmisen ääni, eikä minkään eläimen ääni.
        Se oli niin kova ääni, ettei sitä voi ihminen eikä eläin saada esille.
        Ja se tuli kauaksi kävelyradalle asti. Mikä ääni se oli ? Kerro minulle.

        Minä luulen että se tuli satelliitista joka on taivaalla.

        Pentti

        sitten on;http://www.lintukuva.fi/lajikuvat/bracan/index.php


      • Olavi2
        kanadanhanhi kirjoitti:

        sitten on;http://www.lintukuva.fi/lajikuvat/bracan/index.php

        Joo ! Olet ihan oikeassa, ne on juuri tuollaisia
        ne hanhet tuolla rannassa, ja niitä on satoja siellä. Voisin ottaa niistä valokuvan ja lähettää sinulle, jos tietäisin osoitteesi.

        Pentti


    • Pyhäjoelta

      Entä jos se oli sellainen lintu kuin Piekana...se kirkaisee isosti...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe