Millaisia eläkkeellelähtölahjoja olette saaneet tai millaisia lahjoja olette työkavereillenne ostaneet ja hankkineet? Meillä asia alkaa olla ajankohtainen, joten vinkkejä otetaan vastaan mielihyvin. Naishenkilöstä on kysymys.
Millaisia eläkelahjoja saitte?
46
30376
Vastaukset
- ainakin
työpaikalta kun sain 55v. lopputilin, sain jo eläkejäämisiä odottelemaan ostetut hopeatkin.
lapsilta auton,
tuttavilta sain suurimman lahjan, kun kaikki tulivat, kun todella kaikki kutsutut tulivat.
työkavereilta polkupyörä, - lupiini
eläkelahjaksi Veikko Neuvosen kirjan Löytöretkiä Suomen luontoon sekä työpaikan logolla varustetun Marja Kurjen huivin.
- 1938
Sain itse valita annettiin rahasumma että noin,,
valitsin minihifin ja olen ollut tosityytyväinen,
- 1943
sain 300 euron lahjakortin Agrimarketiin. Ostin sillä mökille Biolan-käymälän. Lisäksi sai narsissikorin. Narsissit istutin puutarhaan ja ne kukkivat keväisin. Työtovereilta sain aterian paikallisessa ravintolassa. Meillä on tapana kokoontua näin, jos on erityistä aihetta.
- hepuli
Nyt minut valtasi ilkeys - sorry - mutta tuli sydämellinen spontaani nauru kun luin, että hankit käymälän läksiäislahjaksi! Se osoittaa, mitä ilmeisesti ajattelit työpaikastasi...
Että huussista huussiin....
Anna anteeksi, en halua olla ilkeä ja ymmärrän että ostit mitä sillä hetkellä tarvitsit! Mutta kun vertaa muiden hienouksiin (joita en toki arvosta), niin tuntuu vähän hullunkuriselta. - 1943
hepuli kirjoitti:
Nyt minut valtasi ilkeys - sorry - mutta tuli sydämellinen spontaani nauru kun luin, että hankit käymälän läksiäislahjaksi! Se osoittaa, mitä ilmeisesti ajattelit työpaikastasi...
Että huussista huussiin....
Anna anteeksi, en halua olla ilkeä ja ymmärrän että ostit mitä sillä hetkellä tarvitsit! Mutta kun vertaa muiden hienouksiin (joita en toki arvosta), niin tuntuu vähän hullunkuriselta.tarjouksessa paikallisessa Agrimarketissa ja tarvitsin sitä. Se liittyy myös työhöni eli ympäristöasioihin. Erittäin hyvät välit on työpaikkaan, teen vielä keikkaakin.
- Bengalitikku
Mua nauratti myös tuo huussi.
Hyötylahja on hyvä lahja.
Sain lahjakortteja, Wirkkalaa, lukusukat ja kukkia perinteisten kakkukahvien kanssa.
- käräjillä
lautamiehenä istunut sai eläkkeelle jäädessä "herastuomari" -tittelin. Ei ollut oikein tyytyväinen, kun kukkapuskaa käytiin viemässä. Olisi tuon tittelin sijaan saaneet antaa uuden kikkelin.
Paljonhan niitä on naispuolisiakin jo, lautanaisia. Siis niitä maamme laulusta tuttuja "Ei laaksoa, ei kukkulaa...". Niille sitten varmaan silikoni sopisi :)- ylen
Sain perata ja vaatia, että lopputili tuli kuntoon. Eikä helpolla. Lomakorvaukset, pekkaspäivät yms. vaativat "sisälukutaidon opettamista."
Kaikki kuitenkin tuli, vaikkakin viiveellä.
- sain toivomani
Pyysin eläkelahjaksi työkavereitani muistamaan kotipaikkani sairaalan lastenosastoa pienellä panoksella. Lastenosaston tilille kertyikin kavereitteni ansiosta eläkelahjanani hieman yli 5000 euroa. Olin siitä erittäin iloinen.
Myös työnantajani siirsi lastenosastolle mukavan summan ja muistoksi sain tunnetun taiteilijan taulun. - Mallia kummallekkin.
Pienemmän eläkkeen.Työnantaja oli jättänyt
ilmoittamatta melkein puolet palkkatuloista eläke yhtiölle.
Eikä näin ollen ole maksanut siltä osin eläkemaksua.
Yhtiö vaihtoi omistajaa eikä asiaa saatu korjattua.- beessimamma
tyhmä/epäluuloinen, että varauduin aikoinaan vuosituhannen vaihteeseen tilaamalla eläketurvakeskuksesta omat tietoni vuosittain (ajattelin, että jos vaikka kaikki tiedot katoaa, oli minulla teoriakin kuinka se voisi tapahtua, hyvä etten muista, hölöttäisin senkin ja munaisin itseni totaalisesti). Säästin myös palkkakuitit ja työvuorolistat, kuten teen edelleenkin.
Oli vähän samanlainen tapaus kuin sinulla, mutta "hyväksyttyä", sama vuokratyöfirma lähetti samoihin kohteisiin eri tytäryhtiönimillä.
Kovan väännön jälkeen sain n. 30 mk/kk lisää eläkettä. - Bengalitikku
Eläketurvakeskus.
Oletteko tuoreita eläkeläisiä?
Jotenkin yrityskaupan myötä luulisi vastuiden siirtyvän uudelle omistajalle, jonka kyllä olisi pitänyt mielestäni korjata laiminlyönti. Regressio-oikeus vanhaan omistajaan.
Onko täällä juristia, joka voisi kertoa,onko kaikki teidän osaltanne menetetty?
Eläke on vakuutukseen perustuva. Kun työntekijä on bona fides, miksi häntä rankaistaan työnantajannvilpistä? Ei se näin voi mennä. - suvenkorento123
Bengalitikku kirjoitti:
Eläketurvakeskus.
Jotenkin yrityskaupan myötä luulisi vastuiden siirtyvän uudelle omistajalle, jonka kyllä olisi pitänyt mielestäni korjata laiminlyönti. Regressio-oikeus vanhaan omistajaan.
Eläke on vakuutukseen perustuva. Kun työntekijä on bona fides, miksi häntä rankaistaan työnantajannvilpistä? Ei se näin voi mennä.Onko minun tietokoneessani jotain vikaa? Edelliset kommentit vuodelta 2008?
suvenkorento123 kirjoitti:
Onko minun tietokoneessani jotain vikaa? Edelliset kommentit vuodelta 2008?
Meikäläinenkin ihan tosissaan näitä kommentteja luki, kunnes kohdallasi tulin vilkaisseeksi noita päiväyksiä. Ammu-vainaan aikuinen aloitus. :-)
No, kertaus on opintojen äiti, vai kuis se menikään.- Bengalitikku
No, tuolla alhaalla tunnustan mokani.
Nämä kirjoittajat lienevät 70 palstalla nykyisin.
Ehkä opin tai en jotain. Omanlaisensa lukihäiriö😎 - bessie--
Bengalitikku kirjoitti:
Eläketurvakeskus.
Eläke on vakuutukseen perustuva. Kun työntekijä on bona fides, miksi häntä rankaistaan työnantajannvilpistä? Ei se näin voi mennä.Kun nyt itse vastasit kymmenen vuoden viiveellä minun kommenttiini niin oletan asian syystä tai toisesta olevan sinulle merkityksellinen ja vastaan tässä joutessani.
Omien tietojensa pyytäminen eläketurvakeskuksesta ei edellytä eläkeikää. Kuten tuossa 10.6.2008 klo 15:54 (ilmeisesti työaikana:) kirjoittamassani viestissä kerroin (tai yritin kertoa), tilasin (taas kerran) työeläkeotteeni, tuolla kertaa siis vuosituhannen vaihtumisen takia. Varauduin siihen, että kaikki voi kaatua jos koneälyt eivät osaakaan vaihtaa vuosituhatta:).
Yleensäkin on mielestäni viisasta pyytää omat tietonsa aika ajoin sillä onhan asioiden oikaiseminen aina helpompaa tuoreeltaan kuin vasta joskus vuosikymmenien päästä jolloin se ei aina ole edes enää mahdollista, niin olen itse tehnyt ja suosittelen muillekin, erityisesti esim. rakennustöissä kulkeville jne..
(Pyytämättäkin työeläkeote lähetetään tai ainakin lähetettiin, yksityisellä alalla työskenteleville kolmen vuoden välein ja 60 v. jälkeen vuosittain.)
Verkossakin voi koska tahansa tarkistaa omat tietonsa, mutta olen itse nimenomaan halunnut paperiset (ei itse tulostetut) työeläkeotteet.
Näiden säilyttämieni työeläkeotteiden ja palkkakuittien JA työkohteen työvuorolistojen ansiosta sain tuolloin oikeutta, en ihan helposti tosin. Silloin nimittäin oli aivan laillista vuokratyöyritysten kikkailla kaikin tavoin jotta välttyisivät mm. lomapalkkojen maksamiselta. 'Hyväksyin' sen, mutta en sitten kuitenkaan sitä, että eläkettäkään ei kertynyt. Sitä taas ei kertynyt, koska maksetut palkkasummat per ajanjakso tai tehdyt työtunnit per ajanjakso eivät täyttyneet.Ja se taas johtui siitä, että 'Varanaispulju Oy' jonka kautta keikkoja tein, käytti sopivasti eri tytäryhtiöitä (liekö oikea termi) ja paperilla siis työhön lähetti ja palkan maksoi milloin minkäkin niminen työnantaja vaikka aina saman emoyhtiön kautta keikat ja lomitukset sain ja pääosin aina samoissa paikoissa kävin tuuraamassa ja lomittamassa.
- Tuoksuvattu*
Jouduin jäämään työkyvyttömyyseläkkelle, ei siinä paljon pään silityksiä työnantajalta saanut.
Sisään tekemäni työpäivät, jotka olisin voinut vahtaa vapaapäiviksi, sai mieheni pitää vapaana, koska ne eivät olleet tehtyjä ylitöitä joista olisin palkan saanut, vaan ns. päivä päivästä.
Yksi työnantajani aiemmin, kun erosin palveluksesta, toi minulle läksiäislahjaksi viisihaaraisen, kullatun, kristallein koristellun kynttelikön... se on annettu kiitollisuudesta ja sitä arvostan, vaikka olisi messinkiä.
Toinen työnantajani antoi aikoinaan Virkkalan kauniin maljakon... komealla kukka asetelmalla täytettynä... joten ei tarvitse eläkkeelle asti työnantajaa palvella saadakseen muistoksi jotain arvokkaampaakin kuin kädenpuristuksen ja näkemiin.- sitroen.
jäädessäni sain työnantajalta vierasmajalla sapuskat työkavereitten kanssa sekä jotain hopearoinaa, joka sopii hautajaisjuhlissani käytettäväksi. Muilta en saanut mitään, josta olen tyytyväinen, koska en jäänyt siitä kenellekään mitään velkaa.
- näin kävi
sitroen. kirjoitti:
jäädessäni sain työnantajalta vierasmajalla sapuskat työkavereitten kanssa sekä jotain hopearoinaa, joka sopii hautajaisjuhlissani käytettäväksi. Muilta en saanut mitään, josta olen tyytyväinen, koska en jäänyt siitä kenellekään mitään velkaa.
En talunnut mitään. Työnantajani hyväksyi toiveeni pidemmittä selityksittä.
- melkein 25 vee
näin kävi kirjoitti:
En talunnut mitään. Työnantajani hyväksyi toiveeni pidemmittä selityksittä.
kolmea kuukautta vaille pankkihommista, 53 veestä kolme viikoa vaille, pankista, nainen, että se siitä eläkelahjoista.
- Tai jouduin
melkein 25 vee kirjoitti:
kolmea kuukautta vaille pankkihommista, 53 veestä kolme viikoa vaille, pankista, nainen, että se siitä eläkelahjoista.
Työttömyyseläkkeelle kaikkien kiemuroiden ja pätkätöiden jälkeen, tässä työvoimapulan runtelemassa suomessa. Ei ollut eläkelahjan antajaa, mutta edelleen olen työ-reservissä, ei tosin kukaan ole kaivannut työpanostani.
- keijukainen täällä
sitroen. kirjoitti:
Lahja on lahja - ei laina, ei velka. Kun saatte lahjoja, ottakaa ne kiitollisena ja iloisena vastaan. Jos lahja ei miellytä, sen voi aina antaa eteenpäin. Positiivisuutta ja myönteistä asennetta :-)
- aureliina
jäädessäni eläkkeelle sain toivomuksestani lahjakortin paikalliseen matkatoimistoon ja kellosepän liikkeestä kultaisen Lumikello-kaulakorun. Sekin itse valitsemani.
- ???
Miksi et aloittanut uutta keskustelua? Typerää nostaa kaksivuotta vanha keskustelu pramille!!!
- O-O-O-O-O
typerää siinä on? Näkeepä tästä, mitä ehdotuksia hän on jo täältä lukenut, eipä tavi niitä toistaa. Ihan sama ongelmahan on.
- ???
O-O-O-O-O kirjoitti:
typerää siinä on? Näkeepä tästä, mitä ehdotuksia hän on jo täältä lukenut, eipä tavi niitä toistaa. Ihan sama ongelmahan on.
vain TODELLA typerä hakee vanhoja ketjuja esiin, eikö rahkeet riitä omiin tuotoksiin?
Itserakas haki oman ketjunsa uudelleen....pashaa puhut edelleenkin! - hauhauhau
??? kirjoitti:
vain TODELLA typerä hakee vanhoja ketjuja esiin, eikö rahkeet riitä omiin tuotoksiin?
Itserakas haki oman ketjunsa uudelleen....pashaa puhut edelleenkin!mitalla näyt vastaavan.
- O-O-O-O-O
??? kirjoitti:
Itserakas haki oman ketjunsa uudelleen....pashaa puhut edelleenkin!minua nostajaksi, niin mahtuuko tajuntaasi, ettei edes tiennyt tästä p-palstasta kaksi vuotta sitten?
- vaeltajanainen
Sain attaseasalkun ja kirveen.
- ollipekka
Lahjakortti johonkin extreme-elämykseen, ettei eläminen unohdu eläkeläiseltä :D
ps. miksi te suollatte tänne tätä paskaa? lahjavinkkejä kysyttiin! :D Aloitus vuodelta 2008 :D.
- Bengalitikku
Ai hitsi. Mä en katsonut vuosilukua yhtään. Menin lankaan. Tuolloin vielä pakersin...
Lahja? Mikä se on?
- OstettuLahja
Lieneekö tämä varsinainen lahja ollut, mutta sain _ostaa_ työpuhelimeni Nokia c5-01:n 5 euron hintaan. Siitä on kohta kaksi ja puoli vuotta aikaa.
- tsypy
Työvoimatoimisto tuskin antaa eläkkeellesiirtymisestä mitään lahjaa, laittavat tylysti luukun kiinni tai mistäpä tuon tietää.
- Pilvipoutaa
Kukkakimpun ja työkavereilta kirjan johon olivat kirjoittaneet runoja ja mietelauseita. Työnantajalta (kaupunki) ei mitään.
- Anonyymi
Ystäväni jäi eläkkeelle, ja hänelle teetettiin juuri hänestä tehty ristikko. (Harrastaa ratkomista muutenkin). Oli tosi mielissään! =) Se oli kortin tapainen, lisäksi tuli sitten Aalto-maljakko.
Aion hankkia siskolleni saman kun hän täyttää kohta 60v. Tuollaisesta kuin
Sanakko.fi- Anonyymi
Tämä oli kiva! Hyvää mieltä.
- Anonyymi
En saanut mitään. Tosin en odottanutkaan saavani. Ilmeisesti viimeinen työnantajani oli, joko tyytyväinen päästessään minusta eroon, tai arveli, että kun ei lahjo niin voisi häiritä minua vielä myöhemminkin kuten tapahtui 5:n vuoden perästä työtarjouksen muodossa.
Minua nämä vanhat aloitukset eivät häiritse. Tämäkin oli minulle täysin uusi. Jos olisi ollut tuttu iin olisin ohittanut ilman vatsanväänteitä. - Anonyymi
Sain jo vuosia sitten junailtua niin että pääsin viimeisimmästä määräaikaisesta työsuhteesta eläkeputkeen ja sitä kautta eläkkeelle, lahjoja en ole saanut enkä edes odottanutkaan enkä myöskään mitään juhlia järjestänyt eläkkeelle pääsyn kunniaksi.
Oli helppo nakki koko prosessi kun tiesin kuviot :)
vn - Anonyymi
Työnantajani muisti eläkkeellelähtijöitä komealla kukkakimpulla ja hienoilla kahvituksilla. Työkavereilta sain lahjaksi toivomani vaaleanpunaiset reinotossut sekä lisäksi lahjakortin Kalevala Koruun. Sain myös yksityisiä pieniä kivoja muistiaisia, mm. lasinen korulipas, kuoharipullo, suklaarasia ym. Minusta lahjakortti on aina kätevä muistiainen, eläkkeellelähtijällä kun on jo kaikkea tavaraa niin saa lahjakortilla ostaa mitä tahtoo.
- Anonyymi
Työkavereilta ei mitään, työnantajalta sama.
Läksiäisiä ei kukaan järjestänyt.🤷♂️ - Anonyymi
Työkavereilta ilmapuntarin kahdesti.
Yhdeltä työnantajalta kellon määräajan jälkeen ja samalta työnantajalta 158000mk kun lähdin sovinnolla. - Anonyymi
Kukkia, ison korin missä erilaisia juomia :D , Iso punainen kangassydän missä lukee :Pidän sinusta, kuka lie tytöistä syyllinen? :D ,hienot puukengät ,Taulu työmaalta .- Työpaikalla pieni kahvituokio ja muistopuheet :)
Lemmenkäinen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387725Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381945Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4879Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 34802