Kova nilkkakipu

Mikä vika

Yks'kaks nilkkani kipeytyi ja alkoi turvottaa nilkkaluun ympäriltä. Terävää kipua tulee kävellessä, tuntuu välillä että kantapääkin on kipeä, heistastelee nilkanympäriltä. Alussa kipu oli vähäisempää, nyt parin kolmen päivän nilkutuksen jälkeen nilkka kipeytyy iltaa kohti miletei kävelykyvyttömäksi. Aamulla vielä suht hyvä käpsytellä.

Samanlainen vaiva oli jokin aika sitten toisessa nilkassa, mutta parin viikon jälkeen kipu hellitti, joskin turvotus jatkui ja joskus on vieläkin ohimeneviä kivun tuntemuksia.

Mikä mättää? Aamun arvaus vaivan lähteeksi! Voiko olla jokin niveltudehdus ja jos, mikä lennätti mun nilkkoihin. Voiko lääkäri mitään vai auttaako jokin itsehoito? Olen keski-ikäinen ja mitään uutta ei ole tullut jalkojen rasitteeksi.

2

3234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mummo55

Mulla alkoi reuma aikoinaan kuvaamasi kaltaisella nilkkakivulla, yks kesä meni melkein ilman kenkiä kun ei kerrassa mahtunu kengät jalkaan. Seuraavana kesänä kipeytyi lonkat ja sit löytyikin selkäranakreuma. Mut toivottavasti sulla nyt ei reumaa ois, eikä muutakaan pysyvää. Kokeile helpottaako kylmä, silloin vois olettaa että joku tulehdustauti on kyseessä. Ja hakeudu lääkäriin jos oireet ei häviä. Ja muista että reuma esim. ei välttämättä näy verikokeissa ollenkaan, pitäis tutki a tarkemmin.

• Chhh

Joo sma mulla on nyt ollu täs ja oon vie nuori

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      181
      6593
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1824
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1598
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1320
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      47
      1019
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      40
      973
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      952
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      879
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      248
      871
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      829
    Aihe