elikkä lääkäri määräs mut fysioterapeutille ja kelan korvausten jälkee jäis omaa maksettavaa 300e ja oon tällä hetkellä työtön ja toimeentulotuella eli ymmärrätte varmaan millainen tämä tilanne on.
mietin että maksaisko sosku sen lopun 300e ku jos maksan sen ite niin sitte en voi maksaa vuokraa enkä oikeastaa muitakaa laskuja, pari leipää sais ostettua :(
maksaako sossu fysioterapeutin?
15
2968
Vastaukset
- .................
ei ainakaan mm porissa, jossa ei enää makseta edes lääkkeitä ja sellaisia lääkärikäyntejä, jotka eivät olen "hengelle ja elintoiminnoille" ehdottoman välttämättömiä. ( tämä ihan suora lainaus päätöksestä, kun hain reseptilääkkeisiin tt tukea, en saanut kuin yhteen niistä joten muut jää syömättä - ja siltikin piti toimittaa lääkärin maksullinen todistus, että lääkkeet ovat hengissä pysymisen kannalta välttämättömiä. Mm särkylääkkeet eivät olleet ja sepäs lääkäriä "nauratti" koska nyt kun kipua ei hoideta, ei saa hoidettua mitään muutakaan...)
Laittomia päätöksiähän nuo ovat sossuissa mitä tekevät, mutta eipä se heitä tunnu haittaavaan tai koskevan suomen lait millään lailla.
Fysioterapiaan minäkin sain lähetteen, mutta en viitsi edes haaveilla moisesta sairaseläkeläisen tuloilla, enkä turhaan halua mennä sossutädin nöyrryytettäväksi.- lääkkeet
täällä missä asun maksetaan lääkkeet ja lääkärissä käynnit. itekki syön paljon lääkkeitä ja välillä joutuu käymää aika tiheää tahtii lääkärissä. Ja mulle se fysioterapia tavallaa jo "pakotettii". oon käyny tutkimuksisa(mihin kans pakotettii) taukokankaalla ja sieltä sitte sanottii että ei muuta ku lähetettä hakee omalta lääkäriltä ja fysioterapeutille. soitin tovi sitte sossuu niin sanoivat että tuo se lähete tänne niin katsotaan saatko maksusitoumuksen....eli ei ainakaa suoraa sanonu että et saa :) pitää toivoa että olisivat kiltillä päällä ja antaisivat sen
- Mä vaan
Hei,
selvittele kunnan lääkäriltä, pääsisikö kunnan fysioterapeutille, jos sellainen olisi.
Kunnan fysioterapeutti (yksilö) maksaisi vain 6 eruoa, eikä tietenkään siitä taitaisi tulla kelakorvauksia. Matkat voitaisiin maksaa, jos olet tehnyt jo 1.1.2008 alkaen 154,215 matkakustannuksia terveydenhoitoon.
Muillekin tiedoksi, että kesäkuussa viimeistään kannattaa selvitellä alkuvuoden lääkärissä käynnit, labrat yms. terveyteen liittyvät lääkärin määräämät matkat ja laittaa Kelalle lasku. Kaikki pienetkin käynnit kannattaa kirjoittaa ja hommata käyntitodistus/kuitti käynnistä. Hakuaika on 6 kk käynnistä, siksi kesä- ja joulukuu on kriittisiä.
Tuosta terveyskeskuksen omasta fysioterapeutista, sinne voi olla hankala päästä, mutta sinnikäs kun on, voi jopa onnistua.
Onhan 6 euroa vrt 40 eurolla aika suuri ero.
Tsemppiä! - tällä tavoin
Muistaakseni omalla kohdalla oli ainakin joskus toimeentulotukea saadessani päätöksen mukani joku lappu, jolla olisi saanut jotain lääkkeitä ja taisi siinä olla myös kunnallisia lääkärissäkäyntejä. En edes hakenut toimeentulotukea lääkkeisiin. En käyttänyt tuolloin lääkkeitä, enkä nytkään käytä. Vetosin tosin masennukseen niin ehkä tuosta johtui. En ole varma oliko tuo aina mukana.
- käytäntö on
Meillä käytäntönä on, että omalääkärin määräämä fysikaalinen hoito korvataan. Korvausta saa myös yksityisen palveluntuottajan palveluista, jos kunnallinen puoli ei "vedä". Edellytyksenä on, että esittää hoitomääräyksen etukäteen sossussa, jolloin kirjoitetaan maksusitoumus sopimusliikkeeseen. - Ota siis ensin selville kuntasi käytäntö (ja selvitä asia mielellään omalta virkailijalta, älä naapurilta tms).
- Vain Julkisen menot
maksetaan. Eli mikäli omalääkäri määrää fysikaaliseen, tulee heidän ohjata tk:n omalle fysioterapeutille. Jos ei resurssit anna myöten, tulee heidän ostaa palvelu yksityiseltä, mikäli hoidon välttämättömäksi katsovat. Ja näinhän sen kuuluu ollakin. Tuntuu hullulta, että toimeentulotuella pitäisi kattaa terveydenhuollon resurssipulaa.
- fysioterapeutti ite
Fysioterapia SAIRAUDENhoitona, kuten lääkkeetkin, on mahdollista saada sos.tston kautta (jos siis muuten oikeus sosiaalitukiin). SAIRAUDENhoito on käsite, jota eri kunnissa "katsellaan" eri tavoin: useimmissa kivun hoito ei riitä maksusitoumuksen perusteeksi vaan pitää olla oikeasti jonkinlainen sairaus, jota hoitamalla ihmisen koko toimintakyky paranee. Esimerkki: Jos lähetteessä "tension neck" eli jännitysniska, maksusitoumusta tuskin tulee. Jos rannemurtuman jälkihoito, niin maksusitoumus tulee varmasti.
Kunnalliseet fysioterapiaan kannattaa yrittää, täällä kustannus 6euroa kerta, siitä ei saa kelan korvausta. Loppu kustannuksistahan on maksettu jo veroina :)
Apuvälineet pitää saada kunnallisen terveydenhuollon kautta, jos sellaisia tarvitaan. - Vainyksityinen
Kunnallinen puoli ei anna fysikaalisia hoitoja.
Kunta järjestää vain neuvontaa yksilöohjausta ja ryhmäjumppaa. - Lkoknoknko
Miksi työkyvyttömille ja -haluttomille yhteiskunta järjestää mitään fysioterapeutteja, kun siitä ei veronmaksajille ole mitään hyötyä.
- Tiski-kone
Minä sain jopa kotiavustajan joka tulee siivoomaan mun kämpän. Kannattaa pyytää sekin samalla siihen fysikaalisen päälle.
- Petu_67
Kannattaa ainakin hakea sitä tt-tukea, niin fysioterapiaan, kuin erään vastanneen lääkkeisiinsä täällä Porissa! Ellei muu auta niin sitten vaan juttu oikeuteen - siitä kun olisi sitten apua muillekin samantyyppisessä tilanteessa oleville.
http://www.satakunta.net - Sudenkorento84
Ei korvannut :(
kaupungin fysioterapeutille korvaisi, mutta sinne pääsee vain 4 kertaa, sen jälkeen pitää mennä yksityiselle, (ei vaan pääse enää kaupungille). Sairauden vuoksi pitkäkestoinen fysioterapia on tärkeää, jos haluaa tulla kuntoon - pitää maksaa itte. Ottaa vaikka lainaa...on meillä hyvinvointi yhteiskunta!!
Tuli kielteinen päätös kelasta :(
Miten köyhä voi kuntoutua?! - harkinnanvaraa
Huonolta näyttää! Rivien välistä ymmärsin ettet ole savunahka, joten suojavärilisä ei tule kohdallasi kysymykseen.
- sdfffdf
Miten sinä lainaakaan otat kun et saa työttömän tuloilla..mutt niin se on ollu aina.
- Fysiopummit
Jos on työssä käyvä veronmaksaja niin ei maksa,yhteiskunnanloisille kuten mamuille,mustalaisille ja maanviljelijöille maksaa, ne kaikki elää sukupolvesta toiseen sosiaaliavustuksilla ja ne ketkä elättää nuo edellä mainitut joutuu myös maksamaan fysioterapeutin itse jos on varaa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491578Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 271112
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881074- 89986
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee188924Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98863Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20861- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70799