Voimakas allergia

kokemuksia?

kaikki, joilla on kokemuksia voimakkaista allergiaoireista, tänne vaan keskustelemaan ja antamaan vinkkejä.
Mikä nenäsumute oikeasti auttaa pahaan nenän tukkoisuuteen?
Ja mikä on hyvä tablettiallergialääke?

Itselläni on ympäri vuoden melko voimakkaita oireita ja keväällä/kesällä onkin sitten elämä pelkkää allergiaa. Käytän Aeriusta ja Nasonexia, mutta ei ne paljoa auta. Olen kokeillut muitakin lääkkeitä (Zyrtec, Xyzal, Nasaleze...), mutta ne ei auta edes sen vertaa ku noi mitä nyt käytän.

Nenänhuuhtelukannu ("sarvikuono") on kyllä vähän auttanut, kannttaa kokeilla!

11

1871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monta vuotta

      Iltaisin Aerius 1tab ja Symbicort 1tab. Erittäin hyvä yhdistelmä.
      Lisäksi keuhkoihin vedettävät astmalääkkeet. Nuhasumutteena pipetti, joka ei sisällä hajusteita eikä lisäaineita.

    • jestrandberg

      Hei

      Olen LR jälleenmyyjä, tiedän todella hyvän tuotteen joka vähentää allergia oireita todella hyvin,olen itse käyttänyt ja vaikuttaa lähes heti. sitä saa tilattua kauttani sähköpostilla [email protected].
      Ohessa linkki tuotteeseen :
      http://www.lrworld.com/lrweb/index.php?id=12648

      tuo colostrum direkt tehoaa välittömästi ja ei sisällä lisäaineita, vahvistaa immuunijärjestelmää, parantaa elimistön kemiallista tilaa.

      esim. tuttavani oli kovassa flunssassa ja hän joi tuota direktiä puoli pulloa ennen maate menoa ja seuraavat puoli pulloa herätessään ja flunssa oli poissa!

      tietenkään ei tarvitse niin paljoa ottaa ellei ole jokin akuutti tapaus.
      Mutta tuotetta kun käyttää päivittäin 1-2rkl, niin se ennalta ehkäsee allergia oireiden tuloa ja myöskin lievittää jos on jo oireet päällä.

      • Tete

        Sisältääkö tuote laktoosia?


      • jestrandberg
        Tete kirjoitti:

        Sisältääkö tuote laktoosia?

        tuotteessa ei ole myöskään laktoosia


      • jestrandberg
        Tete kirjoitti:

        Sisältääkö tuote laktoosia?

        mailaa vaikka tähän osoitteeseen vaikkapa yhteystietosi niin voin lähettää sinulle lisätietoa tästä ja muista tuotteista kotiin [email protected].


    • Tete

      Nenähuuhtelun lisäksi minua on auttanut suolapiippu. Kotona on lisäksi tehokas ilmanpuhdistin, joten kotonaolo on helpompaa.

      Nenäsuihkeista Flixonase on minulle tehokkain, mutta sitä ei voi käyttää pitkään, menee limakalvot rikki. Lääkäri suositteli vuorottelemaan sen ja Nasonexin kanssa.

      Antihistamiineista ei ole ollut oikeastaan mitään hyötyä.

      Mutta, yllätysyllätys, yllättävän paljon sain helpotusta akupunktiosta, kun oli tosi vaikeaa ja poskiontelot ihan tukossa. Osaavan lääkärin hoidossa sillä saa pitkäaikaisen avun.

      Tietääkö joku, millä saisi tukkoiset korvat auki ja kutinan ja pistokset niistä pois?

      • alottaja

        Mihin oireisiin sulla on toi suolapiippu auttanut?


    • -allerginen-

      Nasonex auttoi mulla aika pitkään, mutta sitten nenän limakalvot menivät siihen kuntoon että tiputteli jatkuvasti verta, ja jokaisen suihkeen jälkeen veri vain valui. En siis voinut käyttää enää. Nykyään käytän Beclonasal Forte Aquaa, mikä on limakalvoille ystävällisempi ja silti tehkokas.

      Tableteista käytän nyt Aeriusta, mutta Kestine on myös hyvä, sitä käytin aiemmin. On niitä muitakin ihan ok tullu kokeiltua. Zyrtec ei mulla toimi kovin hyvin ja aiheuttaa lisäksi sellaisen väsymyksen että ei uskoskaan. Xyzal sai aikaan kamalan kutisevan ihottuman, lääkäri sanoi sitä voimakkaaksi allergiseksi reaktioksi kyseiseen lääkkeeseen. Mutta kokeilemalla löytää itselleen sopivimman lääkkeen.

      Itse syön joka päivä tabletteja, otan nenäsuihketta ja silmätippoja niin monta kuin lääkäri sallii. Jos on sateinen päivä, niin otan sitten tarpeen mukaan, jotain kuitenkin mut en aina niin paljon. Nenä ei varsinaisesti mene täysin tukkoon, mutta limaa valuu, kutittaa ja aivastuttaa niin maan perusteellisesti että verta tulee nenästä. Mut lääkitys pitää kutinan ja aivastelun lievänä. Silmät turpoo, kutiaa ja karttaa ja loistaa punaisina. Tipat auttavat, Zaditen (muita joita olen käyttänyt on Oftan dexa ja Tilavist).

      Astmalääkkeitä hengittelen joka päivä. Se on hassua, miten talvella pystyn ulkoilemaan ilman että ottaa henkeen (kovilla pakkasilla en ulkoile), mutta kesällä alkaa ahdistaa pienikin rasitus jos lääkitys ei ole kohdallaan. Lapsena mulla diagnosoitiin allerginen astma, siitä kärsin edelleen.

      Lisähoitona on jokailtaiset suihkut (myös tukan osalta) jotta siitepölyt eivät seuraa minua sänkyyn. Nenähuuhtelu poistaa ne taas limakalvolta ja suolapiippu vahvistaa limakalvoja tai mitä lie, mut auttaa.

      Lisäksi luin ihan vastikään, että allergiatabletti auttaa parhaiten jos ottaa sen illalla juuri ennen nukkumaan menoa. Tämä siksi, että allerginen tulehdus on elimistössä pahimmillaan aamuyöstä.

    • Villamattojen, villaverhojen, villavaatteitten, höyhenpeittojen ja höyhen tyynyjen ja huonekaulutäytteiden saneeraus. Ei koiria, kissoja, undulaatteja tms höyhenellisiä tai turkillsia eläimiä sisällä. Ei vieraita valkuaisaineita erittäviä eläimiä (kilpikonnia ym turkittomia eläimiä), ei kotimaisten viljojen jauhoja (tunnettuja allergeenejä) ja niitten pölyjä tai niitten leipomisen lemua kotona, ei meikkiä tai parabeenisiä ihovoiteita tai muita joista on yhdenkin kerran tullut jokin allerginen reaktio, ei vanhoja antibiootteja kaapeissa,
      ai runsasti kaikenlaista kasvia, joiden multa sisältää lukemattomat määrät mikrobeja neljän seinän sisällä- kerrankin jos multapurkki kaatuu lattialle, on kylväytynyt taas sientä ja hometta asuntoon, jatkanko vielä?

      Nuha on vähempi näillä menetelmillä ainakin minulla. Jos nenä tukkeutuu uudestaan , täytyy taas etsiä allergian syy esiin.

      Juuri äskettäin havaitsin että kaikissa sohvan istumatyynyissä oli tiivis höyhen ja vaahtokumirouhesekoitus. kaikki tyynyt piti viedä pois asunnosta ja taas oli yksi koko talven nuha
      saatu hoitumaan. Ihmettelikin, miten voi olla nenä tuksosa kun on luntakin maassa.

    • Atsih

      Mä oon käyttäny zyrteciä,heinixiä,aeriusta,cetiriziniä,kestineä(...), muutamia eri nenäsumutteita oon koittanu (flixonaze, nasonex,nasolin) ja voi olla viel pari muutakin mitä en nyt just muista ja sit oon kokeillu nenäkannua. Tänä keväänä yksikään noista ei oo auttanu. Tai nenäsuihkeet on toiminu yleensä hetkellisesti mutta en voi käyttää niitä kun saan kortisonia sisältävistä nenäsuihkeista viikonkestävän voimakkaan päänsäryn. Ja esim. nasolinia otin tänäänkin aeriuksen kanssa ja nenäkannuakin oon käyttäny mutta mikään ei näytä tänään auttavan :P Tää kevätkesä on ihanaa aikaa! Mul on menny kevään aikana yli 100e eri lääkkeisiin joista en mitään apua oo saanu kuitenkaan. Onneks sain ajan lääkäriin "JO" 1,5viikon päähän ni se voi kirjottaa mulle reseptin pariin muuhunkin lääkkeeseen joihin voin tuhlata rahat.
      Onneks sentään hengitysoireisiin mulla on lääkkeet jotka on ainakin tähän mennessä toiminu, ei ois kivaa jos neki pettäis. Mutta jos jollain on ehdotuksia voimakkaammista lääkkeistä ja semmosista nenäsumutteista joissa ei kortikosteroidia ole, kertokaa ihmeessä! Alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään kun on kuukauden verran ollu 4 päivää viikossa tällanen olo! Mihinkään ei pysty keskittymään, ulkona ei voi olla, mitään ei voi tehdä ja töissäkin on ihan helvettiä eikä duunin hoitaja auta kun ei tajua. Mutta, te kanssaihmiset onneks tajuatte mitä tarkottaa kun on oikeesti hirvee olo allergian takia.

      • Atsih

        Ja jatkan vielä: En tupakoi, mulla ei ole mitään lemmikkejä ja siivoan perusteellisesti kerran viikossa. :P Joten nekään asiat ei pahenna mun allergioita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4853
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1161
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1136
    Aihe