Ekakertalainen

Roomassa

Hei vain.

Olemme lähdössä viikon lomalle Roomaan ja olisinkin nyt udellut jo ennestään kävijöiltä muutaman "pakollisen" paikan ja vinkin joissa tulisi turistina käydä (siis joitain tosi mukavia ja upeita paikkoja tms.). Mitä kannattaa ehdottomasti ostaa (selvästi Suomea halvempaa) ja mitä tuoda tuliaisiksi?

Kaikenlaisia vinkkejä ja ideoita otetaan vastaan.

15

3533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyhä Pietari

      Koita nytn hyvä ihminen nähdä edes sen verran vaivaa, että luet jo ne kymmenet ellei sadat vinkit mitä näille sivuille on samasta asiasta kirjoitettu.
      Vai oletko ajatellut että olet V.I.P. ja tarvit henkilökohtaista palvelua?

      • ns. provo

        Ei kannata hermostua: kyseessä on ilmiselvä provo, jollaisilla jotkut täällä huvittelevat.


      • Roomassa

        Voi Pyhä Pietari, että sinunlaisia "koen olevani tärkeä ihminen" sattuu aina joka palstalta löytymään. Selaisin suurimman osan n.5sivuilta läpi ja lähinnä niissä puhuttiin hotelleista yms.

        Koita hankkia itsellesi muuta puuhaa, kuin viettää kaikki päivät täällä Suomi24:n keskustelupalstalla roikkuen. Ehkä saat siten sisältöä elämääsi eikä sinun tarvitse täällä näsäviisastella ja jakaa turhia palautteita ihmisille. Jos kaipaan mielipidettäsi tai tietoa siitä "miltä sinusta minun kysymykseni kuulostaa" tai lupaa aloittaakseni kysymysketjun osaan sitä nyt mainiolla nimimerkilläsi kysellä.

        Mutta koska kysymykseni ei todellakaan liittynyt sinuun, niin annan asian olla ja jään odottamaan jospa jollain olisi oikeasti tietoa ja halua jakaa vinkkejä kysymistäni seikoista. Jos aikaa ei löydy kirjoittaa vastausta, niin oletan että ihmiset ohittavat jo otsikon perusteella viestiketjuni.


    • vähän

      Mitä tarkoitat "pakollisilla paikoilla"; Forum, Colosseo, Pantheon, Fontana dei Trevi, Scalinata di Spagna, Pietarin kirkko, Vatikaanin museot, Sikstuksen kappeli, katakombit, Campidoglio, Piazza Navona, Trastevere, Piazza dei Fiori jne.? Et varmaankaan, koska näitä ovat kaikki oppaat pullollaan. Vaan mitä, rajaa vähän kysymystäsi.

      • Roomassa

        Koska näitä paikkoja on niin paljon, on joukossa myöskin varmasti sellaisiakin paikkoja jotka olisi voinut jättää käymättäkin ja näkemättäkin. Ikäänkuin "turhia" nähtävyyksiä, joita on joka puolella maailmaa minne tahansa matkustat. Sellaisia, jotka voi huoletta jättää käymättä läpi. Tällaisia saattaa olla ihan esimerkiksi joku huippu hyvä ravintola josta saa Rooman parasta ruokaa. Joku aivan elämyksellinen nähtävyys tai kohde jota itse pidit Rooman parhaana.

        Eli hakemani asiani on siis saada tietoa muutamasta sellaisesta paikasta, joissa olisi "ehdottomasti" käytävä, jotta ei myöhemmin ala harmittamaan että se olisi ainakin pitänyt Roomasta nähdä.


      • vähän
        Roomassa kirjoitti:

        Koska näitä paikkoja on niin paljon, on joukossa myöskin varmasti sellaisiakin paikkoja jotka olisi voinut jättää käymättäkin ja näkemättäkin. Ikäänkuin "turhia" nähtävyyksiä, joita on joka puolella maailmaa minne tahansa matkustat. Sellaisia, jotka voi huoletta jättää käymättä läpi. Tällaisia saattaa olla ihan esimerkiksi joku huippu hyvä ravintola josta saa Rooman parasta ruokaa. Joku aivan elämyksellinen nähtävyys tai kohde jota itse pidit Rooman parhaana.

        Eli hakemani asiani on siis saada tietoa muutamasta sellaisesta paikasta, joissa olisi "ehdottomasti" käytävä, jotta ei myöhemmin ala harmittamaan että se olisi ainakin pitänyt Roomasta nähdä.

        "Ikäänkuin "turhia" nähtävyyksiä, joita on joka puolella maailmaa minne tahansa matkustat."

        Ei minusta tuossa kaikkien tietämässä listassakaan yhtään "turhaa" nähtävyyttä ole, sellaisia, jotka voi huoletta jättää käymättä läpi. Päinvastoin, aivan ainutlaatuisia kaikki.

        Ja tätä en ymmärtänyt: "Tällaisia saattaa olla ihan esimerkiksi joku huippu hyvä ravintola josta saa Rooman parasta ruokaa." Siis sellaisia, jotka voi huoletta jättää käymättä läpi?

        En usko, että täältä vastausta saat kysymykseesi, toivottavasti jotain vinkkiä edes.


      • Roomassa
        vähän kirjoitti:

        "Ikäänkuin "turhia" nähtävyyksiä, joita on joka puolella maailmaa minne tahansa matkustat."

        Ei minusta tuossa kaikkien tietämässä listassakaan yhtään "turhaa" nähtävyyttä ole, sellaisia, jotka voi huoletta jättää käymättä läpi. Päinvastoin, aivan ainutlaatuisia kaikki.

        Ja tätä en ymmärtänyt: "Tällaisia saattaa olla ihan esimerkiksi joku huippu hyvä ravintola josta saa Rooman parasta ruokaa." Siis sellaisia, jotka voi huoletta jättää käymättä läpi?

        En usko, että täältä vastausta saat kysymykseesi, toivottavasti jotain vinkkiä edes.

        Ollaanpas täällä nyt tarkkoja. Voi jessus.
        Eikö siitä tosiaan yhtään käynyt ilmi mitä tarkoitin, jos lause nyt sattui väärään kohtaan?

        Tarkoitin siis että niitä hyviä paikkoja, joissa mielestäsi kannattaa ehdottomasti käydä, voi olla esim. joku mieleisesi ravintola, johon itse palaisit uudestaan yms.

        Itse ainakin autan ja jaan mielelläni omia hyviä ja huonoja kokemuksia maista ja kaupungeista joissa olen käynyt ja kerron jos jokin oli pettymys, jotta toisien "samaa" hakevien ja samanhenkisten ei kannata tuhlata aikaansa sellaisiin. Yleensä reissussa ollaan viikko ja se on suht. lyhyt aika jos haluaa kaikki mahdolliset nähtävyydet ja paikat käydä läpi. Matkustaneena tiedän, että lähes joka paikassa näitä "turhaan" mainostettuja paikkoja ikävä kyllä on. Ilmeisesti Rooma ei kuulu tähän. Pahoitteluni koko viestiketjusta! Pahan mielen sain vain tästä!


      • vähän
        Roomassa kirjoitti:

        Ollaanpas täällä nyt tarkkoja. Voi jessus.
        Eikö siitä tosiaan yhtään käynyt ilmi mitä tarkoitin, jos lause nyt sattui väärään kohtaan?

        Tarkoitin siis että niitä hyviä paikkoja, joissa mielestäsi kannattaa ehdottomasti käydä, voi olla esim. joku mieleisesi ravintola, johon itse palaisit uudestaan yms.

        Itse ainakin autan ja jaan mielelläni omia hyviä ja huonoja kokemuksia maista ja kaupungeista joissa olen käynyt ja kerron jos jokin oli pettymys, jotta toisien "samaa" hakevien ja samanhenkisten ei kannata tuhlata aikaansa sellaisiin. Yleensä reissussa ollaan viikko ja se on suht. lyhyt aika jos haluaa kaikki mahdolliset nähtävyydet ja paikat käydä läpi. Matkustaneena tiedän, että lähes joka paikassa näitä "turhaan" mainostettuja paikkoja ikävä kyllä on. Ilmeisesti Rooma ei kuulu tähän. Pahoitteluni koko viestiketjusta! Pahan mielen sain vain tästä!

        Eipä tässä mitään. Et tainnut alun alkaenkaan tietää mitä kysyit, ja sitten lause siis vielä lipsahti väärään kohtaan.
        Tarjosin Sinulle luetteloa Rooman klassisista nähtävyyksistä, mutta Sinä siis tarkoititkin ravintoloita.
        Toivottavasti saat apua jostain muualta.


      • Roomassa
        vähän kirjoitti:

        Eipä tässä mitään. Et tainnut alun alkaenkaan tietää mitä kysyit, ja sitten lause siis vielä lipsahti väärään kohtaan.
        Tarjosin Sinulle luetteloa Rooman klassisista nähtävyyksistä, mutta Sinä siis tarkoititkin ravintoloita.
        Toivottavasti saat apua jostain muualta.

        Se oli esimerkki. Voiko tämä nyt olla näin vaikeaa? Halusin siis tietää kaikkea ihanaa Roomasta, paikoista, nähtävyyksistä, ravintoloista... KAIKESTA, johon itse Rooman matkalla rakastuit. Kaikkea nähtävyyksistä - ravintoloihin!


      • tää vaikeeta
        Roomassa kirjoitti:

        Se oli esimerkki. Voiko tämä nyt olla näin vaikeaa? Halusin siis tietää kaikkea ihanaa Roomasta, paikoista, nähtävyyksistä, ravintoloista... KAIKESTA, johon itse Rooman matkalla rakastuit. Kaikkea nähtävyyksistä - ravintoloihin!

        kun sä et edes itse tiedä mitä sä haluat tietää.
        Täälä on kolme sivua täynnä tekstiä vaikka niistä sun ravintoloista mutta kun sä et edes vaivaudu niitä lukemaan ( mistä muuten sait 5 sivua? )
        Olisit heti kättelyssä laittanut tän kysymyksen osioon " Tyhmät kysymykset " mihin se ihan selvästi kuuluukin.
        Esimerkiksi viestiketjussa " vinkkejä ensikertalaiselle " on hyvää asiaa vaikka kuinka paljon.
        Ai niin, kirjastossa on erittäin hyviä Rooman oppaita mutta jos ei jaksa lukea niin ei jaksa.
        Oikein hyvää Rooman matkaa!


      • Ja tekemistä!
        tää vaikeeta kirjoitti:

        kun sä et edes itse tiedä mitä sä haluat tietää.
        Täälä on kolme sivua täynnä tekstiä vaikka niistä sun ravintoloista mutta kun sä et edes vaivaudu niitä lukemaan ( mistä muuten sait 5 sivua? )
        Olisit heti kättelyssä laittanut tän kysymyksen osioon " Tyhmät kysymykset " mihin se ihan selvästi kuuluukin.
        Esimerkiksi viestiketjussa " vinkkejä ensikertalaiselle " on hyvää asiaa vaikka kuinka paljon.
        Ai niin, kirjastossa on erittäin hyviä Rooman oppaita mutta jos ei jaksa lukea niin ei jaksa.
        Oikein hyvää Rooman matkaa!

        Kylläpäs sinua nyt ottaa koville! Yritähän nyt pärjätä itsesi kanssa ja valistaa tätä palstaa ja vahtia että kukaan ei vaan kysy samaa kysymystä uudelleen. Ja mistäkö 5 sivua? Täällä oli n.3 ja yleistä Italiasta osiossa kävin myös lukemassa.

        Miten et selkeistä kysymyksistä ymmärrä mitä halusin tietää? Ilmeisesti tämä palstan vahtaaminen ja turhien viestien kirjoittaminen on saanut osan aivokapasiteetistasi surkastumaan - mene ja tiedä. Mutta kiitos sinun, nyt itsekin alennuin samaan!


      • höpö...
        tää vaikeeta kirjoitti:

        kun sä et edes itse tiedä mitä sä haluat tietää.
        Täälä on kolme sivua täynnä tekstiä vaikka niistä sun ravintoloista mutta kun sä et edes vaivaudu niitä lukemaan ( mistä muuten sait 5 sivua? )
        Olisit heti kättelyssä laittanut tän kysymyksen osioon " Tyhmät kysymykset " mihin se ihan selvästi kuuluukin.
        Esimerkiksi viestiketjussa " vinkkejä ensikertalaiselle " on hyvää asiaa vaikka kuinka paljon.
        Ai niin, kirjastossa on erittäin hyviä Rooman oppaita mutta jos ei jaksa lukea niin ei jaksa.
        Oikein hyvää Rooman matkaa!

        Sitä vartenhan tämä palsta on, että kaikki voivat kysyä apua ja neuvoja eikä tarvitse lähteä kirjastoon


      • Heinäkuussa
        höpö... kirjoitti:

        Sitä vartenhan tämä palsta on, että kaikki voivat kysyä apua ja neuvoja eikä tarvitse lähteä kirjastoon

        Hei

        Heinäkuussa ollaan menossa ja olen jo vähän tutkiskellut asioita. Viime käynnistä on jonkin verran aikaa mutta ainakin pietarin kirkko ja jos energiaa riittää kiipeä kupolin katolle (hieno näkymä) Colosseum ja palantino samalla lipulla ja jatka sieltä forum romanumille. Päivä menee ihan vain keskustassa pyörimiseen ja suihkulähteiden ja patsaiden ihasteluun. Ruokapaikkoja Baffetto, Monte Carlo ja Est Est Est, sekä lounasaikaan kaikki "kilo"pizzapaikat (pizzalevystä sopiva pala, hinta painon mukaan). Yllä olevat on ensisijaisesti pizzapaikkoja, varsinkin Estin Calzone oli taivaallisen hyvää.


      • ukkostaa
        vähän kirjoitti:

        Eipä tässä mitään. Et tainnut alun alkaenkaan tietää mitä kysyit, ja sitten lause siis vielä lipsahti väärään kohtaan.
        Tarjosin Sinulle luetteloa Rooman klassisista nähtävyyksistä, mutta Sinä siis tarkoititkin ravintoloita.
        Toivottavasti saat apua jostain muualta.

        alkuperäinen kyselijä vaikuttaa kummalta, kun ei itsekään tiedä, mitä tahtoo. Matkaoppaita kannattaa selailla eikä kysellä täältä.


      • pian menossa
        ukkostaa kirjoitti:

        alkuperäinen kyselijä vaikuttaa kummalta, kun ei itsekään tiedä, mitä tahtoo. Matkaoppaita kannattaa selailla eikä kysellä täältä.

        Ihminen esittää asiallisen kysymyksen ja joku pipipää vastailee takaisin ilkeästi. Tämä palsta on tarkoitettu ajantasaisen, mielummin itse koetun tiedon ja kokemuksen välittämiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2936
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2500
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      92
      2256
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1896
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      46
      1825
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1323
    Aihe