Kosmetiikkaa, vaatteita yms.

Halvalla?

Osaisiko joku kertoa hieman Rooman hintatasosta, jotta nuorena innokkaana shoppailijana osaisin varautua riittävällä matkabudjetilla matkaan, eli lähinnä kiinnostaisi vaatteiden hinta? En ole merkkitietoinen, joten minulle kelpaisi vaikka kopiot yms. ei yleisesti kalliit vaatteet, löytyykö Roomasta ja mikä on hintataso?

Entäpä kosmetiikan hinta verrattavissa Suomen hintoihin? Onko kukaan käynyt kampaajalla Roomassa? Kannattaako käydä (onko siis halvempaa)? Entäpä osaisiko joku kertoi mistä Roomasta voisi kysellä hiustenpidennystä? Kiitos

4

1763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on melkosesti

      kalliimpaa kuin suomessa.

      • heips

        kun joku vastaa asiallisesti! Kiitos siitä, itse lähden reilun viikostä Roomaan.


    • Rooman rouva

      minun on kerrottava että Italiassa on maailman kovimmat lait mitä tulee kopioden myyntiin ja ostoon. Siinä ei auta edes selittelyt ettei tiennyt tai luuli että se tavara oli aito. Poliisit voivat puuttua ihan kadulla kenen tahaansa ostoksiin jos he näkevät tai epäilevät että on henkilö on ostanut kopioita. Sakot ovat aivan hurjat, noin 90 000 euroa yksistä aurinkolaseista tai rannekellosta, kassista ja ym. Tämä on totta joten ei missään nimessä kannata ostaa mitään kaduilta tai kojuista.

      Italian laki määrää myös että kaikista ostoksista pitää antaa kuitti. Kuitit on tallennettava turistien koko matkan ajan.

      Hajuvedet ovat ihan samoissa hinnoissa kuin Suomessakin.

      Kampaajia on monen hintaisia, riipuu hieman missä kampaamo sijaitsee.


      Asusteet ovat enimmäkseen muotitalojen desing asusteita ja kalliita. Discount dell'Alta Mode ja Discount System myyvät merkkituoteita 50% halvemmalla. Myyvät edellisten sesonkien asusteita.

      Discount dell'Alto Mode sijaitsee via Gesú e Maria 16 ja Discount System Via del Viminale 35.

      Via Nazionale ja Via Babuino myyvät nuorille asuteita ja Via del Coverno Vecchiolta löytyy useita käytettyjen vaatteiden ja tavaroiden myymälöitä. Via Corso on pitkä katu ja sen varrelta löytyy putiikkia poikineen.

      Tavaratalot ovat omasta mielestäni parhaat meille suomalaisille. Siellä saa rauhassa katsella asusteita, säästyy hässäkästä ja mallit ja kootkin ehkä meille sopivampia.

      Tavaratalo Coin on kallis. Eräs Coin tavarataloista sijaitsee metrosemalla San Giovanni. Siinä vieressä Via Sannion varrella myydään loppistavaraa arkisin klo 8-13, lauantaisin koko päivän siinä kai klo 18 asti ja sunnutaina nämä myyjät siirtyvät Porta Porteseen myymään tavaroitaan. Ikävä kyllä joukossa on varastettua tavaraa. Vahtikaa rahapussejanne ja pyytäkää kuitti.

      Omasta mielestäni paras tavaratalo on La Rinascente Via del Corson puolessa välissä. Toinen löytyy Piazza Fiumelta.
      La Standa Via Cola di Rienzo, Viale Trastevere. Tavaratalo Upim sijaitsee Via del Tritone, Via Nazionale ja Via Gioberti.


      Italiasta kannatta ostaa alusvaatteita, yöpaitoja, kenkiä ja kasseja. Taidetta ja antiikkia tietysti myös. Oliiveja, oliiviöljyä, saippuoita, kahvia, viinejä jne.

      • venetsia2

        KANNATTAA TIEDUSTELLA SUOMALAISELTA JANITA HELOVALTA
        KAMPAAJA, MEIKKAAJA JOKA ASUU ROOMASSA. AUTTAA VARMASTI KAIKISSA HIUS PULMISSA.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      492
      5185
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1841
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      98
      1574
    4. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      26
      1445
    5. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      65
      1436
    6. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      55
      1428
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1145
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      58
      1096
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      935
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      934
    Aihe