Vaikka taas tuli nukuttua monta tuntia, niin hnerätessä on todella hiirveä olo. Ei krapåula, vaan ei ymmärrä mistää n yhtään mitään.
Miksei pää selviä?
8
815
Vastaukset
- En ole vihamiehesi
Kauanko olet nyt juonut,muistaakseni aloitit viime keskiviikkona,oletko juonut koko viikon.
Jos olet kauan juonut olo on aivan kamala ,sekava vaikkei kännissä olisikaan.
Laskuhumala ja siitä seraava krapula pelottavat monia ja olo on sekava ja aivan hirvittävä.
Minun viimeisestä putkesta on kuukusia,ja sen jälkeen en ole ottanut tippakaan.
Jouduin sairaalaan join viisi päivää nukuin join sammuin ja oksensin viimeisen päivän.
Sydän hakkasi hulluna ja pulssi oli niin korkealla etten pystyssä pysynyt.
En tiennyt mikä päivä on,sain sen verran soitettua et taksi alle ja lääkäriin.
Tiputukseen ja rauhottavia antoivat,olin vuorokauden tarkkailussa.
Olisin katkolle päässyt mutta enpä mennyt,join siinä samalla työpaikan,en ilmoittanut mitään ja olin koeajalla.
Eipä siinä paljon sanomista ollut.
Nyt olen taistellut viinaa vastaan olen ihan pa,kohta menee asunto.
Liitolta saan rahaa ensi kuussa,itsehän karessin aiheutin,ei ne enää hyvällä työkkärissäkään katso.
Älä sinä enää juo mene vaikka terveyskeskukseen apua hakemaan,meinaa pitkä putki aiheuttaa jopa paniikkioireita ja harhoja.
Jos et mene koeta nukkua tai käy kylmässä suihkussa.
Sinua on rajusti tällä palstalla haukuttu,olen niitä lukenut ja enpä kantaa siihen asiaan ota.
Voin kertoa omasta kokemuksestani kun tarpeeksi juo ei tosiaan tiedä mitä tekee,tekee asioita paniikissa.
Kirjoita miten voit,minä en sinua tuomitse.
Olen 34v nainen joka koettaa saada elämäänsä jotain selkeyttä.- Oolofi
Mulla on t6osiaan mennyt vä'h'n liina pitkälle tämä homma. En osaa lopettaa, vaikka on PA ja ei kalja/viina edes maistu, niin on väkisiin vaan ryypättävä. Tosi outoa.
- Sinulle äsken vastannut nainen
Oolofi kirjoitti:
Mulla on t6osiaan mennyt vä'h'n liina pitkälle tämä homma. En osaa lopettaa, vaikka on PA ja ei kalja/viina edes maistu, niin on väkisiin vaan ryypättävä. Tosi outoa.
Tiedän tuon tunteen ja tietää moni muukin,ei uskalla lopettaa se on totuus.
Sitä pelkää kamalaa krapulaa,morkkista mitä on tehnyt juomaputken aikana,ajattelee et vielä tämä päivä ja sit lopetan.
Mutta mitä pitempän juot itsetuntosi vaan huononee ja syyllisyys,en usko että olet jatkuvasti koko päivä juoppo.
Et sinä tänne kirjoittelisi tai omistaisi edes nettiä,jonnekin on hyvä tunteita purkaa.
Haukkokoot muut ihan miten vaan.
Muistan se huhtikuun alun kun tulin sairaalasta kotia.
Kun uskalsin hakea postin siellä odotti irtisanomis kirje ja pino laskuja.
Olin juonut kaiken kurkusta alas,join kotona ilman mitään syytä.
Ei elämäni niin kauheaa ollut,en tiedä misi join join koska mieli teki.
Aamuisin luin viestit mitä olin humalassa lähettänyt,kovin moni ei mulle vastaillut.
Siinä istuin tyhjien pullojen keskellä,työpaikka juotu muutama kaveri menetetty paskapuheilla jne...
Ensin mietin paljon on rahaa jäljellä ja paljon saan pulloista,pakko saada viinaa.
Keräsin pullot ja soittelin kyytiä jonka sain.
Ystäväni koetti järkeä puhua mutta mitä niistä.
Ostin viimeisillä rahoilla kossua ja kaljaa.
Tulin kotia ja korkkasin eka pullon,mut sitten tuli itku ja sitä kesti.
Kaadoin kaljan pois ja olin vaan ajattelematta mitään.
Tuolla se kossu ja kaljat on kaapissa sinne minne jätin.
Päivä kerralaan koetan mennä sossu auttoi että pääsen siihen heinäkuun alkuun.
Saatte minut haukkua miksi vaan,mutta olen yksi esimerkki siitä miten käy kun ei hallitse itse juomistaan ja sinä olet toinen esimerkki oolofi.
Ihmisiä mekin ollaan ja hyvähän meitä on haukkua ja vihata jonnekinhan se paha olo on saatava purkaa.
Minä en ole ylpeä teoistani ja tuskin kukaan on joka viinan kanssa on paljon pelleilyt.
Mutta kun tämä elämä ei aina mene niinkuin sitä haluaisi,minä kadun joka päiva.
Mutta mitä se hyödyttää on jatkettava mennä eteenpäin,aina voi aloittaa alusta niin minä kuin sinäkin.
- lopeta lääkkeet
eli sekakäyttö seis ja katkolle, jos haluat raitistua. Mieti onko sinusta kohtuukäyttäjäksi?
Käy AA-infossa tai AAn avoimessa kokouksessa, ota selvää, onko sinusta raitistumaan, jos kohtuukäyttö ei kohdallasi onnistu.
Lakkaa valittaminen ja ihmettely. Alkoholi ei sovi kaikista kirjoitteluistasi päätellen sinulle. PISTE.
Vain sinä voit päättää juotko vai et. Itse sitä huonoa oloa itsellesi keräät. - viikon juomaputkesta...
...saat viikon krapulan! Kannattiko alkaa juomaan?
Märkänä toiveunenasi on ollut "ottaa viinaa niin kuin tavalliset ihmiset..."
Ilmeisesti unesi ei (taaskaan) toteutunut, koska ryyppäsit viikon?
Koskahan alat uskoa, ettet enää ikinä osaa juoda kohtuudella? Ilmeisesti et koskaan :-(- Oolofi
Mitä varten sitä pitäis olla juomatta, jos haluaa juoda? Työtön mies minä olen, ei mulla ole parempaakaan tekemistä kun ryypätä aamusta iltaan. Ainut harmi on vaan se, että rahat on ihan loppu.
- ryyppäämisen lopettanut
Oolofi kirjoitti:
Mitä varten sitä pitäis olla juomatta, jos haluaa juoda? Työtön mies minä olen, ei mulla ole parempaakaan tekemistä kun ryypätä aamusta iltaan. Ainut harmi on vaan se, että rahat on ihan loppu.
"Työtön mies minä olen, ei mulla ole parempaakaan tekemistä kun ryypätä aamusta iltaan."
Kovasti on elämäsi turhauttavaa, jos et kertakaikkiaan löydä muuta tekemistä kuin ryyppäämisen aamusta iltaan...
Voi sua raukkaa, säälin sua... - myös irti rimpuileva
Oolofi kirjoitti:
Tiedän, että otsikko kuulostaa naivilta, mutta itse olen saanut paljon apua kirjastosta.
Lukemiseksi suosittelen Kalervo Palsan ja Pentti Saarikosken päiväkirjoja. Niissä puhuu vilpitön ihminen ja alkoholisti, ja niistä saa voimaa olla syyllistämättä itseään, vaikkei niin taiteilija olisikaan. Ja mikä parasta, lukiessa ei tee mieli ryypätä, kun ajatus sumenee.
Omasta kokemuksta väitän, että alkoholiin ajaa tunne, ettei minusta ole mihinkään, ahdistus, etten ole mitään tässä elämässä.
Yritä löytää se tekeminen, joka sinua innostaa ja ala harrastaa jotakin, oli se sitten mikä tahansa. Se on paras konsti pois kuningas alkoholin luota. Huonoin on se, että jää kotiin murehtimaan huonouttaan...
Viina ei ole syypää alkolismiin, vaan väline. Viinanjuonnin lopettaminen ei tautia paranna, vaan vain oireet. Todellinen syy juomiseen on elämän turhuus, ja halu olla poissa tästä hetkestä. Niitä pitää yritää korjata, löytää elämään mielekkyys, ei vastentahtoiseti luopua viinasta. Mielekäs tekeminen johtaa automaattisesti raittiuteen, koska viinapäissään ei voi juuri tehdä mitään.
Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824807- 1882148
- 1321812
- 1751435
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161321ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj191215- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3191045- 541003
- 781003