Ostin Nelsonin siemeniä, eikä netistä löytynyt mitään tietoa menestymisestä.
Onko talvehtiminen toivotonta Oulun alueella? Ehtiikö kukkia kesäkukkana, jos joka vuosi esikasvattaa uudet?
Isohelokista
5
296
Vastaukset 5
- Töyhtötiainen
Minä kasvattelin joskus muinoin kans isohelokkia siemenestä. Kukki kyllä saman kesänä, mutta ei talvehtinut Kuopion seudulla. Tosin kasvupaikkakaan ei tainnut olla paras mahdollinen. Ehkä suojaisessa paikassa ja läpäisevässä maassa, missä talvimärkyys ei vaivaa, talvehtimien onnistuu
- ehtii kukkia
ei taida talvehtia meillä.
- mutta ei..
Oenothera missouriensis ,isohelokki. Se sopii parhaiten kivikkokasviksi,koska on matala,menestyy kyllä meillä, mutta ehkä ei tuolla korkeudella.
- olla liian
Taitaa olla liian pohjoinen paikka. Kylvin keväällä 2007 helokkia ja ehti hyvin kukkaan. Näyttävät talvehtineen hyvin, mutta eivät ole vielä kukassa. Paikka on lämmin etelä rinne Länsi-Uudellamaalla.
- Korppis
Nuo vyöhyketiedot koskevat enemmänkin puuvartisia. Oulun korkeudella perennojen pelastus on paksu lumipeite, joka suojaa kasveja talven yli, ja mahdollistaa jopa paremman talvehtimisen kuin etelämpänä. Isohelokki on porskuttanut tuolla penkissä viitisen vuotta ihan täysillä. Asuinpaikka Oulusta pohjoiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2851164Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "2861028Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔49920- 106889
- 101839
- 74818
- 108692
- 64578
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh2561Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh11508