Työväen akatemia - kokemuksia?

s_j_t1988

Onko kellään kokemuksia Työväen akatemiasta? Jos on, niin millaisia? Harkitsen meneväni sinne lukukaudeksi 08-09. Vaikutti kuvausten perusteella hyvältä ja hinnat kohtuullisia moneen muuhun opistoon verrattuna... Mutta kertokaa kokemuksianne, mikäli sellaisia on!

16

6586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suva

      Opiskelin Työväen Akatemiassa noin viisi vuotta sitten (syksyn 2003) ja myös asuin paikan päällä.
      Vähän varmaan riippuu siitä, mille linjalle aiot siellä mennä. Itse olin kielipuolella: luin enkkua, ranskaa ja espanjaa. Minua opetti neljä ihmistä, joista kaksi oli natiiveja. Opetus oli tasokasta ja etenkin syvemmälle aiheisiinsa menevät kurssit (luova kirjoittaminen, Shakespearen näytelmän analysointi) mielenkiintoisia.

      Ympäristönä TA on oikein viihtyisä, etten sanoisi herttainen. Oma opiskeluni ei kaiketi kovin päämäärätietoista ollut, lähinnä kypsyttelin lukion jälkeisiä tulevaisuudensuunnitelmia ja pidin samalla yllä vieraiden kielten osaamista. Nyt opiskelen aivan toisia asioita toisella puolella Suomea. Lämpimät muistot paikasta kuitenkin jäi - ja yksi ihana ystäväkin.

      • s_j_t1988

        Kiitos vastauksestasi!

        Kuulostaa hyvältä. Itse olen aikeissa opiskella valtiotieteitä. Minulla on jo vuosi kokemusta eräästä toisesta kansanopistosta, jossa opiskelin 2007-2008. Opiston ilmapiiri oli hyvä, sain uusia ystäviä ja oli ihania ihmisiä muutenkin, mutta opetuksen taso ei ihan vakuuttanut. Linjaltamme lopetti yli puolet ihmisistä lukukauden aikana, eikä pääsykokeisiin valmennettu lainkaan, vaikka oli luvattu. Siksi haluankin nyt katsoa tarkemmin, mihin opistoon menen. Ei kuitenkaan mitään ihan halpaa lystiä ole...


      • JukkaV
        s_j_t1988 kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi!

        Kuulostaa hyvältä. Itse olen aikeissa opiskella valtiotieteitä. Minulla on jo vuosi kokemusta eräästä toisesta kansanopistosta, jossa opiskelin 2007-2008. Opiston ilmapiiri oli hyvä, sain uusia ystäviä ja oli ihania ihmisiä muutenkin, mutta opetuksen taso ei ihan vakuuttanut. Linjaltamme lopetti yli puolet ihmisistä lukukauden aikana, eikä pääsykokeisiin valmennettu lainkaan, vaikka oli luvattu. Siksi haluankin nyt katsoa tarkemmin, mihin opistoon menen. Ei kuitenkaan mitään ihan halpaa lystiä ole...

        Hei!

        Tervemenoa Kauniaisiin! Itse olen ollut aikoinani Työväen akatemiassa kahdesti (1996 - 1997 ja 2002 - 2003). Suoritin siellä jonkin verran avoimen opintoja noina aikoina.

        Nythän muuten on niin, että suoritettuasi jonkin yhteiskuntatieteellisen perusopintokokonaisuuden arvosanalla 4 tai 5, voit hakea Turun yliopistoon avoimen kintiössä. Näin saat yhden lisämahdollisuuden päästä yliopistoon.

        Suosittelen myös kieli- ja viestintäopintoja. Niiden suorittamiset voidaan lukea hyväksi myöhemmässä vaiheessa, jolloin sinun ei tarvitse suorittaa kyseisiä jaksoja uudestaan.

        Terveisin,

        Jukka


      • s_j_t88
        JukkaV kirjoitti:

        Hei!

        Tervemenoa Kauniaisiin! Itse olen ollut aikoinani Työväen akatemiassa kahdesti (1996 - 1997 ja 2002 - 2003). Suoritin siellä jonkin verran avoimen opintoja noina aikoina.

        Nythän muuten on niin, että suoritettuasi jonkin yhteiskuntatieteellisen perusopintokokonaisuuden arvosanalla 4 tai 5, voit hakea Turun yliopistoon avoimen kintiössä. Näin saat yhden lisämahdollisuuden päästä yliopistoon.

        Suosittelen myös kieli- ja viestintäopintoja. Niiden suorittamiset voidaan lukea hyväksi myöhemmässä vaiheessa, jolloin sinun ei tarvitse suorittaa kyseisiä jaksoja uudestaan.

        Terveisin,

        Jukka

        Kiitos vinkeistä! Hyödyllinen tieto tuo, että Turkuun voi sitten pyrkiä avoimen kiintiössä, jos saa 4-5 arvosanaksi perusopinnoista.

        Joitakin kieli- ja viestintäopintoja suoritin jo edellisessä kansanopistossani, mutta toki niitä voi suorittaa vielä lisää. Mitä enemmän saan pakollisia opintoja pois alta, sen parempi! Kaiken kaikkiaan olen nyt saanut todella positiivisen kuvan Työväen akatemiasta eli kyllä minä sinne menen:)


    • tuleva akatemialainen?

      Hei, itsekin sain juuri Akatemiasta kirjeen että pääsisin humanistiselle puolelle ens vuodeks! Ihan mahtava juttu,epäilen ettei yliopiston ovet vielä kuitenkaan nimittäin aukene vaikka pääsykokeissa kävinkin. Muita humanistiselle puolelle menijöitä?

      • bambupää

        Hei te sisäänpäässeet!

        Onko työväen akatemiaan vaikeaa päästä? Mitä kaikkea kirjoititte siihen hakemuslomakkeeseen, erityisesti siihen "kerro itsestäsi" -kohtaan? Kiitos :)


      • taop.
        bambupää kirjoitti:

        Hei te sisäänpäässeet!

        Onko työväen akatemiaan vaikeaa päästä? Mitä kaikkea kirjoititte siihen hakemuslomakkeeseen, erityisesti siihen "kerro itsestäsi" -kohtaan? Kiitos :)

        Ei ole vaikeaa päästä, kunhan kirjoitat vaan jotain puolijärkevää. Opiskelin viime vuoden akatemialla ja oli ihan kivaa. noita viestintäopintoja ei kyllä kovin hirveenä tainnut olla jos oli ollenkaan. opetus oli ihan laadukasta ja ihmiset mukavia. saattaa olla että tänäkin vuonna sinne suuntaan sillä toisen vuoden saa puoleen hintaan ja omat suunnitelmat vielä vähän kesken...


      • df hj
        taop. kirjoitti:

        Ei ole vaikeaa päästä, kunhan kirjoitat vaan jotain puolijärkevää. Opiskelin viime vuoden akatemialla ja oli ihan kivaa. noita viestintäopintoja ei kyllä kovin hirveenä tainnut olla jos oli ollenkaan. opetus oli ihan laadukasta ja ihmiset mukavia. saattaa olla että tänäkin vuonna sinne suuntaan sillä toisen vuoden saa puoleen hintaan ja omat suunnitelmat vielä vähän kesken...

        Sain myös paikan ja tässä nyt mietin että sinnekö menisi. Vai olisiko ammattikoululla huilailu parempi tapa viettää välivuotta, en tiä.
        Akatemian aiheet kuitenkin kiehtoo, vaikkei siellä sitä ominta ainetta olekaan.
        Olen kuitenkin muutaman vuoden ollut koulumaailmasta erossa, niin kunnon oppitunnit voisivat auttaa selkärangan löytymisessä tulevia opiskeluja silmälläpitäen. Ehkäpä menen siis.


    • liiankesyy
      • Anonyymi

        Niin paljon yhden juoruilua tuossa ketjussa, olikohan tiettyjen kirjoittajan lähipiirin silmille tarkoitettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin paljon yhden juoruilua tuossa ketjussa, olikohan tiettyjen kirjoittajan lähipiirin silmille tarkoitettu?

        No mitä vastasi Nikolopa Kaniini, mitä luulet, mitä luulet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin paljon yhden juoruilua tuossa ketjussa, olikohan tiettyjen kirjoittajan lähipiirin silmille tarkoitettu?

        Toisesta juoruillu foorumilla kostautunu juorukellolle itelleen. Karma iski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisesta juoruillu foorumilla kostautunu juorukellolle itelleen. Karma iski.

        Yllätys.


    • Namenlos

      "Harkitsen meneväni sinne lukukaudeksi 08-09."

      Olet kymmenen vuotta myöhässä...

      • ole.tarkempi

        Itse olet 10 vuotta myöhässä! Ketju on 10 vuotta vanha.


      • Anonyymi
        ole.tarkempi kirjoitti:

        Itse olet 10 vuotta myöhässä! Ketju on 10 vuotta vanha.

        Eräät elää vielä vuodessa 2010 ja toiset vuodessa 2008 ja kolmannet vuodessa 2000..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe