En tarvitse kavereita

spofmsod

Itse en ole tarvinnut vuosikausiin kavereita, yksin on ollut hyvä olla, ja hyvin olen pärjännyt.

228

63040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..homma

      peruskouluiässä oli vielä muutama kaveri koulun ulkopuolella. Sen jälkeen "kavereina" ovat silloin tällöin olleet sisarukset ja heidän kumppaninsa.

      • Kotosalla

        En ole minäkään juur yhteydessä paljoa kehenkään ja ihan hyvä on olla näin. Tietokone ja TV:n katselu on päivän kohokohtia. Joskus ihmisten ilmoilla käyn.


      • KAvre
        Kotosalla kirjoitti:

        En ole minäkään juur yhteydessä paljoa kehenkään ja ihan hyvä on olla näin. Tietokone ja TV:n katselu on päivän kohokohtia. Joskus ihmisten ilmoilla käyn.

        jos ei oo kavereita mä ainakin kuolen mulla on monta kaveria


      • iika mies
        Kotosalla kirjoitti:

        En ole minäkään juur yhteydessä paljoa kehenkään ja ihan hyvä on olla näin. Tietokone ja TV:n katselu on päivän kohokohtia. Joskus ihmisten ilmoilla käyn.

        Mukava olla yksin kun lapset alkaa olla omillaan


      • erhjarth
        Kotosalla kirjoitti:

        En ole minäkään juur yhteydessä paljoa kehenkään ja ihan hyvä on olla näin. Tietokone ja TV:n katselu on päivän kohokohtia. Joskus ihmisten ilmoilla käyn.

        näimpä juuri! Ja ku ei oo niitä sosiaalisimpia ihmisiä, nii eipä niit kavereit hirmusti tuu.. eikä oo mitn paikkaa mis olis ihmisii, ku viihtyy yksin iha hyvi.. vaik oma seura kyl rupee vähä tympii aja mittaa..


      • järppä

        Hei et oo yksin , mäkin riemastuin kun näin tän jutun , ei tarvii kavereita kun viihtyy yksin ja nauttii vain omista hienouksista , salaperäisesti .
        Raskaan työviikon jälkeen nautin himassa hyvän aterian hienon viinin kera ja rentoudun saunalla ja hyvällä musiikilla, ja sitten löhöilen ilman paineita ja jäkätyksiä ja vaateita itsekseni nauttien .
        Voi että on ihanaa !


      • kassatäti
        Kotosalla kirjoitti:

        En ole minäkään juur yhteydessä paljoa kehenkään ja ihan hyvä on olla näin. Tietokone ja TV:n katselu on päivän kohokohtia. Joskus ihmisten ilmoilla käyn.

        Aattelin että olen lähes ainoa lajissaan jota ei hotsita ravata kylässä milloin missäkin. Itse olen vielä semmosessa ammatissa, että siellä näkee ihmisiä ihan tarpeeksi päivässä ja saa jutella niitä näitä.Ei sillä, olen sosiaalinen ihminen, mutta haluan olla vappaa aikana ihan kahestaan mieheni kanssa tai sitte yksinää kotosalla hiimailla( jos mieheni on töissä). Se on uskomaton nautinto ku saa ihan yksikseen välillä olla.. Ei tarvi jutustella, saa tehä ihan mitä huvittaa ja ei oo kiire mihinkään!Ah! Vieläkö ois sen ajan mökillä ja aamu usvassa veneen kanssa vesillä kalastamassa. Se on just mun juttu. Se mökkiki sais olla jossain hornan tuutissa ettei vaan ois saman kylän porukkaa lähimailla. heh..


      • Anonyymi
        Kotosalla kirjoitti:

        En ole minäkään juur yhteydessä paljoa kehenkään ja ihan hyvä on olla näin. Tietokone ja TV:n katselu on päivän kohokohtia. Joskus ihmisten ilmoilla käyn.

        Miksi sitten kirjoitat tänne jos yksinäisyys ei häiritse sinua, käsittääkseni tänne avaudutaan siitä miten se yksinäisyys syö ihmistä.


      • Anonyymi
        kassatäti kirjoitti:

        Aattelin että olen lähes ainoa lajissaan jota ei hotsita ravata kylässä milloin missäkin. Itse olen vielä semmosessa ammatissa, että siellä näkee ihmisiä ihan tarpeeksi päivässä ja saa jutella niitä näitä.Ei sillä, olen sosiaalinen ihminen, mutta haluan olla vappaa aikana ihan kahestaan mieheni kanssa tai sitte yksinää kotosalla hiimailla( jos mieheni on töissä). Se on uskomaton nautinto ku saa ihan yksikseen välillä olla.. Ei tarvi jutustella, saa tehä ihan mitä huvittaa ja ei oo kiire mihinkään!Ah! Vieläkö ois sen ajan mökillä ja aamu usvassa veneen kanssa vesillä kalastamassa. Se on just mun juttu. Se mökkiki sais olla jossain hornan tuutissa ettei vaan ois saman kylän porukkaa lähimailla. heh..

        Tunge vittu perseesees toi miehes saatana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten kirjoitat tänne jos yksinäisyys ei häiritse sinua, käsittääkseni tänne avaudutaan siitä miten se yksinäisyys syö ihmistä.

        Se syö jos ajattelee niin ja ei syö jos ei ajattele niin,.
        Jos ajattelet olevasi hyljeksitty se syö, jos ajattelet olevasi suojeltu huonolta seuralta se rakentaa,.

        "ppouggghhhj"


      • Anonyymi
        erhjarth kirjoitti:

        näimpä juuri! Ja ku ei oo niitä sosiaalisimpia ihmisiä, nii eipä niit kavereit hirmusti tuu.. eikä oo mitn paikkaa mis olis ihmisii, ku viihtyy yksin iha hyvi.. vaik oma seura kyl rupee vähä tympii aja mittaa..

        Uskon, mutta vielä enempi tympii huono seura. Kokemusta molemmista. Enemmän jälkikäteen vituttaa se, että edes yritin olla sosiaalinen.


    • rere32

      Sama täällä. Elämääni kuuluu päivisin niin paljon tekemistä, että ei tässä ehtisi edes ystäviä sen enempää tapailemaan. Mitä nyt netin kautta pystyisi iltaisin kirjoittelemaan. Nettikavereita siten onkin kyllä on erittäin paljon joiden kanssa tulee iltaisin wowia pelailtua tai muuten vain kirjoiteltua netissä. Täysin tyytyväinen olen elämääni ja uskaltaisin väittää, että olen erittäin onnellinen ihminen.

      • Rampses

        Päivät pitkät kännyn päässä ihmisiä ohjailen. Kyllä se tympii! Joskus haaveillut että kun pääsis ihmisistä eroon keskelle mehtään, ilman mitään velvollisuuksia. Sais olla vain oma ihtensä ilman mitään aikataulua. Ei se kyllä tässä elämässä taida onnistua, kun ei tuota lottovoittoa tule.


    • Omark

      Olen miettinyt itse samaa. Minulle riittävät työtoverit, satunnaisissa harrastuksissa satunnaiset ihmiskontaktit, aviopuoliso, sukulaiset. En koe tarvetta väkinäisiin ystävyyssuhteisiin, en ole sen tyyppinen.

      Tässä yhteiskunnassa vaan kaikki "poikkeava" on patologisoitu. Yksinäisiä susia ei hyväksytä, vaikka hieman ulkopuolinen ihminen näkee mielestäni ilmiöt massaihmistä kirkkaammin.

      • Schorching Blood

        "Olen miettinyt itse samaa. Minulle riittävät työtoverit, satunnaisissa harrastuksissa satunnaiset ihmiskontaktit, aviopuoliso, sukulaiset. En koe tarvetta väkinäisiin ystävyyssuhteisiin, en ole sen tyyppinen."

        Ette kelpaa kenellekään. Olette meidän kaikkien tuhkakuppi.

        "Tässä yhteiskunnassa vaan kaikki "poikkeava" on patologisoitu. Yksinäisiä susia ei hyväksytä, vaikka hieman ulkopuolinen ihminen näkee mielestäni ilmiöt massaihmistä kirkkaammin."

        Miksi kannatatte rasisteja, murhaajia ja hulluja? Petri Gerdt ei paljon yhteiskuntaan kuulnut mutta katsoi oikeudekseen murhata viattomia ihmisiä.


      • Omark
        Schorching Blood kirjoitti:

        "Olen miettinyt itse samaa. Minulle riittävät työtoverit, satunnaisissa harrastuksissa satunnaiset ihmiskontaktit, aviopuoliso, sukulaiset. En koe tarvetta väkinäisiin ystävyyssuhteisiin, en ole sen tyyppinen."

        Ette kelpaa kenellekään. Olette meidän kaikkien tuhkakuppi.

        "Tässä yhteiskunnassa vaan kaikki "poikkeava" on patologisoitu. Yksinäisiä susia ei hyväksytä, vaikka hieman ulkopuolinen ihminen näkee mielestäni ilmiöt massaihmistä kirkkaammin."

        Miksi kannatatte rasisteja, murhaajia ja hulluja? Petri Gerdt ei paljon yhteiskuntaan kuulnut mutta katsoi oikeudekseen murhata viattomia ihmisiä.

        Esinnäkään en pidä tavasta, jolla olet lainannut tekstiäni. Lainaukset olivat tarpeettomia.

        Toiseksi lainauksesi tekstistäni ja ilmeisesti niistä tekemäsi päätelmät olivat vääriä.

        Se, että ihminen viihtyy yksin, ei tarkoita suoraan sitä, että ihminen toimii toisten tuhkakuppina. Toisten tuhkakuppina voi toimia myös yltiösosiaalinen ihminen. Häntä voidaan käyttää karkeasti hyväksi. Esim. emotyyppi, jonka olkaa vasten kaikki käyvät itkemässä, kun heillä on paha olla, mutta joka saa olla yksin oman pahan olonsa kanssa.

        Sitten toinen ja tärkeämpi lainaus ja sen tulkinta. Mistä sait päähäsi, että kannatan Gerdejä ja kumppaneita? En viestiäni kirjoittaessa ajatellut enkä sanonut moista. Kyse on omasta tulkinnastasi. Mitä sinusta itsestäsi osoittaa, että ajattelit heti terrorismia, kun minä en taas ajatellut?

        En ole tappamassa ketään. Jos niin väität, teen sinusta rikosilmoituksen. Minä tarkoitan ilmiöillä sitä, kuinka vähäosaisia ihmisiä yhteiskunnassamme kohdellaan. Vähäosaisten asiaa haluan edistää, mutta keinona ei ole pommi, vaan kirjelmät, mielenosoitukset ja tarvittaessa julkinen nälkälakko.

        Voit kirjoittaa sähköpostiini henkilökohtaisesti, ole hyvä ([email protected]). Katsomme kylläkin asioita niin eri näkökulmista, että yhteisymmärryksen syntyminen on mahdotonta.

        Sitten vielä määrittelyasia. Tässä ovat kirjoitelleet ihmiset, jotka ilmoittavat olevansa yksin viihtyviä. Kuinkahan monen elämä on kuitenkin varsin samanlaista, vaikka hän ilmoittaisi olevansa "normaali" tai "sosiaalinen"? Eli työssä käyvän ja perheellisen arki nielee väkisinkin aikaa sen verran, että työviikolla kontaktit menevät helposti luetteloni mukaisesti. Ei siinä kavereitten luona hyppimiseen jää aikaa! Ja sekin on määrittelykysymys, ketkä lukee ystäviksi. Jollakin voi olla "laaja ystäväpiiri" - mutta hädän hetkellä huomaa olevansa täysin yksin. Olivatko ne aitoja ystävyyssuhteita?


      • Tuttu tunne

        Outsider sinänsä, että massailmiöiden ja pakollisten käsikädessäkävelyiden ulkopuolelta näkee selvemmin asioita ja on vahvuutta olla oma elämä omissa käsissä eikä trendien heiluteltavana.


      • Etkö todellakaan näe
        Schorching Blood kirjoitti:

        "Olen miettinyt itse samaa. Minulle riittävät työtoverit, satunnaisissa harrastuksissa satunnaiset ihmiskontaktit, aviopuoliso, sukulaiset. En koe tarvetta väkinäisiin ystävyyssuhteisiin, en ole sen tyyppinen."

        Ette kelpaa kenellekään. Olette meidän kaikkien tuhkakuppi.

        "Tässä yhteiskunnassa vaan kaikki "poikkeava" on patologisoitu. Yksinäisiä susia ei hyväksytä, vaikka hieman ulkopuolinen ihminen näkee mielestäni ilmiöt massaihmistä kirkkaammin."

        Miksi kannatatte rasisteja, murhaajia ja hulluja? Petri Gerdt ei paljon yhteiskuntaan kuulnut mutta katsoi oikeudekseen murhata viattomia ihmisiä.

        Niin, etkö näe nykykansalaisten tyhmyyksiä ihan suurin joukoin aikaansaatuina! Ei kaikki yksin kristalloituneena koettu ja eletty ole negatiivista, vaan ehkä päinvastoin joukoissa tyhmyys tiivistyy ja varsinkin sellaisten elämässä, jotka lähtevät mukaan vajavaisiin aatteisiin ja puuhiin miellyttääkseen kavereitaan.. etc.


      • ..homma

        Oon pärjänny ilman kavereita hyvin monta vuotta sen jälkeen, ku mun paras kaveri muutti pois ei oo kavereita tarvittu. Lukitten oman huoneen oven ja kirjotan tarinoita ja laulun sanoja yms.


      • Nimetön
        Omark kirjoitti:

        Esinnäkään en pidä tavasta, jolla olet lainannut tekstiäni. Lainaukset olivat tarpeettomia.

        Toiseksi lainauksesi tekstistäni ja ilmeisesti niistä tekemäsi päätelmät olivat vääriä.

        Se, että ihminen viihtyy yksin, ei tarkoita suoraan sitä, että ihminen toimii toisten tuhkakuppina. Toisten tuhkakuppina voi toimia myös yltiösosiaalinen ihminen. Häntä voidaan käyttää karkeasti hyväksi. Esim. emotyyppi, jonka olkaa vasten kaikki käyvät itkemässä, kun heillä on paha olla, mutta joka saa olla yksin oman pahan olonsa kanssa.

        Sitten toinen ja tärkeämpi lainaus ja sen tulkinta. Mistä sait päähäsi, että kannatan Gerdejä ja kumppaneita? En viestiäni kirjoittaessa ajatellut enkä sanonut moista. Kyse on omasta tulkinnastasi. Mitä sinusta itsestäsi osoittaa, että ajattelit heti terrorismia, kun minä en taas ajatellut?

        En ole tappamassa ketään. Jos niin väität, teen sinusta rikosilmoituksen. Minä tarkoitan ilmiöillä sitä, kuinka vähäosaisia ihmisiä yhteiskunnassamme kohdellaan. Vähäosaisten asiaa haluan edistää, mutta keinona ei ole pommi, vaan kirjelmät, mielenosoitukset ja tarvittaessa julkinen nälkälakko.

        Voit kirjoittaa sähköpostiini henkilökohtaisesti, ole hyvä ([email protected]). Katsomme kylläkin asioita niin eri näkökulmista, että yhteisymmärryksen syntyminen on mahdotonta.

        Sitten vielä määrittelyasia. Tässä ovat kirjoitelleet ihmiset, jotka ilmoittavat olevansa yksin viihtyviä. Kuinkahan monen elämä on kuitenkin varsin samanlaista, vaikka hän ilmoittaisi olevansa "normaali" tai "sosiaalinen"? Eli työssä käyvän ja perheellisen arki nielee väkisinkin aikaa sen verran, että työviikolla kontaktit menevät helposti luetteloni mukaisesti. Ei siinä kavereitten luona hyppimiseen jää aikaa! Ja sekin on määrittelykysymys, ketkä lukee ystäviksi. Jollakin voi olla "laaja ystäväpiiri" - mutta hädän hetkellä huomaa olevansa täysin yksin. Olivatko ne aitoja ystävyyssuhteita?

        Miks vitussa AINA kaikki keskustelut loppujen lopuks kääntyy vittuiluks? Purkakaa energianne muualle, jos asiallinen keskustelu ei kiinnosta...


      • anti massa

        ...Todellakin... Hieno keskustelun avaus.. Ja joskus asiat vaan on niin tai oikeastaan on että joissakin on sitä jotain mikä vetää puoleensa paljon ihmisiä ja joissakin sitä ei vaan ole.. mahdotonta saada ystäviä kun jokainen uusi tuttavuus ( ajasta, paikasta ja tilanteesta riippumatta )alkaa hetken tutustumisen jälkeen osoittamaan täysin saman kaltaisia eleitä.. Halveksuntaa ja syrjintää... Niiden ihmisten jotka omaavat paljon ystäviä ja veto voimaa eivät koskaan tätä tule ymmärtämään.. miltä tuntuu jäädä ulko puolelle... Ja niin kauan kuin tällainen ihminen yrittää päästä " kuvioiden sisäpuolelle" tulee hän vain kerta toisensa jälkeen pettymään.. Joten lopputulos on joko traaginen tai sitten päin vastoin.. Sellainen ihminen tekee sitä mikä luonnostaan sujuu parhaiten.. JÄÄ ulkopuolelle, ja siellä on hyvä ja turvallinen olla... Ei tarvitse ketään miellyttää eikä ketään odota sulta yhtään mitään.. Ja tuosta massa ajattelusta.. ne ihmiset jotka elävät tuon asian ulkopuolella hyväksyvät melko raskaitakin asioita ja pystyvät käsittelemään niitä... Kuvitellaan esim. jonkin näköinen tragedia tai valtakunnallinen "salaisuus" joka vuotaa julki.. Massa ihmiset eivät pysty hyväksymään niitä ja reagoimaan niiden mukana vaan haluavat päivästä toiseen elää ns. kuvitellussa turva tilassa eikä huomioi median ja ihmiskunnan alitajuntaan syötettyä manipulaatiota.. Mutta ihmiset jo0tka näkevät asiat "ulkopuolelta" tajuavat kuinka sokeita ihmiset on, tajuavat missä yhteiskunta menee ja mitä seuraavaksi tulee tapahtumaan ja sen takia pystyvätkin ennakoimaan tulevan helpommin... Ainoa huono puoli tässä on että ne jotka on ulkopuolella on myös niitä "syrjittyjä" ja jos ja kun he yrittävät jollain tavoin kertoa näkemyksiään ei MASSA ajatteliat, yms.. tavalliset ONNELLISET ja MENESTYKSEKÄÄT ym ihmiset heitä kuuntele, usko, eikä ota tosissaan... ..Jos sinä joka juuri nyt luet tätä tunnet suurta inhoa tätä textiä kohtaan ja tunnet että "..v***U toi tyyppi on sekaisin´, olet toden näköisesti juuri se jolla on hyvä ura, laina, ystävät ym.. Mutta jos olet se joka tämän textin sisällön ja tarkoituksen ymmärsit.. Minun tuskin tarvitsee kertoa mitä olet ;)


      • ulrica
        Schorching Blood kirjoitti:

        "Olen miettinyt itse samaa. Minulle riittävät työtoverit, satunnaisissa harrastuksissa satunnaiset ihmiskontaktit, aviopuoliso, sukulaiset. En koe tarvetta väkinäisiin ystävyyssuhteisiin, en ole sen tyyppinen."

        Ette kelpaa kenellekään. Olette meidän kaikkien tuhkakuppi.

        "Tässä yhteiskunnassa vaan kaikki "poikkeava" on patologisoitu. Yksinäisiä susia ei hyväksytä, vaikka hieman ulkopuolinen ihminen näkee mielestäni ilmiöt massaihmistä kirkkaammin."

        Miksi kannatatte rasisteja, murhaajia ja hulluja? Petri Gerdt ei paljon yhteiskuntaan kuulnut mutta katsoi oikeudekseen murhata viattomia ihmisiä.

        ai onkos kaikki yksin viihtyvät nyt jotai hulluja ja rasisteja?mä pidän omasta seurastani.viihdyn niin parhaiten, mut on mulla ystäviäkin joskaan tarve niiden näkemiseen ei ole jatkuva.en ymmärrä tuota vertausta.eiköhän mielenterveys potilaat ole asia erikseen???


      • ulrica
        Omark kirjoitti:

        Esinnäkään en pidä tavasta, jolla olet lainannut tekstiäni. Lainaukset olivat tarpeettomia.

        Toiseksi lainauksesi tekstistäni ja ilmeisesti niistä tekemäsi päätelmät olivat vääriä.

        Se, että ihminen viihtyy yksin, ei tarkoita suoraan sitä, että ihminen toimii toisten tuhkakuppina. Toisten tuhkakuppina voi toimia myös yltiösosiaalinen ihminen. Häntä voidaan käyttää karkeasti hyväksi. Esim. emotyyppi, jonka olkaa vasten kaikki käyvät itkemässä, kun heillä on paha olla, mutta joka saa olla yksin oman pahan olonsa kanssa.

        Sitten toinen ja tärkeämpi lainaus ja sen tulkinta. Mistä sait päähäsi, että kannatan Gerdejä ja kumppaneita? En viestiäni kirjoittaessa ajatellut enkä sanonut moista. Kyse on omasta tulkinnastasi. Mitä sinusta itsestäsi osoittaa, että ajattelit heti terrorismia, kun minä en taas ajatellut?

        En ole tappamassa ketään. Jos niin väität, teen sinusta rikosilmoituksen. Minä tarkoitan ilmiöillä sitä, kuinka vähäosaisia ihmisiä yhteiskunnassamme kohdellaan. Vähäosaisten asiaa haluan edistää, mutta keinona ei ole pommi, vaan kirjelmät, mielenosoitukset ja tarvittaessa julkinen nälkälakko.

        Voit kirjoittaa sähköpostiini henkilökohtaisesti, ole hyvä ([email protected]). Katsomme kylläkin asioita niin eri näkökulmista, että yhteisymmärryksen syntyminen on mahdotonta.

        Sitten vielä määrittelyasia. Tässä ovat kirjoitelleet ihmiset, jotka ilmoittavat olevansa yksin viihtyviä. Kuinkahan monen elämä on kuitenkin varsin samanlaista, vaikka hän ilmoittaisi olevansa "normaali" tai "sosiaalinen"? Eli työssä käyvän ja perheellisen arki nielee väkisinkin aikaa sen verran, että työviikolla kontaktit menevät helposti luetteloni mukaisesti. Ei siinä kavereitten luona hyppimiseen jää aikaa! Ja sekin on määrittelykysymys, ketkä lukee ystäviksi. Jollakin voi olla "laaja ystäväpiiri" - mutta hädän hetkellä huomaa olevansa täysin yksin. Olivatko ne aitoja ystävyyssuhteita?

        tuli vaan mieleen että minkähän ikäinen tuon sua lainanneen kommentin kirjoittaja oli?ei kovin kypsää ajattelua joten ei taida elämänkokemusta paljo olla..


      • ällistynyt
        Schorching Blood kirjoitti:

        "Olen miettinyt itse samaa. Minulle riittävät työtoverit, satunnaisissa harrastuksissa satunnaiset ihmiskontaktit, aviopuoliso, sukulaiset. En koe tarvetta väkinäisiin ystävyyssuhteisiin, en ole sen tyyppinen."

        Ette kelpaa kenellekään. Olette meidän kaikkien tuhkakuppi.

        "Tässä yhteiskunnassa vaan kaikki "poikkeava" on patologisoitu. Yksinäisiä susia ei hyväksytä, vaikka hieman ulkopuolinen ihminen näkee mielestäni ilmiöt massaihmistä kirkkaammin."

        Miksi kannatatte rasisteja, murhaajia ja hulluja? Petri Gerdt ei paljon yhteiskuntaan kuulnut mutta katsoi oikeudekseen murhata viattomia ihmisiä.

        te ihmiset ette voi olla tosissanne... ei meillä ole kun yksi elämä ja senkö aijotte jakaa yksinänne itsenne kanssa. mitä elämää se semmonen on. Ystävät on elämän suola mitä ilman ei pysty elää... ja jos joku väittää muuta, niin valehtelee. tai haluaa elää tylsän elämän omassa pikku päässänsä. Jokainenhan itse tekee omat valintansa, mutta en voi muuta kun ihmetellä. ja jos joku väittää että ystäviä ei niin vaan saa/löydä, niin siitä voi syyttää sitten itseensä jos aikoo elämänsä viettää sohvalla tai tietokone tuolissa istuen!


      • jeesus christ
        ällistynyt kirjoitti:

        te ihmiset ette voi olla tosissanne... ei meillä ole kun yksi elämä ja senkö aijotte jakaa yksinänne itsenne kanssa. mitä elämää se semmonen on. Ystävät on elämän suola mitä ilman ei pysty elää... ja jos joku väittää muuta, niin valehtelee. tai haluaa elää tylsän elämän omassa pikku päässänsä. Jokainenhan itse tekee omat valintansa, mutta en voi muuta kun ihmetellä. ja jos joku väittää että ystäviä ei niin vaan saa/löydä, niin siitä voi syyttää sitten itseensä jos aikoo elämänsä viettää sohvalla tai tietokone tuolissa istuen!

        jos et sinä pysty elämään ilman ystäviä niin älä luule että kaikki olisivat samanlaisia kuin SINÄ. mä viihdyn tosi hyvin yksin enkä ole kaivannut kavereita reilu 10 vuoteen. silti olen ihan normi kundi joka käy duunissa, harrastaa ja elää normi elämää.


      • Nimetön
        anti massa kirjoitti:

        ...Todellakin... Hieno keskustelun avaus.. Ja joskus asiat vaan on niin tai oikeastaan on että joissakin on sitä jotain mikä vetää puoleensa paljon ihmisiä ja joissakin sitä ei vaan ole.. mahdotonta saada ystäviä kun jokainen uusi tuttavuus ( ajasta, paikasta ja tilanteesta riippumatta )alkaa hetken tutustumisen jälkeen osoittamaan täysin saman kaltaisia eleitä.. Halveksuntaa ja syrjintää... Niiden ihmisten jotka omaavat paljon ystäviä ja veto voimaa eivät koskaan tätä tule ymmärtämään.. miltä tuntuu jäädä ulko puolelle... Ja niin kauan kuin tällainen ihminen yrittää päästä " kuvioiden sisäpuolelle" tulee hän vain kerta toisensa jälkeen pettymään.. Joten lopputulos on joko traaginen tai sitten päin vastoin.. Sellainen ihminen tekee sitä mikä luonnostaan sujuu parhaiten.. JÄÄ ulkopuolelle, ja siellä on hyvä ja turvallinen olla... Ei tarvitse ketään miellyttää eikä ketään odota sulta yhtään mitään.. Ja tuosta massa ajattelusta.. ne ihmiset jotka elävät tuon asian ulkopuolella hyväksyvät melko raskaitakin asioita ja pystyvät käsittelemään niitä... Kuvitellaan esim. jonkin näköinen tragedia tai valtakunnallinen "salaisuus" joka vuotaa julki.. Massa ihmiset eivät pysty hyväksymään niitä ja reagoimaan niiden mukana vaan haluavat päivästä toiseen elää ns. kuvitellussa turva tilassa eikä huomioi median ja ihmiskunnan alitajuntaan syötettyä manipulaatiota.. Mutta ihmiset jo0tka näkevät asiat "ulkopuolelta" tajuavat kuinka sokeita ihmiset on, tajuavat missä yhteiskunta menee ja mitä seuraavaksi tulee tapahtumaan ja sen takia pystyvätkin ennakoimaan tulevan helpommin... Ainoa huono puoli tässä on että ne jotka on ulkopuolella on myös niitä "syrjittyjä" ja jos ja kun he yrittävät jollain tavoin kertoa näkemyksiään ei MASSA ajatteliat, yms.. tavalliset ONNELLISET ja MENESTYKSEKÄÄT ym ihmiset heitä kuuntele, usko, eikä ota tosissaan... ..Jos sinä joka juuri nyt luet tätä tunnet suurta inhoa tätä textiä kohtaan ja tunnet että "..v***U toi tyyppi on sekaisin´, olet toden näköisesti juuri se jolla on hyvä ura, laina, ystävät ym.. Mutta jos olet se joka tämän textin sisällön ja tarkoituksen ymmärsit.. Minun tuskin tarvitsee kertoa mitä olet ;)

        Kiva nähdä että linjoilla on myös ihmisiä, joilla on sama aaltopituus kuin mulla. Two thumbs up ! :D


      • ylisosiaalinen....

        joutunu(!?) naimisiin ja mukana tulee jonkun verran lisäsukulaisia... työkaverit, omat sukulaiset, ym. ja ne riittäää. ja selviät hässäkän??
        oikeesti joku jo ahdistuisi moisesta...

        mä olen ylisosiaalinen, suomalaisen mittapuun mukaan, ja tarvitsen ympärille kavereita ja moikkaaan, niitäkin, joille riittää vieras kerran kuukaudessa. (joskus sekin -kai tilanteesta riippuen- liikaa)...

        kannatais itsekullekin yrittää asennoitua toisten tilanteeseen.
        joskus erakoittein kokemusten myötä, kuunneltuani, en olisi varma, olisinko itsekään enää sosiaalinen...

        t:aina seurustellen tai ainakin joitakin kavereita hoivaten


      • Haloooooo

        Ei viitsi edes kommentoida.
        et taida tietää siitä mitään "mies"
        T: Kaunotar


      • atho
        ällistynyt kirjoitti:

        te ihmiset ette voi olla tosissanne... ei meillä ole kun yksi elämä ja senkö aijotte jakaa yksinänne itsenne kanssa. mitä elämää se semmonen on. Ystävät on elämän suola mitä ilman ei pysty elää... ja jos joku väittää muuta, niin valehtelee. tai haluaa elää tylsän elämän omassa pikku päässänsä. Jokainenhan itse tekee omat valintansa, mutta en voi muuta kun ihmetellä. ja jos joku väittää että ystäviä ei niin vaan saa/löydä, niin siitä voi syyttää sitten itseensä jos aikoo elämänsä viettää sohvalla tai tietokone tuolissa istuen!

        Melko itsekeskeinen suhtautumistapa sinulla. Ei kaikki ole kuin sinä, toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä kuten tavataan sanoa. Juuri tuollaisten itsekeskeisten tärkeilijöiden takia en ihmisten seurassa viihdy, heihin törmää joka paikassa nykyään. En ilmeisesti ole tietyllä tavalla kilpailuhenkinen koska ihmisjoukossa "pärjääminen" vaatii koko ajan taistelua että pysyy "mukana" ja miellyttää toisia.
        Toisekseen oman (yksinäisenkin) aikansa voi käyttää muuallakin kuin sohvalla tai tietokoneella. Vaihtoehtoja löytyy vaikka millä mitalla. Itselle tulee hyvä olo siitä että saa esim. vapaa-ajalla jotain näkyvää aikaiseksi sen sijaan että istuisi kavereiden kanssa iltaa ja puhuisi paskaa...
        Ja vaikka en ystäviä juuri tapaile niin en sanoisi että vietän elämäni yksin, olen kyllä ihmisten kanssa tekemisissä päivittäin, mm. työn puolesta. Ystäviä kyllä löytyy, mutta ei sellaisia joiden kanssa hillutaan joka ilta/vkloppu.


      • atho
        anti massa kirjoitti:

        ...Todellakin... Hieno keskustelun avaus.. Ja joskus asiat vaan on niin tai oikeastaan on että joissakin on sitä jotain mikä vetää puoleensa paljon ihmisiä ja joissakin sitä ei vaan ole.. mahdotonta saada ystäviä kun jokainen uusi tuttavuus ( ajasta, paikasta ja tilanteesta riippumatta )alkaa hetken tutustumisen jälkeen osoittamaan täysin saman kaltaisia eleitä.. Halveksuntaa ja syrjintää... Niiden ihmisten jotka omaavat paljon ystäviä ja veto voimaa eivät koskaan tätä tule ymmärtämään.. miltä tuntuu jäädä ulko puolelle... Ja niin kauan kuin tällainen ihminen yrittää päästä " kuvioiden sisäpuolelle" tulee hän vain kerta toisensa jälkeen pettymään.. Joten lopputulos on joko traaginen tai sitten päin vastoin.. Sellainen ihminen tekee sitä mikä luonnostaan sujuu parhaiten.. JÄÄ ulkopuolelle, ja siellä on hyvä ja turvallinen olla... Ei tarvitse ketään miellyttää eikä ketään odota sulta yhtään mitään.. Ja tuosta massa ajattelusta.. ne ihmiset jotka elävät tuon asian ulkopuolella hyväksyvät melko raskaitakin asioita ja pystyvät käsittelemään niitä... Kuvitellaan esim. jonkin näköinen tragedia tai valtakunnallinen "salaisuus" joka vuotaa julki.. Massa ihmiset eivät pysty hyväksymään niitä ja reagoimaan niiden mukana vaan haluavat päivästä toiseen elää ns. kuvitellussa turva tilassa eikä huomioi median ja ihmiskunnan alitajuntaan syötettyä manipulaatiota.. Mutta ihmiset jo0tka näkevät asiat "ulkopuolelta" tajuavat kuinka sokeita ihmiset on, tajuavat missä yhteiskunta menee ja mitä seuraavaksi tulee tapahtumaan ja sen takia pystyvätkin ennakoimaan tulevan helpommin... Ainoa huono puoli tässä on että ne jotka on ulkopuolella on myös niitä "syrjittyjä" ja jos ja kun he yrittävät jollain tavoin kertoa näkemyksiään ei MASSA ajatteliat, yms.. tavalliset ONNELLISET ja MENESTYKSEKÄÄT ym ihmiset heitä kuuntele, usko, eikä ota tosissaan... ..Jos sinä joka juuri nyt luet tätä tunnet suurta inhoa tätä textiä kohtaan ja tunnet että "..v***U toi tyyppi on sekaisin´, olet toden näköisesti juuri se jolla on hyvä ura, laina, ystävät ym.. Mutta jos olet se joka tämän textin sisällön ja tarkoituksen ymmärsit.. Minun tuskin tarvitsee kertoa mitä olet ;)

        Eipä tuota paremmin voi ilmaista, samoilla linjoilla ollaan.


      • ällistynyt kirjoitti:

        te ihmiset ette voi olla tosissanne... ei meillä ole kun yksi elämä ja senkö aijotte jakaa yksinänne itsenne kanssa. mitä elämää se semmonen on. Ystävät on elämän suola mitä ilman ei pysty elää... ja jos joku väittää muuta, niin valehtelee. tai haluaa elää tylsän elämän omassa pikku päässänsä. Jokainenhan itse tekee omat valintansa, mutta en voi muuta kun ihmetellä. ja jos joku väittää että ystäviä ei niin vaan saa/löydä, niin siitä voi syyttää sitten itseensä jos aikoo elämänsä viettää sohvalla tai tietokone tuolissa istuen!

        kyllähän se homma menee niin että jotkut eivät voi elää ilman kavereita ja jotkut voi. itsellä on paljon tuttuja jo pelkästään mun työn takia. en silti että mulla olisi mitään kavereita kuin yhdestä kahteen joita en edes nää kun silloin kun koulu vyöryy eteenpäin (etanan vauhdilla).

        jo tämä yhteiskunta itsessään aiheuttaa sen että jotkut ihmiset jäävät yksinäisiksi jotkut taas liikkuvat isoissa porukoissa. mielestäni kumpi vain on ihan ok kunhan se ei mene siihen että iso porukka rupeaa kiusaamaan sitä yhtä. myös se on mielestäni typerää että olet isossa porukassa ja joltain lähtee mielipide johonkin niin rupeat pitämään samaa mielipidettä oikeana. toisaalta se on ainoa tapa olla aiheuttamatta konflikteja. itselläni on vahvat mielipiteet (olivat sitten oikeita taikka eivät) kaikkiin asioihin ja niiden takia mulle tulee vastaan monia ongelmiksi kutsuttuja hetkiä päivittäin. se on sitten toinen asia että kenen se ongelma on ja kuka sen ongelman aiheuttaa.

        sitten voisin kommentoida hieman muutamien henkilöiden kirjoittamia asioita (ja hankkia lisää ongelmia joillekkin saada aikaan keskustelua [lue tappelua] asioista)

        "Tässä yhteiskunnassa vaan kaikki "poikkeava" on patologisoitu. Yksinäisiä susia ei hyväksytä, vaikka hieman ulkopuolinen ihminen näkee mielestäni ilmiöt massaihmistä kirkkaammin."

        tästä voisi ottaa esimerkin omaan kokemukseen liittyvästä koulukiusaamisesta. olin kolme vuotta yksin ja kaikki oli koulua ja kotioloja myöten todella kurjat. nyt yksinäisyys on tehnyt minusta vahvemman ja kovemman, joka sitten aiheuttaa niitä ongelmia muille, koska eivät ole käytökseeni tyytyväisiä. ei se auta että menet kaverisi olalle itkemään tulevaisuutta katsoen. et pysty itse käsittelemään asioita jatkossa ja jäät paljolti kavereidesi varaan. kun käsittelet asiat yksin voit toki kavereillesi puhua asiasta mutta pystyt sen myös itse käsittelemään. tietysti siinä voi käydä huonosti ja koittaa tappaa itsensä, josta on siitäkin kokemusta (ei oma kohtaista ja syytteiden "pelossa" jätän asian siihen, kun tuo itsemurha on kuitenkin aika vakava aihe joillekkin ja heti lähtee syytettä kun vaan sanan mainitsee) ja kun henkilön kanssa keskustelee ja koittaa parantaa ajatusmallia ja löytää elämälle jotain miksi elää (jota ei muuten itsellä ole tällä hetkellä) niin vastaus on sitä luokkaa että "miksi minun pitää elää kun afrikassa ihmiset näkevät nälkää. jos täällä olisi yksi ihminen vähemmän (esim. suomessa) sinne liikenisi monelle henkilölle päivittäinen ruoka". no jokainen saa päättää itse oman mielipiteensä tuosta mutta itse olen sitä mieltä että jos näitä ihmisiä haluaa tosissaan auttaa niin elävänä se onnistuu paremmin kuin kuolleena

        " voin kertoa että vittu teillä on vaikeeta... miten voitte olla ilman ystäviä? teillä on tietokone jo 90% elämästä... ja loput 10% nukkumista!.... hankkikaa nyt prkl oikea elämä... ei kyllä kateeksi käy!"

        ei yksinoleminen ole vaikeaa. vaikeaa se on silloin kun jäät kaveriporukastaki pois...ja tuskin ne yhden yön jutut taikka humalajuominen hirveästi kartuttaa elämän kokemusta. toisaalta yksinolijan ainoa asia elämässä ei ole tietokone...

        " jos ei oo kavereita mä ainakin kuolen mulla on monta kaveria"

        joku pissis kirjottanu tuon? et sä siihen kuole vaikka kaverit menettäisit? ainahan niitä tulee uusia ja parhaat säilyy aina kuolemaan saakka.

        jaaha rupee olee pitkä vuodatus...

        muistakaa olla oma itsenne olitte yksin taikka isossa porukassa.

        vinepostauksia ja muita valitusviestejä odotellessa...


      • Anonyymi

        Hei ei ole minullakaa ystäviä/kavereita mitä nyt töissä on joitakin joiden kanssa juttelen jne..ihan hyvin olen pärjännyt näinkin ilman ketään....


    • kissanminttua

      Osaisinpa ajatella noin! Kaipaan koko ajan lisää ihmisiä ympärilleni, ja yksinolo pidemmän päälle alkaa vaan ahdistaa...
      Huoh, on kai vielä paljon opittavaa...

      • eawe2994

        Taitaa olla niin, että myös yksinäisillä on paljon opittavaa. Ihmiset joilla niitä kavereita riittää ymmärtävät yleensä parhaiten miten surkeaa yksinäisillä voi olla kun miettivät, että itse menettäisivät kaikki ystävänsä.


      • Omark

        Jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi pystyä olemaan myös yksin. Jotain on vikana, jos ei kestä olla hetkeäkään yksin ajatustensa kanssa. Ja varmasti samalla tavalla yksinäisyydessä viihtyvät tarvitsevat myös välillä toisia ihmisiä ajatusten vaihtoon. Sehän onnistuu netin kauttakin.

        Epäilen, että todella yksinäistä ihmistä kirjoittajista ei ole ollut kukaan. Tällainen ihminen voisi löytyä vanhusten joukosta. Nuori ihminen tapaa kuitenkin ihmisiä töissä/koulussa/harrastuksissa/asioidessa jne.

        Se on varmasti yksilöllistä, kauanko kestää yksinäisyyttä. Minulla on kokemusta noin kahdesta viikosta, sitten on päästävä jollakin tavalla ihmisten pariin. Ollessani aikanaan puolisoni kanssa eri paikkakunnilla töissä, minulle riitti pääosin työtovereiden tapaaminen töissä ja puhelimella yhteydenpito puolisoon ym.


      • Kitta49
        Omark kirjoitti:

        Jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi pystyä olemaan myös yksin. Jotain on vikana, jos ei kestä olla hetkeäkään yksin ajatustensa kanssa. Ja varmasti samalla tavalla yksinäisyydessä viihtyvät tarvitsevat myös välillä toisia ihmisiä ajatusten vaihtoon. Sehän onnistuu netin kauttakin.

        Epäilen, että todella yksinäistä ihmistä kirjoittajista ei ole ollut kukaan. Tällainen ihminen voisi löytyä vanhusten joukosta. Nuori ihminen tapaa kuitenkin ihmisiä töissä/koulussa/harrastuksissa/asioidessa jne.

        Se on varmasti yksilöllistä, kauanko kestää yksinäisyyttä. Minulla on kokemusta noin kahdesta viikosta, sitten on päästävä jollakin tavalla ihmisten pariin. Ollessani aikanaan puolisoni kanssa eri paikkakunnilla töissä, minulle riitti pääosin työtovereiden tapaaminen töissä ja puhelimella yhteydenpito puolisoon ym.

        Olen samaa mieltä siitä, että jos ihminen ei voi/kykene olemaan yksikseen, tuntuu, että jotakin on vialla. Tarkoitan tätä myös parisuhteessa sekä myös sitä, jos pariskunta ei kovin usein pysty olemaan kaksistaan, vaan aina täytyy olla muita mukana. Olen yleisesti ottaen sosiaalinen, mutta kaipaan myös yksinäisyyttä, se voi olla tunteja tai päivä kaksi. Perhe, ystävät ovat tärkeitä, mutta viihdyn myös omassa seurassani. Hyvää kesää kaikille, olette yksin tai kaksin tai porukassa!


      • n.ipa
        Kitta49 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä siitä, että jos ihminen ei voi/kykene olemaan yksikseen, tuntuu, että jotakin on vialla. Tarkoitan tätä myös parisuhteessa sekä myös sitä, jos pariskunta ei kovin usein pysty olemaan kaksistaan, vaan aina täytyy olla muita mukana. Olen yleisesti ottaen sosiaalinen, mutta kaipaan myös yksinäisyyttä, se voi olla tunteja tai päivä kaksi. Perhe, ystävät ovat tärkeitä, mutta viihdyn myös omassa seurassani. Hyvää kesää kaikille, olette yksin tai kaksin tai porukassa!

        Todellakin... yksin tai, HYVÄLLÄ porukalla.
        Kehoitan lukemaan kirjan , nimeltään Kiehtova tervastuli. Sitä saa kuulemma kaikista suomen kirjakaupoista.Se kertoo n.40.v.ajalta hauskoista ja vähemmän hauskoista tapauksista ja ihmiskuvauksista
        Kilttiä seksiä unohtamatta.


      • terbbaa8
        eawe2994 kirjoitti:

        Taitaa olla niin, että myös yksinäisillä on paljon opittavaa. Ihmiset joilla niitä kavereita riittää ymmärtävät yleensä parhaiten miten surkeaa yksinäisillä voi olla kun miettivät, että itse menettäisivät kaikki ystävänsä.

        ei ole tosiaan surkeaa olla yksin. Itsellä olisi ystäviä, mutta pidän yksinolosta enemmän, en aina jaksa heitä. Välillä kyllä, mutta olen "yksinäinen susi".

        Tämä on valintani. Usein muiden seura lähinnä potuttaa. Töissä näen ihmisiä ja tulen heidän kanssaan toimeen, mutta kotioloissa pidän yksinolosta.


      • Anonyymi
        eawe2994 kirjoitti:

        Taitaa olla niin, että myös yksinäisillä on paljon opittavaa. Ihmiset joilla niitä kavereita riittää ymmärtävät yleensä parhaiten miten surkeaa yksinäisillä voi olla kun miettivät, että itse menettäisivät kaikki ystävänsä.

        Just tollaset ihmiset jotka eivät joudu olemaan yksin eivät tajua edes mitä yksinäisyys on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just tollaset ihmiset jotka eivät joudu olemaan yksin eivät tajua edes mitä yksinäisyys on.

        Daipa daipa daipa duu duu. . .


      • Anonyymi
        eawe2994 kirjoitti:

        Taitaa olla niin, että myös yksinäisillä on paljon opittavaa. Ihmiset joilla niitä kavereita riittää ymmärtävät yleensä parhaiten miten surkeaa yksinäisillä voi olla kun miettivät, että itse menettäisivät kaikki ystävänsä.

        En tiedä oliko tuo sarkasmia mutta nimenomaan toisinpäin se menee yksinäinen nimenomaan tietää Millaista se on ja aina kavereita Omaava ihminen menee vain pää kolmantena aikana ymmärtämättä yksinäisyydestä yhtään mitään


    • tarvitse

      Mutta tarvitsisin elämänkumppanin, ja ilman kavereita sellaista on vaikea löytää. Useinhan kumppanit löytyvät kavereiden kautta.

      • kissanminttua

        No kai niitä kumppaneita löytyy muualtakin kuin kavereiden kautta... eikös netti ole ihan toimiva ratkaisu, kyllä täällä kivojakin ihmisiä on :)


      • korvike
        kissanminttua kirjoitti:

        No kai niitä kumppaneita löytyy muualtakin kuin kavereiden kautta... eikös netti ole ihan toimiva ratkaisu, kyllä täällä kivojakin ihmisiä on :)

        Itse koen netin olevan kavereiden korvike.
        Kun tietokonetta ei ollu, tuli pidettyä enemmän
        yhteyttä kavereihin, nyt jääny vähemmälle netin
        myötä.
        Miten te jotka ette kaipaa kavereita, jos tietokone
        häviäisi elämästä mites sitten?
        Tullaanko netti riippuvaisuuteen, itse koen olevani netin orja.


      • kavereita..
        korvike kirjoitti:

        Itse koen netin olevan kavereiden korvike.
        Kun tietokonetta ei ollu, tuli pidettyä enemmän
        yhteyttä kavereihin, nyt jääny vähemmälle netin
        myötä.
        Miten te jotka ette kaipaa kavereita, jos tietokone
        häviäisi elämästä mites sitten?
        Tullaanko netti riippuvaisuuteen, itse koen olevani netin orja.

        ennen nettiäkään. mutta en halua netistä etsiä kumppania.


      • vaihtoehtoja
        korvike kirjoitti:

        Itse koen netin olevan kavereiden korvike.
        Kun tietokonetta ei ollu, tuli pidettyä enemmän
        yhteyttä kavereihin, nyt jääny vähemmälle netin
        myötä.
        Miten te jotka ette kaipaa kavereita, jos tietokone
        häviäisi elämästä mites sitten?
        Tullaanko netti riippuvaisuuteen, itse koen olevani netin orja.

        Juttelisin muutaman sanan kaupan kassalle, avaisin vanhukselle oven, silittäisin ulkoilulla olevaa koiraa (omistajan luvalla tietenkin), aloittaisin hyväntuulisen juttelun bussipysäkillä - kenen kanssa tahansa -jos ei muusta niin aurinkoisesta tai sateisesta säästä, pyytäisin saada auttaa jotakuta raskaiden kantamusten kuljettamisessa, hymyilisin vastaantulijoille... sosiaaliselle myönteiselle kanssakäymiselle on lukemattomia tapoja, kaikkialla missä elät ja liikut.


      • Jos tietokonetta ei olisi
        vaihtoehtoja kirjoitti:

        Juttelisin muutaman sanan kaupan kassalle, avaisin vanhukselle oven, silittäisin ulkoilulla olevaa koiraa (omistajan luvalla tietenkin), aloittaisin hyväntuulisen juttelun bussipysäkillä - kenen kanssa tahansa -jos ei muusta niin aurinkoisesta tai sateisesta säästä, pyytäisin saada auttaa jotakuta raskaiden kantamusten kuljettamisessa, hymyilisin vastaantulijoille... sosiaaliselle myönteiselle kanssakäymiselle on lukemattomia tapoja, kaikkialla missä elät ja liikut.

        Ja vaikka tietokone onkin, eikö elävässä elämässä toisen ihmisen hymy, kohtaaminen, muutaman ajatuksen vaihtaminen ole paljon enemmän. Onneksi tietokoneessa on nappula, mistä senkin voi sulkea ja lähteä elävään elämään, toisten ihmisten pariin. Omat ajatuksetkin uusiutuvat, tunkkaisista itsesäälin ajatuksista voi tulla ahaa-elämyksiä - elämässäni on tuokin asia hyvin, monella muulla huonommin. Onneksi me voimme irrottautua tv:stä, tietokoneista ja muodon vuoksi elämästä alkeellisine yksinkertaisuuksineen ja pakkotuputuksineen ja elää rikasta vuorovaikutuksellista elämää ja kukin kohdallamme aloittaa sellaisen nyt - eikun ylös ulos aurinkoon ja tosielämästä nauttimaan.


      • hyviä aikoja muisteleva
        korvike kirjoitti:

        Itse koen netin olevan kavereiden korvike.
        Kun tietokonetta ei ollu, tuli pidettyä enemmän
        yhteyttä kavereihin, nyt jääny vähemmälle netin
        myötä.
        Miten te jotka ette kaipaa kavereita, jos tietokone
        häviäisi elämästä mites sitten?
        Tullaanko netti riippuvaisuuteen, itse koen olevani netin orja.

        Aikaa ennen nettiä oli kirjeenvaihto, sitten tuli teksti-tv ja internet. Hui sentään tätä kehityskaarta valtavaa.

        Mutta mutta aiheeseen. Itselläni on muutamia ystäviä, joihin pidän yhteyttä kerran pari kuukaudessa, mutta huomaan nauttivani suunnattomasti siitä, kun saan olla yksin kotona ja puuhailla ihan omia juttuja siinä tahdissa kuin huvittaa.


    • Nimetön

      Miksihän tänne sitten tulet ja kerrot, ettet tarvitse ystäviä? Sitä saattaa helposti moni ruveta (minä mukaan lukien) itseään psyykkaamaan, että hyvinhän tässä voi ilman ystäviäkin elellä. Mutta kuitenkin jossain syvällä tai ehkei sittenkään niin syvällä kokee kaipuuta hyviin ihmissuhteisiin.

      • oman näkemykseni

        asioista, ja jos se ei sinua liikuta niin vedä rantees auki.


      • hulihuli
        oman näkemykseni kirjoitti:

        asioista, ja jos se ei sinua liikuta niin vedä rantees auki.

        Olen niin tottunut olemaan yksin, että suurimman osan ajasta en kaipaa lisätuttavuuksia. Joskus tietenkin on se, että kypsyttää touhuta jotain juttuja yksin, mutta yleensä olen niin sopeutunut tähän elämään etten ajattele muunlaista. Töissä tietysti näkee työkavereita ja vapaa-ajalla perhettä. Vapaa-ajallani minulla ei siis ole yhtäkään ystävää. Seurustelujkumppania ei ole ikinä ollut ja jostain syystä ei ole kiinnostusta sen etsimiseen.

        Jotkut ihmiset eivät kerta kaikkiaan osaa olla yksin, siskoni on sellainen. Siksi hän luulee, että olen samanlainen. Minä olen osannut olla yksin jo hyvin nuoresta pitäen eikä se ole koskaan ollut ongelma. Yksin muutin 16-vuotiaana.

        Että kokemusta löytyy ja kyllähän tämä näin menee.


      • luulin
        hulihuli kirjoitti:

        Olen niin tottunut olemaan yksin, että suurimman osan ajasta en kaipaa lisätuttavuuksia. Joskus tietenkin on se, että kypsyttää touhuta jotain juttuja yksin, mutta yleensä olen niin sopeutunut tähän elämään etten ajattele muunlaista. Töissä tietysti näkee työkavereita ja vapaa-ajalla perhettä. Vapaa-ajallani minulla ei siis ole yhtäkään ystävää. Seurustelujkumppania ei ole ikinä ollut ja jostain syystä ei ole kiinnostusta sen etsimiseen.

        Jotkut ihmiset eivät kerta kaikkiaan osaa olla yksin, siskoni on sellainen. Siksi hän luulee, että olen samanlainen. Minä olen osannut olla yksin jo hyvin nuoresta pitäen eikä se ole koskaan ollut ongelma. Yksin muutin 16-vuotiaana.

        Että kokemusta löytyy ja kyllähän tämä näin menee.

        olevani jotenkin erikoinen kun olen aina ollut erakko ja voisin jopa asua jossain kaukana kaikesta yksikseni..just niin se on että on oltava sinut itsensä kans että pärjää itsensä kans kaikki ei siihen tosiaan pysty,hienoa että meitä on muitakin jotka viihtyy yksin ja mikäs meillä ollessa..itse olen avioliitossa ja sekin joskus tuntuu olevan liikaa..otetanpas malja yksinäisyydelle vaikka vettä :)tai mitä kukin tahtoo,ehkä me ollaan vielä myöhemmin trendikkäitä kuka tietää ja mikäs sen parempaa seuraa kuin itse heh heh iloista kesää kaikille


      • se!
        hulihuli kirjoitti:

        Olen niin tottunut olemaan yksin, että suurimman osan ajasta en kaipaa lisätuttavuuksia. Joskus tietenkin on se, että kypsyttää touhuta jotain juttuja yksin, mutta yleensä olen niin sopeutunut tähän elämään etten ajattele muunlaista. Töissä tietysti näkee työkavereita ja vapaa-ajalla perhettä. Vapaa-ajallani minulla ei siis ole yhtäkään ystävää. Seurustelujkumppania ei ole ikinä ollut ja jostain syystä ei ole kiinnostusta sen etsimiseen.

        Jotkut ihmiset eivät kerta kaikkiaan osaa olla yksin, siskoni on sellainen. Siksi hän luulee, että olen samanlainen. Minä olen osannut olla yksin jo hyvin nuoresta pitäen eikä se ole koskaan ollut ongelma. Yksin muutin 16-vuotiaana.

        Että kokemusta löytyy ja kyllähän tämä näin menee.

        Minulla oli nuorena ystäviä jotka pyysivät minua illanviettoihin ym. menoihin ja usein lähdin kaveriksi. Kun minä pyysin seurakseni tansseihin, ym. ei se milloinkaan sopinut, joten huomasin, että pärjäsin hyvin yksinkin.


      • nopoo
        hulihuli kirjoitti:

        Olen niin tottunut olemaan yksin, että suurimman osan ajasta en kaipaa lisätuttavuuksia. Joskus tietenkin on se, että kypsyttää touhuta jotain juttuja yksin, mutta yleensä olen niin sopeutunut tähän elämään etten ajattele muunlaista. Töissä tietysti näkee työkavereita ja vapaa-ajalla perhettä. Vapaa-ajallani minulla ei siis ole yhtäkään ystävää. Seurustelujkumppania ei ole ikinä ollut ja jostain syystä ei ole kiinnostusta sen etsimiseen.

        Jotkut ihmiset eivät kerta kaikkiaan osaa olla yksin, siskoni on sellainen. Siksi hän luulee, että olen samanlainen. Minä olen osannut olla yksin jo hyvin nuoresta pitäen eikä se ole koskaan ollut ongelma. Yksin muutin 16-vuotiaana.

        Että kokemusta löytyy ja kyllähän tämä näin menee.

        Moi.

        Tämä seuraava on omalta osaltaltani koettua :)

        On yksinäisyydessä hieman ongelmiakin sillä silloin tällöin kaipaa hieman juttuseuraa ja sen löydettyään tulee yleensä juteltua niin että leuka lihakset kipeytyvät :/

        Toinen on etenkin elukuvissa ja animessa (tykkään draamasta) ilmenneestä mielestäni ehkäpä liiallisesta "kaveri palvonnasta" tai sitten se vain osuu helpommin "silmään" :)

        Yksinään olessa on ikävä sairastua, etenkin flunssa ja kuume on ikäviä, ei ketää hoivaamassa :(

        Noh siinä olivat oman yksinäisyyteni "ongelmat", se mitä tulee etuihin, mainittakoon että "yksinyistyin" siinä 8 luokalla ja nykypäivänä voin olla ehkäpä iloinen että näin kävi. Sillä tuon ajan kaverit mitä olen irc galleriasta löytäny -> täys JUOPPOJA.

        T: zalamana yksinäinen


    • kavereita

      tarvitse yhtikäs kukaan selviäkseen hengissä, tai pärjätäkseen elämässä, mutta ne kamut ovat vain sitä varten jottei itsellä olisi niin tylsää vapaa-ajalla. Kaiken lisäksi kavereita tulee ja menee koko ajan. Aina löytää uusia ihmisiä, joihin tutustua. Esim. netti on melko hyvä paikka vaihtaa sähköpostiosoitteita ja sitä kautta tunnustella, vaikuttaako toinen henkilö mukavalta.

    • vingut ??

      Kummaa touhuu .. Näköjää tarviit nettikavereit !!

      • Paljon nähnyt

        Sitä minäkin ihmettelen,olet siiiiiis netis.
        Anna olla toisetkin.
        Meitä tarvitaan,olemme yhtä!!!!!!!!!!!


    • kavereita tarvitse,

      mutta ystäviä sitäkin enemmän!

    • Nestori.

      Joskus todella vaikuttaa siltä, että ihmiset jotka eivät osaa pitää suutaan kiinni edes yhtä tuntia, ovat jotakin hoitoa vailla! Minkä ihmeen takia pitäisi kaikki ajatuksensa muuttaa puheeksi ja yrittää tunkea niitä jonkun toisen päähän, sekö on sitä normaalia..?

    • Vastuun elämästäni otan itse

      Aika tyhjää elämäni olisi ilman kavereita, mutta sen verran erilainen olen, että luottamukseni menetetään vain kerran. Kaikilla kohtaamillani ihmisillä on mahdollisuus aloittaa "puhtaalta pöydältä", mutta luottamustani ei ansaita uudelleen. Kaveruuttani ei osteta minkään eikä kenenkään toisen huonompana pitämisen kustannuksella. Varsinkin naisvaltaisilla työpaikoilla on tuo kaveruuden osoittaminen monasti siksi törkeää jonkun kolmannen henkilön sortamista, etten sellaista arvosta. Itse asiassa kaikki kohtaamani ihmiset käyvät kaverista, samassa veneessä ollaan, kun kohdataan, joten hymyillään :)

    • surullista nim. 35v

      ...tähänkö tämä maa on menossa...eli ollaan yksin, ei tarvita ketään, mutta nettiin kyllä kirjoitellaan anonyyminä!!!!! ...surullista, todella surullista, suorastaan säälittävää..

      Kun ei ihmisen ole tarkoitettu kuitenkaan olemaan yksin.. kyllä se elämä näin perheellisenä on niin paljon parempaa ja mukavampaa. Ainakin näin kun ikää tulee lisää, on äärettömän hienoa esim. nähä omien ( ja sukulaisten ja ystävien ) lapsien kasvavan jne. Eli te kyllä taidatte olla ihan lapsia ite, jotka tänne kirjoitatte..

      • Hatara

        Säälittävää on pikemminkin tulla iskemään yksinäisiä ihmisiä verbaalisesti kuonoon. Yksinäisyydessä omana valintana ei ole mitään väärää. Kaikki eivät kaipaa ympärilleen joukkoa ihmisiä.

        Minusta tuntuu, ettet osaa ajatella muulta kantilta ollenkaan. Voi olla, että osin perheellinen elämä on mukavaa. Mutta lyön vaikka pääni pantiksi, että sitä se ei ole aina. Minä viihdyn yksin, omassa rauhassa ajatusteni kanssa. Tämän voin uskaltaa väittää olevan yhtä hienoa kuin perheellinen elämäkin, osittain. Tietenkin on aikoja, jolloin se ei tunnu hyvältä.

        Vaikka on yksinäinen, nettiin kirjoitteleminen anonyyminäkään ei ole mitään ihmeellistä. Uskon kuitenkin netin tarjoavan mahdollisuuden moniin kaverisuhteisiin sitä haluaville. Yksinäisillekin.


      • luita lihoiksi...

        "Kun ei ihmisen ole tarkoitettu kuitenkaan olemaan yksin"
        Perusteleppas tuo väittämäsi... eli kuka sanoo, että ihmisen ei ole tarkoitettu olemaan yksin".. oletko jokuu evoluution selvännäkijä vai mihin perustuu tuo uskomuksesti. Jotkuu pärjää vallanmainiosti yksin, toinen taas ei.. mutta se että jokuu "professori" on joskus noin tokaissut ei tarkoita nyt ihan kirjaimellisesti sitä asiaa... Varmaan sinä uskot Raamatun joka sanankin, vaikka senkin opuksen on kirjoittanut ihminen....


      • onnennainen

        onko lapseton ihminen sitten mielestäsi jotenkin säälittävä vai?
        kuvittele nyt omaakin elämääsi.kaikki pyörii samaa rataa joka helevetin päivä!ja sitten väität että se on onnellisuutta..köhömm vain.

        elämä on siinä vaiheessa melkosen surullista jos ei muuta sisältöä löydy kuin telkkari ja tiettari.kyllä nyt sosiaalista elämää täytyy olla, sitähän tulee sairaaksi jos ei näe muita ihmisiä.

        sisareni ihan esimerkkinä perheellisten "onnellisesta elämästä":

        -25 vuotias nuori nainen
        -2 lasta
        -EI LAINKAAN TYÖKOKEMUSTA
        -saanut stipendin alansa opinnoista
        -ainoina ystävinä perhe, perhe ja perhe
        - mies töissä(n. 45v!)sisareni päivät pitkät vain lastensa kanssa

        sanoisin että tuo on SÄÄLITTÄVÄÄ!itse olen häntä kolme vuotta nuorempi ja työkokemusta löytyy jos jonkinmoiselta alalta, miehen kanssa harrastetaan lenkkeilyä ja ei ole eikä tule lapsia, koska lapset eivät ole kummankaan mieleen. lapset vain pilaavat parisuhdeonnen.


      • Mummeli;;.

        Älä vedä Jeesus tähän juttuun.Joku haluaa olla erakko joku ei,mitä ihmellistä siinä on.Olet luultavasti riippuvainen toisesta ihmisetä kovasti.


      • Myös 35v

        Sinun mielestäsi elämä on 'niin paljon parempaa ja mukavampaa' perheellisenä.
        Minun mielestäni elämä on ihanaa perheettömänä.
        Et voi sanoa, että sinun elämäsi on 'parempaa' perheellisenä... et nimittäin ole perheetön, kuten minä olen.
        Minä en väitä, että minun elämäni olisi 'parempaa' kuin sinun...
        Mahdotonta verrata!

        Oletetaan, että sinulla on kaksi lasta.
        Oletko onneton siitä, että sinulla ei ole neljää lasta?
        Onko neljän lapsen äidin/isän elämä parempaa kuin sinun?

        Minulla on kolme sisarusta.
        Onko minun elämäni parempaa kuin sinun, jolla on (oletus) vain kaksi sisarusta?


      • pwnaan noobeja.gg noobs

        "...tähänkö tämä maa on menossa...eli ollaan yksin, ei tarvita ketään, mutta nettiin kyllä kirjoitellaan anonyyminä!!!!! ...surullista, todella surullista, suorastaan säälittävää..

        Kun ei ihmisen ole tarkoitettu kuitenkaan olemaan yksin.. kyllä se elämä näin perheellisenä on niin paljon parempaa ja mukavampaa. Ainakin näin kun ikää tulee lisää, on äärettömän hienoa esim. nähä omien ( ja sukulaisten ja ystävien ) lapsien kasvavan jne. Eli te kyllä taidatte olla ihan lapsia ite, jotka tänne kirjoitatte.."


        Niih, miksi sitten itse vastaat anonyymisti? Sehän vasta säälittävää onkin.


      • nyt tuntee ittensä
        Hatara kirjoitti:

        Säälittävää on pikemminkin tulla iskemään yksinäisiä ihmisiä verbaalisesti kuonoon. Yksinäisyydessä omana valintana ei ole mitään väärää. Kaikki eivät kaipaa ympärilleen joukkoa ihmisiä.

        Minusta tuntuu, ettet osaa ajatella muulta kantilta ollenkaan. Voi olla, että osin perheellinen elämä on mukavaa. Mutta lyön vaikka pääni pantiksi, että sitä se ei ole aina. Minä viihdyn yksin, omassa rauhassa ajatusteni kanssa. Tämän voin uskaltaa väittää olevan yhtä hienoa kuin perheellinen elämäkin, osittain. Tietenkin on aikoja, jolloin se ei tunnu hyvältä.

        Vaikka on yksinäinen, nettiin kirjoitteleminen anonyyminäkään ei ole mitään ihmeellistä. Uskon kuitenkin netin tarjoavan mahdollisuuden moniin kaverisuhteisiin sitä haluaville. Yksinäisillekin.

        yksinäiseks , ku joutuu tommost sontaa laittaa tänne . Siis ettei tarvii kavereita ja täällä sit kumminki nettifrendei ettii ....


      • perheetön

        tuo on sinun mielipiteesi, mulle kaikki "hieno perhe elämä" on ihan myrkkyä. Ja sä et oo oikeasa yhtään sen enempää kun muutkaan.


      • Erakko nainen

        ja olen lapsesta saakka tykännyt olla yksin. Mikään syrjäänvetäytyjä en silti ole koskaan ollut, vaan tahtomattani vedän ihmisiä puoleeni ja sitten on vaikeaa selittää heille että haluan olla paljon itsekseni..
        Lapsenakin pyysin usein äitiä valehtelemaan etten ole kotona, kun kaverit pimputti ovikelloa.
        Koittakaa nyt vaan hyvät ihmiset ymmärtää erilaisuutta. Yksin viihtyvä ei ole automaattisesti ujo, epävarma, ahdistunut tai sadisti. Me erakot ollaan ihan tavallisia ihmisiä jotka vaan tykätään olla omassa rauhassa.
        Ei ole helppoa olla nykyään erakko kun esim yksinäistä työtä on vaikea löytää.
        Majakanvartijan työ on ollut unelmani aina, mutta majakat on kaikki nykyään automatisoitu.
        Joku sanoi ettei erakot tiedä mitä menettää.
        Kyllä minulla on ollut paljonkin ystäviä eloni aikana. Mutta en koe tarvitsevani kuin yhden tosiystävän. Mitä useammalla tekisin?
        Seurustellutkin olen pari kertaa, mutta sekin alkoi tympiä kun ei saanut tarpeeksi olla omassa rauhassa=) Me ihmiset vaan ollaan erilaisia.
        Ja missä muuten on kuulutettu että ihminen on luotu sosiaaliseksi? Yksin viihtyviä on ollut aina olemassa.


      • Erakko mies
        Erakko nainen kirjoitti:

        ja olen lapsesta saakka tykännyt olla yksin. Mikään syrjäänvetäytyjä en silti ole koskaan ollut, vaan tahtomattani vedän ihmisiä puoleeni ja sitten on vaikeaa selittää heille että haluan olla paljon itsekseni..
        Lapsenakin pyysin usein äitiä valehtelemaan etten ole kotona, kun kaverit pimputti ovikelloa.
        Koittakaa nyt vaan hyvät ihmiset ymmärtää erilaisuutta. Yksin viihtyvä ei ole automaattisesti ujo, epävarma, ahdistunut tai sadisti. Me erakot ollaan ihan tavallisia ihmisiä jotka vaan tykätään olla omassa rauhassa.
        Ei ole helppoa olla nykyään erakko kun esim yksinäistä työtä on vaikea löytää.
        Majakanvartijan työ on ollut unelmani aina, mutta majakat on kaikki nykyään automatisoitu.
        Joku sanoi ettei erakot tiedä mitä menettää.
        Kyllä minulla on ollut paljonkin ystäviä eloni aikana. Mutta en koe tarvitsevani kuin yhden tosiystävän. Mitä useammalla tekisin?
        Seurustellutkin olen pari kertaa, mutta sekin alkoi tympiä kun ei saanut tarpeeksi olla omassa rauhassa=) Me ihmiset vaan ollaan erilaisia.
        Ja missä muuten on kuulutettu että ihminen on luotu sosiaaliseksi? Yksin viihtyviä on ollut aina olemassa.

        Alusta alkaen hyvin tuttua, vihasin jopa sitä ovikellon ääntä =D Kavereita oli paljon ja mitä enemmin he vainosivat, sitä enemmin sitä kaipasi omaa aikaa. Majakanvartijan ammatti on myös joskus pyörähtänyt mielessä, ja aina sitä ajattelee, että mistä löytyisi joku tuulimyllyn lämmittäjän ammatti.

        Sosiaalisuus sanana oikein ärsyttää. Eikö joku missi tai muu voisi heittää, että olen erittäin epäsosiaalinen ihminen. Aina ollaan niin sosiaalista ettei ole totta..


      • varhaisjakajan
        Erakko nainen kirjoitti:

        ja olen lapsesta saakka tykännyt olla yksin. Mikään syrjäänvetäytyjä en silti ole koskaan ollut, vaan tahtomattani vedän ihmisiä puoleeni ja sitten on vaikeaa selittää heille että haluan olla paljon itsekseni..
        Lapsenakin pyysin usein äitiä valehtelemaan etten ole kotona, kun kaverit pimputti ovikelloa.
        Koittakaa nyt vaan hyvät ihmiset ymmärtää erilaisuutta. Yksin viihtyvä ei ole automaattisesti ujo, epävarma, ahdistunut tai sadisti. Me erakot ollaan ihan tavallisia ihmisiä jotka vaan tykätään olla omassa rauhassa.
        Ei ole helppoa olla nykyään erakko kun esim yksinäistä työtä on vaikea löytää.
        Majakanvartijan työ on ollut unelmani aina, mutta majakat on kaikki nykyään automatisoitu.
        Joku sanoi ettei erakot tiedä mitä menettää.
        Kyllä minulla on ollut paljonkin ystäviä eloni aikana. Mutta en koe tarvitsevani kuin yhden tosiystävän. Mitä useammalla tekisin?
        Seurustellutkin olen pari kertaa, mutta sekin alkoi tympiä kun ei saanut tarpeeksi olla omassa rauhassa=) Me ihmiset vaan ollaan erilaisia.
        Ja missä muuten on kuulutettu että ihminen on luotu sosiaaliseksi? Yksin viihtyviä on ollut aina olemassa.

        ..ammattia voisit kokeilla. Ansaitaksesi jotain täytyy tosin urakoida melkoisesti su-lisineen.


      • Anonyymi

        Ei kyllä sinä olet tässä se keskenkasvuinen joka ei ymmärrä muiden ihmisten näkökulma vaan tuputtaa omaansa luulen että se on ainoa oikea kannattaa miettiä asioita laajemmalti


    • Nimetön

      NUORET NAISET OVAT ENSINNÄKIN LIIAN USEIN KATEELLISIA JA ÄRSYTTÄVIÄ TOISILLEEN. NYT VASTA, KUN IKÄÄ ON TULLUT ENEMMÄN NUOREMMAT VOIVAT OLLA YSTÄVÄLLISIÄ MINULLE. IKÄISENI OVAT AIKAISEMMIN MAININNEET JOKA KERTA, KUN ENSIN VALITTAVAT OMAA ULKONÄKÖÄÄN, ETTÄ MIKÄS MINUN ON OLLESSA, KUN OLEN PITKÄ, HOIKKA JA NÄTTI. PITÄÄKÖ NAISTEN AINA KIINNITTÄÄ MUIDEN ULKONÄKÖÖN NIIN PALJON HUOMIOO.
      EN PIDÄ ITSEÄNI PAREMPANA, KUIN MUUT, MUTTA YKSIN OLEN ULKONÄKÖNI TAKIA...ONKO SE SITTEN HYVÄ?
      OLETTETO HUOMANNEET ONGELMAA?

      • Forever alone

        Oon 34 vuotias ja mulla ei ole ollut eläissäni yhtään kaveria.
        Olisi ihan kiva jos olisi kavereita mutta kun ei niitä ole ja ei niitä myöskään mistään saa.
        olen muutenkin aika erakoitunut ja syrjäytynyt yhteiskunnasta.
        Nykyisin varsinkin kun olen ollut neljä vuotta työttömänä niin elo on ollut aika kurjaa, yksin neljän seinän sisällä kyykkiessä.
        Ei ole rahaa ostaa mitään eikä voi edes käydä missään.
        Mielenterveytenikin on alkanut kärsiä jo tästä asiasta, muusta terveydestä puhumattakaan.


    • angelika

      kyllä mä ainakin tarvitsen kavereita. se on vaan et jos ei ite oo avoliitossa tai naimisissa ja kaverit on...vähän hankalaa. jos ei oo yhteistä puhuttavaa.kyllähän kaljaporukoita on, mut ei kyl kiinnosta ne.en mä oo mitään uratyyppiä sit taas.

    • Sivusta seuraaja luonnonystävä

      ...siinä mielessä, että nykyään kaikki ihmiset (ns. kaveritkin mukaan lukien) ovat vain sairaan oman edun tavoittelijoita kaikki.
      Ihmisestä kaikkoaa kaikki ystävällisyys ja empatia tällä menolla ja tyylillä mitä mennään ja arvostetaan.
      Rahan ahneus ja materialistisuus on menneet kaiken edelle.
      Noh, eikös maapallokin ala olla jo loppu tämän lajin sairasta raiskaamista, joten eiköhän tämä lopu lähitulevaisuudessa koko olemassa olo.

      • n.ipa

        Jälleen kerran kyllä mainostan itseäni kuten eräs kuulemma herkkänahkaineen vähän kertoi.
        Olen nimittäin ollut kymmeniä kertoja yksin lapin "kairassa". Josta olen kirjoittanut kirjankin.
        Joka kertoo Hillastuksesta kalastuksesta ja kaikista hauskoista ja vähemmän hauskoista sattumuksista mitä n. 40.v ajalla on sattunut , kilttiä seksiä unohtamatta.Kirjan nimi on KIEHTOVA TERVASTULI.
        Sitä saa kuulemma kaikista suomen kirjakaupoista jos mielenkiintoa riittää.


    • yksikukka

      olen itsekin aika lailla yksineläjä...mitä nyt olen parisuhteessa.
      kaipaan joskus toisinaan sellaista sydänystävää, porukan ulkopuolelta jonka kanssa olisi ihan omat jutut. on mulla joskus ollutkin aika lailla kavereita, mutta nekin suhteet ovat kaatuneet siihen jos kaveri on löytänyt "elämänsä miehen" ja aikaa ei sitten riitäkään muuhun kuin sen miehen palvomiseen.
      mielestäni elämäni on aika tylsää, kun kavereina toimivat minun ja mieheni perheet ja sisarukset..
      en halua että elämäni on sellaista ettei ole omia kavereita lainkaan.
      kyllä mulla saattaisi riittää aikaa jopa kahdellekin hyvälle kaverille, mutta sen ystävyyden pitäisi olla vastavuoroista, etten vain minä ole se ainut joka viitsii pitää yhteyttä ja jutskata.
      kyllä siihen yksinäisyyteenkin kyllästyy.

      • paikassani

        minulla ei ole juurikaan ystäviä mutta koti paikkakunnallani minulla on todella laaja ystäväpiiri. Olen huomannut että en kaipaa ystäviäni juuri lainkaan ja nautin yksinolosta, kun tulen kotona käymään on tietysti mukava tavata ystäviä.


      • omasta elämästä

        Kuulostaapa tutulta. Itselläkin parisuhde, mut ystäviä ei nykyään. Ajan kanssa siihen on tottunut kyllä melko hyvin, on voinut tehdä itsestä kivoja asioita ja saanut mietiskellä, rauhoittua. Välillä sitä kuitenkin miettii että olisko jossain joku samankaltainen ihminen, mut ei tiedä mistä etsiä. On ihmisiä, joiden kanssa voi joskus vaihtaa kuulumisia ja näin, mut joiden kanssa ei halua jakaa sen enempää.


    • minvaann

      Minä taasen haluaisin kavereita, mutta ei ole ollut minkäänlaisia kohta viiteen vuoteen (jos ei nettikavereita lasketa). Olen nyt sitten syrjäytynyt epäsosiaalinen yksilö joka ei osaa jutella vieraille ihmisille..julkisille paikoille en mene kovin mielelläni, yksin meneminen on hyvin hyvin vaikeaa kun kaikki luottamus ihmisiä kohtaan on mennyt.

    • Kun ei ooo

      Olen miettinyt kovasti ystävyyden syntyä. Itselläni kun ei ole ystäviä, eikä ole koskaan ollutkaan. Vaikka haluaisin! Työ tai opiskelu kaverit ovat kyllä olleet mukana menossa, mutta kun on se työ tai opiskelu loppuu niin ei mitään.
      Tavallaan surullista, kun töissä sovitaan jotain risteilystä jonne kaikki tulee mukaan ja firma sponsoroi vähän. Kahvi pöydässä kaikki jutellaan ja sovitaan risteily. Mutta sen jälkeen kuulen kun käytävällä (avokonttori) ihmiset juttelee lähetkö risteilylle ja jos sinä niin sitten minäkin. Mutta minun lähtemiseni ei kiinnosta ketään. Vaikka ei se taida ketään haitatakkaan.

      Näkymätön

    • psh

      ..ja kun ihminen liian kauan istuu peräkammarissaan eristäytyneenä muista, saattaa kehittyä prosessitauti, jonkun sortin skitsofrenia siis. Onneksi siihen on jo hyvät lääkkeet, mutta järkevämpää mielenterveyden kannalta olisi ehkä elää jotenkuten sosiaalista elämää.
      Toki on tärkeätä osata olla itsensäkin kanssa, ettei kehitä itselleen sairaalloista läheisriippuvuutta, mutta se onkin sitten eri asia.

      • n.ipa

        Kehoitan lukemaan viestit osiosta yksin ja kaksin


    • kun pysyy himassa...

      Niin. Hyvin sosiaaliset ihmiset käsitykseni mukaan käyttävät myös ALKOMAHOOLIA reippaan laisesti. Eli pari vuottahan sitten siunailtiin, sitä kuinka NUORET, jotka kuuluivat URHEILUSEUROIHIN akt. tutkimusten mukaan dokasivat RUNSAASTI. Eli PELIMATKAT ovat KOSTEITA. Ja taitaa olla niin, että myös RAVINTOLOISSA LUUHAAMINEN yleisempää näillä nuorilla. Ehkä naiset voivat litkiä KAHVIÄ niissä MARTTA-piireissään litrakaupalla, mutta kyllä miesten "martta-piirit" taitavat olla HYVIN KOSTEITA.... Bissee&KOSSUA...

      • Sitoutumaton

        Jälleen kerran, jos erilaisiin urheilu- yms. seuroihin kuuluminen on sosiaalisuuden ihanne, huhuhuh... Tervettä sosiaalisuutta on kohdata toinen ihminen erilaisissa joka päivän tilanteissa ja mielellään positiivisena, silloin saa moninverroin takaisin energiaa, jota jaetaan. Karkea vaihtoehto on tuo juopottelu, sehän ei tosiaankaan vaadi sosiaalisuutta; sen voi tehdä halvimmalla yksin kotona nauttimalla yliannos ja nukkua pois. On tämän päivän ihmisillä ongelmat. Yksinkertaisimmat elämisen asiat vaativat jonkin etiketin, ikäänkuin emme voisi puhutella toisiamme, jos ei meitä ole esitelty jonkun kolmannen henkilön välityksellä. Ei avoimeen sosiaaliseen kohtaamiseen tarvita mitään viiteryhmiä. Olla vain oma itsensä sellaisena kuin on.


      • ja kerroin, etten..
        Sitoutumaton kirjoitti:

        Jälleen kerran, jos erilaisiin urheilu- yms. seuroihin kuuluminen on sosiaalisuuden ihanne, huhuhuh... Tervettä sosiaalisuutta on kohdata toinen ihminen erilaisissa joka päivän tilanteissa ja mielellään positiivisena, silloin saa moninverroin takaisin energiaa, jota jaetaan. Karkea vaihtoehto on tuo juopottelu, sehän ei tosiaankaan vaadi sosiaalisuutta; sen voi tehdä halvimmalla yksin kotona nauttimalla yliannos ja nukkua pois. On tämän päivän ihmisillä ongelmat. Yksinkertaisimmat elämisen asiat vaativat jonkin etiketin, ikäänkuin emme voisi puhutella toisiamme, jos ei meitä ole esitelty jonkun kolmannen henkilön välityksellä. Ei avoimeen sosiaaliseen kohtaamiseen tarvita mitään viiteryhmiä. Olla vain oma itsensä sellaisena kuin on.

        KUULU URHEILUSEUROIHIN, katsottiin kuin "halpaa makkaraa...". TA:lla kun oli erilainen käsitys. Luuli, että KAIKKI TYÖHALUISET luuhaa URHEILUSEUROISSA ja niihin kuulumattomat LUUSEREITA!

        Itse kyllä urheilen ja pidän kunnostani huolen, MUTTEN KUULU noihin seuroihin...


    • mvm70

      oon sitä mieltä että nykyään kun nämä "sontaluukut" on tullu lähes joka kotiin, niin sosiaalinen kanssakäynti kasvotusten on varmaan aika useilla vähissä. Kyllä mun on ainaki lähdettävä huoneesta ulos kahville, baariin yms. kaverien kanssa vaikka niitä ei olekaan kovin paljon.

    • mutta...

      niin, mutta "olla yksin" ja "olla yksinäinen" on kaksi eri asiaa.
      Monasti onkin niin, että jos on YKSIN ei tunne yksinäisyyttä, mutta porukassa voi tuntea itsensä todella yksinäiseksi (vaiks mukamas kavereita ympärillä)
      hmm....mitäs tähän sanotte?

    • Tähtisafiiri

      Mulla on muutamia ystäviä jotka haluavat säännöllisin väliajoin tavata. Itse viihdyn kyllä parhaiten yksin ja omissaoloissani. Tätä moni ei tajua, vaan ovat huolissaan. Ärsyttää sellaiset ihmiset jotka eivät itse pärjää yksin, niin he luulevat etteivät muutkaan voi pärjää.

    • Pohjan-Akka

      Sukulaisten kanssa voi pitää vuosia väliä ja jatkaa keskustelua sitten siittä... Mulla on yli 60 täyttäserkkua...siitä voi laskea koko suvun...Se reviiri on ihan riittävä. En tunne yksinäiseksi itseäni, vaikka olisin 2 viikkoa täysin yksin. olen nuorena testannut sen jutun. Äitinä se ei enää onnistu. Vähän ahdisti tällaista erakkosielua, kun pikkutiitiäiset raapi vessan oven takanakin...ei yhtään omaa hetkeä. Mutta aikansa kutakin...

      Ei se minusta ole omituista että viihtyy yksin, se voi olla ihan tervettä. Naispuolisissa ystävissä on se "vika", että soitellaan ja on soiteltava kerran viikossa...toisaalta, kun ei halua heitä menettääkään.

    • wwerew

      Harvoin kaverit pysyy luotettavina,kataluus piilee varsinkin silloin jos pärjäät hyvin, mutta kateus kataluus kulkee käsi/kädessä.Yksin ei ole hyvä olla se jättää jälkensä.

      • noname

        Kamuja todellakin erillaisia, mut naisia yhdistää kuitenkin sama nimittäjä *kateus* Sosiaalisena, iloisena naisena tutustuin muutamaan naisimmeiseen ja luulinkin et todellista ystävyyttä voisi syntyäkkin, jopa kaikien kesken. Kissan villat, yksi toisensa perään alkoi toistaan selän takana puukottamaan ja olen suora ja sanoin mitä ajattelen vasten kasvoja jos siihen oli aihetta... No kaikki olemme erillämme samassa kaupungissa ja tuskin olemme tuntevinaankaan enää. Yksi vippasi rahaa, jätti maksamatta yksi oli sairas, maanis depressiivinen, kaksi alkoi tappelee miehistä ja ystävyys olikin sitä et oikeestaan vaan kaikki perustui rokkaamiseen, eli viikonloppuihin ja minne ja millon. yritin monasti et liikutaan viikolla urheillen ja välillä muutakin kun suunnitella kosteeta viikonloppua mut ei. Hiipuminen oli väistämätön. Nyt 3,5 vuotta tapahtuneesta miettineenä yksin olemista ilman kavereita tässä lähellä, niin ei hullumpaa. Paljon kevyempänä harteita kannan kun sitä tilitystä aina niiltä kuka teki ja mitä ja miksi. Yksin ravinteliinkin lähteminen on paljon hauskempaa, kun saan mennä minne huvittaa, jutella kenen kanssa huvittaa ja takuulla ei tule kohtausta jos jotakin romanttista ilmaantuu et olisi kisaa kuka sen kollin saa;))) Työssäni olen koko ajan ihmisten kanssa tekemisissä ja en juuri kaipaa illalla enää kahvitteluita. Olen muuten päälle 40v, joten ihan aikuisena tähän kirjoitan. Niille jotka kärsivät siitä yksin olosta niin yrittäkää lähteä liikkeelle yksin, se alkuun jännittää mut se on ihan jes.. En tietenkään pahakseni pane jos vaikka jonkun kivan samanhenkisen naiskverin joskus löydän mut hyvin pärjään näinkin. minulla on kuitenkin aikuisia lapsia ja koirakin seurana. Aurinkoista kesää kaikille ja muutamaa viestiä lukeneena, todellakin toivoisin ettei tästä ketjusta tule mikään taistelutanner...Jokaisella mielipiteensä kuitenkin. Muistan kuitenkin aikaa, jolloin olin avioliitossa ja todella yksinäinen. Ei parisuhde takaa onnea ja tiedoksi vielä se et minulla on kaksi oikeen hyvää *ystävää* matkaa vain välillämme 600 km mutta soittelu ja posti kulkee ja joka toinen vuosi kun tavataan niin aikaa ei välissä ole ollutkaan ja se on oikeaa ystävyyttä;))


    • frendiino

      Mulle ystävät merkitsee koko elämää. Mulla ei ole ollut kauheen hyvää perhetukea, joten ystävät ovat minulle perhe ja heidän läheisyys on minulle elin tärkeää. Mieheni taas on aina ollut enempi tietokoneseurustelija, ei hän kaipaa elämäänsä muita, ko minut ja tuskin aina minuakaan :)
      Hänellä on muutama kaveri, mutta ei hengaile heidän kanssaa kovinkaan usein, enempi ehkä siis tuttavia vain. Minäkään en tarvitse ystävää vierelleni joka päivä, mutta minä haluan nähdä ystäviäni, koska yhdessä jaettu ilo on tuplailo ja yhdessä jaettu suru on enää puolikas.

      Mielestäni ihmisiä ei kuitenkaan saisi painostaa sosiaalisiin suhteisiin, koska mehän olemme kaikki erilaisia ja en itsekään aina jaksa olla äänessä ja kaipaan välistä omaa rauhaa, mutta on myös ystäviä, joiden kanssa voi olla hiljaa ja olla vaan ja se on ehkä kauneinta maailmassa. :)

    • ...,,,..

      myöskään kavereita. Jos kauhean yksinäiseksi käy,niin onhan mulla sisko ja äiti.
      en ole myöskään peruskoulun jälkeen paljon kavereita kaivannut. Ja pärjätty ollaan. =)
      Hyvää Kesää kaikille yksinäisille!!!!

    • Mutta totta

      Olenkin ihmetellyt, olenko ainoa ihminen jolla ei ole ystäviä. En oikeastaan kaipaakkaan heitä, paitsi joskus olisi kiva jakaa joitain kokemuksia, kertoa asioista.
      Mutta hyvin olen pärjännyt ilmankin, ja luultavasti olisin aika huono ystävä. En muistaisi soittaa, mennä kylään ja aina kysellä toisen mielipidettä, jos jossain yhdessä käytäisiin.
      Mutta luulisi nuorten ihmisten tarvitsevan kaveri kontakteja, mutta ilmeisesti eivät kaikki ole niin sosiaalisesti riippuvaisia muista ihmisistä.

    • kaverin kaa

      Muuten kyllä viihtyis hyvin yksin

      • ei yleensä

        Kaverin kaa ei yleensä sekstailla. Sitä varten on tyttö/poikaystävä, avovaimo/mies tai aviovaimo/mies.

        Kaverit on vaan kavereita ja ne on yleensä kaiken lisäksi samaa sukupuolta! ja vaikka olisi eri sukupuoltakin, on seksi syytä pitää siitä kanssakäymisestä kaukana.

        Itsellänikin olisi kavereita, jos vain kiinnostaisi pitää niihin yhteyttä. Mutta kun ei kiinnosta. Pärjään varsin mainiosti ilman kaverin kaveria, erakkoluonne kun olen. Ja jos ihmisten seuraa satun kaipaamaan, aina voi hankkiutua tekemisiin esim. sisarusten, vanhempien jne kanssa.


      • jep jep
        ei yleensä kirjoitti:

        Kaverin kaa ei yleensä sekstailla. Sitä varten on tyttö/poikaystävä, avovaimo/mies tai aviovaimo/mies.

        Kaverit on vaan kavereita ja ne on yleensä kaiken lisäksi samaa sukupuolta! ja vaikka olisi eri sukupuoltakin, on seksi syytä pitää siitä kanssakäymisestä kaukana.

        Itsellänikin olisi kavereita, jos vain kiinnostaisi pitää niihin yhteyttä. Mutta kun ei kiinnosta. Pärjään varsin mainiosti ilman kaverin kaveria, erakkoluonne kun olen. Ja jos ihmisten seuraa satun kaipaamaan, aina voi hankkiutua tekemisiin esim. sisarusten, vanhempien jne kanssa.

        Mikä sen estää! Avioliittolaisten yksinoikeusko se sitten on vaan naida, todella typerästi ajateltu! Kyllä minulla on monta hyvää naisystävää, joiden kanssa on säpinää, lisäksi ollut useita suhteita alaistenkin kanssa, pidän sitä todella jännittävänä lajina, työpaikalla ystävystyä ja onnistua vaikuttamaan, niin, että se johtaa sinne asti:)


      • aihealueeseen
        jep jep kirjoitti:

        Mikä sen estää! Avioliittolaisten yksinoikeusko se sitten on vaan naida, todella typerästi ajateltu! Kyllä minulla on monta hyvää naisystävää, joiden kanssa on säpinää, lisäksi ollut useita suhteita alaistenkin kanssa, pidän sitä todella jännittävänä lajina, työpaikalla ystävystyä ja onnistua vaikuttamaan, niin, että se johtaa sinne asti:)

        Noniin, menehän sitten jo rientäen nussimaan.

        Me muut keskitytäänpä nyt avauksen aiheeseen...


    • minäkään

      erityisemmin kavereita. Muutama hyvä ystävä on, joita voi tavata aina silloin kun siltä tuntuu. Oikeastaan ahdistun, jos ympärilläni on paljon ihmisiä. Viihdyn oikein hyvin omissa oloissani. Siksi valitsin ammatinkin, joka on aika pitkälle yksinäistä puurtamista..

    • juurespoika

      oon samaa mieltä...välillä tuntuu että olen vain väline ystäville tai aina halutaan jotain. haluaisin olla yksin välillä. en tarvitse ymmärrystä enkä lämmintä olkapäätä tunteakseni eläväni. ystävyys on asioiden haluamista ja hyväksikäyttöä jokainen turvaa selustansa ja ajattelee omaa hyväänsä

    • Pirkko12343543425

      jotkut eivät tarvitse, jotkut tarvitsevat. Se on oma asia viihtyykö kavereitten kanssa vai ei. Ei ole tyhmää olla välillä yksin mutta ainainen yksin olo ei ole kivaa :(

    • nimim. nimim.

      Tarvitsen kavereita, mutten sukulaisia. Miten niistä pääsee, kun aina uivat liiveihin!

    • minä`

      otsikko.

    • joumee

      Enpä kavereita ole ympärilleni haalinut. Hyvin pärjään. Saa olla rauhassa.

    • -50 v emp. äijä

      Yksinolo on haaste itelleen. Kaik ei vaan pärjää. Onhan se namia, jos vierellä on mukava. Metsästys vaatii onnea. Kai se viel natsaa. Luoja antaa, luoja poistaa. Elämä on. Kyynisyys lisääntyy ainakin. Asiat joutuu analysoimaan tarkemmin. Saa perspektiiviä asioihin enenpi. Mikä sit on mitäkin, mut eihän eroaminenkaan ole reilua. Katotaan rauhas, hötkyily ei auta.

    • Jogsa

      Hyvähän se on jos itsesi kanssa viihdyt, mutta tulee sullekin raasulle se päivä kun joudut nöyrtymään ja turvautumaan kavereiden ja ystävien apuun. Ei täälä kukaan yksin pärjää, vai oletko öljylähteen päällä neitsyestä alkusi saanut mäkkaiveri jolle kävelee muona lennosta suuhun? Etpä taida olla, luulet vaan pöljä ettet tarvitse kavereita. Herää !

      • ****

        herneen nenään, kun toinen pärjää yksin ja sinä et? Itse en näe yksin olossa mitään pahaa tai tuomittavaa. Päin vastoin, yksin voi viettää todellista laatuaikaa, kun taas seurassa useammin ei. No, jokainen omalla tavallaan.


      • Jogsa
        **** kirjoitti:

        herneen nenään, kun toinen pärjää yksin ja sinä et? Itse en näe yksin olossa mitään pahaa tai tuomittavaa. Päin vastoin, yksin voi viettää todellista laatuaikaa, kun taas seurassa useammin ei. No, jokainen omalla tavallaan.

        Kiitos kysymästä, en ottanut. Kaadappas puppeli itsellesi välillä. En ole huomannut sinun asuvan meillä, vai mistä neiti herra tietää minun viihtymiseni ja pärjäämiseni omassa seurassani? Voi Ziisus, laatuaikaa, taida olla oikein hengen jätti kun moisen termin löysit arkustasi, niin kukin tavallaan. Hyvää loppukesää sinullekkin, olit yksin tai kaksin.


      • ****
        Jogsa kirjoitti:

        Kiitos kysymästä, en ottanut. Kaadappas puppeli itsellesi välillä. En ole huomannut sinun asuvan meillä, vai mistä neiti herra tietää minun viihtymiseni ja pärjäämiseni omassa seurassani? Voi Ziisus, laatuaikaa, taida olla oikein hengen jätti kun moisen termin löysit arkustasi, niin kukin tavallaan. Hyvää loppukesää sinullekkin, olit yksin tai kaksin.

        useimmiten vaikka kyllä kavereita olisi jos haluaisin. Mutta, jos löytää itsellensä hyvän kaverin (mikä on harvinaista), niin en kiellä, kyllä sellaisen kanssa ihan mukavaa on välillä viettää aikaa. Mutta, oma rauha on kuitenkin, niin kuin jo sanoin, yleensä parasta hyvän kirjan, leffan tai vaikka kitaran seurassa. Yksinkin voi keksi vaikka kuinka paljon virikkeitä, ei siihen aina kaveria tarvita.


      • eharh
        **** kirjoitti:

        useimmiten vaikka kyllä kavereita olisi jos haluaisin. Mutta, jos löytää itsellensä hyvän kaverin (mikä on harvinaista), niin en kiellä, kyllä sellaisen kanssa ihan mukavaa on välillä viettää aikaa. Mutta, oma rauha on kuitenkin, niin kuin jo sanoin, yleensä parasta hyvän kirjan, leffan tai vaikka kitaran seurassa. Yksinkin voi keksi vaikka kuinka paljon virikkeitä, ei siihen aina kaveria tarvita.

        eikä sit oo ketn aina valittamas et jos ei sovi joku juttu mitä ite haluis tehä tai sillee.. tai no ehkä se on enemmä nuarempien kans.. kai emt.. mut eihä siin oo mitn pahaa jos viihtyy iteksee.. ku kerta nettiki on olemassa ja sätit ja meset ja kaikki, nii eihä mitn kanssa käymistä koht enää tarvita..


      • fth

        ei ihmisellä oo kavereita vaan vihollisia,jotka haluaa tuhota Sinut ,kaveriton, syyttömänä syntynyt,äitisi ja isäsi hetken hekuman ei toivottu tulos


      • ymmärrämme netin käyttäytym...
        Jogsa kirjoitti:

        Kiitos kysymästä, en ottanut. Kaadappas puppeli itsellesi välillä. En ole huomannut sinun asuvan meillä, vai mistä neiti herra tietää minun viihtymiseni ja pärjäämiseni omassa seurassani? Voi Ziisus, laatuaikaa, taida olla oikein hengen jätti kun moisen termin löysit arkustasi, niin kukin tavallaan. Hyvää loppukesää sinullekkin, olit yksin tai kaksin.

        Juuri tällaisten edellämainittujen ihmisten takia on ehkä parempi olla yksikseen.

        Vaikuttaa selvästi jonkin 40 seurapiiri naikkosen kirjoittelulta, joka päivät pitkät juoruaa ja luulee olevansa kaikessa oikeassa. Herää!

        Ainakin me yksinäiset tajuamme pysyä asiallisissa rajoissa...netissäKIN. Vai haluatko tehdä Seppo Olavit?


      • F.E.
        ymmärrämme netin käyttäytym... kirjoitti:

        Juuri tällaisten edellämainittujen ihmisten takia on ehkä parempi olla yksikseen.

        Vaikuttaa selvästi jonkin 40 seurapiiri naikkosen kirjoittelulta, joka päivät pitkät juoruaa ja luulee olevansa kaikessa oikeassa. Herää!

        Ainakin me yksinäiset tajuamme pysyä asiallisissa rajoissa...netissäKIN. Vai haluatko tehdä Seppo Olavit?

        ettei tuo " 40 seurapiirinaikkonen" kirjoittanut provosoivaan sävyynsä saadakseen sinut ylös yksinäisyydestäsi? Hyvä vedätys saa keskustelua aikaan, yksin on hankalampi kinastella.


      • Juusto
        fth kirjoitti:

        ei ihmisellä oo kavereita vaan vihollisia,jotka haluaa tuhota Sinut ,kaveriton, syyttömänä syntynyt,äitisi ja isäsi hetken hekuman ei toivottu tulos

        kovin pessimistinen tuo sinun asenteesi, onneksi kaikilla ei ole näin."No pilluhan se aina mieles on mutta hypätään ny kumminkin ensin." Noin ja iloa eloon Nykäs Masan sanoin, ei tää sentäs niin vakavaa ole jotta kaikki vastaan olisi.


      • Samat oikeudet
        F.E. kirjoitti:

        ettei tuo " 40 seurapiirinaikkonen" kirjoittanut provosoivaan sävyynsä saadakseen sinut ylös yksinäisyydestäsi? Hyvä vedätys saa keskustelua aikaan, yksin on hankalampi kinastella.

        Provosointia tai ei, jotakuta teksti voi loukata. Myös yksinäisillä ihmisillä on vapaus elää kuten itse parhaakseen näkee, eikä siinä muiden tarvitse tuntea yhtään ylemmyydenarvoa. Jotkut valitsevat yksinäisyyden ihan omasta tahdostaan vaikka kavereita piisaisikin.


      • Eka
        Samat oikeudet kirjoitti:

        Provosointia tai ei, jotakuta teksti voi loukata. Myös yksinäisillä ihmisillä on vapaus elää kuten itse parhaakseen näkee, eikä siinä muiden tarvitse tuntea yhtään ylemmyydenarvoa. Jotkut valitsevat yksinäisyyden ihan omasta tahdostaan vaikka kavereita piisaisikin.

        turiset, vähän ja asiaa. Toisaalta, ei kait tänne kukaan kirjoittele toista tarkoituksella loukatakseen? Saattaisi käydä niinkin että keskustelut loppuisivat lyhyeen mikäli kaikki olisimme asioista yhtä mieltä. Yksinolo ei ole huono valinta, välillä suorastaan must, mikäli seura ei kelpaa.


    • Ystävä!

      asti olet pärjännyt mutta odotas kun vanhuus tai sairaus iskee. Turha itkeä sitten niiden kevereiden perään!!!!!!!!!

      • joo..

        ystäväthän ne vanhukset ja sairaat hoitaakin..


      • Säde*

        Tuota tuota..
        Voin kokemuksesta sanoa, että kun kunnolla sairastut, vakavasti ja parantumattomasti KAIKKI "ystävät" katoavat.

        Jos kaiken kukkuraksi kyllästyt ryyppäämiseen, edes silloin tällöin tapahtuvaan, lähtee nekin kaverit, LUOJAN KIITOS!

        Porukat varmaan pelkää, että joutuvat auttamaan mua tai kuuntelemaan sairaskertomuksia tms.
        Joo, ei olis pelkoa, ei kiinnosta jauhaa niistä asioista kun asiantuntijoille.
        (Ja lähiperheelle on pakko vähän selvittää.)

        Ne kaverit jotka ovat "hyvää hyvyyttään" alkaneet soitella myöhemmin, ovat saaneet huomata, etten tarvitse heitä mihinkään. Sekös on pahin loukkaus mitä voi olla, he kun niin jalosti muistivat sairasta ..
        Yksi tarjosi MITÄ VAIN APUA TARVITSENKIN, sanoin että no voithan tulla siivoamaan niin ei tarvitse siivouspalvelua aina käyttää.
        Siitä on nyt toista vuotta, eipä oo soitellu enää.
        Eipä ole ikävä!

        Jos joitain näitä satun nurkilla tapaamaan sattumalta ja he säälivästi kysäsevät kuinka pärjään ja minä vastaan, että paremmin kuin KOSKAAN, ollaan jo nokka pystyssä vaivautuneina.
        Minä vaan hymyilen ja sanon, että MORJENS SITTE, koita pärjätä!

        Ja mut tuntevat ihmiset kun tietää, että minä sanon niinkun asiat on, eli minä pärjään todella paremmin nyt kuin sen "laajan ystäväpiirini" seassa.

        NYT ymmärrän elämästä ja ihmisistä ja varsinkin itsestäni paaaaljon enemmän kuin terveinä aikoina.

        Mulla on aikuiset lapseni, veljeni ja heidän mukanaan kulkevat ihmiset joille ei tarvitse selitellä mitään, joiden seurassa on luontevaa JA varsinkin LUOTETTAVAA olla.
        NYT kukaan ei ole luonani jostain ihme sosiaalisista velvollisuuden tunteista vaan silkasta rakkaudesta.
        Ja sama koskee minua.
        Pärjään hyvin yksinäni, suorastaan haluan olla yksin, en TARVITSE ihmisiä, että olisin jotain.

        Silloin kun olen seurassa, on se tarkoin valikoitunutta. Mulla on vain hyviä ihmisiä ympärilläni. Silloin kun haluan.

        Palatakseni sinun kommenttiisi siitä, että on "turha sitten niiden kavereiden perään itkeä"...selvisiköhän sulle mitään tästä aiheesta nyt.
        Ei tarvitse vastata, olen asiani puhunut ja mahdolliset vastaväitteesi eivät mua kiinnosta.

        Joten: Morjens, koitahan pärjätä!


    • huomaa kadulla sen

      yksinäisiä ihmisiä on paljon. myös sinkkujen määrä on lisääntynyt


      tarvitseeko ihminen ystäviä`? mielestäni tarvitsee mutta yksin voi elää hyvää elämää

      • en tarvitse

        ystäviä.Olen 35v sinkkumies ja minulla oli joskus 5 vuotta sitten vielä todella paljon ystäviä ja kavereita.Nykyään ei ole oikeastaan kuin veli perheineen ja elän paljon onnellisenpaa elämää kuin ennen.Olen aina viihtynyt omissa oloissa ja omaa aikaa oli liian vähän kun aina joku oli tulossa kylään tai jotain muuta asiaa/menoo.Mä en ainakaan tarvi elämääni ystäviä,edes nettiystäviä.


    • osaan...

      olla yksin,vaikka on myös kavereita,mutta nautin joskus/usein yksinäisyydestä.Ja olen huomannut,että ne joilla on paljon kavereita ja toimintaa kavereiden kanssa,niin sitten kun onkin ihan yksin... Nehän on ihan orpopiruja silloin.Faktaa!

    • Ensinnäkin monet täällä vastanneet viestiisi, eivät tajua eroa kaverin ja ystävän välillä ollenkaan.
      Toiseksi toiset haluavat kavereita, toiset taas ystäviä.
      Kaveri on yhä suomenkielellä kaveri joka on yhä kaveri siihen asti kun siihen kyllästyy.
      Ystävä on sukulainen kaverina ja siihen asti kun siihen kyllästyy.
      Eli, kaveri on paljon pinnallisempi tuttavuus ja siihen voipi kyllästyä ties millä sekunnilla vain, se ei ole millään lailla suhteessa elämääsi, eikä koskaan tekemisistään vastuussa, se voi vaikka pölliä sun rahas, sanomatta kummempia ja hävitä kuin tuhka tuuleen.
      Sukulainen taas on vastuussa teoistaan jokaiselle ympärillä olijalle mitkä sinunkin ympärillä on ja tuskin moisia tekee ja jos tekeekin, on senkin jälkeen tuhottu ystävä.

      • Voi vain olla aito ystävä.


      • kuun.poika kirjoitti:

        Voi vain olla aito ystävä.

        Niissäkin kaveruus joutuu kovalle koetukselle ja niistä kai nyt ei puhuta, toivon niin, sllä nekin ovat yhtä sekamelskaa :(


      • kuun.poika kirjoitti:

        Voi vain olla aito ystävä.

        Kaveri joka ei koskaan, jätä, petä tai muuten lyö laimin, mutta noita mahtavia ihmisiä on yhä vain harvemassa, en usko että niitä löytyy noin vain, onko lie yksi sadastakaan, mutta noille ihmisille kavereina, nostan hattua ja suukon annan.


    • yksinäinen mies

      En yhtään ihmettele et suomi on kärjessä itsemurhien listalla, jos asiat on noi et suomessa on tälläinen asenne ihmisillä ettei kukaan tarvitse ketään.
      Jokainen meistä siltikin sen jonkun kaipaa, ihminen kun on laumaeläin..
      Olkaa avoimpia ja lisäntykä, ettei suomalaiset kuolee sukuputton.

    • Tarmo lähikauppias

      Kaikilla on ainakin yksi "kaveri"..
      se ei tarkoita sitä ettei tarvitse ketään tai ettei ole kavereita jos notkuu yksin kotona töiden/koulun jälkeen, katselee komediaa telkusta ja pysyy hengissä.
      En itsekään ole mikään todellinen seurapiiri-ihminen mutta on kokemusta niin yksinolosta kuin sosiaalisesta elämästäkin.
      Lisäksi tunnen erään kotihiiren, jolla ei juuri kavereita ole, mutta hänkin ymmärtää sen arvon että on edes yksi tärkeä ystävä... hänen tapauksessaan se olen minä ja päinvastoin.
      Noh mutta kaikkeen tottuu. Onnea.

    • Nimetön

      Juu oon itse ollu myös sellanen yksinäinen, itsekseen höpöttelevä konsolipelaaja, mut nykyää vähemmissä määrin. Täytyy kyllä myöntää että olin sillon tyytyväinen. Kävin silloin tällöin tapaamassa kavereita.

      Joskus kavereiden tapaamisesta kului todella paljon aikaa ja silloin aloin jo vierastamaan heitä. "Uskaltaiskohan soittaa? Tunteekohan ne enää mua? Välittääkö ne edes et mitä mulle kuuluu?" Tuttuja ajatuksia varmaan joillekki. Todella epämiellyttävä tunne. Rohkeus voitti ja uskalsin soittaa ja käydä tapaamassa.

      Nyt vaikka välit ovat kunnossa kavereiden kanssa niin silti tuntuu yksinäiseltä. Työnikin on nykyään niin sosiaalista kuin olla ja voi. Ihmisten kanssa tekemisissä jatkuvasti. Mutta silti tuntuu yksinäiseltä.

      Mietin kauan että mistä moinen johtuu? Tulin siihen lopputulokseen että kaveri/tuttavapiiristä puuttuu sellainen ihminen, joka oikeasti kuuntelee mua ihmisenä, eikä kasvottomana nettikeskustelijana. Vaikka itse kuuntelen ja ymmärrän (tai ainakin luulen ;) ) ihmisiä, niin kyllä se vaatisi sitäkin että itseään kuunnellaan. Ja nimenomaan selvinpäin kasvotusten eikä netissä kasvottomana tai kännissä kaveriporukan kanssa.

      Minusta tuntuu että nykypäivänä keskitytään enemmän viihteelliseen "paskanjauhamiseen", kuin syvempiin keskusteluihin. On se "paskanjauhaminenkin" hauskaa ja pidän siitä itsekin, mutta se voisi myös muutakin kuin pelkkää sitä.



      Kiitokset niille, jotka jaksoivat lukea tämän epäloogisen ja sekavan tekstin. :D Lähettäkää omia mielipiteitä, niin saadaan asiaan uusia näkökohtia....

      Kiitos myös netille, joka loi meille mahdollisuuden jakaa omia syviä ajatuksia toisillemme ja jonka kautta voimme purkaa pahaa oloamme tuntemattomina. (Tai unohtakaa nuo kiitokset pahanolon purkauksesta netin kautta)

      M-23

    • Pisi

      En ole epäsosiaalinen, mutta kuitenkin.

    • yksinainenolijatampere

      Joo ei mina tarvi ku valil saa paljo muna pimpii niin muute ole oikei tytyvaine yksinaisyytten

    • anonyymi

      nimeltä Terence McKenna muotoili asian hyvin: "The cost of sanity, in this society, is a certain level of alienation". Useimmille varmasti kaverien puute heijastuu negatiivisesti mielialaan, mutta tietty pesäeron tekeminen typerryttävään massakulttuuriin on useimmiten hyvästä.

    • mies21:

      En tarvitse kaveria tuomitsemaan ja haukkumaan selkäni takana muille omaa elämäntapaani ja toimintaani. Jokainen ihminen edistää omaa etuaan, enkä halua olla toiselle sellainen. Ystävyyttä ei ole olemassa.

      Olen kokenut vain sellaista ystävyyttä, jossa käytetty hyväksi ja haukuttu minua muille ja "ystävät" näin toimineet tiedonvälittäjinä muille, jotta voisivat yhdessä haukkua. Ei enää. Pärjään yksinkin. YKSIN OLET SYNTYVÄ, YKSIN KUOLEVA!

      • gfyjd

        Näin se on yksin synnytään,yksin kuollaan,ja sen välinkin ollaan totaalisesti yksin.


    • kavereita tarttee

      Ei sitten mihinkään!

      Olen törmännyt liian usein itseään täynnä oleviin pinnallisiin ihmisiin ja tälläisiä sitten pitäisi pitää ystävänä. Kuuntelet heidän jonninjoutavia jaarituksiaan omasta elämästään ja auta armias kun yrität jotain sanoa väliin tai koitat kertoa omista asioistasi. Katsotaan pitkään ja todetaan tyyliin tässähän tämä olikin...olipas kiva tavata.

      Olen kertakaikkisen kyllästynyt olemaan ns. kavereiden henkilökohtaisena psykologina! Hankkikoon ammattipsykologin. Tai kohta alan veloittamaan tuntitaksan konsultaatiosta.

      Jostakin syystä ihmiset eivät vaan tajua että meitä yksinviihtyjiä on suhteellisen paljon. Suku aikonaan kantoi huolta että onkohan se nyt ihan normaali kun ei sillä ole ystäviä/kavereita niinkuin sisaruksillaan. No yllätys yllätys mulla on ystäviä. Yksikin riittää jos se on maailman paras ystävä....! Ja ainoastaan mun! Elikkä oma rakas aviomieheni! Ollaan molemmat samanlaisia yksin viihtyjiä, löydettiin toisemme ja enää emme ole yksin vaan kaksin! Ja näin hyvä!

      Ystävyyskin voi olla todella henkisesti rasittavaa jos se toinen vain koittaa jatkuvasti hyötyä susta. Joten ei kiitos!

    • Minä_täällä_nyt

      Kunnioitan mielipidettäsi! :) Ei kaikki tarvitse kavereita ja se on jokaisen oma asia haluaako ihmisiä ympärilleensä vai ei...Olen huomannut itsekkin että monista ystävyyksistä on vain kompastetta ja pahaa mieltä... Ystävyyden loppuminen tekee kipeää...ainakin minulle... mutta muistathan että et sulkeudu ihan ulkomaailmasta pois? Sosiaalisista taidoista on etua vaikka niitä kavereita ei nyt niin olisikaan... Luulen että vielä tajuan viisaan mummoni neuvon: "Kun kasvat aikuiseksi huomaat että sinulla ei enään olekkaan niin paljoa aikaa ystäville...ja sitten tulee se että et enään kaipaakkaan laumaa ympärillesi. Hyvä vaan jos säilyy se yksi: SYDÄNYSTÄVÄ, jonka kanssa tulet toimeen.",tuo kannattaa jokaisen ihmisen muistaa niin pärjää ihan hyvin. (Toivon että luet tämän.)

    • no_friends

      No kyllä niitä kavereita tietysti ois ihan hyvä olla noin niinku ihan sosiaalisen elämän ylläpitämiseksi... Itsellänikin jäänyt suurin osa kavereista pois netin yleistyttyä ja sen parissa aika menee rattoisasti.

    • blingblink

      Olen välillä miettinyt miksi viihdyn niin hyvin ihan itsekseni. Minulla on kyllä ystäviä, työkavereita ja lapsuudenystäviä, joihin pidän yhteyttä, mutta pärjään pitkiä aikoja ihan ilman yhteydenottoja.
      En ole edes hiljainen tai epäsosiaalinen, vaan juttelen ihan mielelläni myös vieraiden ihmisten kanssa. Kuitenkin viihdyn parhaiten omassa seurassani; kuuntelen mieleistäni musiikkia, samoilen koirani kanssa luonnossa, käyn sen kanssa juoksulenkeillä, uimassa, käyn usein kirjastossa ja lainaan mielenkiintoista luettavaa tai musiikkia, käyn elokuvissa tai vuokraan tai poltan hyviä elokuvia. Laitan myös hyvää ruokaa ja tykkään kattaa pöydän vaikka olen yksin. Pidän elämästäni enkä kaipaa siihen ketään. Jonkun mielestä varmaan säälittävää tai surullista, mutta minä olen onnellinen.

    • Yksinäinen_Poeka

      en ole kaivannut itselleni kavereita, koska olen mielummin yksin ja sitä kautta myös yksinäinen... eikä mua kukaan kaipaa, kun olen muutaman vuoden ollut sairas (mielenterveysongelmia)... ja kyllä semmoinen orpo olo tulee melko usein, mut ei mua kukaan halua kaverikseen koska on tää sairaus homma mulla... et semmosta

    • 22m ukkeli

      jos niitä ei oikeasti tarvis et sinäkää tätä tänne kirjottas :) mullakaa ei oo ku muutama hyvä kaveri mut kyl niitä tarvii, huomaa ku paljo värkkää yksi et tulee aika ajoin sellane olo et ku olis joku jonka kaa värkätä jotain... syö miestä olla yksin..

    • SNERSRSRSRsss

      Ittellä tuo kavereitten kanssa vapaa-ajalla tapaaminen on tullut jotenki vaan vaikeaksi ku pienenä asu keskellä korvea ja lähin kaveri asu n 15km päässä.
      Kyllähän tuota tulee joskus tavattua kylillä ja aina ollaan yhesä festareilla.

    • asdfghjkl

      Pärjäisimpä minäkin, kavereita ei ole mutta ilman meinaan räjähtää..

    • Nimetön

      Ei niitä varmaan tarvitsekkaan, ei niistä tule rahallista hyötyä, eikä ne vaihda valoja, ei siivoa pölyjä. Eikä ole kaikesta kanssani samaa mieltä koko elämä pysyy hallittuna ilman toisia ja kolmansia osapuolia.

      Kuitenkin..
      Kaikkea asiaa ei voi mitata hyödyssä, se elementti itsessään kun joku yllättää on riittävä syy. On kivaa kun joku nauraa kanssani, itkee kanssani, riitelee kanssani, Joku jolle jakaa, joku jolta ottaa vastaan. Parisuhdekkin mittaa enemmän hyötyä kun kaveruus.

      Jonain päivänä, sinä päivänä kun on todellakin yksin, aika jättää jälkeen tai joku muu syy, silloin on hyvä kun on joku jota muistaa.. Sitä katuu vaan sitä että ei käyttänyt tätä elämää elämiseen. Yksinäisyys tarkoittaa sitä että ei voi jakaa saavutuksiaan kenenkään kanssa.. Jos puu kaatuu metsässä eikä kukaan nää sitä, kuuluuko siitä ääntä?

      Mitä sinä tahdot siis katua ennen kuolemaa? Sitä että elit elämän joka ei liikuttanut ketään? sitä että et saavuttanut mitään suurta? Tekemättömiä tekoja?

      Minä taas henkilökohtaisesti en aijo kuolla katuen ainakaan sitä että synnyin ja kuolin tekemättä mitään, ne ihmiset joiden elämää kosketin. Teot jotka tein, ihminen joka olin. Rohkeus elää on ainoa todellinen asia joka minusta jää jälkeen..

      Ihminen joka on tehnyt lapsen, kirjoittanut kirjan, rakentanut uskomattoman talon. Tai elänyt täyteläisen elämän, joka on koskettanut monia elää ikuisesti historian harmailla lehdillä.

      Hiljaisuus/yksinäisyys on raskain paino kaikista.

      T. DKW

    • dfty

      En mäkään kaipaa.Olen nyt ollut vuoden työttömänä.Ainoat kontaktit työvoimatoimistossa.Olen ehkä puhunut vuodessa noin 3 tuntia.Eikä mitään ongelmia.

    • nainen, 37 v

      Olen todennut, että kontaktit muihin tuottaa tänä päivänä vain ongelmia. Olen ollut erittäin pahan työpaikkakiusaamisen kohde, joka muuttui lopussa fyysiseksi väkivallaksi. Toisinaan joku työpaikalla nauraa vaatteilleni tms. Olen sivistynyt, oppinut nainen ja pukeudun muodin mukaisesti; en kuitenkaan mitenkään ylikorostetusti.
      Mulla on muutama "kaveri", joihin olen joskus yhteydessä. Olen kuitenkin todennut että syvemmät kontaktit tuottavat vain mielipahaa ja harmia ja on parempi säilyttää ihmiskontaktit kevyellä/yleisellä tasolla - en kiinny kehenkään ja kukaan ei tule liian lähelle arvostellakseen tai loukatakseen minua.
      Onko tämä kaikki kilpailuyhteiskunnan aiheuttamaa jatkuvaa kilpailua toistemme kanssa, jolloin pitää tavalla tai toisella osoittaa olevansa parempi. Vai olemmeko vähitellen raaistumassa toisiamme kohtaan, tulee välinpitämättömyyttä yms.

      • Jotenkin netti riippuvainen...

        Nainen 37 puhut varmasti totta. Onko sinullakin tullut ns. surffailu syvällisemmän tilalle. Veikkaisin. Tarinoita on monia ja kaikki varmasti ainutlaatuisia muut olen huomannut että yllättävän moni retkahtaa nettiin.

        Valitettavasti en jaksanut lukea näitä kaikkia viestejä mutta tuon yllä mainutun olen tuttavissa ja ympärillä huomannut itse.

        Toivottavasti raaistumiseen on vielä paljon matkaa ja polttamatonta bensaa.

        T Mies kolmekymppinen


    • hei hei

      Onnea valitsemallasi tiellä.minä pyribn ykksinäisyydestä pois , mutta kunnioitan tuotakin näkemystä

    • aivan sama

      mulla on aivan sama juttu.
      mulla ei oo kavereita ja on pärjänny hyvin mutt koulun opiskelu kyll haittaa ehkä vähän.
      ja on mulla yks kaveri mutten oo senkaa paljoakaa ku sillä on muitaki kavereita eikä se huomaa mua vaikka oon itekseni välitunnilla.tuntuu vaa ettei sitä paljoakaa kiinnosta...

    • yksin hesassa

      Hesassa ei viitsi mennä edes ulos, kun heti joku tuntematon on morkkaamassa =(

    • FG.

      Yksinäisyyspalstakin sai vähän näkyvyyttä lisää.

    • hiljainen ohikulkija

      Joskus oma seura voi olla yksinkertaisesti paras vaihtoehto.

      Nuoresta pitäen olin aina pyrkinyt kuulumaan johonkin kaveriporukkaan, jotta en erottuisi liikaa joukosta. Ajan mittaan porukoita tuli ja meni. Ketkään heistä eivät kuitenkaan olleet koskaan sellaista seuraa josta olisin liiemmin välittänyt. En sano, että he kaikki olisivat olleet jotenkin huonoja tai ikäviä ihmisiä, mutta heidän "tyylinsä" ei sopinut minulle.

      Nyt kun olen ollut muutaman vuoden ilman "vääriä" kavereita, huomaan kuinka paljon mukavampaa yksin voi olla. Tietenkin olisi kiva, jos joskus vielä törmäisin sopiviin ihmisiin, mutta en aio ottaa siitä stressiä.

    • villiruusu-kristalli

      että parempi ois olla yksin,sammutan kännykän ja olen omissa oloissani kunnes voittaa uteliaisuus ja pitää vilkaista onko keltään tullut viestiä.

      Joka kerta ilahduttaa vastaajassa oleva viesti tai tekstari kaverilta.

    • parempi yksin

      Kaikki kaverini ovat pettäneet minut, juoneet viinani ja vehkeilleet selkäni takana.
      Yksin pärjään paremmin. En luota kehenkään. Rahaa on muttei kavereita, näin on kuitenkin pärjättävä.

    • en itsekkään

      välitä niin suuresti, viihdyn vallan mainiosti itsekseni.

      • avopuolisoni...

        Minulla ei ole koskaan ollut sitä oikeaa ystävää.
        Kaikki puukottanut vain selkään.
        Mieheni kun jaksaa kuunnella minua ja jaksaa välittää niin en tarvitse muuta.


      • jalopeeno

        Omalta kannaltani minulla ei niinkään ole kavereita eikä ystäviä jonka kanssa viettää aikaani. Johtunee mahdollisesti minun ujoudestani, ken tietää. Mutta tulen vallan mainiosti yksin toimeen! Välillä tekee tiukkaa, puhuakseen jollekkin, mutta kelle? Siitä se ohi menee seuraavana päivänä, mikäli ei..voi purkaa tunteitaan johonkin blogeihin jos se mahdollisesti auttaisi. Kaverit jäivät vähäiseksi kun en ole ns: "huonompaa" ihmistyyppiä, jotka juovat ja käyttävät päihteitä yms.

        Toisilla niitä kavereita on vaikka muille jakaa, ja hyviä ystäviä. Mikä niissä isoissa määrissä niin kiehtoo? Itseen tiedä vastausta, mutta jos te kertoisitte?


    • enää

      ainoa kaveri, ystävä, rakas, elämänkumppani,vaimoni.

      kaverit ovat kaikonneet vuosien saatossa, ehkä oma käytös syynä,en oikein välitä seurasta,,en halua enkä voi jakaa asioita kellekkään, paitsi vaimolle..olen tyytyväinen elämääni näin.

    • ...

      pelottavan totta... itse en vain ole jaksanut tai kyennyt hankkimaan kavereita. Olen ollut suurimman osan elämästäni yksin, yksin ilman ketään ihmistä turvanani.
      Joo.. alkaa menee taas vähän toiselle puolelle aihetta, mutta kaikkeen tottuu, ja siitä voi oppia pitämään, kuten minä olen oppinut olemaan yksin, myös pidän siitä....
      Joskus kyllä haluan rinnalleni ihmisen johono voin luottaa 100 prosenttisesti.

    • mut pari ystävää

      käy aina silloi tällöi moikkaamassa, ja pännii kun en osaa olla vieraskorea...nii paljo kusettajia täss maailmas on mut nää pari ystävää ovat kultaa täysin.

    • yksikseni.

      En jaksa nykyään paljon pitää yhteyttä kavereihini. Ihme että minulla sellaisia vielä on... Miksihän se on joillekin niin vaikea tajuta, että yksinoleminen voi olla myös oma valinta. Monesti kuvitellaan, että sellaisessa ihmisessä täytyy olla jotain vikaa ja kavereita ei siksi ole.
      Ja tosiaan, kaverit ja ystävät erikseen...

      • Ciili69

      • vaatii rauhoittumista

        Työni on aika sosiaalista. Minulla ei ole
        perhettä. Muutama tuttu on, joita tapaan
        pari kertaa kuukaudessa. Elän tasapainoista
        ja rikasta elämää, yksin viettämäni vapaa-aika
        on antoisaa ja nautin siitä täysillä.


    • olen yksin

      mutta en yksinäinen.
      Itse olen lojaali tyyppi.
      Samaa en voi sanoa nk.ystävistäni.
      Parasta olo on yksin ilman yksinäisyyden tunnetta.

    • yks tyttö vaan:)

      Ymmärän sinua. Niinhän se on, että jotkut vain viihtyvät paremmin yksin. Itsekin olen aiemmin ollut usein yksin, ehkä vähän liiankin. Toisaalta nyt kavereita riittäisi vaikka joka päivälle! Kaipaan välillä kuitenkin omaa rauhaa, että saa olla omassa seurassaan ilman muita ihmisiä. Eipä muuta sitten kun hyvää kesää! :)

    • ...ajattelin,että aloittaja on melko nuori. Myös minun lähimmäiseni on nuori,yksinäinen kotona nyhjöttävä,joka ei tunnusta kärsivänsä yksinäisyydestä.-En sano,että se on kärsimistä,jos on omasta halustaan yksin,mutta jos ajattelen omaa nuoruuttani,niin olisi kamalaa,jos en olisi ELÄNYT sitä aikaa.Nuoruus ei tule koskaan takaisin.Nuorena tuntee voimakkaasti. Se on ihanaa ja tuskaista aikaa,jota ei pitäisi heittää hukkaan.Se olisi elettävä. Ellei voi keskustella toisten kanssa tunteista,jää paljosta vaille.Ei ole myöhemmin mitään kohokohtia,mitä muistella. Säälin omaa lähimmäistäni syvästi.Ja myös teitä muita.

    • jmp35

      Ihminen ei ole saari..

      • johnny_86

        Kyllä sitä tosiaan hulluksi tulisi, jos ainoat kontaktit muihin ihmisiin olisi tietokone.

        Välillä tekee kyllä ihan hyvää olla yksikseen, esim. näin raskaahkon työviikon jälkeen. Ei sitä koko ajan jaksa olla menossa tai höpöttämässä jonkun kanssa.


      • aina yksin
        johnny_86 kirjoitti:

        Kyllä sitä tosiaan hulluksi tulisi, jos ainoat kontaktit muihin ihmisiin olisi tietokone.

        Välillä tekee kyllä ihan hyvää olla yksikseen, esim. näin raskaahkon työviikon jälkeen. Ei sitä koko ajan jaksa olla menossa tai höpöttämässä jonkun kanssa.

        ja tyytyväinen. Kaikki tuntuu vaan olevan rahan perään, autoja asuntoja,tyttöystävää, kaikki sellasia asioita mistä joudut luopumaan.mut kun olet ystävällinen ja oikeudenmukainen et saa mitään noista em. mutta elät tasapainossa itses ja luonnon kanssa,se on tärkeämpäöä kuin omaisuuden haaliminen, auta lähimmäistäsi ja lähipiirissä asuvia, niin ihmisiä kuin eläimiä.


    • jeeah

      sama juttu ja tunne. Viihdyn hyvin itekseni, ihmiset ei vaan käsitä sitä. kun on töissä kiirettä sun muuta, pitäisi niiden mielestä tulle sinne ja tänne. Kuka sitä jaksaa. Ihanaa istua takapihalla yksin ja katsella pilviä ja ajatella. Mikä ihana rauha

    • Mirandan

      Vietän vapaa-aikani vain mieheni, oman perheeni tai miehen perheen parissa. Minulla ei ole kouluaikojen jälkeen ollut kavereita enkä edes tunne tarvitsevani sellaisia. Minua lähinnä ahdistaa, jos joku väkisin yrittää tunkea seuraan ja haluaa olla yhdeydessä vapaa-ajallakin. Haluan päättää itse omista asioista ja menoistani, jos haluan vaikka olla viikonlopun töissä tai meditoida yksikseni rannalla, minun ei tarvitse selitellä kenellekään tekemisiäni eikä olla aina valmiina lähtemään johonkin minne en halua.

      Minulla on lähinnä huonoja kokemuksia läheisistä ystävistä, kun paras ystäväni jonka kanssa olin ollut vuosia kouluaikoina, petti minut ja kertoi asioistani muille. Luottamus on aika lailla mennyt enkä enää aio ottaa riskiä että asioistani kerrotaan muille. Monet myös ovat olevinaan ystäviä mutta oikeasti ovat kateellisia kaikesta ja puhuvat aina selän takana. Toisesta yritetään vain saada kaikki hyöty irti, suhteita työpaikkaa varten, ilmaisia autokyytejä ym. Kun sitten itse on oikeasti pulassa, niin kaikki "ystävät" katoavat saman tien. Viihdyn aivan mainiosti yksin.

      • Nimetön

        Häpeä. Yksinäisyys on raskas taakka. Emme tosiaan suvaitse yksinäisyyttä. Harva uskaltaa kertoa juhannussuunnitelmiksi internetissä surffailun. Osuiko? Upposiko? On monenmoista argumenttia ja mielipidettä yksin olon puolesta. Miksi kummassa sitä täytyy niin perustella? Mitäs jos me yksinäiset lopettaisimme tämän "paskanjauhannan" ja hyväksyisimme tosiasian, että haluamme elämäämme ihmisiä, jotka välittävät meistä ja rakastavat meitä.


      • kuin lukisi omaa tekstiään!

        Melkein kuin lukisi omaa kertomustaan! En omista kavereita, en liiku missään kuin yksin tai perheeni (mies ja pieni lapseni) kanssa. Useampikin "ystävä" on pettänyt tavalla tai toisella luottamukseni, joten pärjään kyllä ilmankin. Omia asioitani en ajatellut enää kertoa vieraammille tai olen ainakin todella varautunut ja ahdistunut jos joku tulee utelemaan. Tulee vain tunne, että hänkin yrittää käyttää sanomaani myöhemmin vain minua vastaan :( Luottamustani on siis todella vaikea saada.

        Olisi kieltämättä mukava omistaa luotettava naispuolinen ystävä, jonka kanssa käydä joskus vaikka shoppailemassa, lasillisella tai baarissa tanssimassa, mutta se tuntuu jotenkin mahdottomalta, joten annan olla.


      • Mirandan
        Nimetön kirjoitti:

        Häpeä. Yksinäisyys on raskas taakka. Emme tosiaan suvaitse yksinäisyyttä. Harva uskaltaa kertoa juhannussuunnitelmiksi internetissä surffailun. Osuiko? Upposiko? On monenmoista argumenttia ja mielipidettä yksin olon puolesta. Miksi kummassa sitä täytyy niin perustella? Mitäs jos me yksinäiset lopettaisimme tämän "paskanjauhannan" ja hyväksyisimme tosiasian, että haluamme elämäämme ihmisiä, jotka välittävät meistä ja rakastavat meitä.

        En ole koskaan kokenut yksinäisyyttä taakkana, enkä ole edes ajatellut koko asiaa ennen kuin kirjoitin tänne. Tosi moni luulee olevansa jotenkin erilainen kuin on yksinäinen, mutta se ei ole totta.. Kuten täältäkin voi huomata, meitä on tosi monta! Jokainen tuntee itsensä joskus yksinäiseksi. Jotkut ihmiset taas ovat riippuvaisia muista ihmisistä ja siitä, mitä he ajattelevat. He hakevat jatkuvasti toisten hyväksyntää, koska eivät hyväksy itseään sellaisena kuin he ovat.

        Yksinäisyyttä on montaa lajia: on niitä, jotka ovat erakkoja ja sitten meitä joilla ei ole kavereita mutta joilla on perhe ja sukulaisia. He riittävät minulle ja voin luottaa heidän tukeensa.

        Vaikka olenkin yksinäinen, en silti nyhjää kotona. Käyn tosi monissa harrastuksissa, joissa tutustuu muihin. Emme silti ole vapaa-ajalla tekemisissä. Itse asiassa suunnittelen ja teen vapaa-ajallani niin paljon asioita, että minusta kavereiden kanssa kahvilla tai baarissa istukselu olisi käsittämätöntä ajanhukkaa. Mieluummin käyn lenkillä, tanssin, mietiskelen, laitan kotia kuntoon, suunnittelen mieheni kanssa matkaa jne.

        Jos joku ei pysty olemaan edes muutamaa päivää tai viikkoa ihan yksin, puhumatta muille, eikä osaa hiljentyä miettimään, hän pelkää kohdata oman itsensä. Tällaisia ihmisiä löytyy isoista kaveriporukoista. Melutaan, nauretaan ja puhutaan paskaa että unohdettaisiin ne ongelmat ja tyhjyys jota ei voi hyväksyä. Monesti muiden ihmisten jatkuva höpöttäminen ja pikkuasioiden suurentelu häiritsevät mielenrauhaani. Mieluummin yksin kuin huonossa seurassa :)


    • Mielestäni jokaisella olisi...

      ainakin yksi ihminen, jonka kanssa jakaa asioita. Se voi olla puoliso, sukulainen tai ystävä. Mulla tosin on paljon kavereita ja muutama oikea, hyvä ystävä. Niin kai se yleensä menee...Jotenkin mun on vaikea aatella, että joku ei kaipaisi ketään rinnalleen, mutta saatan toki olla väärässäkin.

    • Ilona----------

      Olenko jotenkin erikoinen kun minulla on 10-15 sydänystävää,kavereita joku satakunta..? Vaikka mitä on elämässä tapahtunut ja tullut miehiä,erottu,menty naimisiin ym silti vieläkin ollaan ystäviä, ei kadehdita eikä haukuta selän takana. Koko nuoruus eletty yhdessä tiiviissä porukassa ja se sama porukka ollaan edelleen vaikka ikää on tullut 15 vuotta lisää,ja elämässä sattunut ja tapahtunut jokaiselle..En tarkoita että oltaisiin jokapäivä yhteyksissä tai hengattais yhdessä,ei todellakaan kun perheellisiäkin on,mutta tiedän että voin aina luottaa että he ovat ja pysyvät mun tukena vaikka mitä tapahtuisi. Mun mielestä se on hienoa. Ja olen todella onnellinen heistä. Ihan aikuisiälläkin olen saanut lisää hyviä ystäviä töistä,toisten kavereiden kautta ym. En voisi kuvitellakkaan elämääni ilman heitä.Tottakai yksinkin on välillä mukavaa mutta ei pidemmän päälle.

    • bluex

      en mäkää pitkää aikaa oo kavereihin törmäilly...ei ne pidä koskaa yhteyttä ja ite sai aina olla soittelee ja pyytää joka paikkaa ja nyt ku ei sit nii oo tehny ni on pudonnu jotenki ettei keltää mitää tuu ikinä..eikä jaksa enää ees kiinnostaa niitten jutut oikeestaa ja on vaikee tutustuu uusii ku aattelee et käy samal taval taas...yksin on parempi kyllä :)

    • sinäkin :)

      Voittajat ovat yksinäisiä ja tulevat hyvin toimeen. :)

      • ainakin

        mulla ainakin masentaa olla yksin, nyttenkin kaverit on viihteellä ja ite oon yksin kotona. eikä oo hauskaa eikä tunnu kivalta. ei ilman kavereita voi elää.


      • JulmaJorma
        ainakin kirjoitti:

        mulla ainakin masentaa olla yksin, nyttenkin kaverit on viihteellä ja ite oon yksin kotona. eikä oo hauskaa eikä tunnu kivalta. ei ilman kavereita voi elää.

        No kyllä sitä pitää ihmisellä olla sitä omaa aikaa,ja myös sitä ystävien aikaa. Kumpaakin sopivasti niin hommat sujuu.


      • Helppo Heikki(lue: nakki)

        Itse viihdyn hyvin yksikseni ja usein ajattelen, että en vain jaksa kuunnella kavereita ja, että kaverit ovat turhia. Toisaalta myös monesti muistuu mieleen kuinka hauskaa kavereiden kanssa voi olla. Silloin tartun itseäni niskasta kiinni ja hankkiudun seuraan pitämään hauskaa.

        Ongelmanani lienee korkea kynnys, jonka ylittämiseen vaaditaan ponnisteluja. Yksin on helppo ja hyvä olla, joten ajattelen pääseväni helpomalla, kun en soitakkaan kavereille. Seurassa oleminen kuitenkin vaatii työtä ja vaivaa. Mitä parempi kaveri sitä pienempi vaiva. Näin tunnen minä.


      • peemar

        Asiahan on niin yksinkertainen: eli,jos et tule
        toimeen itsesi kanssa..siis yksin..et kyllä sitten
        tule toimeen muidenkaan kanssa...siis kaksin..jne.


    • hjkfhjkfhj

      juu sama täällä.eikä oo tiukkaa tehnyt.mut nyt vanhemmiten oon aatellu,että ois kiva sit hampaattomana mummuna kuitenkin kavereita olla.ei ois niin kauheeta oottaa sitä lähdön hetkee.se lähtö kun tulis edes valoisaan aikaan.näkis meinaan maisemia mennessä.tiedä sitten,tuleeko kutsu ylä-vai alakertaan...

      • MWerty

        Tiedän erään, joka ei todellakaan osaa olla yksin. Tämä ärsyttää joskus suunnattomasti, kun hän on koko aika kysymässä minua jonnekin. Hankkisi laajemman ystäväpiirin mistä valita kavereita, ettei tarvisi yhtä pommittaa. Minä, kun tykkään olla paljon myös yksin.


    • semmostatämmöstätommmosta.

      Mutta olisihan se kivempaa jos olisi kavereita, mut ei voi mittää kun olen niin vitun hiljanen ja arka etten uskalla mitää sanoa. Koulussakin vaan olen yksin ja istun siel välitunnit jossain penkillä.
      Onhan mulla muutama serkku joiden kaa on vitun hauskaa ja tietenkin perheenjäsenet on melkeen parhaimpii kavereita. Muuten en kuulu mihinkään kaveriporukkaan, tietenkin haluasin lähtee bilettää kavereitten kaa mut eipä niitä pahemmin ole. Itseäni voin vaan tästä syyttää ettei ole tullut kunnon kavereita sitten ala-asteen.
      saapi nähä millaseen masennukseen sitä aikuisempana joutuu jos niit kavereit ei ala tulla.hmmm
      kyllä sitä yksinäisenä pystyy elämään mutta se alkaa mennä vaan ainaisen dataamisen puolelle varsinkin sillon kun joutuu olla yksin vuokra asunnossa, yleensä pelaan jotain Kynäriä:). Yleensä kun yksin olen asunnossani niin sitä yleensä tulee sellanen fiilis et haluan perheeni pariin et ees olis jotain seuraa, kun eipä ole muit kunnon kavereit joiden kaa lähtis viettää iltaa. Yksin en nyt mihinkää baariin varmaan jaksais lähtee.. Ehkä parhaimmin tutustun ihmisiin kun olen päissään. Silloin olen vitun puhelias mutta suhteet ei yleensä jonkun bileiden jälkeen jatku koska olen niin ihme paska jätkä selvinpäin hheeehee

      • semmostatämmöstätommmosta.

        En kyl välil tiedä haluanko olla kenenkään kanssa vai en. Usein tulee semmoisia ajatuksia että en minä halua kenenkään kanssa olla että yksin on parempi mutta kuitenkin mietin että vittu kun en sano kellekkään mitään ja hakeudu kenenkään seuraan. Kun yksin on tottunut olemaan niin yleensä syntyy ajatuksia että laumaeläimeksi minä en ole syntynyt. Yleensä kun ei ole kauhiasti sosiaalista kanssakäyntiä muiden kanssa niin sitä ajatteleee helvetisti kaikkee. KUn tässä nyt eletään niin miks elämä pitäis haaskata johonkin pelaamiseen tai tv:n katseluun. Sitähän nyt luulis mielenterveydenkin järkkyvän jos vaan pyrkii olemaan tai joutuu olemaan yksin. tämmöstä skeidaa tässä heitän,jees moro


    • ..ystävät erikseen ja kylkeen tökkijät.


      Meillä * on tapana, nähdä elokuun toinen viikonloppu, tai kolmas.
      Kaikki neljä jossain maailmassa. Missä tahansa.
      Kokoontuu. Ainoa mikset ole siellä...olemme multaan sinut slempanneet...
      Tämä alkoi siitä,
      " Passi ja hammasharja" ? 1000mk (toiminta tonni nykyään se varmasti on €168,95)

      Menossa jo 23 vuosi...


      *Saku, Sumppu, Kalle ja Nasta

    • buttholesurfer

      käsi väsyy
      HAHAHAHAHAHAHHAAAAAA!!!

    • frendejä

      Enää nykyään, vittu, enne niitä oli vaikka millä mitalla, naisia rakastajina samaan aikaan useita ja frendejä parhaita. Nyt yksin, muijakaverin ja koiran kanssa himassa töiden jälkeen. Paskaa, olisi kiva joskus harrastaa kavereiden kanssa jotain yhteistä. Melko kuollutta meiningiä. Tosin olen sen verran mukavuudenhaluinen nykyään etten jaksaisi lähtä mihinkään duunin jälkeen, mielummin teen omia juttujani kuin tapailen ihmisiä kaupungilla henggaillen.

    • nrob

      Onhan mulla mun kaverit mutta pimeässä tuntuu että yksin on parempi.

    • ...miettikää tätä(kin)

      En kiistä tarvitsevani kavereita mut joskus on parempi olla ilman niitten seuraa. Poiketaan ton meitin ukon kans sen verran paljon meidän "kaverien" ajatusmaailmasta että pare tosiaan pitää vähän väliä.
      Juhlat ja kahvireissut joskus menettelee mut aina ei haluu olla se pariskunta ketä voi salaa sääliä kun ne ei oo niin kuin me ja et niitte elämäs ei oo mitään sisältöö ns. En ole varmaan kateellinen heidän vaippasulkeisistaan tai palikkataloratkaisuistaan velkahelvetteineen mutta pistää se kyllä välillä vituttamaan miksi asiat on niinkuin on. Eli valitse seurasi jos et haluu et koko ajan on niin orpo olo ja takana kuiskitaan. Asiallista kommenttii suosin aina, nihilisteille voin toivottaa vain hyvät kesän jatkot!

      • saatana....................

        näill kirjottajila on ukko on akka, wittu ny puhutaa yksinäisyydestä saatana.ei ole kavereita yhyy, vittu teill on toisenne, kuluttakkaa aikanne nussien saatana..ootte nii typerii ette muuhu pystykkää, muuta kuin annat sä?joka iltanen keskustelu saatana.


      • teille yhessä eläville
        saatana.................... kirjoitti:

        näill kirjottajila on ukko on akka, wittu ny puhutaa yksinäisyydestä saatana.ei ole kavereita yhyy, vittu teill on toisenne, kuluttakkaa aikanne nussien saatana..ootte nii typerii ette muuhu pystykkää, muuta kuin annat sä?joka iltanen keskustelu saatana.

        nyt on kyse yksinäisyydestä, siis ihminen asuu yksin.töissä hän tekee muidenkin työt, ja on vaatimaton, alansa huippuosaaja.Hän jää ylitöihin valittamatta kesähelteellä, sillä kuka häntä kotona odottaa ???ei kukaan.ei ole lapsia ei puolisoa.Joten miksi kieltäytyä ylitöistä, NOLIFE AT ALL, AND THAT IS IT.


      • Jep Mies
        teille yhessä eläville kirjoitti:

        nyt on kyse yksinäisyydestä, siis ihminen asuu yksin.töissä hän tekee muidenkin työt, ja on vaatimaton, alansa huippuosaaja.Hän jää ylitöihin valittamatta kesähelteellä, sillä kuka häntä kotona odottaa ???ei kukaan.ei ole lapsia ei puolisoa.Joten miksi kieltäytyä ylitöistä, NOLIFE AT ALL, AND THAT IS IT.

        niin tai ehkä ei ole sitä työtäkään jossa tehdä ylitöitä. änd täts it


    • digiJussi

      Ei tarvi. Jos on paljon asioita stressaamassa mieltä niin muistioiden kirjottaminen auttaa purkamaan mieltä ja antaa rauhan paremmin kuin juoruavat ihmiset =) Tietoturva Windowsissakin on parempi kuin ystävillä tai kavereilla.

      • windowsissakaa

        mut kun, pistät kuule sormees sormuksen, ja käyt jostai kapakasta naisen ja näyttävyt sen kaa kyläkaupalla, ni johan alkaa sihinä vanhoilla juoru-akoill( näitkö sie sen,sormus sormess ja kaikki,ostivat olutta jne.)


      • digijussi
        windowsissakaa kirjoitti:

        mut kun, pistät kuule sormees sormuksen, ja käyt jostai kapakasta naisen ja näyttävyt sen kaa kyläkaupalla, ni johan alkaa sihinä vanhoilla juoru-akoill( näitkö sie sen,sormus sormess ja kaikki,ostivat olutta jne.)

        Pitänee paikkaansa, en ole kokeillut. Olen ollut avoliitossa ja lapset on tehty ei ole mitään paineita saavuttaa mitään ehdottomasti, mutta kyllä pienessä kylässä juoru lentää. Kävin kuskina baarissa pitkästä aikaa niin joku tuli sanoo "et oot sä se tyyppi joka on yksinhuoltajana ja jolla on se lapsi". Vielä pahempi on kun aamu 5 palo rivitalo, niin illalla 20 aikaan tiesin koko draamasta yksityiskohtineen nimineen kaikki tapahtuman kulut itsetuhoyrityksiä myöden. Juttu kulkee kun kulovalkee, ongelma siitä tulee vaan sillon kun ihmiset ei tiedä mistä puhuvat, epäileevät ja värittävät juttuja matkan varrella tai pahimmillaan joku katkera kiusakseen levittää soopaa. "Se voitti lotosta", silti äijä tallustaa sandaaleissa kylän raittia kuten vuosikaudet ennenkin. Jos ukko voitti jotain niin konkurssi ulosmittaus vei siltäkin takuulla kaiken, mitä väliä. Lamassa mennyt kauppa ja korot päälle niin äijällä ei ollut eikä takuulla ole rahaa jos sen 700 000 voittaskin.
        Mutta mummojen jorinat tuskin aiheuttaa yksinäisyyttä jollekin. Piinaa ehkä kyllä nuorta paria huomiollaan.


    • Kavereita

      niiden aivot on sellaiset että ne ei kykene ottaan vastaan mitään ulkopuolisilta ihmisiltä!

      Mä kuulun niihin harvinaisuuksiin jotka eivät myöskään tarvii kavereita mutta olenkin nainen.

      Kaverit ainoastaan sotkee ja sählää valehtelee ja ikävintä on kaikenlainen kieroilu ja vääristely jota naisten on myös harrastettava että oman valheellisen ja petollisen luonteensa peittelemiseksi.


      Joo ei oo kivaa kun näkee et kaveri valehtelee silmät päästään vain, kun on kare siitä, että ei ole kyennyt kännäämiseltään tekee lasta ja sitte kadehtii kaikkia niitä joilla on lapsia!

    • 3n8386n

      Ei yksinäisyydessä mitään pahaa ole, vaikka pitemmän päälle se ei hyvää tee, siis kohtuus kaikessa myös siinä kavereiden kanssa hengailussa.

      Elämän tilanteet ja ihmisen persoona vaikuttavat ihmisen yksinäisyyteen. Sanomattakin on selvä, kun parisuhteessa elät niin kavereille ei tahdo jäädä aikaa, ei niin kuin ennen. Onhan se mukava joskus olla hetken aikaa yksinkin ja eikä se niin pelottava asia ole vaikka asiasta puhutaankin negatiivisesti ja omat ajatuksetkin saattavat liipata hyvin läheltä. Kavereihin kyllästyy jos heitä näkee liikaa, alkaa näkemään heidän kaikki negatiiviset puolet, mutta saa sitä mahdollisuuden tutustua niihin hyviinkin piirteisiin.

      Mielestäni yksinäisyyteen voi opetella tottuttelemaan jo varhaisessa vaiheessa, mutta vain vähän kerrallaan, ei sitten ole niin kova kolaus myöhemmin. Väistämättä yksinäisyys kohtaa, kun ikää kertyy enemmän ja huomaa kuinka vanha ystävä sekä tuttava piiri alkaa harvenemaan. Tämä ei tarkoita sitä, että ihminen tulee yksinäiseksi heti kun täyttää 70 vuotta.

      Kysymys kuuluukin kuinka usein sinä soitat kaverillesi ja kysyt kuulumisia ja tietysti toisinkin päin?

      Ilmeisesti ei kovinkaan usein.

    • joskus sanonut

      jotenkin tähän tyyliin: "En ole koskaan yksinäisempi kuin ihmisten joukossa ollessani."

      Tunnen täysin samoin. Yksin en ole juurikaan yksinäinen, kulutuksesta, omasta egosta yms. jauhavien hälisevien massaihmisten kanssa tunnen oloni usein todella orvoksi. Miksi koittaa väkisin mukautua normeihin ja olla kuten kaikki muutkin, jos se vain kuluttaa ja hajoittaa energiaa?

      Luonto ja taide ovat parhaita ystäviäni. Henkinen kasvu ei oikein onnistu markkinatalouden hektisessä rytmissä sykkivässä kylmässä ja laskelmoivassa betoniviidakossa.

      • Juha82

        pärjään kyllä ihan hyvin isoissa porukoissa mutta omimmillaan kyllä pienimmissä ympyröissä.
        En pidä hälinästä.

        Onhan hyvä olla seurassa välillä, tai enemmänkin mutta hiljaisempi oon.
        Joskus toisinaan häiritsee enemmän.


    • Miten on?

      Asiasta en mitään tiedä mutta "All Work And No Play Makes Jack A Dull Boy."

    • mies 25

      En tarvitse huonoja kavereita.

      Yksin suurimman osan ikää ollut silloinkin kun kavereita on ollut, ja nekin olleet useammin riesa.
      Silti, yksinäisyys on pidemmänpäälle aika tylsää ja hyvätkään jutut eivät jakamattomina ole yhtä hauskoja. Naisetkin vain tulevat ja menevät eikä niistä oikein ole kavereiksi kun ne on niin on/off -henkisiä :(

    • hyvää jatkoa sullekkin

      vaan.

    • autisti26

      Minulle riittää mielikuvitusystävät. He ovat siitä hyviä ystäviä, että tulevat paikalle aina juuri sillin kuin haluan, ovat luonteeltaan sellaisia kuin haluan ja voimme mielikuvituksessani tehdä juuri sellaisia asioita, joita minä haluan. En minä ihmisiä ystäviksi tarvise, eikä minulla ole koskaan ollutkaan ihmistä ystäviä. Ihmiset ovat hankalia,
      he kun määräilevät, tappelevat ja ovat muutenkin tyhmiä eivätkä tajua mistään mitään. Toisin sanoen, ihmiset ovat meille autisteille ihan tarpeettomia.

    • juttu mulla

      Tykkään kyllä tavata kavereita silloin tällöin, mutta enimmäkseen viihdyn yksin ja avomiehen kanssa. Äitini on huolissaan, kun en käy kavereiden kanssa missään, mutta en vaan jaksa. Sama juttu oli teini-iässä. Mulla oli kausia, jolloin halusin olla yksin. Olen taiteellinen ihminen, ja tarvitsen sitä omaa aikaa taiteiluun. :)

      Yksin ollessa voi oppia paljon itsestään.

    • 4Kypänen

      Mietin tossa samaa että en ole tarvinnut kavereita muutamaan vuoteen. Olen hyvin tullut itekseni toimeen ja eikä minulla ole ollut aikaakaan kavereille. Entiset kaverit suurin osa ovat muuttaneet muualle.

      Joskus käväsee mielessä että olenko joku erakko luonteeltaan kun viihdyn itekseni.

    • "harrastukset"

      Hyvin vähän itsekään kaipaan. En ole koskaan kaivannut. Silloin tällöin tapaan joitain kavereita, lähinnä työkavereita. Se riittää, joskus siinäkin liikaa. Yksin on hyvä olla. Ylimainostettua hommaa koko kaveruus, ihan niin kuin harrastukset. Aina kysellään että "mitä sä harrastat?", en vittu mitään. Teen mitä milloinkin mieleen juolahtaa ja mikä tuntuu kiinnostavalta ja sillä selvä.

    • ihmislaji jalostuu

      Kun porukka pysyy omissa oloissa mitään sotia ei koskaan tule ja kaikki ollaan rauhassa!
      Parempi elävänä onneton kun kuolleena rakastunut.
      Selvästi on nähtävissä että työpaikkojen markkinoima "tiimihenki" on kehitetty vain tuottamaan rahaa mahdollisimman paljon. Tosiasia on että tämä tiimihommailu koituu vielä lajimme tuhoksi. Kuppikunnatja muut kananpaskat täällä mesovat

    • sairastuminen

      selvitti minulle että mitä ne ystävät ja kaverit oikeastaan ovat. Niitä piti olla melkoisen paljon, niin kuvittelin mutta eipä ollutkaan. Kun makasin toipilaana sairaalassa suuren leikkauksen jälkeen ei siellä ravannut porukkaa niinkuin olisi luullut aikaisemman elämän perusteella. Kun minä en kyennyt useampaan kuukauteen tai oikeastaan yli vuoteen olemaan joka ripsauksessa apuna loputkin "kaverit" katosivat. Nyt kun olen täysin toipunut ja takaisin entiselläni en heitä kyllä kaipaakaan, vaan olen huomannut että on se vaan hyvä olla yksin enkä aio uutta kaveripiiriä edes hankkia. Joka päivä tulee näitä "ystäviä" vastaan jossain vaiheessa ja kummallisesti he ällistelevät johonkin muuhun suuntaan etteivät tarvitse huomata että siinähän se "kaverivainaja" onkin. Siihenköhän lienee kaveruus päättynyt kun eivät päässeet ilmaisille pullakahveille kun palasinkin takaisin elämään enkä poistunutkaan kuvioista, vaivautuneen oloisia ovat ressukat. Todellakin olen nyt huomannut että on hyvä olla yksin. Voi tehdä mitä huvittaa ja jos ei huvita voi olla tekemättä mitään. Ei tarvitse muistella kenen synttärit on tänään tai muuta vastaavaa. Tuntuu että työtkin sujuvat paremmin kun ei tarvitse ajatella niitä "ystäviä".

      • muistakaa

        , että yksi ihmisten perustarpeista on joku kaveri tai muita sosiaalisia suhteita, vaikka tuntuu ettet tarvitsisi niitä, se ei tarkoita sitä että pärjäät ilman sosiaalisia kontakteja. Masennus ja muut sairaudet helposti turruttavat mielen ajatuksiin, ettäei tarvitse kaveria, olempa yksin ja hyvin pärjään.

        Rehellisesti ajateltuna kuitenkin moni ajattelee aina, että olisi kiva jos olisi joku. Rakkaus tai edes yksi todella hyvä kaveri jolle puhua asioista.

        Toivottavasti jokaiselle löytyy kaveri tai kaksi joille puhua. :)


    • meitä on

      kyllä meitä perusyksinäisiä ihmisiä on tosi paljon. mä olen naimaton ja elän yksin. mut uskon että monet voi olla myös avioliitossa yksin. mulla ei ole nuorena eikä nyt aikuisena ollut kavereita eikä ystäviä. työn kautta työkaverit ja siviilissä muutamia. mut todella paljon olen yksin. ja liikun yksin. ei tälle voi mitään. kyllä ystäviä kaipaa, jotka tukisia ja olisi elämässä mukana.

    • "en tarvii kavereita...

      ... Siis tarkoitan nätisti, että eikö jotakin ole tapahtunut psyykessä, persoonassa semmoista outoa, että ihminen sanoo "en tarvitse kavereita, ystäviä, tuttava, muita ihmsiä". Olen joskus kuullut, että vähän hälyttävä merkki. Jonkinlainen suojautuminen ja "happamia sano kettu pihlajanmarjoista" tuli mieleeni.

      Itse olen alkanut valahtaa tähän samaan, että oikeestaan meneehän tämä näinkin, enhän mä kipeästi ketään tarvii, pärjään omine touhuineni ja sillei. Itse pidän itseäni häiriintyneenä, estyneenä, masentuneena, luovuttaneena, alamittaisena sekä oma minuus eksyksissä olevaisena. Noh, ei se haittaa, eletään elämä loppuun sitten vaikka näin, parempaan ja virikkeellisempään ihmisten kanssa en pysty. En pysty läheisyyteen, rakkauteen. So what, koetan kestää. Minun on vaikea sanoa, että nauttisin tilastani. Vain otan siitä hyvät puolet irti ja yritän ajatella positiivisesti. Olihan tämä ketju mielenkiintoinen (en kylläkään jaksanut lukea kuin joitakin...).

      Se on minulle suurin ongelma tässä, että minut valtaa vähän väliä KAUHEA HUOLI siitä, että kuinka jatkossa, kun tämä elämä menee näin - yksin. Mitä, jollen pärjää, jollen pysty hallitsemaan omia asioitani jostakin syystä. Minusta usein tuntuu turvattomalta, siis varsinkin kun ajattelen elämää eteenpäin. En näe itseäni onnellisempana, vaan vähän niinkuin päinvastoin; vähän taantuneena mökkihöperönä.

      Tiiättekö, että ihminen menettää keskustelu- ja kommunikointikykyänsä, jollei sitä käytä! Sekin mua vähän askarruttaa. Tukehdun tätä menoa omaan itseeni. Tosin ajattelen kyllä paljonkin muita ihmisiä ja maailman menoa, olen kaikessa kyllä mukana. Pyrin esirukoilemaan ihmisten ja ilmiöiden takia. Sillai saan avaruutta ja mielenkiintoa. - Tsempit kaikille!

    • ljgfryuu

      Harrastuksia jossa tapaa ystäviä on hyvä olla. Tällä tavalla syntyy turvaverkko ja sisältöä elämään

      Yksinäinen

    • Anonyymi

      Itellä sama en tunne mitään tarvetta kavereille häiritseviä

    • Anonyymi

      Itse kolmikymppinen nainen ja huomaan pikkuhiljaa että oma seura on se kaikista paras seura enkä edes muuta kaipaa, nykyään vain muutama ystävä minulla ja alkaa lähinnä vain ahdistaa jos yksi ystävä pistää minulle viestiä. Pinnallista keskustelua aina hänen kanssaan ja iskee jotenkin ahdistus hänen kanssaan juttelemisesta. Olen sinkku ja haaveilen miehestä jonka kanssa voimme jutella syntyjä syviä ja olisimme kuin parhaat ystävät. Tällä hetkellä olen erittäin tyytyväinen vain omaan seuraani, tulkoot mies sitten kun aika on oikea. Treffisovelluksetkaan eivät voisi vähempää kiinnostaa, epätoivoisten ihmisten paikkoja. Uskon että ne oikeat ihmiset tulee lähelle kun aika on oikea ja kun rakastaa itseään ja viihtyy omassa seurassaan. Nykyajan ihmisillä yksin olemisen taito on pahasti hukassa, olen sen todella monesta ihmisestä huomannut. Sellaiset ihmiset ovat oikeasti ahdistavaa seuraa ja valitettavasti minun ne muutamat ystävät ovat juuri tällaisia mutta en halua olla mikään inhottava ystävä ja näen joskus ystäviäni, he voivat tarvita minua ja kuuntelen kyllä heitä jos heillä on asiaa

    • Anonyymi

      Todella vanha keskustelu mut ihsm.
      Ite just haluisin paljon frendei, mut eipä mulla oo oikeestaan yhtään frendii.
      Oon luonteeltani ulospäinsuuntautunut, yritän aina olla kitltti kaikille ja oon semmonen et voisin olla menos kyl koko ajan ja VIHAAN olla yksin.
      Tuun kyl helposti toimeen esim. kaikkien luokkalaisteni kaa, mut ei kehenkään oo tullu erityisempää ystävyyttä.
      Haluisin niin paljon uusia kavereita et melkee itken sen takia.
      Oon kyl aluks ystävyyssuhteissa ujo ja hiljanen mut sit musta tulee semmonen sekoileva, hauska ja kiva. Haluisin et joku tulee kertoo mitä teen väärin kun yritän ettii kavereita! Tai sit se johtuu vaan siitä kirotusta ujoudesta mikä mulla on..

    • Anonyymi

      Sama juttu.

      Minulla ei itse asiassa ole koskaan edes ollut kavereita. Aitoja sellaisia. Peruskoulussa oli pari "kaveria", joiden kanssa vietin aikaa lähinnä välitunneilla. Olimme luokan hylkiöitä, siksi olimme samaa porukkaa.

      Peruskoulun jälkeen ulkopuolinen paine sosialisoitumiseen kasvoi liian suureksi, ja yritin saada kavereita. Huonosti kävi. Sain "kavereita" jotka varastivat ja rikkoivat tavaroitani, puhuivat pahaa selän takana ja käyttivät minua eri tavoin hyväkseen (pyysivät rahaa "lainaksi" tai muuta apua, toisinpäin tää ei koskaan toiminut).

      Lopulta ymmärsin, että parempi olla yksin kuin paskassa seurassa. Pinnalliset ihmissuhteet eivät sovi minulle jos luotettavaa ja aitoa seuraa ei ole tarjolla. Nuorille aina toitotetaan sosiaalisuuden tärkeyttä, ikään kuin se olisi joku ylivoimainen hyve.

      Ei ole. Jos aitoja kavereita ei ole, ei niitä väkisin etsimällä löydy. Yksin olo on ihan ok. Ja eihän aikuisena kavereille olisi aikaakaan työn ja perheen lisäksi. Ja joskus haluaa ihan vaan olla omissa oloissaankin.

      Näin introvertin mietteitä.

    • Anonyymi

      ihmiset on kiroja, rahan ahneita, kateellisia, panettelijoita, dominoivia, dikataattoreita, eli ihmisiä kannattaa vältää ihmisten pahuuden tähden

      • Anonyymi

        Valmistaudun tässä yksinäiseen juhannukseen.


    • Ei se ole yksinäisyyttä, jos siitä nauttii. Se on vain yksin olemista. Ne ovat kaksi eri asiaa. Voit olla yksinäinen ihmisjoukossa ja parisuhteessakin. Yksinäisyydestä kärsii. Yksin olemisesta ei, jos ei koe oloaan yksinäiseksi silloin. Joten aloitus on ihan väärässä paikassa.

      • Anonyymi

        Juuri tämä. Liian usein yksin oleminen tulkitaan yksinäisyydeksi, ikään kuin se olisi asia joka olisi hirveän väärin.

        Tuota ajattelumallia minullekin tuputettiin kun olin lapsi, joka viihdyin yksin. Pakkososiaalistamisesta ei seurannut mitään hyvää, päinvastoin.

        Jos ei itsensä kaltaista kaveriseuraa löydy, ei se väkisin etsimällä löydy.

        Kantapään kautta olen oppinut sekin, että parempi yksin kuin huonossa seurassa. Ulospäin suuntautuneet ihmiset eivät tätä tunnu tajuavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tämä. Liian usein yksin oleminen tulkitaan yksinäisyydeksi, ikään kuin se olisi asia joka olisi hirveän väärin.

        Tuota ajattelumallia minullekin tuputettiin kun olin lapsi, joka viihdyin yksin. Pakkososiaalistamisesta ei seurannut mitään hyvää, päinvastoin.

        Jos ei itsensä kaltaista kaveriseuraa löydy, ei se väkisin etsimällä löydy.

        Kantapään kautta olen oppinut sekin, että parempi yksin kuin huonossa seurassa. Ulospäin suuntautuneet ihmiset eivät tätä tunnu tajuavan.

        Sama mulla, viihdyn ihan hyvin yksin ja ei ole niitä "kavereita" ja olen jo iäkäs ukkeli. Tuo pakko pakkososiaalistaminen tosiaan huonontaa vain elämänlaatua, se imee kaiken energian ja jaksamisen. Viihdyn ihan normaalisti ihmisten seurassa yms, silloin kun se ei ole jonkun ulkopuolisen määräämää pakkoa.

        "Jos ei itsensä kaltaista kaveriseuraa löydy, ei se väkisin etsimällä löydy"

        Tuo myös, itse olen luonnossa kulkija,eräilijä ja vaeltaja, kuvaan luontoa yms, tykkään taide aiheista, kuuntelen folk,klassista yms musiikkia jne. Olen nyt töissä paikassa jossa kaikki on ns perjantaipullo, jääkiekko,suomi iskelmä porukkaa ja puheenaiheet on koko ajan että missä baarissa on oltu ja kaiuttimet suoltaa rentun ruusua yms iskelmää, äärimmäisen inhoittava paikka, mutta pakko vain näytellä ja kestää kunnes löydän uuden paikan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama mulla, viihdyn ihan hyvin yksin ja ei ole niitä "kavereita" ja olen jo iäkäs ukkeli. Tuo pakko pakkososiaalistaminen tosiaan huonontaa vain elämänlaatua, se imee kaiken energian ja jaksamisen. Viihdyn ihan normaalisti ihmisten seurassa yms, silloin kun se ei ole jonkun ulkopuolisen määräämää pakkoa.

        "Jos ei itsensä kaltaista kaveriseuraa löydy, ei se väkisin etsimällä löydy"

        Tuo myös, itse olen luonnossa kulkija,eräilijä ja vaeltaja, kuvaan luontoa yms, tykkään taide aiheista, kuuntelen folk,klassista yms musiikkia jne. Olen nyt töissä paikassa jossa kaikki on ns perjantaipullo, jääkiekko,suomi iskelmä porukkaa ja puheenaiheet on koko ajan että missä baarissa on oltu ja kaiuttimet suoltaa rentun ruusua yms iskelmää, äärimmäisen inhoittava paikka, mutta pakko vain näytellä ja kestää kunnes löydän uuden paikan

        Hienoa, että tällä palstalla tiedostetaan tosiasiat.

        Sisäänpäin kääntyneelle nuorelle mikään ei ollut nolompaa kuin se, että koulussa opettajien toimesta pakkososiaalistetaan koska "pitää olla sosiaalinen, pitää olla kavereita". Ei ne väkisin tuputtamalla löydy, jos eivät muutenkaan ole löytyäkseen.

        Jotenkin tuo asia on monelle ulospäin suuntautuneelle mahdoton ymmärtää. Yksin olo on parempi vaihtoehto kuin väärässä tai huonossa seurassa liikkuminen. Kokemusta on. Teininä liikuin päihdepiireissä: alistuin paineelle olla sosiaalinen ja muuta seuraa en saanut, koska minusta ei tykätty. Lopulta tajusin ettei pidetty päihdepiireissäkään, käyttivät vaan hyväksi.

        Aikuisena onneksi saa olla erakko ihan rauhassa. Käyn päivätöissä (etänä suuri osa), siellä asialliset hommat hoidetaan, muuten ei jaksa muut ihmiset kiinnostaa pätkääkään. Ei ole minun juttu.


    • Anonyymi

      Olen aina viihtynyt omissa oloissani tehnyt asioita yksinäni jo aivan nuoresta asti enkä ole siitä kärsinyt. Välillä saattaa mennä viikko etten puhu kenenkään ihmisen kanssa.

      • Anonyymi

        Mun ennätys kuukausi. Oikeasti kuka kaipaa ketään ihmistä elämäänsä? Kaikki on vaan pakon ja yhteiskunnan sanelemaa: pitää olla lapsia,perhe,työ,harrastus ja sama oravanpyörä jatkuu ja jatkuu aina vaan.


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe