Kyselen sellaista, että saako kuulokojeen vain kerran ilmaiseksi? Kun koje sitten vanhenee ja käy huonommaksi käyttää (mm. vinkuminen lisääntyy) täytyykö uusi laite maksaa itse? Entä jos kuulo on huonontunut niin ettei entinen koje enää riitä? Hinnat näyttivät olevan todella hurjia. Kuinka niihin on varaa eläkeläisellä? Olisi mahtavaa jos joku osasisi kertoa.
Uusi kuulokoje?
3
682
Vastaukset
- Nimimerkki
Olen ymmärtänyt asioita sivusta seuraten että sairaalan kautta saa uuden mainituissa tilanteissa ilmaiseksi jos lääkäri katsoo tarpeelliseksi (ihme jos ei katso jos kuulo vielä heikenynytkin ettei vaan laite ole tullut vanhaksi) et jotain kuulolaitteita pystyy säätämäänkin lääkärit ja kait kaikkia nykyisiä pystyy säätämään. Mutta yksityispuolen kautta ei
saa ilmaiseksi ja tosin sairaala puolella muutenkin tiukemmat vaatimukset antamiselle tosin koska olet jo saanut niin uskosin ei ole ongelmia.- ilmaiseksi
kun kuulo huononee ettei entisellä
kojeella kuule saa uuden kojeen.
Jonot ovat vaan kuukausien mittaiset, eli
äitisi kannattaa mennä heti terveyskeskukseen,että saa lähetteen kuulopolille. Minulla oli sama juttu, kävin
työterveyslääkärillä, sain lähetteen HUS:iin
ja sen jälkeen ostopalveluna sain uuden kojeen.
Tähän meni yhteensä noin 8 kuukautta.Ja eläkeläsillä kestää kojeen saaminen vieläkin kauemmin,uskoisin niin. - Nimimerkki
ilmaiseksi kirjoitti:
kun kuulo huononee ettei entisellä
kojeella kuule saa uuden kojeen.
Jonot ovat vaan kuukausien mittaiset, eli
äitisi kannattaa mennä heti terveyskeskukseen,että saa lähetteen kuulopolille. Minulla oli sama juttu, kävin
työterveyslääkärillä, sain lähetteen HUS:iin
ja sen jälkeen ostopalveluna sain uuden kojeen.
Tähän meni yhteensä noin 8 kuukautta.Ja eläkeläsillä kestää kojeen saaminen vieläkin kauemmin,uskoisin niin.Minusta vaikuttaa saamis aikaan se miten aktiivinen ihminen on (eli erakot saa hitaammin) ja se opiskeleeko tai tekeekö työtä jossa tarvitsee kuulla. Ikävää sanosin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30411676
- 1447146
- 1045962
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425319- 534399
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304299On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 623618
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223145