Kusetettu?

RisOtto

Tilasin tuossa viikko sitten dna:n 10/2 Mb laajakaistan joka todellisuudessa onkin 1000/512 kt. Olen soittanu niin kutsuttuun asiakaspalveluun, jossa ammattitaidottomat työntekijät väittävät kaiken olevan kunnossa. Jos jollakin on ollut samanlaisia ongelmia niin kertokaa jos/miten ne on ratkaistu.

6

880

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi tavu (B) on kahdeksan bittiä (b) ja yksi kilobitti on 1024 bittiä.

1000/512 kt on 8000/4096 kb, eli n. 8/4 MB. Yhteytesi ulos on reilusti sopimusta nopeampi ja sisään hiukan hitaampi.

Jos tuo 1000 kt/s nopeus on mitattu esim. Nettimittarilla, niin se ylittää myös nimellisnopeudeltaan 10 MB/s yhteyden käytännössä saavutettavissa olevan nopeuden, koska linjassa aina on ruuhkaa ja hyötysignaalin seassa kulkee myös paljon virheenkorjaus- ja muuta koodia.

• palveluntarjoajalle....

Soittele sinnikkäästi palveluntarjoajalle ja pyydä jotain asiantuntevaa käymään mittaamassa. Jos ei vikaa löydy niin tarkista modeemin asetukset.

• hommat kunnossa

Aloittaja sekoittaa bitit ja tavut keskenään joten mielestäni on turhaa soitella, koska homma on kunnossa. Ap:n pitäis ensin opetella vähän tietokoneista ennenkuin alkaa täällä mesoamaan mitään kusettamisista!

• Olettaisin, että tarkoitat tilanneesi 10/2 Mbit/s ja nopeus on vain 1M/512 kbit/s. Ei olisi mikään ihme, että operaattorin asetukset ovat kuitenkin pielessä.

Oulussa (ent. OPOY) luvattiin toukokuun lopuksi rajoittamaton nopeus korvaukseksi sähköpostisekoiluista. Joillain toimii vieläkin, joillain ei missään vaiheessa. Että se siitä DNA:n huolellisuudesta.

• dnalla ammattitaitoista por...

Dnalla on ammattitaitoista porukkaa, moinen väite ammattitaidottomuudesta mitä sinä suolsit on melkein jopa herjausta.

Ja entä sun oma tietämykses? suoraan sanonko mistä?

10 Megabittiä = 1 Megatavu! 1 Tavu = 8 bittiä, tietoliikenteessä tuohon 8 lisätään vielä pari muuta bittiä joilla varmistetaan että tieto siirtyy oikein, siis yhteensä 10 bittiä. Eli tietoliikenteessä voi sanoa että yksi siirretty tavu kulkee 10 bitillä.

Joten dna ei ole mitään kusettanut, itse vaan sotket. Ja kun näköjään ei alkuperäinen vastaukseni sua miellyttänyt, tai jotakuta muuta anti-dnaistia niin sekin piti näköjään poistattaa. Tää palsta ei ole sun henkilökohtaisia dna-antipatioitasi kohtaan, vaikka tiedän kyllä että Soneralla ja elisalla ei menekään niin hyvin vaan pitää tulla tänne haukkumaan kilpailijoita.

• RisOtto

Myönnän kyllä että hermostuin hieman turhaan ja sekoitin bitit ja tavut. Ongelma on kuitenkin nyt saatu vihdoin korjattua.

Ja tälle vit***levalle dna fanaatikolle tiedoksi että se vika oli operaattorin puolella, ei minun. Koittaisit ensi kerralla edes esittää olevasi avuksi äläkä keskity vain pa**an puhumiseen ja morkkaamiseen.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5756
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      2949
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      158
      2647
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      26
      2469
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82