olin 20 kun tauti puhkesi. ensin sitä hoidettiin märkärupena(itsekin nauroin tk:n lääkärille), tiesinhän suvussani psoria olevan.Parin vuoden sisällä siitä odotin esikoista,jolloin ihottuma hävisi kokonaan. Tyttö tuli. pari vuotta siitä aloin odottamaan toista, raskaus aika oli ihan kammottavaa, jopa synnytyksessä luulivat minun polttaneen itseni kiukaaseen tms...imetyksenkin jouduin lopettamaan kun iho oli pahana ja pakko oli lääkitä. sitten otin hormooni kierukan ja tauti on ollu tosi rajuna siitä lähtien. nyt olen trexan kuurilla, ja toivon todella sen edes vähän auttavan. Onko kenelläkään kokemuksia miten raskaudet vaikuttanut ihoon ja voisiko kierukka olla nyt minulla se mikä ärsyttää ihoa???
minun tarina
1
899
Vastaukset
mainitsit. Joskus samassa suvussa voi toisella olla keliakiaoiretta. Joskus jokin psoriaasis, ehkä 5-10% näistä voi ehkä lieventyä jopa kadota keliakiadieetillä.
Tarkistuta, että et ole niitä "tapauksia", joilla on antigliadiinivasta-aineita.
Ihokeliakia (herpetitis dermatiformis) on myös hankala asia ja jos se esiintyy samassa kuin "klassinen" psori, kuka sen löytää, ellei katso myös keliakiadiagnostiikkaa. Silloinhan psori lievenisi dieetillä, jonka tulisi olla tarkka luonnostaan gluteenittomista ruoka-aineista koostunut. Ihokeliaakikot ovat erittäin vahvasti gluteenia sietämättömiä. Ihoraapimiskohtaan voi alkaa muodostua psosiaasiksen kaltaista häiriötä, jos on genettistä alttiutta.
Statistiikan takia mainitsen tämän kombinaatioseikan.
Varmaan sen takia alkuihottuman tilannettasi pohdittiin ja et itse tiedä miksi.
Muuten: tietysti vieras materiaali kehossa voi olla trigger.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .754406Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503095Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631333075Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3962152Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2171269Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 741186
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291055- 631045
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973