Luotettavimmat 15 vuotta vanhat autot

Katsastusaseman päällikkö

Oli tässä töissä luppoaikaa niin päätimme työkavereiden kanssa listata luotettavimmat noin 15 vuotta vanhat (90-luvun alkupuolelta) henkilöautot (automallit). Ohessa tämä lista. Tuon ikäisiä autoja on vielä paljon liikkeellä, ja tekemämme havainnot ovat hyödyksi halpaa käytettyä autoa hankkiville. Tämä perustuu siihen, millaisiksi eri automallit tuosta autojen ikäluokasta ovat osoittautuneet esim. katsastuksessa tehdyistä havainnoista. En siis ole tätä yksin koonnut, vaan työtiimin kanssa yhteistuumin.

11.6.2008

Luotettavimmat hlöautot vm. 1990-1995

1. Lada (takavetomallit)
2. Volvo 940
3. Lada Samara
4. Saab 900
5. Audi 100
6. Mercedes (W124-kori/E-sarja)
7. Honda Accord
8. Volkswagen Passat
9. Volvo 850
10. Volkswagen Golf

21

3642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esimiehesi

      Emme voi pitää töissä valehtelevia bastardeja.

    • tyyppivikoja

      Lada: moottorin vuodot,ym.nestevuodot, nokka-akselin kuluma,kaikissa sähkölaitteissa vikoja, jarruputket ruosstuvat, etuakseliston väljyys, jne.

      Volvo 940: elektroniikkavikoja, jarruvikoja, taka-akselivikoja, jne

      Samarassa saadaan sitten vielä vetoakseliviat mukaan.

      Eli muut autot ovat kyllä sitten jo hajonneet lopullisesti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Että silleen, enempää ei jaksa kirjoitella.

    • se että

      mb W124 d koneella on tuon porukan vähävikaisin 0-esim 1000000km asti.ja paras ajettavakin ja ajattomin,on ollut itsellä lähes kaikki nuo autot ladoja lukuun ottamatta,ei omia kaikki,työautoja osa,mutta kuitenkin.

    • järjestys

      Takaperoinen järjestys, paitsi honda ja mese siitä pois.

      • turha lukea täältä disinfor...

        realiby cars, löytyy jotain tietoa luotettavista autoista.


    • <<<<

      W124-KORINEN JA E-SARJAN MERSU < OVAT VARMASTI KESTÄVIÄ PELEJÄ

    • lonely rider 99

      Missä on Talbot

    • maalla,merellä,ilmas

      Yhdellä Mersullani oli ajettu n.800 tkm kun myin sen.

      • ssssooooo

        Mun Pösöllä ajettu 635 000 km, enkä meinaakkaan myydä.


      • letkukori 605
        ssssooooo kirjoitti:

        Mun Pösöllä ajettu 635 000 km, enkä meinaakkaan myydä.

        Pösöllä ajaa enempikin jos rahat riittää joka päivä jonkun osan vaihtaa, jokunen moottori ja laatikkokin menee vaihtoon noilla kilometreillä


      • ssssssooooo
        letkukori 605 kirjoitti:

        Pösöllä ajaa enempikin jos rahat riittää joka päivä jonkun osan vaihtaa, jokunen moottori ja laatikkokin menee vaihtoon noilla kilometreillä

        ei ole mennyt moottori ja laatikko vaihtoon, pakokaasu päästöt hyvät,(just tänään) mitattiin, taka jarru vaatii pientä säätöö, pellit ok.


      • ex407olympia -08
        ssssssooooo kirjoitti:

        ei ole mennyt moottori ja laatikko vaihtoon, pakokaasu päästöt hyvät,(just tänään) mitattiin, taka jarru vaatii pientä säätöö, pellit ok.

        Pösön omistajat voisi mennä valehtelemaan omalle palstalle..407 1.8 kokemus: vikoja kyllä riitti: lämmityslaite: 1000eur, pyörälaakerit pahasti alimitoitettu: 50tkm välein vaihtoon, alapallonivel sekasikiö...kolisi ja vaihtoon 30tkm välein, nyt kuulemma ei tarvi saa olla välystä tehtaan mukaan...vettä vuoti sisään: tiivisteistä, lämppärin kennokin alkoi vuotaan alle 40tkm ajettuna, sähköviat päälle: abs anturit. mittariston tilttailut..., takuulla oli käyttöä, pösö tasalaatua: auto täysin onneton, takuu ja jälkimarkkinointi...ala-arvoista, ei psa harrasta takasinkutsuja....kaikki menee pösilöitten omaan piikkiin...sen opin ranskan paskasta, arevan tyyliin..., lämmityslaitteen hajoaminen merkkiliikeen mukaan ihme...ei noita menny...sitikan ja pösön keskusteluissa kymmeniä sivuja em viasta...mutta eihän psa vastaa heikosta tuotteestaan..., anteeksi vuodatukseni, tämähän on keskustelua autoista, pösö jutut kuuluu korjaamopalstalle


      • Meinaatko että
        ssssooooo kirjoitti:

        Mun Pösöllä ajettu 635 000 km, enkä meinaakkaan myydä.

        joku olisi Pögöstä vielä kiinnostunut. Unohda haaveesi.


    • väykkä

      mun mersulla ajettu 890tkm

    • väykkä

      mun mersulla ajettu 890tkm

      • klojuhygtfrd

        mun 240 volvolla on ajettu 1,23 miljoonaa kilometrii


      • To-jo-ta
        klojuhygtfrd kirjoitti:

        mun 240 volvolla on ajettu 1,23 miljoonaa kilometrii

        Mun Corolla on ajettu 3,4 miljoonaa km ja hyvin pyyhkii.


    • osallinen

      minun fiiatilla ajettu 89000 km =)

      • Päivitetty lista

        Lista vuoden 1998-2001 luotettavimmat automallit
        1. Toyota Yaris
        2. Toyota Avensis
        3. Toyota Corolla
        4. Mitsubishi Colt/Lancer
        5. Nissan Almera
        7. Honda Civic
        8. Opel Astra
        9. Audi A4(uusi korimalli vm 2000 eteenpäin)
        10. Mazda 323

        Eli nämä siis yleensä vähävikaisia autoja, joissa puuttuvat pikkuviat ja alustan osat ovat pitkäikäisiä ja jarrut ym toimivat.

        Sitten taas automallit, jotka kestävät suuria kilometrejä:

        1. MB E
        2. VW Passat
        3. Audi A4
        4. Volvo V70
        5. Toyota Avensis
        6. Peugeot 406(diesel)
        7. VW Golf
        8. Toyota Land Cruiser

        Eli näissä autoissa on kestävät moottorit ja vaihteistot ja niillä pääsee korkeisiin ajomääriin, mutta joihin joutuu vaihtelemaan kuluvia osia ja korjailemaan pikkuvikoja. Poikkeuksena molemmat Toyotat.


      • Fiatilla 700 tkm

        Fiatin henkilöautoja dieselkoneilla ei ole tuotu uutena Suomeen kuin reilut 10 vuotta, vaikka niitä on kyllä tehty jo kymmeniä vuosia.
        Vanhaa, 1980- ja -90 luvun Cromasta olen nähnyt ilmoituksia yli 500 tkm ajetuista, kerran oli Suomessakin myynnissä Croma 2.5 TD -88, jolla oli ajettu lähes 700 tkm.
        Samoin olen nähnyt myynnissä/ kuullut yli 400 tkm ajetusta Temprasta, Stilo JTD:stä, noin 600 tkm ajetusta Unosta...
        Jokunen vuosi sitten oli lehtijuttu edelleen liikenteessä olevasta 1920-luvun Fiatista, jolla oli ajettu jo noin 500 tkm. Tuon ajan Fiateista jotkut sanoivat, "se hienompi Ford". Sanonta tuli siitä koska Fiat- mallit painivat samassa kokoluokassa kuin T- mallin Fordit, mutta selvällä edustavuuserolla.
        Tuolloin ei muuten esim. Toyota tehnyt vielä autoja, Fiatin autonvalmistus alkoi jo v.1899.


      • sussu-mies
        Fiatilla 700 tkm kirjoitti:

        Fiatin henkilöautoja dieselkoneilla ei ole tuotu uutena Suomeen kuin reilut 10 vuotta, vaikka niitä on kyllä tehty jo kymmeniä vuosia.
        Vanhaa, 1980- ja -90 luvun Cromasta olen nähnyt ilmoituksia yli 500 tkm ajetuista, kerran oli Suomessakin myynnissä Croma 2.5 TD -88, jolla oli ajettu lähes 700 tkm.
        Samoin olen nähnyt myynnissä/ kuullut yli 400 tkm ajetusta Temprasta, Stilo JTD:stä, noin 600 tkm ajetusta Unosta...
        Jokunen vuosi sitten oli lehtijuttu edelleen liikenteessä olevasta 1920-luvun Fiatista, jolla oli ajettu jo noin 500 tkm. Tuon ajan Fiateista jotkut sanoivat, "se hienompi Ford". Sanonta tuli siitä koska Fiat- mallit painivat samassa kokoluokassa kuin T- mallin Fordit, mutta selvällä edustavuuserolla.
        Tuolloin ei muuten esim. Toyota tehnyt vielä autoja, Fiatin autonvalmistus alkoi jo v.1899.

        Kohta tulee suzuki liana sopivaan ikään , siinä viaton luotettava biili sellaiselle jolle luotettavuus tärkeä , hinnat ovat pienet, no onhan se sika-ruma katsella , mutta toimii ja menee katsastuksesta hyvin läpi


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      68
      1354
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      54
      1042
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      52
      889
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      97
      828
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      84
      784
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      780
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      690
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      32
      690
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      56
      673
    10. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      645
    Aihe