Alkuraskauden ripuli..?

helgammm

Onko muilla ollut ripulia raskauden alussa?
Minulla tällä hetkellä viikkoja 7 ja pari viikkoa ollut maha ripulilla, n. 3 kertaa päivässä saanu käydä asioilla....
Esim. tänään aamulla kun heräsin, niin suoraan vessaan, sitten aamukahvia juodessa tulee yleensä se toinen kerta..
Kuulostaako normaalilta vai pitääkö tässä pelätä
jotain salmonellaa/listeriaa??

7

29174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yleisiä..

      Itsellä on ollut ummetusta.. tosi ikävä vaiva sekin.. kun tulee sit verta takapuolesta, kun on niin kovalla.. mutta toisilla voi mennä pehmeeksikin.. mielestäni se on normaalia..

    • nonmami

      vaan täälä on ripuloitu ihan koko 18 viikkoa =P neuvolan täti sanoi että joillain vetää ummelle ja joillan nesteiden imeytyminen tapahtuu heikommin, ja siitä sit aiheutuu ripuli. ei oo kuulemma vaaraks, jos vaan muistaa pitää huolen tarpeeks nesteistä ja ravintoaineista.

      nyt aloitin itse rautakuurin ja vatsa voi reagoida joko ummella, ripulilla tai ilmavaivoilla =P mä sit tilasin ton ummen, jotta tasottuis normaaliks =P

    • ........#.........

      Viikolla 4 alkoi ripuli, ja se ei ollut mitään pientä vatsanväännettä ja viikolla 9 helpotti ripuli ja alkoi ummetus, en tiedä kumpi oli parempi... :)

    • HYPOCHYLIN
    • tyttönen1987

      Heippa!
      En tiedä onko tää keskustelu enää voimissaan mutta tuli tuosta ripuliasiasta mieleen kun olen tällähetkellä viikolla 4 3 ja tosiaankin esikoinen mahdollisesti tulossa:)
      Soitin eilen terveyskeskukseen kysyäkseni saanko mahdollisesti ottaa maitohappobakteeria ripuliin jota on kestänyt parisen viikkoa ja siellä täti vastasi että ripuli ei ole raskauteen liittyvää eikä hän ole uransa aikana ikinä kuullut että kellään raskaana olevalla olisi ripulia?!?! Mun pitäis kuulemman hakeutua lääkäriin jos ei mene ohi...Tämän jälkeen kauhuissani soitin yksityiselle ja kerroin asiasta ja olivat ihan äimänkäkenä että kuka noin sanoo että niin ripuli kuin ummetuskin on todellakin normaalia raskaudessa eikä kannata huolestua laisinkaan.
      Onko kukaan muu kuullut vastaavaa että se ei olisi normaalia? Nuita neuvolatätejä kun oppisi olemaan ottamatta tosissaan..

    • kesäheinä123

      Hei,

      mullakin oli alkuraskaudessa varsinkin aamuisin ripulia ja maha sekaisin. Olen kyllä mielestäni lukenut monestakin eri lähteestä, että näin voi olla, että ihan normaalia. Liittyy muistaakseni siihen, että aineenvaihdunta muuttuu niin elimistö reagoi siihen ripulilla, ummetuksella yms.

      Mutta mulla ainakin meni ohi hyvinkin pian. Sen jälkeen oli närästystä, röyhtäilin tosi paljon varsinkin ruokailun jälkeen, mikä oli tosi outoa ku en ole koskaan ennen kärsiny närästyksestä. Mutta sekin meni pian ohi.

      Kahvinjuontia kannattaa yrittää vähentää muutenkin raskausaikana, joillekin se aiheuttaa muutenkin ripulia.

      Lääkkeen käyttö kannattaa varmistaa apteekista, siellä varmasti osaavat vastata ja jos eivät osaa niin selvittävät.

    • Anonyymi

      Itselläni oli hirveä ripuli alkuraskaudessa, olisko loppunut vasta joskus viikolla 14. Kuulemma ihan normaalia on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe