Onko muilla ollut ripulia raskauden alussa?
Minulla tällä hetkellä viikkoja 7 ja pari viikkoa ollut maha ripulilla, n. 3 kertaa päivässä saanu käydä asioilla....
Esim. tänään aamulla kun heräsin, niin suoraan vessaan, sitten aamukahvia juodessa tulee yleensä se toinen kerta..
Kuulostaako normaalilta vai pitääkö tässä pelätä
jotain salmonellaa/listeriaa??
Alkuraskauden ripuli..?
7
32508
Vastaukset
- yleisiä..
Itsellä on ollut ummetusta.. tosi ikävä vaiva sekin.. kun tulee sit verta takapuolesta, kun on niin kovalla.. mutta toisilla voi mennä pehmeeksikin.. mielestäni se on normaalia..
- nonmami
vaan täälä on ripuloitu ihan koko 18 viikkoa =P neuvolan täti sanoi että joillain vetää ummelle ja joillan nesteiden imeytyminen tapahtuu heikommin, ja siitä sit aiheutuu ripuli. ei oo kuulemma vaaraks, jos vaan muistaa pitää huolen tarpeeks nesteistä ja ravintoaineista.
nyt aloitin itse rautakuurin ja vatsa voi reagoida joko ummella, ripulilla tai ilmavaivoilla =P mä sit tilasin ton ummen, jotta tasottuis normaaliks =P - ........#.........
Viikolla 4 alkoi ripuli, ja se ei ollut mitään pientä vatsanväännettä ja viikolla 9 helpotti ripuli ja alkoi ummetus, en tiedä kumpi oli parempi... :)
- HYPOCHYLIN
pikkulapsille niitä ei saa lain mukaan antaa yhtään - miksi sikiöille sitten saisi???
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/patologi.html - tyttönen1987
Heippa!
En tiedä onko tää keskustelu enää voimissaan mutta tuli tuosta ripuliasiasta mieleen kun olen tällähetkellä viikolla 4 3 ja tosiaankin esikoinen mahdollisesti tulossa:)
Soitin eilen terveyskeskukseen kysyäkseni saanko mahdollisesti ottaa maitohappobakteeria ripuliin jota on kestänyt parisen viikkoa ja siellä täti vastasi että ripuli ei ole raskauteen liittyvää eikä hän ole uransa aikana ikinä kuullut että kellään raskaana olevalla olisi ripulia?!?! Mun pitäis kuulemman hakeutua lääkäriin jos ei mene ohi...Tämän jälkeen kauhuissani soitin yksityiselle ja kerroin asiasta ja olivat ihan äimänkäkenä että kuka noin sanoo että niin ripuli kuin ummetuskin on todellakin normaalia raskaudessa eikä kannata huolestua laisinkaan.
Onko kukaan muu kuullut vastaavaa että se ei olisi normaalia? Nuita neuvolatätejä kun oppisi olemaan ottamatta tosissaan.. - kesäheinä123
Hei,
mullakin oli alkuraskaudessa varsinkin aamuisin ripulia ja maha sekaisin. Olen kyllä mielestäni lukenut monestakin eri lähteestä, että näin voi olla, että ihan normaalia. Liittyy muistaakseni siihen, että aineenvaihdunta muuttuu niin elimistö reagoi siihen ripulilla, ummetuksella yms.
Mutta mulla ainakin meni ohi hyvinkin pian. Sen jälkeen oli närästystä, röyhtäilin tosi paljon varsinkin ruokailun jälkeen, mikä oli tosi outoa ku en ole koskaan ennen kärsiny närästyksestä. Mutta sekin meni pian ohi.
Kahvinjuontia kannattaa yrittää vähentää muutenkin raskausaikana, joillekin se aiheuttaa muutenkin ripulia.
Lääkkeen käyttö kannattaa varmistaa apteekista, siellä varmasti osaavat vastata ja jos eivät osaa niin selvittävät. - Anonyymi
Itselläni oli hirveä ripuli alkuraskaudessa, olisko loppunut vasta joskus viikolla 14. Kuulemma ihan normaalia on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397880Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412039Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822