Alkuraskauden ripuli..?

helgammm

Onko muilla ollut ripulia raskauden alussa?
Minulla tällä hetkellä viikkoja 7 ja pari viikkoa ollut maha ripulilla, n. 3 kertaa päivässä saanu käydä asioilla....
Esim. tänään aamulla kun heräsin, niin suoraan vessaan, sitten aamukahvia juodessa tulee yleensä se toinen kerta..
Kuulostaako normaalilta vai pitääkö tässä pelätä
jotain salmonellaa/listeriaa??

7

34957

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yleisiä..

Itsellä on ollut ummetusta.. tosi ikävä vaiva sekin.. kun tulee sit verta takapuolesta, kun on niin kovalla.. mutta toisilla voi mennä pehmeeksikin.. mielestäni se on normaalia..

• nonmami

vaan täälä on ripuloitu ihan koko 18 viikkoa =P neuvolan täti sanoi että joillain vetää ummelle ja joillan nesteiden imeytyminen tapahtuu heikommin, ja siitä sit aiheutuu ripuli. ei oo kuulemma vaaraks, jos vaan muistaa pitää huolen tarpeeks nesteistä ja ravintoaineista.

nyt aloitin itse rautakuurin ja vatsa voi reagoida joko ummella, ripulilla tai ilmavaivoilla =P mä sit tilasin ton ummen, jotta tasottuis normaaliks =P

• ........#.........

Viikolla 4 alkoi ripuli, ja se ei ollut mitään pientä vatsanväännettä ja viikolla 9 helpotti ripuli ja alkoi ummetus, en tiedä kumpi oli parempi... :)

• HYPOCHYLIN
    • tyttönen1987

Heippa!
      En tiedä onko tää keskustelu enää voimissaan mutta tuli tuosta ripuliasiasta mieleen kun olen tällähetkellä viikolla 4 3 ja tosiaankin esikoinen mahdollisesti tulossa:)
      Soitin eilen terveyskeskukseen kysyäkseni saanko mahdollisesti ottaa maitohappobakteeria ripuliin jota on kestänyt parisen viikkoa ja siellä täti vastasi että ripuli ei ole raskauteen liittyvää eikä hän ole uransa aikana ikinä kuullut että kellään raskaana olevalla olisi ripulia?!?! Mun pitäis kuulemman hakeutua lääkäriin jos ei mene ohi...Tämän jälkeen kauhuissani soitin yksityiselle ja kerroin asiasta ja olivat ihan äimänkäkenä että kuka noin sanoo että niin ripuli kuin ummetuskin on todellakin normaalia raskaudessa eikä kannata huolestua laisinkaan.
      Onko kukaan muu kuullut vastaavaa että se ei olisi normaalia? Nuita neuvolatätejä kun oppisi olemaan ottamatta tosissaan..

• kesäheinä123

Hei,

mullakin oli alkuraskaudessa varsinkin aamuisin ripulia ja maha sekaisin. Olen kyllä mielestäni lukenut monestakin eri lähteestä, että näin voi olla, että ihan normaalia. Liittyy muistaakseni siihen, että aineenvaihdunta muuttuu niin elimistö reagoi siihen ripulilla, ummetuksella yms.

Mutta mulla ainakin meni ohi hyvinkin pian. Sen jälkeen oli närästystä, röyhtäilin tosi paljon varsinkin ruokailun jälkeen, mikä oli tosi outoa ku en ole koskaan ennen kärsiny närästyksestä. Mutta sekin meni pian ohi.

Kahvinjuontia kannattaa yrittää vähentää muutenkin raskausaikana, joillekin se aiheuttaa muutenkin ripulia.

Lääkkeen käyttö kannattaa varmistaa apteekista, siellä varmasti osaavat vastata ja jos eivät osaa niin selvittävät.

• Anonyymi

Itselläni oli hirveä ripuli alkuraskaudessa, olisko loppunut vasta joskus viikolla 14. Kuulemma ihan normaalia on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      457
      3908
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1276
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe