KYNSISIENESTÄ EROON

mutta miten

Molemmissa ukkovarpaissani on kynsisieni, josta
haluaisin päästä eroon.Kynnet ovat lähteneet muutaman kerran lähes kokonaan pois, mutta uuden kasvun myötä sieni taas tekee tuhojaan. Suun kautta otettavia reseptilääkkeitä en voi ottaa muitten käyttämieni lääkkeitten yhteisvaikutuksen takia. Luontaistuotekaupan Vocca-nimistä sienilääkettä olen pullollisen verran kynsiini sivellyt, mutta ilman tulosta.
Löytyykö keinoja, mitä voisin kokeilla?

22

20227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pari vinkkiä..
    • mutta miten

Jatkan vielä edellistä kysymystäni. Onko kukaan kokeillut kuusenpihkavoidetta? Luin jostain artikkelin, että pihka voisi auttaa. Nyt kokeilen sitä. Kestää varmaan monta kuukautta,
      ennen kuin vaikutusta on nähtävillä.

• IRII

varmaan tuo kuusenpihkavoide auttaa. Vielä parempi jos se olisi ilman muita aineita, kuin pihka ja voide. Vielä mitä enempi voiteessa on pihkaa sen parempaa. Näitäkin voiteita on monenlaisia.
        Ei siinä mene aikaa, kuin sen verran, kuin kynnen kasvu.

• mutta miten
        IRII kirjoitti:

varmaan tuo kuusenpihkavoide auttaa. Vielä parempi jos se olisi ilman muita aineita, kuin pihka ja voide. Vielä mitä enempi voiteessa on pihkaa sen parempaa. Näitäkin voiteita on monenlaisia.
        Ei siinä mene aikaa, kuin sen verran, kuin kynnen kasvu.

Nyt olen sivellyt kynsiäni kaupasta ostamallani
        pihkavoiteella. Aion kuitenkin kokeilla aitoa
        pelkkää kuusenpihkaa, kunhan osun pihkaisen puun
        kohdalle. Isäni aikoinaan paransi kaikki haavansa kuusenpihkalla ja on sitä minunkin polviini lapsena laitettu.

• Urbaani metsämies
        mutta miten kirjoitti:

Nyt olen sivellyt kynsiäni kaupasta ostamallani
        pihkavoiteella. Aion kuitenkin kokeilla aitoa
        pelkkää kuusenpihkaa, kunhan osun pihkaisen puun
        kohdalle. Isäni aikoinaan paransi kaikki haavansa kuusenpihkalla ja on sitä minunkin polviini lapsena laitettu.

Kyllä pihka auttaa monenlaisiin ihon ongelmiin, auttanut jo satoja vuosia. Nyt löysin Helsingistä Kauppatorin apteekista jo pihkasalvaa lääketuubissa.

• Anonyymi

Se ei poista mutta saa kynnet helposti hoidettaviksi ja siisteiksi. Nyt aloitin taas, valitettavasti suun kautta otettava lääke on ainut tehokas, se vaan ei sovi muiden lääkkeiden kanssa. Pihkavoidetta kannattaa kokeilla luomiinkiin, vaalentaa pigmenttiluomiakin. Hyvää oireetonta kevättä !

• tiinu70

Vaatii kärsivällisyyttä ja säännöllistä käyttöä päivittäin useamman viikon ajan. Kosmetologikoulussa käytimme Aromatican TeatreePlussaa. Toimii ja on tehokas.

• mutta miten

Teatree on moneen hyvä apu ja olen sitä käyttänytkin, mutta kynsisieneen se ei ole tehonnut. Taitaa olla olla jotain itsepäistä lajia.

• sienetöN

jalkojen kylpyveteen kun laittaa etikkaa lorauksen, muutamia kertoja käytettynä, sieni häviäisi.
      Kerroinkin eräälle tuttavalle, hän kokeili, ja kas kummaa, tepsi!

• mutta miten

Hyvä, helppo ja halpa konsti. Voisi tehotakin.
        Etikka on moneen juttuun sopiva aine. Pihkan voimaan myös uskon, mutta etikan käyttö on yksinkertaisempaa. Kiitos vinkistä.

• Uusikynsi
        mutta miten kirjoitti:

Hyvä, helppo ja halpa konsti. Voisi tehotakin.
        Etikka on moneen juttuun sopiva aine. Pihkan voimaan myös uskon, mutta etikan käyttö on yksinkertaisempaa. Kiitos vinkistä.

Kuin leikkautat kynnet pois se jälkeen kiinnittää erityistä huomiota jalkahygieniaan "uimahallit" jne mistä tartunta monesti tulee.

• Anonyymi

Voi sitä vähän vahvempanakin laittaa. Vaikka pumpuliin ja teippaa kynteen joksikin aikaa säännöllisesti. Apteekista Nalox on hyvä. Jos kynsi on paksuuntunut, hyvä hioa sitä ohuemmaksi

• Anonyymi

Etikasta. Ei mutaman kerraan käytetyä auta. vaan suihun,saunomisen jälkeen.Kuivaa keho kunnolla.laita etikaa selaisena varpaasen jossa kynsisieni. Sen jälkeen otat hiusten kuijvaajan.Sen kuummimalla teholla ilmaa kynten. samalla kivuu mutkin kynnet. Ruljassi on valitettavasti 1 vuoden pituinen. Koska siloin on uusi kynsi kokonaan kasvanut. Jatka silti tovi.Hävitä vanhat kengt sukat.Jos sulla ei varaa ostaa aineita jolla käsitelet ne ja saat nistä kynsisienen pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etikasta. Ei mutaman kerraan käytetyä auta. vaan suihun,saunomisen jälkeen.Kuivaa keho kunnolla.laita etikaa selaisena varpaasen jossa kynsisieni. Sen jälkeen otat hiusten kuijvaajan.Sen kuummimalla teholla ilmaa kynten. samalla kivuu mutkin kynnet. Ruljassi on valitettavasti 1 vuoden pituinen. Koska siloin on uusi kynsi kokonaan kasvanut. Jatka silti tovi.Hävitä vanhat kengt sukat.Jos sulla ei varaa ostaa aineita jolla käsitelet ne ja saat nistä kynsisienen pois.

Etkikaa ja kaikissa kostessatiloissa .Oma kylpyhuonen,saunat uimahalit kylässä yötä,hotelit aina varvaskengät.eli muoviset läpykät jalassa.

• Tea tree öljy

mutta vasta sitten kun aloin ens kuivaamaan varpaat tukankuivaajalla. Sienihän viihtyy kosteassa.

• valkosipuli hauteet

auttavat oikeasti. Veistä kynsiä tai silppua niitä. Ensin ohut sideharso kipeytyneeeseen kohtaan, sitten siihen väliin sitä silppua ja toinen side harso päälle. Vielä muutama kietaisu harsoa ympärille. Silppua saa olla reilusti,n. ruokalusikan verran. Vaihda tuo side päivittäin viikon ajan.Pese kädet ennen harsojen laittoa.

• Yllättynyt

Kokosin liikennemerkkejä sinkityillä pulteilla ja muttereilla,jolloin sormet ja osin kynnet pinttyivät harmaiksi ilmeisesti sinkitysaineesta. Homma kesti viikon ja huolimatta jokapäiväisestä käsienpesusta sairastuneet kynnet parantuivat todennäköisesti sinkitysaineen vaikutuksesta. Tässäpä ihmettä kerrakseen.

• Brunete

Kynsisieniä on erilaisia. Osa lähtee helpommin, osa on sitkämpiä.
        Sieni ei pidä happamasta, joten etikkavesiliotukset voivat jollekin auttaa.

• Sienifoobikko

Sain pari vuotta sitten sisäisesti sieniantibiootin. Auttoihan se, mutta pää oli kipeä, olin huonovointinen ja ripulilla koko pitkän kuurin ajan. Kovin herkästi en samanlaista kuuria enää syö. Paistoin kaikki kenkäni 45 minuttia 120 asteisessa saunassa ja pohjalliset pidin vielä auringon UV-säteilyssä. Puolen vuoden päästä laiton epähuomiossa paljaaseen jalkaan vanhat talvikengät, joita en ollut muistanut käsitellä. Isovarpaan kynsiin ilmestyi epäilyttävä kutiseva ja vähän kellahtava nurkka.

Ennen sieniantibioottia olin käyttänyt hyvällä menestyksellä greipinsiemenuutetta. Kun kynnen viilaa huokoiseksi ja levittää siihen tahmakkaa greipinsiemenuutetta ikäänkuin kelmuksi aamuin illoin, niin se kyllä tehoaa, mutta jos sientä on muuallakin jaloissa, kuten minulla oli, se leviää aina uudelleen kynsiinkin.

Hain epäilyttävään kellahtavaan ukkovarpaan nurkkaan lääkäriltä reseptin Loceryl-kynsilakkaan. Sain reseptin kolmelle pullolle. Ilmeisesti lääkäri tietää, että taistelu voi osoittautua pitkällisemmäksi kuin oletan. Eka pullo on vielä kesken. Kynsivalleihin käytän teepuuöljyä, lavendelia ja greipinsiemenuutetta.

Kaikki kengät kannattaa pestä ja/tai kuumakäsitellä ja varisuttaa niihin Daktarin sienilääkepuuteria.

Jalkapohjatkin kannaatta käsitellä sienivoiteella, koska siellä voi olla kynsisienen alkulähde.

Itse rassaan vanhalla hammasharjalla kynsien vierustat ja kynnen aluset, ennen kuin levitän lääkkeet.

Huono verenkierto, kylmyys ja hikoilu edistävät sieni-infektioita. Kannattaa hieroa pohkeita ja nilkkoja ja pitää jalat lämpöisinä, mutta hengittävissä kengissä. Itse kuljen sandaaleissa vapusta syyskuun loppuun. Talvella vaihdan töissä jalkaani aina avokärkiset kengät, ja käytän niitä villasukkienkin kanssa.

• evolet_

Moi

Osta Voccaa luontaistuotekaupasta, jalkakylpyjä sillä niin lähtee

• Keltakynsi

Voccaahan tuo alkuperäinen kysyjä oli käyttänyt huonolla menestyksellä. Olisi mielenkiintoista tietää millä ap kirjoittaja sai vaivansa hoidetuksi.
      Onko kokemuksia pihkavoiteesta, itse ajattelin kokeilla sitä kun sattuu kotona olemaan. Ja muutkin vinkit tervetulleita.

• Anonyymi

Väritöntä jodia. Tilasin Amazonista "Yodo Blanco" nimistä litkua ja olen nyt laittanut sitä kynnelle päivittäin. Lisäksi viilaan kynttä ohuemmaksi säännöllisesti. Keväällä aloitin ja nyt 6kk myöhemmin sitä saakelin sientä on enää 1/3 kynnen kärjestä ja uutta tervettä kynttä 2/3. Aika näyttää pääseekö tällä tästä vitsauksesta eroon. On kyllä ollut yks saamarin savotta, mutta eipähän ole tarvinnut syödä myrkkyjä, joita mun maksa ei kestä. Ruokavaliosta myös sokerit minimiin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe