Hedegrenin Lux-imuri

Tyytymätön

Onkos kenelläkään Lux-merkkistä pölynimuria? Sen nimi oli ennen Elektrolux ja kauppiaat myivät sitä koteihin ovelta ovelle. Nykyään se kulkee nimellä Lux.
Ostin pölynimurikauppiaalta 15 vuotta sitten ja olin hyvin tyytyväinen. Viime kesänä kauppias tuli myymään uutta, koska vanha oli jo hajonnut. Oli vain tunti aikaa, piti lähteä risteilylle ja tulimmaisessa kiireessä ostin uuden. Nyt olen hyvin pettynyt tähän uuteen Lux-malliin. Tuntuu että minua on petetty. Imurointi on hankalaa, suutin tarttuu mattoihin kiinni vaikka kahvassa olevasta reiästä päästän ilmaa. Imuroinnin jälkeen haisee kissan paskalta. Ennen vieraiden tuloa siis turha siivota ettei talo haise. Harmittaa joka kerta kun otan imurin kaapista. Maksoi maltaita, imuroinnin jälkeen haisee talo pahalle ja suutin tarttuu mattoon. Voiko huonompaa imuria enää olla?

25

9718

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poistoilma menee ulos

Kaikki perinteiset imurit puhaltavat sen imemänsä ilman niiden paskalle löyhkäävien roskien läpi takaisin huoneeseen sun hengitettäväksi...

• GEENA-huoltaja

Imuri valmistetaan E-Luxin tehtaalla ja siihen laitettaan täysin samat osat kuin 200,- hintaiseen imuriin. Vain kuorten ulkonäkö on eri...
      Älä turhaan mieti kissanpaskanhajua vaan ota yhteys paikkakuntasi Valtuutettuun huoltoliikkeeseen niin selvittävät syyn. Palanut elektroniikka haisee aina kissankuselle...

• suurta kusetusta

meillekin ilmestyi se ylivertainen imuri 10 vuotta sitten hintaan 6000 mk eli 1000 Euroa. HInta on järkyttävä. Perheenpääksi itseään luuleva henkilö vakuutteli minulle että siinä on hienot suodattimet (mm. hepa ym.) ja hienoa elektroniikkaa. Joopa joo.
        Kun hieman perehdyin ensimmäiseen käsiini sattuneeseen hobby hallin luetteloon, niin havaitsin, että nuio samat ominaisuudet saa postimyynnistä hintaan 180 euroa. Ja kestää yhtä kauan.
        Luxin hinta ja varsinkin kate on niin raivoisa, että eihän kulkukauppiaan tarvitse myydä kuin 1-2 viikossa niin sillä jo elää. Mikä on kauppiaan sisäänostohinta maahantuojalta ??. Voittoa syntyy varmaan 850 euroa per imuri. Huh huh.
        Lisäksi Hedegren lähettää pari kertaa vuodessa kallin paketin, missä on 5 pölypussia ja suodatin . Tämän vaivattomuuden hintakin on tähtitieteellinen. Onnea vaan ostokselle.
        Hajuhaittojen eliminoimiseksi ainakin Gigantissa oli myytävänä sellaisia rakeita, mitä laitetaan 5 imuriin ja sitten puhaltaa hyviä hajuja.
        Halvempaa tosin olisi riipaista esim. naapurin pihakuusesta kourallinen neulasia ja imuroida ne sinne koneeseen. Heti muuttuu hajut tosi jouluiseksi.
        Jo jaa tämä olikin vain miehinen näkökulma imuroinnista, mutta kirjoitan jäljempänä Volta cyclone pussittomasta imurista.

• vorwerk
        suurta kusetusta kirjoitti:

meillekin ilmestyi se ylivertainen imuri 10 vuotta sitten hintaan 6000 mk eli 1000 Euroa. HInta on järkyttävä. Perheenpääksi itseään luuleva henkilö vakuutteli minulle että siinä on hienot suodattimet (mm. hepa ym.) ja hienoa elektroniikkaa. Joopa joo.
        Kun hieman perehdyin ensimmäiseen käsiini sattuneeseen hobby hallin luetteloon, niin havaitsin, että nuio samat ominaisuudet saa postimyynnistä hintaan 180 euroa. Ja kestää yhtä kauan.
        Luxin hinta ja varsinkin kate on niin raivoisa, että eihän kulkukauppiaan tarvitse myydä kuin 1-2 viikossa niin sillä jo elää. Mikä on kauppiaan sisäänostohinta maahantuojalta ??. Voittoa syntyy varmaan 850 euroa per imuri. Huh huh.
        Lisäksi Hedegren lähettää pari kertaa vuodessa kallin paketin, missä on 5 pölypussia ja suodatin . Tämän vaivattomuuden hintakin on tähtitieteellinen. Onnea vaan ostokselle.
        Hajuhaittojen eliminoimiseksi ainakin Gigantissa oli myytävänä sellaisia rakeita, mitä laitetaan 5 imuriin ja sitten puhaltaa hyviä hajuja.
        Halvempaa tosin olisi riipaista esim. naapurin pihakuusesta kourallinen neulasia ja imuroida ne sinne koneeseen. Heti muuttuu hajut tosi jouluiseksi.
        Jo jaa tämä olikin vain miehinen näkökulma imuroinnista, mutta kirjoitan jäljempänä Volta cyclone pussittomasta imurista.

itse käytän vorwerkkia joka puhdistaa ilman sillä aikaa kun imuroin. saa kaikki karvat pölut pois matoista ja ilmasta. tuoksu on aina raikas ja puhdas.
        myyntiedustaja tulee esittelemään sen kotiin.jos haluat kuulla lisää niin laita mailia osoitteeseen: [email protected]

• diipadaa

toki halpaa saa, mut jälkikin on sen mukaista.. luxin ostajana kun vähän perehtyy suodatusjärjestelmään ja niiden käyttöikään, niin kyllä huomaa että suuri ero on.. toki ne myy kaupassakin paskaa et löytyy hepat joo ja moi, mut ei niistä paljon hyötyä ole. Luxissa olevat suodattimet todella vähentävät pölynmäärää huoneessa ja puhdistavat ilmaa.. T. tyytyväinen ja asiaan perehtynyt

• Ex-myyjä

"Luxin hinta ja varsinkin kate on niin raivoisa, että eihän kulkukauppiaan tarvitse myydä kuin 1-2 viikossa niin sillä jo elää. Mikä on kauppiaan sisäänostohinta maahantuojalta ??. Voittoa syntyy varmaan 850 euroa per imuri. Huh huh."

ne kaverit on ihan työsuhteessa HeDillä ja saavat provikkapalkan.

• iivari

kaikki imurit on samanlaisia..Jos haluat sellaisen laitten mihin olisit tyytyväinen niin suosittelen rainbowta.. itsellä on sellainen .. rainbow ei ole imuri mutta sillä Siinä on kaikki mitä tarvitset.. ja olet varmasti tyytyväinen..

• zerrowe

Onhan se vaan niin ettei ole LUXIN voittanutta!!!

• jane h

Voi helevetti!
      Meillä kävi ovella lux kauppias...
      Yritti tulla sisälle tosi epärehellisellä tavalla. Kertoi alkuun että "juu, tässä olen kierrellyt tämän seudun taloja katselemassa..empäs oo tainutkaan teillä vielä käydä...." Perkele, jalkojaan pyyhki rappuralliin ja hoki " sopii varmaan että tulen sisälle.." Aluksi luulin miestä joksikin kaupunkin rakennustarkastajaksi tai teknisenvirastontarkastajaksi??? Empä väistynyt ovelta vaan tarkistin vielä että milläs asialla??
      Sit kertoi jotain luxista ja mattotamppareista..Huh huh..sittenkin vielä sanamukaisesti käsikähvass yritti tulla sisälle..
      Niin ja hämäyksenä sillä oli semmonen lista kädessä mihin merkkasi osoite tiedon tai jotain...Antoi itsestään kyllä ihan muunlaisen kuvan kuin imurikauppiaan.. Seuraavan kerran kun tulee niin imuroitan koko talon läpi sillä, ja kehun tulosta, sitten käsken painumaan ulos ja työntämään luxinsa hanuriin...Ja vittuilen vielä päälle...
      Mietin tuossa vaan että, seudulla missä asun, asuu paljon vanhuksia ja ikääntyvää väestöä joka ei ehkä osaa tai kykene rajaamaan tuollaista myyntiä. Tai edes hahmoittamaan mistä on kyse, ja millä asialla kauppias liikkuu.
      Ei kovin hyvää, eikä rehellistä myyntityötä, jos sisään tullaan "tarkastaja", ja sitten olohuoneessa vasta kerrotaan mitä myydään...

• mie-ite

Ei sitä ole pakko ostaa, vaikka edustaja on ovella. Annat vaan imuroida ja sanot et sulla on fyffe lopussa tai lomautuslappu kourassa niin ovi käy. Ei se oo sen vaikeempaa.Eläkeläisillä on sitä massia, you know.Eiku tsemppiä vaan...

• Pakko jotain on tehdä

Kiva kun ajattelet asiaa sen myyjänkin kannalta joka yrittää vain tehdä duuniaan. Jos häiritsee niin ei sitä tarvitse sisälle päästää, sanoo että ei kiinnosta ja ovi kiinni.

Kerrotko vielä missä itse olet töissä niin tulen käymään ja vittuilemaan oikein roppakaupalla?

• just-joo
        Pakko jotain on tehdä kirjoitti:

Kiva kun ajattelet asiaa sen myyjänkin kannalta joka yrittää vain tehdä duuniaan. Jos häiritsee niin ei sitä tarvitse sisälle päästää, sanoo että ei kiinnosta ja ovi kiinni.

Kerrotko vielä missä itse olet töissä niin tulen käymään ja vittuilemaan oikein roppakaupalla?

Oli pakko kaivella esiin tämmönen vanha ketju kun heräs epäilyt mikä tyyppi se ovella seisova nuori mies oikein oli? Siis vaikka kaikennäköstä tavaraa on myymässä käyty ovella, en aiemmin oo joutunut miettimään millä asialla oikeasti ovat? Auto oli pimeän aikaan nurkan taakse jätetty - ei siis edes pihaan ajanut. Esitteli itsensä ja kertoi olevansa kyselemässä imureista. Ois myös halunnut tulla "tarkistamaan" ja kokeilemaa meidän imuria! Mukana ei minkään sortin mappia / esitettä, vain joku henkilökortti (joita kuka tahansa osaa tehdä....). Joopa-joo, ei kiitos! Ja kumma, ettei tuossa naapureissa ollut sitten käynyt? Ehkä olen vainoharhainen, mutta ajattelin kohta pirauttaa ton firman asiakaspalveluun ja antaa vähän palautetta! Sen verran tiukkapipo oon, et kotimyyjänkin täytyis osata käyttäyttyä - jos oikee sellanen oli!

• jartsu4

Onko kellään sama ongelma Lux imurin lattia suulakkeen kanssa jo kaksi suulaketta ollut kumpaisenkin putki mennyt poikki samasta kohti ensimmäinen kesti 9kk sain takuuseen uuden toinen1v10kk en tiedä saako sen takuuseen pitäis olla terästä ei muovi kestä sellaista imu tehoa

• Näin se on

Imuri ollut käytössä pari vuotta, eikä ainakaan vielä ole suulake hajonnut. Enkä usko, että imuteho sitä ainakaan hajottaisi.

• Ap.

Löysin vanhan itse kirjoittamani aloituksen ja ajattelin kertoa mitä imurilleni nyt kuuluu. Imuroiminen aiheutti huusholliin voimakkaan kissankakan hajun ja se oli pakko laittaa varastoon. Muutaman kerran olin ottanut yhteyttä Hedengreniin ja he siellä neuvoivat mitä tehdä mutta eihän imurista mitään iloa tullut. Kerran sama kauppias piipahti ja yritti myydä tampparia. Kerroin ettei imuria voi käyttää ja haettiin se yhdessä varastosta. Myyjä väitti ikävästi että olin varta vasten imuroinut kissankakkaa. Minulla nousi savu päästä kun tilanne harmitti. Lopulta hän vei imurin mennessään ja lupasi itse katsoa hajun syytä. Palauttaessaan imuria en ollut kotona mutta hän oli kertonut löytäneensä moottorista kissankakkaa. Epäilen vahvasti tarinaa koska eihän meillä ollut kissoja jotka olisi sisällä oleskelleet. Imuri jäi varastoon, koska minulla oli toinen. Tytär muutti kotoa ja annoin käytössäni olleen imurin hänelle ja hain varastosta Luxin. Imuroin sillä muutaman kuukauden, mutta taas tuli ongelmia. Johdonkelaus lopetti toimintansa, joten vähän aikaa imuroin jatkojohdon avulla. Nyt imuriraukka majailee taas varastossa. Olen imuroinut kyseisellä imurilla yhteensä 2 vuotta vaikka olen omistanut sen yli 6 vuotta. Aika kallis hankinta. Yhdessä asiassa se on parempi kuin muut. Siinä on hyvä suulake.

• imurin käyttäjä

Minulla on ollut jo 20 vuotta Lux imuri. Hyvin on kestänyt mutta olen pitänyt kalliina vaihtosuodattimia ja pusseja, jotka ovat tulleet sovituin määräakoin postissa.
      Allergiaperheenä, se on ollut meille tosi hyvä imuri. Mitään osaa ei ole tarvinnut vaihtaa, ei edes suutin ole kulunut. Käytämme lähes päivittäin sitä.
      Nyt en raski ostaa enää suodattimia ja pusseja siihen, vaan osta jonkun muun imurin.

• markus791

Netistä löytyy vanhoihin luxeihin paljon edullisemmin pusseja ja suodattimia kuin suoraan jälleenmyyjältä. esim. pussit.net tai dustclub.com.

• Joppilainen

Meillä kävi myös myyntimies esittelemässä lux tampparia. Imuroi karvamattoa aikansa ja näytti pölykasan joka irtosi. Miehen lähdettyä otin dysonin akkuimurin ja imuroin saman maton, ja ainakin yhtä paljon tuli pölysäiliöön tavaraa. Jotta se siitä paremmuudesta.

• Harmitellut

Muistaakseni olen joskus kirjoittanut ja kommentoinut Lux imuria. On näköjään poistettu, kun en kehuvaan sävyyn kirjoittanut.
      Ensinnäkin maksoin kerralla 1790 euroa siitä, vai sittenkin saattoi olla 1970e. Vähittäismaksulla vielä enemmän. Tässä ostoksessa saattoi mennä markat ja eurot sekaisin, oli sitä aikaa. Muistaakseni miesm antoi siihen hankintaan 400e.
      Joka tapauksessa KALLIS oli, monta "kalliimpaakin", 200e. hintaista saisi monta.
      Alkuun letku irtosi helposti, nyt ehkä pölyä välissä, pysynyt. Putken irroituspainike rikki, ei korvattu, vaikka takuuaikaa jäljellä. Turhan poinavakin.

• 046333

Ostin Mielen, hinnaltaan aika kallis, mutta elämäni paras hankinta jokatapauksessa.

• pölypussiton

En periaatteessa ostanut kauppiaalta imuria koska ei osannut käyttäytyä niin kuin noissa hommissa pitäisi. Pyöri täällä valkeakoskella viikolla 45 vuonna 2016 141cm lippa pystyssä lihavahko poika. Löin oven kiinni pulleron edestä ja sanoin et opettelee ensin käytöstapoja ennen kuin tulee meitin ovelle kauppaamaan yhtään mitään.

• Anonyymi

Hei kyllä on lux imuri, huono ja kallis kun imurikauppias tuli myymään sit kehu sitä., joo paha haju jää., ostin uuden automaatti SUULAKKEEN. Siihen. Huh huh. ENÄÄ ikinä enää tilaa mitään, enkä osta siltä kiertävältä kauppiaalta mitään enää, nainen 62

• Anonyymi

Puhutaanko siitä Järvenpäästä ovelta ovelle uraansa aloittaneesta myyjästä, joka rupesi lopulta tekemään toiminimellään myyntiä kun ei toiminut enää maahantuojan kanssa?

• Anonyymi

lux imuria kaupattiin savossa ovelta ovelle 2300 euron hintaan vuonna 2007. liekkö kullasta valmistettu?
      arvatkaapa ostinko?😂

• Anonyymi

Kannata lakialoitetta kahden sähkömittarin sallimiseksi samassa taloudessa. Yksi mittaisi pörssisähköä sen ollessa halpaa ja toinen sopimussähköä sen ollessa halvempaa.
      Nykyinen laki kieltää kahden mittarin käytön!!
      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/12663

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9404
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2940
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      40
      2726
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2581
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1985
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1882
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1836
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      51
      1382
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      110
      1244
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1231
    Aihe