Marokkoon kihlatun luokse

Järkevää vai ei

Onko kellään kokemusta sellaisesta, että olisi mennyt miehen perheen luokse Marokkoon vain kihlattuna eikä siis vielä vaimona? Tuottiko se ongelmia? Kaiken lisäksi olen aika vaalea.
Minua vain pelotellaan, että olen hullu tehdessäni niin, kun otan vielä mukaan alaikäisen tyttäreni.
Luotan tulevaan mieheeni täydellisesti.

14

2511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun miehesi

      pitää huolta teistä. Hyvää matkaa!

    • marily1

      olen mennyt marokkoon tyttöystävänä ja kihlattuna eikä mitään ongelmia :P perhe todella hyvin ottanut vastaan ja aivan ihania ovat :) ymmärtävät yllättävänkin hyvin kulttuurieroja ja ettei olla naimisissa. Jos luotat mieheesi niin ei mitään ongelmaa :) Missä päin Marokkoa asuvat?

      • Järkevää vai ei

        Casablancassa asuvat ja kaiken kukkuraksi kasarmialueella, koska isänsä on poliisi. Entä mitä ajattelet matkasta rantalomalle vuokrattuun asuntoon kihlattu ja sisko seurana?


      • Järkevää vai ei

        Pienenä tarkennuksena haluaisin vielä kysyä sen, että nukuitteko samassa huoneessa? Jos nukuitteko, niin sekään ei siis aiheuttanut karsastusta eikä sinua pidetty ns. huonona naisena?


      • marily1
        Järkevää vai ei kirjoitti:

        Casablancassa asuvat ja kaiken kukkuraksi kasarmialueella, koska isänsä on poliisi. Entä mitä ajattelet matkasta rantalomalle vuokrattuun asuntoon kihlattu ja sisko seurana?

        tuo kuulostaa, varmasti sulle ainakin mukavampi vaihtoehto miehen ja siskon kanssa olla kun kasarmialueella koko perheen luona.
        me ollaan kanssa miekkosen kanssa vuokrattu aina asunto jossa sitten ollaan ihan kahdestaan oltu, osa aika tietty perheen luona kun ovat niin innokkaina ottamassa vastaan :P seuraavalla reissulla sitten koko ajaksi perheen luo.


      • marily1
        Järkevää vai ei kirjoitti:

        Pienenä tarkennuksena haluaisin vielä kysyä sen, että nukuitteko samassa huoneessa? Jos nukuitteko, niin sekään ei siis aiheuttanut karsastusta eikä sinua pidetty ns. huonona naisena?

        se on aika perhekohtanen juttu. Me nukutaan samassa huoneessa kyllä, myös seuraavan reissun aikana, jolloin tosin mennään naimisiin mut ennen sitä myös :P eikä se perheelle ole mikään ongelma. Kaverilla myös sama tilanne et on aina saanut nukkua miehen kanssa, jo seurusteluaikoina. Mut toiset perheet voi olla tiukempia asioissa.
        Casablanca onkin sitten aika lähellä Rabatisa jossa mun miekkonen asustelee :)


      • Järkevää vai ei
        marily1 kirjoitti:

        se on aika perhekohtanen juttu. Me nukutaan samassa huoneessa kyllä, myös seuraavan reissun aikana, jolloin tosin mennään naimisiin mut ennen sitä myös :P eikä se perheelle ole mikään ongelma. Kaverilla myös sama tilanne et on aina saanut nukkua miehen kanssa, jo seurusteluaikoina. Mut toiset perheet voi olla tiukempia asioissa.
        Casablanca onkin sitten aika lähellä Rabatisa jossa mun miekkonen asustelee :)

        Siis oon saanut osakseni ihan turhaa pelottelua. Kiitos sulle näista rohkaisevista sanoista. Perhe odottaa kovasti tuloamme. Ja mies on ehdottomasti luotettava! Joten senkään puolesta ei pitäisi olla hätää. Sitä vaan on semmonen, että alkaa miettiä kaikkea, kun kuulee juttuja, varsinkin kun omat ystävät pelottelevat ihan kybällä. Olen itse asiassa jo erittäin utelias matkustamaan Marokkoon ja näkemään kaiken omin silmin.


      • marily1
        Järkevää vai ei kirjoitti:

        Siis oon saanut osakseni ihan turhaa pelottelua. Kiitos sulle näista rohkaisevista sanoista. Perhe odottaa kovasti tuloamme. Ja mies on ehdottomasti luotettava! Joten senkään puolesta ei pitäisi olla hätää. Sitä vaan on semmonen, että alkaa miettiä kaikkea, kun kuulee juttuja, varsinkin kun omat ystävät pelottelevat ihan kybällä. Olen itse asiassa jo erittäin utelias matkustamaan Marokkoon ja näkemään kaiken omin silmin.

        no kyllähän sitä turhaa mölinää kuulee vähän jokapuolelta, mut kumma kyllä yleensä niiltä, joilla ei ole mitään omakohtaista kokemusta. Ne ennakkoluulot on vaan aika tiukassa. :/
        Jos perhe tietää suhteestanne ja odottavat sinua kylään niin en murehtisi turhia. Marokkolaiset yleensäkin ovat tosi vieraanvaraisia. Etenkin kun on kyse isommasta kaupungista, maalla onkin sitten vähän eri tavat vielä. Mulla kanssa ystävät ja sukulaiset ja tuttavat yrittävät uskotella ettei mieheen ole luottamista, mutta itse sen parhaiten tietää ja uskon että tunnet miehen hyvin :) Minä ainakin tunnen eikä koskaan tarvitse olla huolissaan MISTÄÄN :P heh.
        Onnea matkaan! :)


      • hintoja?
        marily1 kirjoitti:

        tuo kuulostaa, varmasti sulle ainakin mukavampi vaihtoehto miehen ja siskon kanssa olla kun kasarmialueella koko perheen luona.
        me ollaan kanssa miekkosen kanssa vuokrattu aina asunto jossa sitten ollaan ihan kahdestaan oltu, osa aika tietty perheen luona kun ovat niin innokkaina ottamassa vastaan :P seuraavalla reissulla sitten koko ajaksi perheen luo.

        vai hotelli? Aion Rabattiin olis kiva saada vinkkiä hinnoista jne.


      • berberin vaimo
        marily1 kirjoitti:

        se on aika perhekohtanen juttu. Me nukutaan samassa huoneessa kyllä, myös seuraavan reissun aikana, jolloin tosin mennään naimisiin mut ennen sitä myös :P eikä se perheelle ole mikään ongelma. Kaverilla myös sama tilanne et on aina saanut nukkua miehen kanssa, jo seurusteluaikoina. Mut toiset perheet voi olla tiukempia asioissa.
        Casablanca onkin sitten aika lähellä Rabatisa jossa mun miekkonen asustelee :)

        marokkolainen perhe joka antoi poikansa nukkua samassa huoneessa tyttöystävän kanssa...?? Vähän on eri meininki meillä päin marokkoa! Mieheni ei jaa huonetta minun kanssani edes nyt kun olemme naimissa vieraillessamme hänen kotonaan!! Ja ennen naimisiinmenoa aivan mahdoton ajatus! Myöskään hotellit eivät hyväksy "sekapareja" samaan huoneeseen, on vastoin marokon lakia. Ei koske tietenkään ei muslimeja.


      • @sara@
        berberin vaimo kirjoitti:

        marokkolainen perhe joka antoi poikansa nukkua samassa huoneessa tyttöystävän kanssa...?? Vähän on eri meininki meillä päin marokkoa! Mieheni ei jaa huonetta minun kanssani edes nyt kun olemme naimissa vieraillessamme hänen kotonaan!! Ja ennen naimisiinmenoa aivan mahdoton ajatus! Myöskään hotellit eivät hyväksy "sekapareja" samaan huoneeseen, on vastoin marokon lakia. Ei koske tietenkään ei muslimeja.

        Emme ole marokkolaisen mieheni kanssa naimisissa mutta viime talvena hänen äitinsä luona Marokossa vieraillessamme kyllä sanoimme olevamme naimisissa (tai jo paljon sitä ennenkin, jo heti kun muutimme yhteen asumaan. Marokossa vieraillessamme nukuimme samassa huoneessa, samassa sängyssä mieheni sukulaisten luona. Vaikka suurin osa mieheni perheestä asuu Euroopassa, he olettavat, että jos muutetaan yhteen asumaan, mennään myös naimisiin. Kyllä meilläkin on tarkoitus vielä joku päivä naimisiin mennä mutta toistaiseksi hyvä näin. Ja olemme kyllä olleet Marokossa hotellissakin vaikka emme ole naimisissa, joten on ihan hassua väittää että Marokossa hotellit eivät hyväksy "sekapareja". Ei siellä kukaan kysele oletko naimisissa vai et, vaikka muslimi olisitkin. Meilläkin kyllä oli varalta maistraatin todistus siitä että asumme Suomessa yhdessä mutta eipä sitä meiltä kukaan kysellyt. Ainoastaan Agadirissa kadulla myöhään illalla poliisi pysäytti meidät ja kysyi mieheltäni miksi hän on kanssani. Mies vain totesi että olen hänen vaimonsa ja olemme lomalla ja that's it.


      • vaimo myös
        @sara@ kirjoitti:

        Emme ole marokkolaisen mieheni kanssa naimisissa mutta viime talvena hänen äitinsä luona Marokossa vieraillessamme kyllä sanoimme olevamme naimisissa (tai jo paljon sitä ennenkin, jo heti kun muutimme yhteen asumaan. Marokossa vieraillessamme nukuimme samassa huoneessa, samassa sängyssä mieheni sukulaisten luona. Vaikka suurin osa mieheni perheestä asuu Euroopassa, he olettavat, että jos muutetaan yhteen asumaan, mennään myös naimisiin. Kyllä meilläkin on tarkoitus vielä joku päivä naimisiin mennä mutta toistaiseksi hyvä näin. Ja olemme kyllä olleet Marokossa hotellissakin vaikka emme ole naimisissa, joten on ihan hassua väittää että Marokossa hotellit eivät hyväksy "sekapareja". Ei siellä kukaan kysele oletko naimisissa vai et, vaikka muslimi olisitkin. Meilläkin kyllä oli varalta maistraatin todistus siitä että asumme Suomessa yhdessä mutta eipä sitä meiltä kukaan kysellyt. Ainoastaan Agadirissa kadulla myöhään illalla poliisi pysäytti meidät ja kysyi mieheltäni miksi hän on kanssani. Mies vain totesi että olen hänen vaimonsa ja olemme lomalla ja that's it.

        Ei me suomalaisetkaan kaikki samanlaisia olla. Miksi kaikkien marokkolaisten ajatellaan käyttäytyvän samalla tavalla....


      • Feliza
        @sara@ kirjoitti:

        Emme ole marokkolaisen mieheni kanssa naimisissa mutta viime talvena hänen äitinsä luona Marokossa vieraillessamme kyllä sanoimme olevamme naimisissa (tai jo paljon sitä ennenkin, jo heti kun muutimme yhteen asumaan. Marokossa vieraillessamme nukuimme samassa huoneessa, samassa sängyssä mieheni sukulaisten luona. Vaikka suurin osa mieheni perheestä asuu Euroopassa, he olettavat, että jos muutetaan yhteen asumaan, mennään myös naimisiin. Kyllä meilläkin on tarkoitus vielä joku päivä naimisiin mennä mutta toistaiseksi hyvä näin. Ja olemme kyllä olleet Marokossa hotellissakin vaikka emme ole naimisissa, joten on ihan hassua väittää että Marokossa hotellit eivät hyväksy "sekapareja". Ei siellä kukaan kysele oletko naimisissa vai et, vaikka muslimi olisitkin. Meilläkin kyllä oli varalta maistraatin todistus siitä että asumme Suomessa yhdessä mutta eipä sitä meiltä kukaan kysellyt. Ainoastaan Agadirissa kadulla myöhään illalla poliisi pysäytti meidät ja kysyi mieheltäni miksi hän on kanssani. Mies vain totesi että olen hänen vaimonsa ja olemme lomalla ja that's it.

        Minulla on kyllä vastaavanlaisia kokemuksia hotelleista, eli ilman avioliittotodistusta ei ole asiaa samaan huoneeseen. Eri asia tietenkin jos matka on varattu Suomessa.

        Meillä on aina avioliittotodistus mukana Marokossa. Tärkein dokumentti heti passin jälkeen ;).

        Miene perheen luona olemme kyllä yöpyneet samassa huoneessa ja sängyssä vaikkemme olleet vielä edes naimisissa.


      • tiikeri3
        Feliza kirjoitti:

        Minulla on kyllä vastaavanlaisia kokemuksia hotelleista, eli ilman avioliittotodistusta ei ole asiaa samaan huoneeseen. Eri asia tietenkin jos matka on varattu Suomessa.

        Meillä on aina avioliittotodistus mukana Marokossa. Tärkein dokumentti heti passin jälkeen ;).

        Miene perheen luona olemme kyllä yöpyneet samassa huoneessa ja sängyssä vaikkemme olleet vielä edes naimisissa.

        Marokossa on lain vastaista viettaa yo samassa hotellihuoneessa jos ei ole naimisissa marokkolaisen kansalaisen kanssa. Poliisi on ottanut kiinni henkiloita, jotka vain autossa istuskelivat ja miehen kasivarsi oli naisen harteilla! Se on rikos ja siita on seurauksensa.

        Suurissakin kaupungeissa on vaikeuksia, paras vuokrata kaksi eri huonetta. Itsellani kokemus, kun varasin huoneen miehelleni ja minulle Marrakechista. Kun mieheni saapui seur. paivana, henkilokunta katsoi hyvin karsaasti hanta, oli jopa kovin toykea, vaan annas kun han veti avioliittotodistuksen taskustaan, niin laulu muuttui. He pyytivat tuhannesti anteeksi, silla olinhan nyt KUNNIOITETTAVA NAINEN, enka joku kadulta napattu kepeamielinen tytonhupakko. Melkein suutelivat jalkojani, silla olihan asemani nyt erilainen. Nyt voin liikkua vapaasti Marokossa, eika kukaan kohauta olkaansakaan. Marokossa kunnioitetaan naista.

        Naita naisia jotka matkustavat katsomaan sulhastaan ,on liikaakin jo Marokossa, silla olen jo nahnyt heita jo vuosikausia. Heita pidetaan kevytmielisina, ja ei saa kunnioitusta, ehka miehen perhe taman hyvaksyy vaan muut eivat. Ei tarvitse kuin yksi kateellinen ihminen (siella kaikki tietavat toistensa asioista, kuka tulee ja kuka menee) ja han tiedoittaa poliisille, ja jos mies saadaan kiinni, on kyseessa rikos.

        Eras toinen naisystavani ei voi asua omistamassaan suuressa talossa poikaystavansa kanssa, koska eivat ole naimisissa, vaan han joutuu nukkumaan miehen asunnossa, eri huoneessa lomansa aikana.

        Miksette mene naimisiin Marokossa (vain siella tehty avioliitto on hyvaksyttava) ja elamanne helpottuu ? Muslimi laki on erilaien, ja sita myos pitaa kunnioittaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2379
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      170
      1510
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1376
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1079
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      690
    Aihe