Olen 27-vuotias. Ja painan nyt n.95 kiloa ja pituus on vain 164 cm, joten ylipainoa on runsaasti. Painoni nousee koko ajan huolestuttavaa vauhtia. Pitkään se pysyi 80:ssä, mutta vuoden aikana se nousi nämä 15 kiloa. Välillä olen miettinyt, että ehkä tällaisesta lihavuudesta saisi eläkkeen, mene ja tiedä. Ja laihduttaminen on minulle laiskalle, yksinäiselle, hitaalle ja herkkusuulle helvettiä, aivan ylivoimaista. Ainakin ankara dieetti. Valitettavasti tuskin onnistuisi. Noh, ainakaan en saa kumppania tämän ylipainon takia. Ja on muitakin syitä, ettei vastakkainen sukupuoli ole kiinnostunut. Noh, tällainen on mun elämä. Ainoa lohtu on, että tästä ruumiista pääsee joskus veks. :/
Painan kohta 100 kg!
28
9528
Vastaukset
- 120kg
Et sä tuolla asenteella löydä kumppania!
Monet lihavemmat kuten mäkin ovat löytäneet elämänkumppanin ettei se kiloista johdu.
Eikä myöskään ylipaino ole syy päästä eläkkeelle ellei siinä samalla ole joitain fyysistä tai henkistä sairautta.
Älä vaivu tuohon itsesääliin sillä se on petollista ja pian susta tulee katkera vanha muija joka kaupassa tiuskii muille "MITÄ TÖLLÄÄTTE!" tai vastaavaa...
Hakeudu ihmisten pariin, mistä voit löytää ystäviä ja ehkä niiden joukosta elämänkumppaninkin, esim työväenopistossa varmaan on suakin kiinnostavia kursseja.
Myöskin sun kannattaisi harkita lääkärillä käytiä, jos todella olet noin masentunut miltä kirjoituksessasi vaikutit.
Masentuneena ei kannata ruveta laihduttamaan, sillä se viä vain ojasta allikkoon.
Ensin pitää hoitaa se masennus alta pois.
Vaikket olisikaan niin masentunut.
Kannattaa runsaasti ylipainoisen käydä juttelemassa lääkärin kanssa miten saisi laihdutuksen alkuun ja sen laihduttamisen voi tehdä lääkärin valvonnassakin, niin on turvallisempaa ja saa hyviä vinkkejäkin.
Häntä pystyyn ! - Henni 20v.
Kauhistelet 15 kilon painon nousua?!
Olen lihonut 8 kuukaudessa 67 kiloa! Painan nyt 148 kiloa, eikä loppua näy! Tyttöystäväni on myös lihonut, mutta on ruipelo minun rinalla.. EN VOI lopettaa syömistä! Aina kun käymme kaupassa jokin vetää minut herkkutiskeille, en voi olla ostamatta nameja.. Tyttöystäväni sanoo ettei paisumiseni haittaa, mutta epäilen vähän..
Vaatteita ei tahdo löytyä mistään, paitsi jotain kaapuja! Masentaa!- Utelias
Miten ihmeessä olet voinut noin lyhyessä ajassa lihoa 67 kiloa (n.8 kiloa kuukaudessa, elikkä 2 kiloa viikossa) sunhan on täytynyt syödä noin 4500-6600 kaloria päivässä tuona kahdeksan kuukauden aikana?
Nyt kuule Henni 20v hakeudut lääkärin pakeille, jos puhuit totta sillä sulla ei ole hengenlähtö kaukana, jos jatkat tuohon malliin, sun täytyy saada hoitoa!!!
- Minna
Minäkin ajttelin ennen noin.Jos jatkat tuota itsesääliä et saa koskaan yhtään tosi ystävää.Mullakin meni kauan ennenkuin huomasin ettei elämässä auta surkutella ja masentua pää pystyyn vaan.Mua auttoi paljon kun tapasin yhden ystävän jonka kanssa oli helppo olla oma itsensä.Aloin hyväksymään itseni.Sitten tapasin poikaystäväni hän rakastaa minua juuri tälläisenä aluksi oli vaikea uskoa.Olen yhtä lihava kuin sinä 169cm ja 110kg.Usko että lihavakin voi olla ihan oikeasti tosi onnellinen.
- terhi
nyt pelleile, uskotko oikeesti että olet hyvä noin?
järki käteen ja terveydellisistä syistä laihduttamaan, ihan itsesi takia muuten et 50v päivää nää! - Minna
terhi kirjoitti:
nyt pelleile, uskotko oikeesti että olet hyvä noin?
järki käteen ja terveydellisistä syistä laihduttamaan, ihan itsesi takia muuten et 50v päivää nää!Luuletko tosiaan,että uskon että olet aidosti huolissaan lihavien terveydestä?
Olen vihdoin saanut itsetuntoni kohdalleen muutaman ystävän ja mieheni kautta lähinnä.
Tuntuu tosi mukavalta,kun ei tarvi joka päivä ajatella kiloja.Molemmissa osapuolissa on vikaa mutta ennen ajattelin aina kun joku katsoi minua,että hyi hirvee läski.Nykyään olen huomannut ettei läheskään aina niin ole.Laihdutuksen aika tulee minun kohdalle joskus sitten kun se on tullakseen.Nyt aion nauttia elämästä kun se tuntuu mulle nyt hymyilevän muutenkin.
- niki
Hei,jos haluut oikeesti laihtua niin rupesin juuri vetämään painon hallinta ryhmää jota voi myös toteuttaa kotona..Se on mikä toimii ja selviää siinä ohjelmassa paljon ruokaaineita joita ei uskoisi lihottavan joten laita email voidaan kirjotella,jos apua haluut,laihutan itte nyt n.25kg!Viestittele
- Iso tyttö
En uskalla laittaa nettiin mailiosotettani yleisesti. Voisitko kertoa jotain siitä systeemistä tässä keskustelussa??
- 120kg
Iso tyttö kirjoitti:
En uskalla laittaa nettiin mailiosotettani yleisesti. Voisitko kertoa jotain siitä systeemistä tässä keskustelussa??
Kannattaa ottaa ilmainen sähköposti osoite, niin sitä voi jaella, esim. tämän suomi24-n sähköposti on ihan OK.
- Tiina
Heips!
Kuule, kuten olet huomannut, et ole suomen ainoa liikalihava tyttö. Niin olen minäkin, olen 170 cm ja painan 130! Järkyttävää! Olen yrittänyt monta kertaa Painonvartijoissa, mutta kaikki mitä on mennyt on tullut takaisin.
Minulla oli seuranhaku ilmoitus deitti.netissä ja mukavan miehen sieltä löysinkin! Hän hyväksyy minut kaikkine kiloineen ja täytyy myöntää että itse en ymmärrä, että miksi juuri minä, kaikkine roikkuvine makkaroineni, kelpaan hänelle. Näin vain onneksi on. Nyt olen päättänyt, että yritän laihduttaa ja olemme päättäneet yhdessä liikkua enemmän. Liikunta on se juju! Lähde ihmeessä kävelemään aina kun masentaa. Siinä kuluu kaloreita. Ja jos olet masentunut, hae ihmeessä apua. Tiedän joitain, jotka ovat onnistuneet myös laihduttamaan mielialalääkkeiden avulla. Exsim. Seromex, joka sisältää serotoniinia on tähän tarkoitukseen sopiva. Poistaa masennusta ja vie ruokahalua.
Jos et ole käynyt Painonvartijoissa, suosittelen kokeilemaan. Se on kallista, mutta kannattaa. Etsi itsellesi sopiva ryhmä ja ota siitä harrastus. Tiedän monta, jotka ovat onnistuneet siinä. Toivottavasti myös sinä onnistut. Onnea ja menestystä! Kyllä sinä onnistut.- ???????
Mitä läskikasoja nuoret ihmiset....!!!
Lakatkaa syömästä roskaruokaa ja herkkuja.LAIDUTTAKAA ennen kuin sairastutte! - Bläsä
??????? kirjoitti:
Lakatkaa syömästä roskaruokaa ja herkkuja.LAIDUTTAKAA ennen kuin sairastutte!Pilkkaaminen ei auta laihtumaan, ennemminkin päinvastoin, koska pilkasta masentuu ja ruoka lohduttaa.
Masentuneena EI SAA LAIHDUTTAA!
Oletko kuullut sanontaa?
"Terve mieli, terveessä ruumiissa" - GB.
??????? kirjoitti:
Lakatkaa syömästä roskaruokaa ja herkkuja.LAIDUTTAKAA ennen kuin sairastutte!Mistäs tiedät, että kys. ihmiset syövät roskaruokaa, eivätkä liiku?
- Onnistunut
Kyllä mä löysin apuni painonvartijoista. Tais olla niin että kuudes kerta (!) toden sanoi. Tajusin tällä viimeisellä kerralla, että en elä loppuelämään rehuilla ja raejuustolla, vaan tein totaalisen muutoksen ruuanlaittooni. Opettelin syömään normaalia kotiruokaa kohtuudella. Sain pois 24 kiloa reilussa vuodessa.
Kallista vartijat ei oikeesti ole, leikkeleiden käyttö ja patukoiden mussutus on vähentynyt varmasti sen 10 euron edestä viikossa. Kasvikset on kalliita, mutta niitäkin saa onneksi tarvittavan määrän ruuan jatkoksi halvalla pakasteesta (esim Rainbowin wokkivihannekset)
Rohkeasti vaan vartioimaan, mäkään en ensin meinannut kehdata mennä, kun kylä on pieni, ja ajattelin, että kaikki nauraa kun mä TAAS kerran ilmestyn sinne. Mutta kukaan ei nauranut, ja nyt kaikki kadehtivat!
- jamppa
noh...itekki oon vähä ylipainonen...175cm ja painoa sit jotai 90kg...
mut en masennu...oon ny amikses ja laihdutan..ainaki yritän...en syö paljoo ja liikun jonkun verran...
mut en ny haluisi olla mikää luuviulukaa...nehä on kamalia...
juuh mut onnee kuitenki...ja aina sä saat poikaystävän...ei paino sitä saa estää - Läski
Olen reilusti yli 130 kg eli tosi liahava. Löydän seuraa vastakkaisesta sukupuolesta ihan niin paljon kun haluan. Läskit ei siihen vaikuta! En ole kiinnostunut kukkakeppejä etsivistä ihmisistä...
- Pioni
Ehkä ole kyse siitä löytääkö seuraa vai ei, se ei ole mikään mittari. Vaaka on. Totuus on että liikalihavuus on kaikkien sairauksien äiti.
Asioita ei vain näytetä nuorena laittavan tärkeysjärjestykseen.Ihmisellä on vain yksi terveys ja jos sen menettää, niin on yhdentekevää onko seuraa vai ei. - ALu
Pioni kirjoitti:
Ehkä ole kyse siitä löytääkö seuraa vai ei, se ei ole mikään mittari. Vaaka on. Totuus on että liikalihavuus on kaikkien sairauksien äiti.
Asioita ei vain näytetä nuorena laittavan tärkeysjärjestykseen.Ihmisellä on vain yksi terveys ja jos sen menettää, niin on yhdentekevää onko seuraa vai ei.Olen pudottanut 20 kg ja 18 olis vielä pudotettava.Terveyskin on muuttunut parempaan suuntaan kilojen katoamisen myötä.Mailailka: [email protected]
- Satu
Minullakin 95 oli se raja, joka pisti ajattelemaan, että en halua painaa 100 kiloa! 95 tuli täyteen viime keväänä ja antoi sysäyksen laihduttamiselle. Soitin työpaikan terveydenhoitajalle ja sain sieltä kautta apua. Ruokapäiväkirja ja työterkkarin tsemppaus olivat tärkeitä. Myös tuolta laihdutus-palstalta on tullut mukavaa vertaistukea muilta laihduttajilta. (Kiitos siis teille kirjoittelijoille!) Kesän aikana lähti 20 kiloa ja nyt olen kuukauden verran "tasaillut tulosta", jos näin kauniisti ilmaistaan, että olen ollut viime aikoina totaalisen kyllästynyt laihduttamiseen. Lähden nyt kuitenkin pudottamaan seuraavaa 10 kiloa, tosin vähän hitaammalla tahdilla ja lueskelen tätä palstaa aina silloin tällöin. Kirjoittele kuulumisia äläkä vaivu epätoivoon! Läski on katoavaista!
- ...olen mä...
moips!
mulla on sama tilanne, olen 164 cm pitkä ja painan noin 95 kiloo...erona se että olen vasta 20 vuotias...poikaystäväni on joskus sanonut että sitten kun 100 kiloa tulee täyteen, hän harkitsee vakavasti haluaako enää olla kanssani...että silleen...kai tässä pitäisi sitten jotenkin yrittää laihduttaa, mutta miten...
laihdutin joskus muutama vuosi sitten painonvartijoiden ohjeilla (jotka sain ystävältäni lainaan) kymmenisen kiloa pois, mutta hukkasin ohjeet...painonvartijoiden ryhmään en pysty menemään, koska se maksaa niin paljon...
mahtaisiko täällä olla ketään sellaista joka haluaisi kirjoittaa joko tänne tai sähköpostiini mahdollisimman paljon painonvartijoiden ohjeita, tai mahdollisesti pystyisi luopumaan omista ohjeistaan...erityisesti tämä points-ohjelma kiinnostaa...olisin todella kiitollinen vastauksista...- Jellona jee
Mieti tyttö hyvä oletko SINÄ oikeassa suhteessa?
En ymmärrä tuommoista, että puoliso häippää, jos paino ei mielytä enään ei se voi olla mitenkään päin aitoa rakkautta.
Itse masentuisin suunnattomasti ym. jos mieheni painostaisi erolla laihduttamaan tai pitämään edes painon samoissa lukemissa.
Onnea sulle, kuitenkin kevenemiseen, mutta ÄLÄ TEE SITÄ KUIN AINOASTAAN ITSESI VUOKSI! - Oletteko
Jellona jee kirjoitti:
Mieti tyttö hyvä oletko SINÄ oikeassa suhteessa?
En ymmärrä tuommoista, että puoliso häippää, jos paino ei mielytä enään ei se voi olla mitenkään päin aitoa rakkautta.
Itse masentuisin suunnattomasti ym. jos mieheni painostaisi erolla laihduttamaan tai pitämään edes painon samoissa lukemissa.
Onnea sulle, kuitenkin kevenemiseen, mutta ÄLÄ TEE SITÄ KUIN AINOASTAAN ITSESI VUOKSI!Hei,
monesti ylipainoiset etsivät apua jos jonkinlaisista dieteistä. Avain onneen on opetella normaalit ruokatavat. Siis ihan vaikka kirjan kanssa aamupala, lounas päiväkahvi, päivällinen ja iltapala. Ihan samanlaista kuin minkä tahansa muun asian opettelu elämässä. Kahvin kanssa voi vaikka joka päivä ottaa pullasiivun tai pari keksiä. Juuri se on tuhoisaa kun oikeat ruokatottumukset on hukassa, ja ravinto usein koostuu lähinnä valkoisesta viljasta, herkuista, suklaasta ja roskaruuasta.
Toinen tärkeä asia on liikunta. Hemmetti menkää kuntosalille esim. spinning-tunneille, kuluu satoja kaloreita tunnissa ja läskit kyytiä. Ja väkisin sinne vaikka 3-4 kertaa viikossa, tai mikä laji ikinä kiinnostaakin.
Jos oikeasti ravitsemusterapeutin kanssa katsot normaalit ruuat joita voit syödä, niin ei tarvitse nälkää nähdä.
Ja jokaiseen päivään kuuluu muun ohella puoli kiloa kasviksia- ja pari hedelmää tai marjoja. Tiedän ettei reilusti ylipainoisten ruokavalioon kuulu ylenmäärin kasviksia.
Luja päätös ja apua on saatavilla! - sapsu
Oletteko kirjoitti:
Hei,
monesti ylipainoiset etsivät apua jos jonkinlaisista dieteistä. Avain onneen on opetella normaalit ruokatavat. Siis ihan vaikka kirjan kanssa aamupala, lounas päiväkahvi, päivällinen ja iltapala. Ihan samanlaista kuin minkä tahansa muun asian opettelu elämässä. Kahvin kanssa voi vaikka joka päivä ottaa pullasiivun tai pari keksiä. Juuri se on tuhoisaa kun oikeat ruokatottumukset on hukassa, ja ravinto usein koostuu lähinnä valkoisesta viljasta, herkuista, suklaasta ja roskaruuasta.
Toinen tärkeä asia on liikunta. Hemmetti menkää kuntosalille esim. spinning-tunneille, kuluu satoja kaloreita tunnissa ja läskit kyytiä. Ja väkisin sinne vaikka 3-4 kertaa viikossa, tai mikä laji ikinä kiinnostaakin.
Jos oikeasti ravitsemusterapeutin kanssa katsot normaalit ruuat joita voit syödä, niin ei tarvitse nälkää nähdä.
Ja jokaiseen päivään kuuluu muun ohella puoli kiloa kasviksia- ja pari hedelmää tai marjoja. Tiedän ettei reilusti ylipainoisten ruokavalioon kuulu ylenmäärin kasviksia.
Luja päätös ja apua on saatavilla!oon 26.v ja painan tällä hetkellä 80kg ja oon pitkä 169cm...jotta olisin normaalipainoinen mun tarttis olla 20cm pitempi..eli on joskus kivempi aatella et oon vaan liian lyhyt=)
mutta painoin toisen lapsen syntyessä 100kg eli tiedän että se olotila ei ole normaali..eli joka väittää että ei siinä mitään jos on ylipainoa 40kg niin OIKEESTI !!!! mun paras vinkki on kun tekee mieli makeeta...niin otan pakkasesta marjoja ja siihen mukaan makeutusainetta ja maitoa ja soseutan aaarrrgg!!!bueno!!
- Anne
Itse olen onnistunut laihtumaan tällä keinolla: Minkään syöminen ei ole kiellettyä, mutta... Tee itsellesi lista mitä sinun täytyy(!!) päivän aikana syödä, esim. porkkanoita, ruisleipää, ananasta, salaattia... Ja ennen kuin olet nämä syönyt, et saa syödä mitään muuta!! Näiden jälkeen ei jaksa syödä paljoa muuta, eikä pari suklaapalaa ole maailmanloppu!!! Ananasta kannattaa syödä paljon, koska se ainakin minulla todella auttaa. Ja yritä liikkua vähän päivän aikana. Jos "päätät", että harrastat liikuntaa vaikkapa 2 tuntia päivässä, niin saat hyvän tekosyyn lintsata, joka kerta kun ei muka ole aikaa; mutta ainahan sitä nyt puoli tuntia löytyy, eikä se tunnu niin ylivoimaiselta. Ja tytölle, joka kysyi painonvartioiden points-ohjeista, ainakin ruisleipää ja porkkanoita saa syödä niin paljon kuin haluaa!!
- tonnikeiju
Oli kerran tyttö joka painoi 102,50 kg. Kaksi kuukautta myöhemmin hän oli 92,5 kiloinen. Ei laihtunut vaan jotain järkeä korvien väliin saanut. Prinssi on koko ajan vierellä ollut.
- yotuul
KILPIRAUHASEN VAJAATOIMINTA on se joka erittäin monta suomalaistakin lihottaa,eikä pieni ylimääräinen syönti(riippuu millaisia määriä tietty)..mutta mekin saimme mieheni kanssa lihoa yli 100kiloisiksi ennenkuin lääkäri uskoi että meillä molemmilla on kilpirauhasen vajaatoiminta!!
sitä ei tutkita ellei potilas osaa sitä itse epäillä ja pyytää kokeita ja niitten verikokeittenkin kanssa se ongelma että ne taulukot joilla tuloksia luetaan eivät pidä paikkaansa,eli ne on itse osattava netistä hakea että mitä ne merkkaa.
se on nykypäivänä erittäin yleinen varsinkin naisilla,mutta miehilläkin sitä on.
yksi varma keino tietää että onko se sinulla on se että se on erittäin perinnöllinen,eli jos jollain suvussa on sitä ja sinä olet lihava niin 99%varmuudella se on myös sinulla.suvussa myös toisella voi olla liikatoiminta mutta sinulle se onkin voinut periytyä vajaatoimintana.
että mars verikokeisiin kaikki ja älkää uskoko stä lausahdusta kun lääkäri sanoo että arvot ok,pyydä arvot itsellesi ja katso mitä niitten oikeasti kuuluu olla esim.tsh arvo taulukko(0,4-4,0)ei pidä paikkaansa jos tsh yli 2,5aika varmasti on vajaatoimintaa!!!! - kusipää666
Älä kuuntele ketään sellaista ihmistä joka nostaa itsensä jalustalle. Niillä korteilla pelataan jotka saadaan. Autuaita maailman murheelliset, he saavat palkan myöhemmin.
- pentti pö
laaihuta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693