Ekan levyn biisit keikoille?

Lauri79

Miksihän ekan levyn kappaleita ei soiteta keikoilla nykyään?

3

613

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole...

pojat soitelleet ekan levyn biisejä keikoilla pitkään aikaan. Vanhin mitä nykyään kuulee on "Huumetta", joka on single vuodelta -79. Sitten toiselta levyltä on soitettu "Da da", "Raswaa koneeseen" ja "Silmiklasikyy".

En toki tiedä onko uusi kokoonpano soittanut näitä kaikkia. Da da ja Huumetta ainakin.

• Mä vaan

ei oikein halua laulaa läheskään kaikkia noita vanhoja biisejä 5:ltä ekalta levyltä koska niihin liittyy niin paljon muistoja, osa kappaleista on Patesta hyvin erikoisia tai hyvin surmielisiä ja varsinkin jotkut Mikkosen, Puukan ja Ainialan kappaleet on sellaisia ettei Pate niitä vaan pysty vetämään. Syy ei oo se että ne olis huonoja vaan se ettei Pate vaan halua niitä vetää. Noin mies on itse useasti haastatteluissa veistellyt että miksi ekoilta levyiltä ei juuri kuulla biisejä.

Toiselta Popedan albumilta on setissä välillä Raswaa koneeseen kipale ja Dada lähes aina setissä mukana, joskus myös silmiklasikyy. Bebobbahoppin on vanha biisi ja se on nyt muutaman kerran kuultu livenä tänä keväänä. Suuret setelit on ekan kerran Popedan toimesta levytetty vuonna 1979 ja se on setissä aina välillä ollut. Rock n roll biisin piti olla 25-vuotiskiertueella aikoinaan aloitusbiisinä mutta näin ei käynyt kuitenkaan (se kappale on ekalta levyltä)....

Huummetta on vuodelta 1979 ja se on nyt keväälläkin usein kuultu. Hullut koirat (kolmas levy) levyltä on tullut Vankilaulu esim. muutan kerran tässä keväällä ja aiemminkin sitä on soitettu, mutta harvakseltaan. Bändi ei oikein dikkaa ite tuota levyä. Se on Popeda-asteikolla hyvin taiteellinen, kokeellinen ja synkkä/vakavahko levy jos vertaa muihin Popeda-albumeihin. Neljänneltä levyltä on usein kuultu biisi Yö (mm. nyt pitkin kevättä) sekä Kuulat sekaisin kuului vuosia sitten settiin tosi pitkään muttei enää. Muutamia muitakin biisejä soittivat siltä levyltä pari vuotta sitten...Raakaa voimaa on vuodelta 1981 ja sekin on esim. nytten ollut joka keikalla aloituskappale.

1983 vuodelta on mukana usein kalteriblues tai Delilah ja tietty Kaasua-levyn nimibiisi. Joskus on soitetttu kolmisen vuotta sitten seteissä Kaasua-levyltä myös muita biisejä esim. Soittomatkalla.

• Mä vaan
        Mä vaan kirjoitti:

ei oikein halua laulaa läheskään kaikkia noita vanhoja biisejä 5:ltä ekalta levyltä koska niihin liittyy niin paljon muistoja, osa kappaleista on Patesta hyvin erikoisia tai hyvin surmielisiä ja varsinkin jotkut Mikkosen, Puukan ja Ainialan kappaleet on sellaisia ettei Pate niitä vaan pysty vetämään. Syy ei oo se että ne olis huonoja vaan se ettei Pate vaan halua niitä vetää. Noin mies on itse useasti haastatteluissa veistellyt että miksi ekoilta levyiltä ei juuri kuulla biisejä.

Toiselta Popedan albumilta on setissä välillä Raswaa koneeseen kipale ja Dada lähes aina setissä mukana, joskus myös silmiklasikyy. Bebobbahoppin on vanha biisi ja se on nyt muutaman kerran kuultu livenä tänä keväänä. Suuret setelit on ekan kerran Popedan toimesta levytetty vuonna 1979 ja se on setissä aina välillä ollut. Rock n roll biisin piti olla 25-vuotiskiertueella aikoinaan aloitusbiisinä mutta näin ei käynyt kuitenkaan (se kappale on ekalta levyltä)....

Huummetta on vuodelta 1979 ja se on nyt keväälläkin usein kuultu. Hullut koirat (kolmas levy) levyltä on tullut Vankilaulu esim. muutan kerran tässä keväällä ja aiemminkin sitä on soitettu, mutta harvakseltaan. Bändi ei oikein dikkaa ite tuota levyä. Se on Popeda-asteikolla hyvin taiteellinen, kokeellinen ja synkkä/vakavahko levy jos vertaa muihin Popeda-albumeihin. Neljänneltä levyltä on usein kuultu biisi Yö (mm. nyt pitkin kevättä) sekä Kuulat sekaisin kuului vuosia sitten settiin tosi pitkään muttei enää. Muutamia muitakin biisejä soittivat siltä levyltä pari vuotta sitten...Raakaa voimaa on vuodelta 1981 ja sekin on esim. nytten ollut joka keikalla aloituskappale.

1983 vuodelta on mukana usein kalteriblues tai Delilah ja tietty Kaasua-levyn nimibiisi. Joskus on soitetttu kolmisen vuotta sitten seteissä Kaasua-levyltä myös muita biisejä esim. Soittomatkalla.

seteissä oli myös tällasia helmiä kuin: yksi yö sekä mua yks nainen diggaa jotka molemmat on sieltä 1980-luvun alusta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      138
      2354
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      51
      1019
    3. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      160
      917
    4. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      776
    5. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      83
      757
    6. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      672
    7. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      637
    8. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      636
    9. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      59
      626
    10. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      141
      607
    11. Kuollut teini Kajaanissa

Kuulemma sellaista huhua liikkeessä?
      Kajaani
      4
      599
    12. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      6
      564
    13. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      21
      548
    14. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      52
      533
    15. Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.

Vaimon viesti on paljastanut totuuden.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      529
    16. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      518
    17. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      55
      498
    18. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      497
    19. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      118
      496
    20. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      66
      489
    Aihe