Onko teistä Lauttasaaren Auto-Chic kallis? Usein kun olen kysellyt huolto tai korjaushintoja niin alkavat olla melkein jo Veho-luokkaa. Palvelu tosin on ookoo mutta ei siitäkään maltaita halua maksaa. Ennen kun oli vielä K.Vuorinen niin laskutusperuste tuntui olevan erilainen eli maksettiin vain toteutuneista työtunneista ja hinnatkin olivat kohtuulliset. Kun nimi vaihtui hienommaksi taisivat hinnatkin nousta. Nyt jokaiselle toimenpiteelle on laskettu tietokoneelle valmis työmäärä ja sekin tuntuu olevan yläkanttiin. Rekara on taas valitettavasti toisella puolella Helsinkiä.
onko AutoChic kallis?
22
3281
Vastaukset
- TePa
Riippuu vähän mihin vertaa !
Niin, kai se on kalliimpi kuin joku nyrkkipaja missä ei ole kaikkia tarvittavia laitteita, esim tietokoneen tietojen purkua varten. Ja varsinkin uudehkot autot(alle 5v.) vaativat sen toimen.
Mutta jos vaihdatat vain öljyt ja pyyhkijänsulat, niin varmaan halvempiakin paikkoja löytyy, tai sitten tee työ itse. Usein valitettavasti pitää paikkansa ettei hyvää saa halvalla, tosin joskus kalliskin voi olla huono.
Ja Rekara on oikealla puolella Helsinkiä !!
TePa - bigT
on se melkoisen kallis. esimerkkinä voisi käyttää hihnan vaihtoa, jonka työosuus oli tarjouksen mukaan Chicissä 3*56e = 168e. Rekara laskutti samasta työstä 92e, eli vajaat 2 tuntia, á 50e.
niin, ja se rekara on OIKEALLA puolella helsinkiä.- Xsara '00
Tarkoitatko hihnalla kenties jakohihnaa?
- bigT
Xsara '00 kirjoitti:
Tarkoitatko hihnalla kenties jakohihnaa?
Sitähän minä tarkoitan.
- Rexa
Voi citikkamies !
Miksi sitten kyselet USEIN sieltä jos on mielestäsi liian kallis ??? Omat kokemukseni sieltä ovat hyvät, hinta/laatu suhteessa. Jos lompakkoa heikottaa, niin ainahan on noita nyrkkipajoja mihin auton voi viedä, mutta laatu ja palvelu on myös (monesti) sitä luokkaa mitä hintakin. Ja varsinkin uudehkon auton vien mielellään asiantuntevaan paikkaan.
Ja auton käyttö ei koskaan ole halpaa !
t.Rexa- bigT
mikä teitä rexoja sun muita oikein vaivaa? annatte vaikutelman, että mielellänne maksatte helvetinmoisia kiskurihintoja ja ihmettelette että joku haluaa hieman kilpailuttaa verstaita. jos rahaa on niin ettei paskalle taivu, niin mikä ettei voisi vaikka tuplahintaa huvikseen maksaa, ja jos oikein ranteita pakottaa niin voin minäkin osan pois kuljeksimasta ottaa. mutta loppujen lopuksi se on nyt vain tyhmää maksaa liikaa.
aikoinaan kun soitin syylarin korjauksesta minulle suositeltuun helsingin keskustassa majailevaan alan pajaan ja kysyin hintaa, vastasi käheä ukko luuriin että "paskaako sä siellä sitä hintaa kysyt, se maksaa minkä se maksaa". tälläistä ääliömäisyyttä on autopiireissä vielä paljon jäljellä, niskasta punoittavia ukon nahjuksia jotka elävät vielä siellä 70-luvulla.
viekää te autonne chicciin tai veholle ja maksakaa valohoidosta, maineesta tai ihan mistä vaan haluatte se lisähinta, minä ja kenties citikkamieskin viemme automme muualle. ja kuntoon se ihan samalla tavalla tulee.
- Käpy palo
Oisinpa lukenu nämä ennen ku menin ko lafkassa käymään. Pyysin öljynvaihdon ja katsastustarkastuksen ja toivotettiin tervetulleeksi. Lähemmäs 15v patonkini on suhteellisen hyvässä kunnossa ja aiemmin ei katsastuksissakaan ole juuri moitteita ollut. Edelliskerralla oli huomautettu, että "pikkasen taitaa talven pakkasilla iskarit vuotaa" muttei rekkarivalon lisäksi osoitettu muita korjauskohteita.
Jätin aamulla auton paikalle, niin iltapäivällä tuli soitto. Päällekäyvällä äänensävyllä miesääni alkoi luettelemaan tarkastustyön tuloksia: "Iskarit vuotaa, öljypohja on niin tuhannen öljyssä, vaihteisto vuotaa, jnejne"
Eivät lähteneet edes vaihtamaan öljyjä, kun "Ei niitä kannata vaihtaa, täytyy ottaa pohja auki ja kattoo mistä vuotoa löytyy.." "Ei tuu menemään tällasenaan läpi, kyllä täytyy iskarit vaihtaa ja tiivisteet uusia ja..."
Sanoin ei kiitos. Päästöt ne sentään mittasi ja rekkarivalon (polttimon) vaihtoivat. Öljynpintaa olin erikseen tarkkaillu jo vuoden, mitä auto oli mulla ajossa ollut, ja pinta ei ollu laskenu sitte yhtään. Korjaamolla ei näkyny valkosia kauluspaitoja mikä oli kyllä ihme, ottaen huomioon sen, ettei kukaan tohtinu ranskalaisen "likaiseen" pohjaan koskea. Parin autoalalla olevan kaverini myöhemmän tarkastuksen perusteella ei äljyä ollut auton pohjassa "juuri yhtään".
Vaihoin öljyt ja suodattimet itse, käytin katsastuksessa ja meni läpi puhtain paperein. Öljyä ei oo edelleenkään syöny yhtään.
Ko korjaamo oli kuitenkin niin ystävällinen, että veloitti päästömittauksesta, auton alle kumartumisesta ja rekkarin polttimon vaihdosta yheksän kymppiä. Perkele.
Varmaan ihan hyvä, että uusia autoja kohtelevat silkkihansikkain ja tekevät kyllä kaikki mahdolliset huollot mihin lupa annetaan, mutta jos kilometrejä alkaa olla takana, kannattaa kyllä viedä auto jonneki muualle. Ehkä kannattaa muutenki viedä jonneki muualle.- Rapea ranskalainen
Tervehdys Käpy palo!
Aivan samanlainen kokemus minullakin. Toivoteltiin kauniisti tervetulleeksi huoltoon jopa ennen varattua aikaa. Auto oli pari päivää saamassa valohoitoa ja sen jälkeen tuli litania korjauksia vaativista toimenpiteistä, joita ilman auto on "pakko laittaa pois käytöstä vaarallisena, koska ei mene ikinä katsastuksesta läpi". Korjausten arvo nousi monin kertaiseksi auton arvoon nähden ja lopulta eivät suostuneet edes perushuoltoa öljyn vaihtoineen tekemään, koska "öljyt eivät seulana vuotavassa moottorissa pysy".
Kaikkiin toimenpiteisiin eivät pystyneet 2 päivän korjaamolla olon jälkeen edes hintaa sanomaan ja huipentuma oli mielestäni, että osia lupasivat vasta varattua korjauspäivää seuraavana päivänä alkaa tilaamaan ja auton olisi saanut korjaamolta ulos viikon jälkeen. Hain auton pois ja muutaman päivän korjaamoparkkeeraus tuli maksamaan "vianhakuna" 84 euroa.
Näin pettynyt en ole vielä ollut mihinkään korjaamoon ja ennenkaikkea henkilökunnan asenteeseen. Sinänsä mietityttää, että moneenko autoon pakkomyydään tuolla periaatteella kaikenlaisia korjauksia perushuollon päälle. Saahan sillä korjaamotoimintaan kummasti kannattavuutta, jos joka autoon saa myytyä muutamalla satasella tai tonnilla lisätoimenpiteitä, joita asiakas ei ole edes pystynyt etukäteen kilpailuttamaan. - Kyllästynyt selitely
Itselleni kävi muutamavuosi sitten näin. Soitin sinne Chippiin, ja kyselin jakohihnan vaihtotyötä. Oli erittäin asiallinen vastaan otto puhelimessa. vein auton sinne, ja sovittiin että voin hakea iltapäivällä. En ehtinyt itä-vantaalle. kun soitti perään. Olin vielä kehä-1. Niin ilmoitti että ei ota sen takia kun siinä voi olla hihnapyörän akseli pyöristynyt. Ihmettelin asiaa, koska itsellänikin on jonkin verran autoalan kokemusta. Ei muuta kun takas, ja auto pois. Ei selitellyt sen enemää, vaan antoi avaimet. Näytti vähän siltä ettei ollut edes katsonut pellin alle. No kyselin vähän tästä akselin pyöristymis asiasta pösön huollolta, sekä muiltakin alan tekijöiltä. Niin kaikilla oli vähän ihmettelemistä. Jos siellä olisi joku akseli pyöristynyt, niin se kyllä kuuluisi selvästi. Eli tuli kyllä selväksi ettei siellä osata tehdä kyllä öljynvaihto työtä isompia huoltoja. Nykyään olen käyttänyt vantaalla Auto Avirol huollossa. On asiansa osaavat tekijät. Eikä kertaakaan ole ollut ongelmia töiden suhteen. löytyy tarvittavat laitteet. eikä hintakaan ole ollut ongelmana.
- Markku A
Rapea ranskalainen kirjoitti:
Tervehdys Käpy palo!
Aivan samanlainen kokemus minullakin. Toivoteltiin kauniisti tervetulleeksi huoltoon jopa ennen varattua aikaa. Auto oli pari päivää saamassa valohoitoa ja sen jälkeen tuli litania korjauksia vaativista toimenpiteistä, joita ilman auto on "pakko laittaa pois käytöstä vaarallisena, koska ei mene ikinä katsastuksesta läpi". Korjausten arvo nousi monin kertaiseksi auton arvoon nähden ja lopulta eivät suostuneet edes perushuoltoa öljyn vaihtoineen tekemään, koska "öljyt eivät seulana vuotavassa moottorissa pysy".
Kaikkiin toimenpiteisiin eivät pystyneet 2 päivän korjaamolla olon jälkeen edes hintaa sanomaan ja huipentuma oli mielestäni, että osia lupasivat vasta varattua korjauspäivää seuraavana päivänä alkaa tilaamaan ja auton olisi saanut korjaamolta ulos viikon jälkeen. Hain auton pois ja muutaman päivän korjaamoparkkeeraus tuli maksamaan "vianhakuna" 84 euroa.
Näin pettynyt en ole vielä ollut mihinkään korjaamoon ja ennenkaikkea henkilökunnan asenteeseen. Sinänsä mietityttää, että moneenko autoon pakkomyydään tuolla periaatteella kaikenlaisia korjauksia perushuollon päälle. Saahan sillä korjaamotoimintaan kummasti kannattavuutta, jos joka autoon saa myytyä muutamalla satasella tai tonnilla lisätoimenpiteitä, joita asiakas ei ole edes pystynyt etukäteen kilpailuttamaan.Juu, minustakin jo tuntuu, että tekevät turhaa työtä, eli pakkomyyntiä. Kokemusta on kolmen auton osalta, ja kun viimeksi ehdottivat kaikien jarrulevyjen ja palojen vaihtoa 60000 km kohdalla - mitä ovat tehneet joka kerran - sanoin ei kiitos, minkä jälkeen levyt vaihdettiin 120000 km kohdalla. Koskaan ei myöskään katsastusmies huomautellut jarruista mitään tänä aikana. En halua enää viedä autojamme sinne.
- Pösönen
No kivahan näitä on lukea, kun juuri on varannut ajan ao. paikkaa (erittäin tyytyväisenä vielä...). Parissa paikassa todettu (huollon ja renkaiden vaihdon yhteydessä), että sekä jarrupalat että jarrulevyt on uusittava. Kilometrejä ei tosiaankaan ole edes tuota 60t, mutta ehkä lähes yksinomaan kaupunkiajo käy sitten enemmän jarrujen päälle kuin pitkät taipaleet.
Joka tapauksessa. Olin kysynyt tarjouksen jo kolmesta paikasta, jokaisessa hinta haarukassa 1500 - 2000e! Ihan liikaa satsausta autoon, jolla ajetaan max 3000 km/vuosi. Soitin sitten vielä tuonne. Asiakaspalvelu oli oikein mutkatonta ja ystävällistä, hinta tasan puolet seuraavan tarjouksen hinnasta. Sitä tosin edelleenkin vähän ihmettelen, ja tarkistinkin sen jo pari kertaa. Näin kuitenkin väitettiin olevan, eli sinnehän sen vien. Saa sitten nähdä miten tämä stoori päättyy - yllä olevien perusteella varmaan toteavat, että muuten hyvä, mutta moottori pitää vaihtaa.... - Citikka
Hirveä paikka, kannattaa kiertää kaukaa!
- Xantia
Vein sinne jokin vuosi sitten yksinkertaiseen pakoputken korjaukseen auton. Sain sen sieltä ulos 600 euron laskun kanssa. Eli ottakaa kustannusarvio kyseisestä paikasta tai kiertäkää kaukaa. Varautukaa myös soittoihin joissa autosta löytyy aina vain lisää ongelmia.
- keijo3
Vein Xantian Autochic -korjaamolle jarrupalojen vaihtoon. Työnjohtaja soitti tunnin päästä ja totesi, että auto vaatii täydellisen jarruremontin paloineen ja levyineen ja satulan liukujen herkistelyt. Luotin tietysti ammattimiehen sanaan, enkä myöskään kokemattomana nuorukaisena kysellyt tarkempaa kustannusarviota. No, reilut 800 Euroa maksoi lopulta vanhan romun jarruremontti tarvikeosilla. Tämä siis 6-7 vuotta sitten, eli siis nykyrahassa remontti oli jotakuinkin tonnin luokkaa.
Vieläkin Autochic kuitenkin näyttäisi olevan pystyssä ja porskuttavan, eli kaltaisiani helposti höynäytettäviä idiootteja riittää Helsinginseudulla loputtomasti.
Nykyisin teen vanhaan saksalaiseen romuautooni täydellisen jarruremontin motonetin tarvikeosilla itse, eikä maksa kuin 100 euroa. - Sitruunalla
Kävin joskus näyttämässä vanhaa BX :ää,nesteputki taakse vuoti.Melkein haukuttiin pystyyn kun tälläsillä romuilla vielä ajetaan ja putkien vauihdosta sanottiin
hinnaksi 4000 e.Vaihdoin itse putket ja ajoin romulla vielä monta vuotta ja tein
huollot ja rempat itse.Ei pyytäjä ole hullu,maksaja on jos ei osaa kysyä hintoja
monesta paikkaa.Sitäpaitsi ihmiset tekee näissä yhdenmiehen korjaamoissa
yhtä hyvää työtä kuin nämä kalliit korjaamot!
Nykyään ajan C5:lla,yhdenmiehen korjaamossa tehdään jakohihman vaihdot ja muut huollot ja toimii!Saan itse katsoa vieressä ja osallistua töihin.. - Kuka tietää ?
Oli muuten ihan eri meininki Vuorisen aikaan Lauttasaaressa.
Tietääkö mitä tapahtui eli myikö firman pois vai onko vielä mukana kuvioissa ?- Kenpä niin?
Samaa mietiskelen itsekin - palvelun taso on huonontunut niin ettei kannata viedä chicciin ollenkaan vehon hinnat ja huono palvelu!
Jos olette Mikkelin suunnalla ollenkaan niin CItix on kannatettava vaihtoehto... - Anonyymi
Ei ole mukana kuvioissa. Poistunut keskuudestamme jo vuonna 2009.
- Vanhan C3:n omistaja
Olen ostanut marraskuussa 2013 vanhan Citroen C3:n, myin ison kalliita huoltoja vaativan autoni pois elokuussa. Tämä C3 oli juuri katsastettu, hyvin siisti sisältä ja automaatti, joita olen tottunut ajamaan. Nyt pienemmälle vaihtaessa nykii ja potkii, varoitusvalot vilkkuvat ja auto piippaa. Naisena en osaa tehdä muuta kuin viedä huoltoon (muu kuin merkkihuolto ei suostu automaattivaihdelaatikon oletettua vikaa edes tutkimaan). Olin juuri löytänyt tuon Lauttasaaren huollon mutta mietityttää nämä viestinne. Autosta maksoin n. 5000 euroa, sillä oli ajettu 127.000 km. En haluaisi laittaa korjauksiin tuhansia euroja, nyt eläkkeellä ollessa ovat ajotkin reilusti alle 1000 km / kk. Mitä neuvoksi?
- Pois äkkiä !
Vaihda äkkiä johonkin kunnon autoon !
- Puhu mulle ranskaa
Nyt alkoi jännittää lasku, pitäisi piakkoin hakea auto pois sieltä. Vaan kun on tullut käytettyä vapaa-aika muuhun kuin autojen opiskeluun/räpläämiseen eikä ole aavistustakaan mikä sielä pellin alla - tai missä lienee - mättää, niin se maksaa mitä maksaa. Halvempaa se korjauttaminen on kuin hajalle ajaminen tai uuden ostaminen. Pitää vaan laskuttaa lisää kilsoja töissä.
- Anonyymi
Ensimmaäisen, ainoan ja viimeisen kerran käytin citikkaa huollossa chicillä. Tonnin autoon tehtiin päälle tonnin huolto. Kaikki katottiin ohjeaikavihosta, niin kuin joka huollon välissä auto olisi ajettu nosturille ja työkalut levitetty erikseen. Jos kaikki olisivat kuin Chichi, niin kulkisin jalan. Palasin Rekaraan ja talous on jälleen tasapainossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851