Tietääkö joku???

mistä

löytyisi tavalliselle täysjärkiselle, luonnossa liikuvalle ja luontoa rakastavalle ihmiselle keskustelu- / seuranhaku paikka. En ole vielä sellaista löytänyt.
Tämän olen todennut ihan surkeaksi paikaksi etsiä luontoihmisistä seuraa (ei kai tätä palstaa luekaan juuri kukaan?).

Tuntuu niinkuin tavallisia luontoihmisiä ei olisi olemassakaan,, vaan vain niitä jotka painaa tukka putkella paikasta toiseen,, Kaikki ei sitä halua eikä siihen kykene (sinänsä hieno juttu).

Rakastan kiireetöntä luonnon helmassa oleilua, henkeviä keskusteluja nuotion ääressä, yms.

Myös keskusteluja ihan vaikka vain s-postin välityksellä.

Eihän sitä ihan helpolla "uskaltaisi" edes lähteä metsään ventovieraiden kanssa.

Harmittaa kun ei ole samanhenkisiä ystäviä, jotka aidosti rakastaa luontoa ja osaa nauttia siitä rikkaudesta mitä luonto antaa.

Nauttikaa luonnosta rakkaat ihmiset!
Hyvää kesää kaikille!

52

6463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irko25

      sattumaa,et osuin tänne :)
      Tosiaan samaa pohtinut ja harmitellut et kaikki vaan hinkuu ryntäilemään paikasta toiseen. Itse vain tykkään istuskella nuotiolla ja katsella rauhassa sitä lähimaastoa, olla vain..
      Voihan tuonne kirjoittaa,jos mieli tekee -> [email protected]

    • hiking girl

      ainakin voi keskustella, tosin tuntuu olevan kovin miesvoittoista ja välillä vähän pilkun viilaustakin, mutta suosittelen kuitenkin =D

      • hiking girl

      • iida.hei

        niin olen samaaa mieltä.


    • minä luen

      Samaa olen myös ihmetellyt, mistä löytyisi luonnossa viihtyvää matkaseuraa ei kaikilla ole puolisoa tai samanhenkisiä kavereita. Tulkaahan esille sieltä piilosta.

    • se on totta...

      ,että retkeilystä on tehty urbaani välineurheilu harrastus. Siinähän voidaan kaverille kehua, minkälaisia varusteita on ja missä hevonkuusessa on taas seikkailtu. Eipä siinä mitään jokainen tallaa tyylillään. Tosiasia kuitenkin on, että harva ottaa luonnosta sen tarjoaman rauhan itseensä vain olemalla ja kireettomällä nautiskelulla. Mä tunnen ihmisiä, jotka esittelevät komeita kuvia maisemista ja kertovat juttuja retkistään, kun olivat tarponeet useita kilometrejä päivässä päästäkseen suunnittelemiinsa reittipisteisiin. Kun sitten kyselee, että nautitteko niin vastaus on, joo oli se hienoa! Siis se, et kroppa huonona mennään unille ja aamulla jatketaan taas menoa, otetaan kuvia ja katsotaan sit ne kotona, et tommonenki paikka oli, ainaski kuvassa on.
      Mulle luonnossa olo on rentoutumista, vaikka se olis vain iltapäivän lyhyt käventely metsässä tai merenrannalla. Joskus ihan menen vain paikkaan, jossa voi sytyttää nuotion ja grillailen pari makkaraa tuleen tuijottaen.
      Mulla on perhe, jota en mukaan saa, koska he eivät liiemmin moisesta välitä, mökillä kyllä viihtyvät ja siitä nautin minäkin.
      Viihdyn myös pidemmillä reissuilla, mutta mitään turhaa stressiä en matkasta ota. Kalastelu on mun pääharrastus ja se on osa tätä retkeily innostustani. Vietän yleensä loppukesästä reilun viikon Kuusamon jossain erämaajärven rannalla, kun muu retkeily/kalastushäsä on siellä tauolla ennen ruskajuttuja. Aivan upeaa olla siellä yksiksensä, kalastella, marjastaa ja vain olla möllöttää. Kyllä täytyy myöntää, että välillä kaipaisi juttuseuraa, mutta tosiaan ei sellaista saman henkistä kaveria ole löytynyt ja tuskin löytyy.
      Mä olen jo mukulasta asti samoillu metsissä ja kalastellu. Paljon olen kokemusta hankkinut ja nyt nelikymppisenä gubbena on mukava hyödyntää taitoja. Mulla on hieno perhe, joka antaa mun harrastaa ja nauttia. En ole koskaan reissuille lähtenyt niin, että kotoa lupaa ei olisi herunnu, toisaaltas ei ole tarvinnut paljoa kysellä, koska käyn reissulla jos tilanne sallii. Muksut on mukana jos he niin haluavat ja monesti ollaan kalareissuja ja nuotioiltoja heitetty. Perheenjäsenet ovat hommannet välineitä, joista olen vain haaveillut, et toi vois olla mukava (esim. makuupussi. Vanha ei kuulemma ois käyny ees makuupussilakanaks). Kaikki kunnioitus heille!
      Niin, ehkä mussa on pikkasen ton Nuuskamuikkusen tyyppiä.

      • lisäys edelliseen...

        viestiin, että jos joku haluaa turinoida asiallisesti retkeilystä, kalastuksesta tai luonnosta niin mailia voi laittaa. [email protected]


      • samanhenkisiä
        lisäys edelliseen... kirjoitti:

        viestiin, että jos joku haluaa turinoida asiallisesti retkeilystä, kalastuksesta tai luonnosta niin mailia voi laittaa. [email protected]

        hajallaan ympäri maakuntia....ongelma on juuri se.Näillä palstoilla kun ei ole luottoa, niin on arveluttavaa ottaa mitään kontaktia kehenkään.

        Itse olen samanhenkinen, rauhallinen ja ikäni liikkunut luonnossa. Joskus olen yrittänyt löytää täältäkin kaveria......mutta ei mitään tulosta. Niin....miten sen sitten järjestäis järkevästi....pitäiskö perustaa hiljaa luonnossa kulkevien palsta, jonka kautta vois samanhenkiset tutustua toisiinsa. Vai järjestää joukko tapaaminen johonki esim. kansallispuistoon, jossa nuotion äärellä vois pohtia asiaa....en tiedä....olen jo lähes luovuttanut.


      • luontoon
        lisäys edelliseen... kirjoitti:

        viestiin, että jos joku haluaa turinoida asiallisesti retkeilystä, kalastuksesta tai luonnosta niin mailia voi laittaa. [email protected]

        Laittakaahan luontoseuraa kaipaavat viestiä tuleman niin jospa minä tai joku toinen löytäisi samanhenkisen matkakumppanin, itse en oikein yksinään halua pidemmille reissuille lähteä ja
        ystävistäkään ei löydy eräkaveria.

        terv. nainen 52v.


      • minäkin pohtinut
        samanhenkisiä kirjoitti:

        hajallaan ympäri maakuntia....ongelma on juuri se.Näillä palstoilla kun ei ole luottoa, niin on arveluttavaa ottaa mitään kontaktia kehenkään.

        Itse olen samanhenkinen, rauhallinen ja ikäni liikkunut luonnossa. Joskus olen yrittänyt löytää täältäkin kaveria......mutta ei mitään tulosta. Niin....miten sen sitten järjestäis järkevästi....pitäiskö perustaa hiljaa luonnossa kulkevien palsta, jonka kautta vois samanhenkiset tutustua toisiinsa. Vai järjestää joukko tapaaminen johonki esim. kansallispuistoon, jossa nuotion äärellä vois pohtia asiaa....en tiedä....olen jo lähes luovuttanut.

        että pitäisi varmaan avata ihan oma palsta tavallisille luonnosta nautiskeleville,, vai pilaisiko jotkut "häiriköt" senkin..?

        Tuosta joukkotapaamisesta senverran et kun kaikki ei pysty matkustelemaan kauas,, niin osa jäis siitäkin tapaamisesta sivuun, vaikka kuinka haluaisi olla mukana.

        Älä kuitenkaan luovuta,, vaikka itsekkin meinaan,, ja suren samaa kohtaloa..

        Sitten kun saapuu uusi kevät, pieni toivonkipinä herää jälleen eloon,, jos sittenkin on joku jossain, joka ajattelee samoin ja jotenkin saan häneen yhteyden.... mutta miten...olisi se vain suurempi juttu kuin lottovoitto..

        On se niin älytöntä tää elämä,, ihmisiä on jokapuolella mutta on niin mahdottoman vaikeaa löytää samanhenkistä "sukulaissielua" aidoksi ystäväksi,, epäilemme toinen toisiamme,, mikä mahtaakaan olla toisen motiivi,, uskaltaako sitä ottaa yhteyttä..

        Sitten se kuningas alkoholi,, jos se tulee vielä seuraksi luontoretkelle niin voi mennä koko reissu ihan "metsään"..
        Tokihan voi juoda maljan kauniin luonnon kunniaksi,, mutta JUOPOTTELUA en voisi hyväksyä luontoretkillä.

        Niin se vain tääkin kesä vauhdilla kuluu,, ei ole ketään jonka kanssa vois "ylistää" luonnon ihmeitä,, perhe ei lämpene ajatukselle ja yksin liian vaikeaa,, tai ainakin tuntuu että toisen samankaltaisen seurassa elämyksetkin olisi upeampia,, eikä tarvisi ("pelätä mörköjä":))

        .. vai se lottovoittoko se pelastaisi tämänkin ongelman..?


      • keskusteluun
        lisäys edelliseen... kirjoitti:

        viestiin, että jos joku haluaa turinoida asiallisesti retkeilystä, kalastuksesta tai luonnosta niin mailia voi laittaa. [email protected]

        Tosiasia on varmaan se, että kun luontoretkeilystä omalla tavallaan pitää ja muokkaa siitä sellaisen, joka sopii omaan tyyliin on vaikeaa löytää samanlaista sieluntoveria jakamaan kokemuksia yhdessä. Harmi, sillä siinä oppii paljon uutta ja saa taas enemmän irti tästä Suomen mahtavasta lahjasta. Minä muokannut tyylini itselleni sopivaksi, koska kalastus kuuluu osaan retkihommiani. Jos lähden vain nauttimaan olostani luonnonhelmaan on sekin hioutunut niin, että otan huomioon vain itseni, säälittävää : ) Olen esim. koittanut ottaa pidemmille reissuille aina jonkun haasteen ja jos sen tavoitteen saavutan ja opin niin kappas tuntuu taas mukavammalta. Tämmönen haaste on esim. yöpyminen taivas kattona ym... Kalastus antaa oman haasteen ja erämaalammilta/järviltä niitä löytää. Välillä jää koko kalastus, kun istun ja ihailen maisemia tai vetelen hirsiä hyttysten syötävänä.
        Tuo idea, että kokoonnuttaisiin johonkin on ajatuksena hyvä, mutta ongelma on tosiaan se, niinkuin joku jo mainitsikin, että meitä on ympäri Suomea.
        Mutta voin tunnustaa, että tuntui hyvältä kuulla, että on vielä ihmisiä jotka vain nauttivat rauhallisesti luonnosta, niin kuin pitääkin. Hömpsötys on turhaa.
        Mä lähden taas elokuussa Kuusamoon ja arvatkaapas tuntuuko odotus pitkältä? Niin ja on matkakin pitkä täältä Lounais-Suomesta.
        Hyvää Kesää kaikille!


      • HYVÄ IDIS!!!
        samanhenkisiä kirjoitti:

        hajallaan ympäri maakuntia....ongelma on juuri se.Näillä palstoilla kun ei ole luottoa, niin on arveluttavaa ottaa mitään kontaktia kehenkään.

        Itse olen samanhenkinen, rauhallinen ja ikäni liikkunut luonnossa. Joskus olen yrittänyt löytää täältäkin kaveria......mutta ei mitään tulosta. Niin....miten sen sitten järjestäis järkevästi....pitäiskö perustaa hiljaa luonnossa kulkevien palsta, jonka kautta vois samanhenkiset tutustua toisiinsa. Vai järjestää joukko tapaaminen johonki esim. kansallispuistoon, jossa nuotion äärellä vois pohtia asiaa....en tiedä....olen jo lähes luovuttanut.

        Tuollainen ryhmä sopisi minullekkin.

        Itse en kalastele, mutta ei todellakaan haittaa jos sinä/te kalastelette, itse kun roikotan kameraa kaulassa, joten pienet ja isommatkin "tauot" ovat tervetulleita.

        Olen kanssa miettinyt tuota joukkotapaamista, vaikka ehkä mieluiten patikoinkin max. 4hengen ryhmässä.

        Jos vaan joku on kiinnostunut moisesta,niin laita mailia [email protected]

        Olen 02 alueelta.


      • hyvä idis!
        HYVÄ IDIS!!! kirjoitti:

        Tuollainen ryhmä sopisi minullekkin.

        Itse en kalastele, mutta ei todellakaan haittaa jos sinä/te kalastelette, itse kun roikotan kameraa kaulassa, joten pienet ja isommatkin "tauot" ovat tervetulleita.

        Olen kanssa miettinyt tuota joukkotapaamista, vaikka ehkä mieluiten patikoinkin max. 4hengen ryhmässä.

        Jos vaan joku on kiinnostunut moisesta,niin laita mailia [email protected]

        Olen 02 alueelta.

        että minne sellasen palstan voisi perustaa, mä kun en oikeen hallitse niitä juttuja ja mesekin on poissa käytöstä...

        ONKO SINULLA VINKKEJÄ?

        :)


      • samanhenkisiä
        samanhenkisiä kirjoitti:

        hajallaan ympäri maakuntia....ongelma on juuri se.Näillä palstoilla kun ei ole luottoa, niin on arveluttavaa ottaa mitään kontaktia kehenkään.

        Itse olen samanhenkinen, rauhallinen ja ikäni liikkunut luonnossa. Joskus olen yrittänyt löytää täältäkin kaveria......mutta ei mitään tulosta. Niin....miten sen sitten järjestäis järkevästi....pitäiskö perustaa hiljaa luonnossa kulkevien palsta, jonka kautta vois samanhenkiset tutustua toisiinsa. Vai järjestää joukko tapaaminen johonki esim. kansallispuistoon, jossa nuotion äärellä vois pohtia asiaa....en tiedä....olen jo lähes luovuttanut.

        Foorumin perustaminen ei käsittääkseni ole mikään vaikea juttu. Netti on pullollaan ilmaisia mahdollisuuksia, sekä erittäin helppoja käyttää....mutta. Jos todella on luonnossa liikkuva, niin ei se pelkkä kirjoittelu paljon anna.....pidemmän päälle. Minä ainakin olen jo hiukan kyllästynyt virtuaalimaailmaan......

        Toisaalta taas tapaaminen porukalla olisi mielenkiintoisempaa.....jos on vain halua ja tahtoa, niin ei sekään mikään ongelma ole. Porukka tapaamisessa on se hyvä puoli, että on enemmän turvaa ja porukasta on helpompi irtaantua jos ei kiinnosta....Aidosta luontoihmisestä saa aina kaverin/ystävän jos on vain itse avoin ja sopeutuva...sillä luonto pistää aina koetukselle ja paras selviytymis tapa on sopeutua....

        Meitä on hajallaan ympäri maakuntia.....ei tämäkään niin suuri este ole.....junia ja onnikoita kulkee ja autojakin on osalla porukkaa. Elikä ehdotan että kokoonnutaan (pienellä) porukalla nuotion ääreen turisemaan ja katsotaan tuleeko siitä mitään.


      • luontoon
        samanhenkisiä kirjoitti:

        Foorumin perustaminen ei käsittääkseni ole mikään vaikea juttu. Netti on pullollaan ilmaisia mahdollisuuksia, sekä erittäin helppoja käyttää....mutta. Jos todella on luonnossa liikkuva, niin ei se pelkkä kirjoittelu paljon anna.....pidemmän päälle. Minä ainakin olen jo hiukan kyllästynyt virtuaalimaailmaan......

        Toisaalta taas tapaaminen porukalla olisi mielenkiintoisempaa.....jos on vain halua ja tahtoa, niin ei sekään mikään ongelma ole. Porukka tapaamisessa on se hyvä puoli, että on enemmän turvaa ja porukasta on helpompi irtaantua jos ei kiinnosta....Aidosta luontoihmisestä saa aina kaverin/ystävän jos on vain itse avoin ja sopeutuva...sillä luonto pistää aina koetukselle ja paras selviytymis tapa on sopeutua....

        Meitä on hajallaan ympäri maakuntia.....ei tämäkään niin suuri este ole.....junia ja onnikoita kulkee ja autojakin on osalla porukkaa. Elikä ehdotan että kokoonnutaan (pienellä) porukalla nuotion ääreen turisemaan ja katsotaan tuleeko siitä mitään.

        Tuo kokoontuminen nuotion ääreen tuntuu loistavalta idealta jatketaan tästä ja ilmoittaudun osallistujaksi mutta kuka alkaa puuhamieheksi.


      • "hyvä idis"
        samanhenkisiä kirjoitti:

        Foorumin perustaminen ei käsittääkseni ole mikään vaikea juttu. Netti on pullollaan ilmaisia mahdollisuuksia, sekä erittäin helppoja käyttää....mutta. Jos todella on luonnossa liikkuva, niin ei se pelkkä kirjoittelu paljon anna.....pidemmän päälle. Minä ainakin olen jo hiukan kyllästynyt virtuaalimaailmaan......

        Toisaalta taas tapaaminen porukalla olisi mielenkiintoisempaa.....jos on vain halua ja tahtoa, niin ei sekään mikään ongelma ole. Porukka tapaamisessa on se hyvä puoli, että on enemmän turvaa ja porukasta on helpompi irtaantua jos ei kiinnosta....Aidosta luontoihmisestä saa aina kaverin/ystävän jos on vain itse avoin ja sopeutuva...sillä luonto pistää aina koetukselle ja paras selviytymis tapa on sopeutua....

        Meitä on hajallaan ympäri maakuntia.....ei tämäkään niin suuri este ole.....junia ja onnikoita kulkee ja autojakin on osalla porukkaa. Elikä ehdotan että kokoonnutaan (pienellä) porukalla nuotion ääreen turisemaan ja katsotaan tuleeko siitä mitään.

        tuota mieltä foorumin perustamisesta,niin ostaistko laittaa sellaisen pystyyn? Siellä olisi sitten helpompi keskustella ja vaihdella ajatuksia/mielipiteitä ENNEN retkiä/tapaamisia.

        En henkilökohtaisesti tarkoita mitään virtuaalijuttuja ja kinastelua siitä, onko se vai se teltta/makuupussi/kengät paremmat kuin joku muu...kuten täällä eräällä palstalla on tapana..

        Tunnustan toiseen kertaan, että minusta ei ole foorumia luomaan, olen aika huono netti/tietokoneasioissa.

        Ideoita muiltakin vastaanotetaan =D


      • Samanhenkiset
        "hyvä idis" kirjoitti:

        tuota mieltä foorumin perustamisesta,niin ostaistko laittaa sellaisen pystyyn? Siellä olisi sitten helpompi keskustella ja vaihdella ajatuksia/mielipiteitä ENNEN retkiä/tapaamisia.

        En henkilökohtaisesti tarkoita mitään virtuaalijuttuja ja kinastelua siitä, onko se vai se teltta/makuupussi/kengät paremmat kuin joku muu...kuten täällä eräällä palstalla on tapana..

        Tunnustan toiseen kertaan, että minusta ei ole foorumia luomaan, olen aika huono netti/tietokoneasioissa.

        Ideoita muiltakin vastaanotetaan =D

        yhteen.....niin, voisimme ruveta tosissaan miettimään ja jos on todellista tarvetta. Perustaa porukka joka viihtyy yhdessä harrastuksen parissa, on se sitten nettiyhteisö tai nuotion ympärillä istuskeleva. Porukkaan jossa ikään, sukupuoleen, uskontoon tai rotuun katsomatta kaikki olisi tervetulleita.(Kuulosti hiukan mahtipontiselta...) Mutta, mitään ei tapahdu jos ollaan vaan, joo joo en mä tiedä linjalla.

        Otan mielelläni ehdotuksia, ideoita, toiveita ja ennen kaikkea yhteyden ottoja vastaan, jotta tiedetään minkälainen tarve on. [email protected] 27 alkava loma, mahdollistaa asiaan perehtymisen.

        Ps. Laittakaa myös...paikkakunta josta olette ja millaisella kulkupelillä aiotte matkustaa....jos nuotiolla kokoonnutaan, niin tiedän mihin se nuotio perustetaan.

        Juhannus terveisin. kokopelli


      • trompi
        luontoon kirjoitti:

        Laittakaahan luontoseuraa kaipaavat viestiä tuleman niin jospa minä tai joku toinen löytäisi samanhenkisen matkakumppanin, itse en oikein yksinään halua pidemmille reissuille lähteä ja
        ystävistäkään ei löydy eräkaveria.

        terv. nainen 52v.

        jep tääl yx joka kaipaa keskustelu/ nuotioseuraa


      • trompi
        luontoon kirjoitti:

        Laittakaahan luontoseuraa kaipaavat viestiä tuleman niin jospa minä tai joku toinen löytäisi samanhenkisen matkakumppanin, itse en oikein yksinään halua pidemmille reissuille lähteä ja
        ystävistäkään ei löydy eräkaveria.

        terv. nainen 52v.

        Notskille sopii!!
        [email protected]


    • vilkaisemasa
    • hyvä opas
    • olette

      Kainuun- / Kuhmon luonnosta? Täältäkin löytyy mielestäni mukavia paikkoja,, esim. Elimyssalon luonnonpuisto, jossa olen muutaman kerran retkeillyt, myös monia muita lyhyempiä ja pidempiä valmiita polkuja.

      Toki voi sukeltaa (olisi ehkä suositeltavaakin), vaikka vain johonkin asumattomaan syrjäiseen kolkkaan, josta etsiä mukava joen-, lammen- tai järven ranta ja pysähtyä nauttimaan näkemästään ja kuulemastaan. Siinä sitä sielulle ravintoa.

      Kainuu on niin laaja että täältä löytyy valtavasti ihania paikkoja,, ei tarvi aina Lappiin asti mennä, vaikka sehän on tietenkin makuasia, mistä tykkää.

      • luontoon

        Kainuu sopii oikein hyvin tulen mielelläni vaikka etelästä olenkin


      • Annika81
        luontoon kirjoitti:

        Kainuu sopii oikein hyvin tulen mielelläni vaikka etelästä olenkin

        Ihanaa lukea tätä keskustelua!
        Täällä on kans muita, jotka pitävät retkeilystä ja kaipaavat retkiseuraa=)
        Itse olen asian ratkaissut liitymällä retkikerhoon. Sellainen toimii Oulussa=) Se järjestää aktiivisesti retkiä, jotka ovat ihan ilmaisia. Tietenkin pidemmälle lähtiessä joutuu maksamaan kukin omat kustannuksensa, mutta itse kerho ei peri maksuja. Lisäksi kuulun lintutieteelliseen yhdistykseen (Birdlifen alaisuudessa on omat paikallisyhdistykset). Sitä kautta olen käynyt useammilla retkillä ja saanut uusia kavereita=)
        Tällä hetkellä retkeilen usean kerran viikossa säästä/ työkiireistä riippuen. Joskus joka päivä=) Ei siihen tarvita kuin pyörä ja/tai omat jalat. Ei sen tarvitse olla mitään välineurheilua=) Omistan toki kaikennäköisiä retkivarusteita, joita käytän tarpeen tullen. Valiettavasti tänä vuonna lomaa on vasta elokuun puolivälin jälkeen, joten lomat menevät muiden lomalaisten kanssa ristiin. Toisaalta silloin on parempi aika seurata lintujen muuttoa=)


      • myös minä
        Annika81 kirjoitti:

        Ihanaa lukea tätä keskustelua!
        Täällä on kans muita, jotka pitävät retkeilystä ja kaipaavat retkiseuraa=)
        Itse olen asian ratkaissut liitymällä retkikerhoon. Sellainen toimii Oulussa=) Se järjestää aktiivisesti retkiä, jotka ovat ihan ilmaisia. Tietenkin pidemmälle lähtiessä joutuu maksamaan kukin omat kustannuksensa, mutta itse kerho ei peri maksuja. Lisäksi kuulun lintutieteelliseen yhdistykseen (Birdlifen alaisuudessa on omat paikallisyhdistykset). Sitä kautta olen käynyt useammilla retkillä ja saanut uusia kavereita=)
        Tällä hetkellä retkeilen usean kerran viikossa säästä/ työkiireistä riippuen. Joskus joka päivä=) Ei siihen tarvita kuin pyörä ja/tai omat jalat. Ei sen tarvitse olla mitään välineurheilua=) Omistan toki kaikennäköisiä retkivarusteita, joita käytän tarpeen tullen. Valiettavasti tänä vuonna lomaa on vasta elokuun puolivälin jälkeen, joten lomat menevät muiden lomalaisten kanssa ristiin. Toisaalta silloin on parempi aika seurata lintujen muuttoa=)

        Hei vaan!
        Juuri jotain tällaista ketjua olen kauan etsinyt! Minulla ei ole nykyisin yhtään retkikaveria, joten eipä tule sitten kauheasti retkeiltyäkään. Ennen olin aina joko menossa metsään tai tulossa sieltä. Olen 40 nainen itä-suomesta. Etenen hitaasti kuunnellen ja katsellen, enkä muutenkaan turhia hötkyile.Joskus on tullut vaellettua yksinkin.
        Mikäli suunnittelemanne retki toteutuu, niin olen valmis tulemaan mukaan, ellei mitään ihmeellistä ja kummaa tapahdu. Mulle saa kirjoitella
        osoitteeseen:[email protected]
        Syksyllä lähtisin mielelläni ruskareissulle Lappiin, jos vaan löytyisi mukava porukka/kaveri.


      • puhuttavankaan
        Annika81 kirjoitti:

        Ihanaa lukea tätä keskustelua!
        Täällä on kans muita, jotka pitävät retkeilystä ja kaipaavat retkiseuraa=)
        Itse olen asian ratkaissut liitymällä retkikerhoon. Sellainen toimii Oulussa=) Se järjestää aktiivisesti retkiä, jotka ovat ihan ilmaisia. Tietenkin pidemmälle lähtiessä joutuu maksamaan kukin omat kustannuksensa, mutta itse kerho ei peri maksuja. Lisäksi kuulun lintutieteelliseen yhdistykseen (Birdlifen alaisuudessa on omat paikallisyhdistykset). Sitä kautta olen käynyt useammilla retkillä ja saanut uusia kavereita=)
        Tällä hetkellä retkeilen usean kerran viikossa säästä/ työkiireistä riippuen. Joskus joka päivä=) Ei siihen tarvita kuin pyörä ja/tai omat jalat. Ei sen tarvitse olla mitään välineurheilua=) Omistan toki kaikennäköisiä retkivarusteita, joita käytän tarpeen tullen. Valiettavasti tänä vuonna lomaa on vasta elokuun puolivälin jälkeen, joten lomat menevät muiden lomalaisten kanssa ristiin. Toisaalta silloin on parempi aika seurata lintujen muuttoa=)

        mistään retkikerhosta, taitaa niitä olla vain suuremmilla paikkakunnilla.

        Itse en välttämättä jaksaisi kovin kauaa keskittyä vain lintujen tarkkailuun mutta muun oleilun lomassa niitäkin voisi katsella.

        En esim. lähes kokoajan jaksaisi kiikari silmillä tiirailla lintuja.

        Sitten tuo metsään meneminen, ei yksin metsässä oleilu ole minusta kivaa, yöksi en edes uskaltaisi jäädä,, mutta mukavassa seurassa, se olisi parempi ajatus.


    • eikö totta

      Melkeen 1700 uteliasta katsojaa tällä ketjulla ja vain muutama kannanotto????? Tai eihän tuo mitään outoa ole, me suomalaiset vaan olemme sellaisia.

      • hiking-girl

        Tässä sitä nyt sitten vaan jäkitetään, kurkkaillaan ja odotellaan Kokopellin mahdollista retkisivun laadintaa...

        Joka päivä kyllä mietin, että mitä voisin asialle tehdä jotta jotain tapahtuisi.

        Mulle saa edelleen laittaa mailia:
        [email protected] jos jollain jotain sydämmellä, liittyen retkeilyyn, luontokuvaukseen tai muuhun liittyvään.. :)


      • ja muutenkin
        hiking-girl kirjoitti:

        Tässä sitä nyt sitten vaan jäkitetään, kurkkaillaan ja odotellaan Kokopellin mahdollista retkisivun laadintaa...

        Joka päivä kyllä mietin, että mitä voisin asialle tehdä jotta jotain tapahtuisi.

        Mulle saa edelleen laittaa mailia:
        [email protected] jos jollain jotain sydämmellä, liittyen retkeilyyn, luontokuvaukseen tai muuhun liittyvään.. :)

        on kokopelli täystyöllistetty seuraavat kaksikuukautta....sory...Tiistaina alkaa työkomennus joka vie kaiken mehun miehestä....... vapaat vietän metsässä, elikä ottakaa joku toinen ohjat käsiinne.


      • hiking-girl
        ja muutenkin kirjoitti:

        on kokopelli täystyöllistetty seuraavat kaksikuukautta....sory...Tiistaina alkaa työkomennus joka vie kaiken mehun miehestä....... vapaat vietän metsässä, elikä ottakaa joku toinen ohjat käsiinne.

        vai 2 kuukautta?!
        Luulin, että sun loma alkaa kohta...

        Katsotaan miten käy, josko mulle joku uskaltaisi mailata...

        Muista: älä polta itseäsi loppuun :)


      • lomat on
        hiking-girl kirjoitti:

        vai 2 kuukautta?!
        Luulin, että sun loma alkaa kohta...

        Katsotaan miten käy, josko mulle joku uskaltaisi mailata...

        Muista: älä polta itseäsi loppuun :)

        siirretty hamaan tulevaisuuteen, vai kerkiääkö edes pitää loppuja lomia;-(

        kokopelli


      • metsämaija
        hiking-girl kirjoitti:

        Tässä sitä nyt sitten vaan jäkitetään, kurkkaillaan ja odotellaan Kokopellin mahdollista retkisivun laadintaa...

        Joka päivä kyllä mietin, että mitä voisin asialle tehdä jotta jotain tapahtuisi.

        Mulle saa edelleen laittaa mailia:
        [email protected] jos jollain jotain sydämmellä, liittyen retkeilyyn, luontokuvaukseen tai muuhun liittyvään.. :)

        ..joka haikailee retkiseuraa.
        Toki Lapin maisemat, ja myös Kainuu, on hienoja muttei aina tarvii sinne asti lähteä.
        Tämä siis etelämmässä asuville, eihän Lapistakaan tulla etelään päiväretkelle.

        Jokaisella varmasti kotinurkillaan hienoja ulkoilureittejä, päivän, parinkin pituisia joilla voisi piipahtaa ilman että monta viikkoa etukäteen pitää suunnitella edes muutaman päivän reissua.
        Tuollainen ei aina perheelliselle edes mahdollista.

        Edellisellä kotipaikkakunnallani oli retkeilyporukka joka tapasi noin kerran kuussa. Joka reissulle ei kaikki ehtineet mukaan, joskus oli 6, toisinaan 16, nuoria ja vanhoja. Retken lopulla sovittiin seuraava retkipäivä ja porukassa muutama aktiivi-ihminen vuorotellen suunnitteli seuraavan reissun jonka lähtöaika ja -paikka meilattiin kaikille. Toimiva resepti..ainakin meillä yli 10v.


      • metsämaija
        metsämaija kirjoitti:

        ..joka haikailee retkiseuraa.
        Toki Lapin maisemat, ja myös Kainuu, on hienoja muttei aina tarvii sinne asti lähteä.
        Tämä siis etelämmässä asuville, eihän Lapistakaan tulla etelään päiväretkelle.

        Jokaisella varmasti kotinurkillaan hienoja ulkoilureittejä, päivän, parinkin pituisia joilla voisi piipahtaa ilman että monta viikkoa etukäteen pitää suunnitella edes muutaman päivän reissua.
        Tuollainen ei aina perheelliselle edes mahdollista.

        Edellisellä kotipaikkakunnallani oli retkeilyporukka joka tapasi noin kerran kuussa. Joka reissulle ei kaikki ehtineet mukaan, joskus oli 6, toisinaan 16, nuoria ja vanhoja. Retken lopulla sovittiin seuraava retkipäivä ja porukassa muutama aktiivi-ihminen vuorotellen suunnitteli seuraavan reissun jonka lähtöaika ja -paikka meilattiin kaikille. Toimiva resepti..ainakin meillä yli 10v.

        sekä relaa.com ja vaellusnetissä olen peräänkuuluttanut tuollaista päiväretkiseuraa, tuloksetta.
        Mahtaavatko olla siellä vain virtuaalisia retkeilijöitä, kun ei minkäänlaista palautetta kuulunut.
        Myös Suomen Ladun toimintaa olen katsonut mutta ainakaan toistaiseksi en ole löytänyt 5km pitempiä reissuja


    • *ylläpito*

      Nyt se on sitten avattu, nimittäin RETKEILY/LUONTOFOORUMI. Tervetuloa kaikki luonnosta ja retkeilystä aidosti kiinnostuneet! Jotta saisimme karsittua heti alkuun edes osan häiriköistä pois, toimi seuraavasti; lähetä ylläpidolle s-postia osoitteeseen luonto.retkeily(at)gmail.com ja kirjoita viestikenttään: Luonto ja retkeilyfoorumi. Saat paluu viestinä sivuston osoitteen. Sitten vain turisemaan!

      • hiking-girl

        Oliko tuon ilmoituksen tarkoitus vain kerätä sähköpostiosotteita, kun mitään vastausta ei kuulu....?


      • madrededios
        hiking-girl kirjoitti:

        Oliko tuon ilmoituksen tarkoitus vain kerätä sähköpostiosotteita, kun mitään vastausta ei kuulu....?

        Ei ole mitään vastausta kuulunut ja olen todennut sen myös ettei täältä ilmeisesti löydä retkeily ja luontoihmisiä seuraksi yhteisille retkille tai muuten keskustelemaan.

        Minulle voi kirjoitella luonnosta, retkeilystä ,valokuvaamisesta ja kaikesta muustakin luontoon liittyvästä
        [email protected]


      • *sivuston ylläpito*
        hiking-girl kirjoitti:

        Oliko tuon ilmoituksen tarkoitus vain kerätä sähköpostiosotteita, kun mitään vastausta ei kuulu....?

        Sähköposti liikenteessä on ilmennyt häiriöitä.
        Esim. luukku.com:iin ei ole viestit menneet perille. Pyrimme toimittamaan viestit mahdollisimman pian.


      • vihdoin
        *sivuston ylläpito* kirjoitti:

        Sähköposti liikenteessä on ilmennyt häiriöitä.
        Esim. luukku.com:iin ei ole viestit menneet perille. Pyrimme toimittamaan viestit mahdollisimman pian.

        Nyt alkoi toimimaan tuo uusi sivusto ja mukana ollaan, tosin kerkiän vain satunnaisesti vierailemaan.....Porukka kasaan ja toimintaa.

        Terveisin. kokopelli


      • tuolla

        foorumilla.....tämän ketjun perusteella siellä luulisi olevan huomattavasti enemmän porukkaa?

        Ylläpidolle kysymys.....voisko tuota sivustoa hiukan monipuleistaa, jotta ei olis niin tylsä? Tai laittaa se jollekkin valmiille ilmaispohjalle, niin saatais sille monipulisuutta ja käyttömukavuutta lisää, voisi käyttäjiäkin tulla enemmän.


      • *ylläpito*
        tuolla kirjoitti:

        foorumilla.....tämän ketjun perusteella siellä luulisi olevan huomattavasti enemmän porukkaa?

        Ylläpidolle kysymys.....voisko tuota sivustoa hiukan monipuleistaa, jotta ei olis niin tylsä? Tai laittaa se jollekkin valmiille ilmaispohjalle, niin saatais sille monipulisuutta ja käyttömukavuutta lisää, voisi käyttäjiäkin tulla enemmän.

        Palautteita voi laittaa osoitteeseen [email protected] tai sivustolle. Huomaamme näin palautteet paremmin. Sivusto on tehty harrastelija pohjalta ja pyrimme kehittämään sitä pikkuhiljaa. Tarkoitus kuitenkin oli tehdä selkeä sivusto, jossa käyttäjät keskustelisivat samalla foorumilla. Aiheita sen takia vain kolme. Emme halunneet tehdä valmiille pohjalle, koska sellaisia foorumeita on olemassa jo paljon. Ongelmana niissä on, että niistä löytyy liikaa eri aiheita, joten käyttäjät ovat "hajallaan". Mutta toki otamme parannusehdotuksia vastaan aiemmin mainittuun osoitteeseen sekä itse sivustolle. Rohkeasti vain keskustelemaan, jotta saataisiin sitä vipinää sinne!!


    • joku

      Oletko käynyt www.vaellusnet.com sivuilla?

      • hiking-girl

        ollaan =D'


      • hiking-girl
        hiking-girl kirjoitti:

        ollaan =D'

        relaa.com sivuilla


      • ....
        hiking-girl kirjoitti:

        relaa.com sivuilla

        Olen etsiskellyt ihan vastaavaa netistä, että missä tutustuisi luontoihmisiin, mutta aika nihkeää tuntuu olevan


      • hiking-girl
        .... kirjoitti:

        Olen etsiskellyt ihan vastaavaa netistä, että missä tutustuisi luontoihmisiin, mutta aika nihkeää tuntuu olevan

        tainnut pahemmin edistyä...

        :(


    • lappifani

      Hei!
      Voisitko ajatella yhdistyksiin liittymistä!!??
      Esim. latuyhdistyksiin, luontoyhdistyksiin, retkeily-yhdistyksiin jne.
      Suomen Ladun jäsenyhdistyksiä on melkein joka paikkakunnalla.
      Hae Googlesta jollain sopivalla hakusanalla.
      Vai etkö ole yhdistysihmisiä...?
      terv "varsinainen yhdistysihminen"

      • rahatonjaau toton

        arvostavan lähialueretkeilyä


      • metsämaija
        rahatonjaau toton kirjoitti:

        arvostavan lähialueretkeilyä

        tuliko tästä "ylläpidon" retkifoorumista mitään siis se [email protected] jonne piti meili laittaa niin saa paremmat tiedot. Itse en ainakaan saanut vastausta


      • lappifani
        rahatonjaau toton kirjoitti:

        arvostavan lähialueretkeilyä

        .... tarkoitatko, että latuyhdistykset , siis Suomen Ladun yhdistykset, retkeilevät pääosin Lapissa.
        Ei pidä paikkaansa! Olen toiminut ja toimin kahdessa-kolmessa latuyhdistyksessä, ja ne järjestävät melkeinpä enemmän juuri lähiretkeilyä. Kun googlesta tai Suomen Ladun sivulta etsii eri paikkakuntien yhdistyksiä, sieltä löytää myös nämä toimintasuunnitelmat.


    • Olen etsinyt pyöräretkiseuraa ja kukaan ei ole vaivautunut edes vastaan koko viestiin. Siis sellaisia 100km pyöretkiä ja retkivarusteet mukaan sään mukaan. Ja vaikka kansallispuistoissa patikointia samalla.

    • aika pösilö oletki

      eipä ihme jos kukaan ei vastaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1741
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1735
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    8. 114
      1699
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe