Mitä sanoo metalliala? Kannattaako lähteä alalle?
Onko se yhtä vitutusta olla paskasissa hommissa päivästä toiseen? Uteliaisuudesta tiedustelen ja mietin alalle aikomista. Ei vittu tiedä!
METALLIALA
11
4564
Vastaukset 11
- DI-opiskelija
Totta kai homma voi olla välillä paskasta, mutta ainakin tällä hetkellä alalta pitäis löytyy töitä.
- saku
JOO KYLLÄ TIETENKIN LÖYTYY TÖITÄ MUTTA PALKAT ON SELLAISIA ETTEI NIILLÄ ELÄ:
- Pete
No tällä hetkellä on työtilanne vähän heikko, mutta ootas, kun vanhat kunnon pajaduunarit jää eläkkeelle vuosikymmenen lopussa, niin paikkoja löytyy ja jossain paikoissa voi jo itse sanella vähä palkkaa, riippuu tietenkin osaamisesta! Ammattimiehelle maksetaan hyvin, lusmuille huonosti!
- hitsooja
Pete kirjoitti:
No tällä hetkellä on työtilanne vähän heikko, mutta ootas, kun vanhat kunnon pajaduunarit jää eläkkeelle vuosikymmenen lopussa, niin paikkoja löytyy ja jossain paikoissa voi jo itse sanella vähä palkkaa, riippuu tietenkin osaamisesta! Ammattimiehelle maksetaan hyvin, lusmuille huonosti!
Eipä tässä paljon ole aika ootella sitä paratiisi maata missä metallialalla olisi hyvät palkat hommat siirtyy vaan viroon,kiinaan,koreaan ja muualle missä ei makseta edes tätä vähää.
- irtisanoo
Metsokonserni jakaa pitkäaikaisille ammattimiehilleen lopputilejä.
Kyllä ammatti on valittava alalta, joka kiinnostaa
huonon palkankin kestää, kunhan työ on mielekästä.
Itse en viihtyisi päivääkään teurastamolla, enkä hierojana, vaikka siitä maksettaisiin mitä hyväänsä. - hhhhhhhhhhitsaaja
Ja omaan laskuun. Teollisuudessa voipi jotenkin tienata, mutta työt raskaita ja pölyisiä. Eli hana asentajaksi vaan.
- G'Kar
Yli kakskyt vuotta metalli hommissa. Nelikymppisenä alkaa olla kaiken maailman kulumavikoja. Opiskelen tällähetkellä työni ohella, jotta pääsisin täältä pois.
- putkiseppä
Kannattavuutta kannattaa kyllä miettiä minä olin yitin hommissa kesällä yli 20vuoden kokemuksella ja palkka oli 9.79euroa/h naapurin poika tuli armeijasta ja saa autohommista 10euroa/h ruokarahan 2vuoden kokemuksells.
- Anonyymi
Miettikää nyt vielä.
- Anonyymi
Jos vuonna 2003 oli epäilyksiä alaan niin vuonna 2025 ehdoton ei koko alalle, joka on paskonut itsensä matalapalkka-alaksi.
- Anonyymi
Täyttä paskaa alusta loppuun saakka, tänä päivänä ei mitään järkeä koko alassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Älä unohda minua
Nainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit si84822On väärin
Tykätä ja haluta sua kun tilanne täysin mahdoton mutta minkäs teet. Mun sisällä roihuaa 🔥 kunpa tietäisit mitä sä minus43682Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?
Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v12658- 50609
- 65581
- 77524
Nyt on nyt
Turha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausl49451- 33444
- 42404
Saat mut hymyileen suuresti, ja odotan koska saan antaa sulle haleja ja pusuja ihan oikeasti
En tiedä mikä sussa on, mut sun koko olemus ja ilmeet, ja persoona ja ulkonäkö saa mut vaan hyvälle tuulelle. Oot vaan s14389Martina avautuu
Martina on päässyt kertomaan Feminassa konkurssistaan. On viettänyt monia unettomia öitä. On elänyt ikäänkuin painekatti120388Kadutko mies?
Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.29369Hyvästi Iisalmen Citymarket.
Nyt riitti huolimaton kassatoiminta!Nyt sattuu joka toisella käynnillä samaa,joko laskutettu samasta tuotteesta liian mo18362- 52358
Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?
Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.h119353- 56347
- 26346
- 59343
Mitä järkeä kiusata ihmisiä palstalla
Luuleeko ne kiusaajat oikeasti, että joku tosissaan ajattelisi niiden haukkujen olevan itselle? Hukkaan menee kiusaajill89338Kaivatun haluaminen
seksuaalisesti herättää syvältä selkärangasta esiin villieläimellisiä vaistoja sekä haluja peittäen sivistyneen ihmisenä27334