METALLIALA

KANDEEKO?

Mitä sanoo metalliala? Kannattaako lähteä alalle?
Onko se yhtä vitutusta olla paskasissa hommissa päivästä toiseen? Uteliaisuudesta tiedustelen ja mietin alalle aikomista. Ei vittu tiedä!

11

4541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DI-opiskelija

Totta kai homma voi olla välillä paskasta, mutta ainakin tällä hetkellä alalta pitäis löytyy töitä.

• saku

JOO KYLLÄ TIETENKIN LÖYTYY TÖITÄ MUTTA PALKAT ON SELLAISIA ETTEI NIILLÄ ELÄ:

• Pete

No tällä hetkellä on työtilanne vähän heikko, mutta ootas, kun vanhat kunnon pajaduunarit jää eläkkeelle vuosikymmenen lopussa, niin paikkoja löytyy ja jossain paikoissa voi jo itse sanella vähä palkkaa, riippuu tietenkin osaamisesta! Ammattimiehelle maksetaan hyvin, lusmuille huonosti!

• hitsooja
        Pete kirjoitti:

No tällä hetkellä on työtilanne vähän heikko, mutta ootas, kun vanhat kunnon pajaduunarit jää eläkkeelle vuosikymmenen lopussa, niin paikkoja löytyy ja jossain paikoissa voi jo itse sanella vähä palkkaa, riippuu tietenkin osaamisesta! Ammattimiehelle maksetaan hyvin, lusmuille huonosti!

Eipä tässä paljon ole aika ootella sitä paratiisi maata missä metallialalla olisi hyvät palkat hommat siirtyy vaan viroon,kiinaan,koreaan ja muualle missä ei makseta edes tätä vähää.

• irtisanoo

Metsokonserni jakaa pitkäaikaisille ammattimiehilleen lopputilejä.

Kyllä ammatti on valittava alalta, joka kiinnostaa

huonon palkankin kestää, kunhan työ on mielekästä.

Itse en viihtyisi päivääkään teurastamolla, enkä hierojana, vaikka siitä maksettaisiin mitä hyväänsä.

• hhhhhhhhhhitsaaja

Ja omaan laskuun. Teollisuudessa voipi jotenkin tienata, mutta työt raskaita ja pölyisiä. Eli hana asentajaksi vaan.

• G'Kar

Yli kakskyt vuotta metalli hommissa. Nelikymppisenä alkaa olla kaiken maailman kulumavikoja. Opiskelen tällähetkellä työni ohella, jotta pääsisin täältä pois.

• putkiseppä

Kannattavuutta kannattaa kyllä miettiä minä olin yitin hommissa kesällä yli 20vuoden kokemuksella ja palkka oli 9.79euroa/h naapurin poika tuli armeijasta ja saa autohommista 10euroa/h ruokarahan 2vuoden kokemuksells.

• Anonyymi

Miettikää nyt vielä.

• Anonyymi

Jos vuonna 2003 oli epäilyksiä alaan niin vuonna 2025 ehdoton ei koko alalle, joka on paskonut itsensä matalapalkka-alaksi.

• Anonyymi

Täyttä paskaa alusta loppuun saakka, tänä päivänä ei mitään järkeä koko alassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      30
      5207
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      140
      2442
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      139
      2108
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      53
      1945
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1800
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      57
      1317
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      171
      1121
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      958
    9. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      313
      879
    10. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      171
      800
    Aihe