Mitä sanoo metalliala? Kannattaako lähteä alalle?
Onko se yhtä vitutusta olla paskasissa hommissa päivästä toiseen? Uteliaisuudesta tiedustelen ja mietin alalle aikomista. Ei vittu tiedä!
METALLIALA
11
4282
Vastaukset
- DI-opiskelija
Totta kai homma voi olla välillä paskasta, mutta ainakin tällä hetkellä alalta pitäis löytyy töitä.
- saku
JOO KYLLÄ TIETENKIN LÖYTYY TÖITÄ MUTTA PALKAT ON SELLAISIA ETTEI NIILLÄ ELÄ:
- Pete
No tällä hetkellä on työtilanne vähän heikko, mutta ootas, kun vanhat kunnon pajaduunarit jää eläkkeelle vuosikymmenen lopussa, niin paikkoja löytyy ja jossain paikoissa voi jo itse sanella vähä palkkaa, riippuu tietenkin osaamisesta! Ammattimiehelle maksetaan hyvin, lusmuille huonosti!
- hitsooja
Pete kirjoitti:
No tällä hetkellä on työtilanne vähän heikko, mutta ootas, kun vanhat kunnon pajaduunarit jää eläkkeelle vuosikymmenen lopussa, niin paikkoja löytyy ja jossain paikoissa voi jo itse sanella vähä palkkaa, riippuu tietenkin osaamisesta! Ammattimiehelle maksetaan hyvin, lusmuille huonosti!
Eipä tässä paljon ole aika ootella sitä paratiisi maata missä metallialalla olisi hyvät palkat hommat siirtyy vaan viroon,kiinaan,koreaan ja muualle missä ei makseta edes tätä vähää.
- irtisanoo
Metsokonserni jakaa pitkäaikaisille ammattimiehilleen lopputilejä.
Kyllä ammatti on valittava alalta, joka kiinnostaa
huonon palkankin kestää, kunhan työ on mielekästä.
Itse en viihtyisi päivääkään teurastamolla, enkä hierojana, vaikka siitä maksettaisiin mitä hyväänsä. - hhhhhhhhhhitsaaja
Ja omaan laskuun. Teollisuudessa voipi jotenkin tienata, mutta työt raskaita ja pölyisiä. Eli hana asentajaksi vaan.
- G'Kar
Yli kakskyt vuotta metalli hommissa. Nelikymppisenä alkaa olla kaiken maailman kulumavikoja. Opiskelen tällähetkellä työni ohella, jotta pääsisin täältä pois.
- putkiseppä
Kannattavuutta kannattaa kyllä miettiä minä olin yitin hommissa kesällä yli 20vuoden kokemuksella ja palkka oli 9.79euroa/h naapurin poika tuli armeijasta ja saa autohommista 10euroa/h ruokarahan 2vuoden kokemuksells.
- Anonyymi
Miettikää nyt vielä.
- Anonyymi
Jos vuonna 2003 oli epäilyksiä alaan niin vuonna 2025 ehdoton ei koko alalle, joka on paskonut itsensä matalapalkka-alaksi.
- Anonyymi
Täyttä paskaa alusta loppuun saakka, tänä päivänä ei mitään järkeä koko alassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2583730
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1352687Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta162172Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!3541936Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2281934- 571488
Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita491434Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan741162- 1031157
- 1111150