METALLIALA

KANDEEKO?

Mitä sanoo metalliala? Kannattaako lähteä alalle?
Onko se yhtä vitutusta olla paskasissa hommissa päivästä toiseen? Uteliaisuudesta tiedustelen ja mietin alalle aikomista. Ei vittu tiedä!

9

4040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DI-opiskelija

Totta kai homma voi olla välillä paskasta, mutta ainakin tällä hetkellä alalta pitäis löytyy töitä.

• saku

JOO KYLLÄ TIETENKIN LÖYTYY TÖITÄ MUTTA PALKAT ON SELLAISIA ETTEI NIILLÄ ELÄ:

• Pete

No tällä hetkellä on työtilanne vähän heikko, mutta ootas, kun vanhat kunnon pajaduunarit jää eläkkeelle vuosikymmenen lopussa, niin paikkoja löytyy ja jossain paikoissa voi jo itse sanella vähä palkkaa, riippuu tietenkin osaamisesta! Ammattimiehelle maksetaan hyvin, lusmuille huonosti!

• hitsooja
        Pete kirjoitti:

No tällä hetkellä on työtilanne vähän heikko, mutta ootas, kun vanhat kunnon pajaduunarit jää eläkkeelle vuosikymmenen lopussa, niin paikkoja löytyy ja jossain paikoissa voi jo itse sanella vähä palkkaa, riippuu tietenkin osaamisesta! Ammattimiehelle maksetaan hyvin, lusmuille huonosti!

Eipä tässä paljon ole aika ootella sitä paratiisi maata missä metallialalla olisi hyvät palkat hommat siirtyy vaan viroon,kiinaan,koreaan ja muualle missä ei makseta edes tätä vähää.

• irtisanoo

Metsokonserni jakaa pitkäaikaisille ammattimiehilleen lopputilejä.

Kyllä ammatti on valittava alalta, joka kiinnostaa

huonon palkankin kestää, kunhan työ on mielekästä.

Itse en viihtyisi päivääkään teurastamolla, enkä hierojana, vaikka siitä maksettaisiin mitä hyväänsä.

• hhhhhhhhhhitsaaja

Ja omaan laskuun. Teollisuudessa voipi jotenkin tienata, mutta työt raskaita ja pölyisiä. Eli hana asentajaksi vaan.

• G'Kar

Yli kakskyt vuotta metalli hommissa. Nelikymppisenä alkaa olla kaiken maailman kulumavikoja. Opiskelen tällähetkellä työni ohella, jotta pääsisin täältä pois.

• putkiseppä

Kannattavuutta kannattaa kyllä miettiä minä olin yitin hommissa kesällä yli 20vuoden kokemuksella ja palkka oli 9.79euroa/h naapurin poika tuli armeijasta ja saa autohommista 10euroa/h ruokarahan 2vuoden kokemuksells.

• Anonyymi

Miettikää nyt vielä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2742
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2302
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2180
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1792
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1652
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1586
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      294
      1470
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    Aihe