Avioehdon

tekeminen

Osaisikohan joku viisaampi neuvoa, millainen avioehto pitäisi tehdä minun tapauksessani:
olemme siis menossa naimisiin,minä omistan tämän tilan ja minulla on lapsia edell.liitosta(lapset täysi-ikäisiä).
Tulevalla miehelläni on suurehko metsätila kesämökkeineen ja hän on lapseton.
Koti on täällä minun luonani.
Olemme tehneet jo aiemmin testamentit toisillemme,siis miehelläni on asumisoikeus elämänsä loppuun asti,mutta täysi omistusoikeus lapsillani,ja minä perin hänet kokonaisuudessaan jos hän kuolee ensin.Minun omaisuuteni jää tietenkin lapsilleni kokonaan ja he perivät myös tulevan mieheni omaisuuden.
Onko asumisoikeudessa huomioitava jotain muuta tärkeää?
Aviohdon teemme toki tuomarin luona,mutta jotenkin on niin monta juttua tässä meidän omistuskiemuroissa,että itse jo menny sekaisin.
Minun pitää siis ennen avioitumista tehdä pomminvarma paperi,että omat lapseni perii minut aina eikä mitään omaisuutta joudu muualle,enkä unohda mitään kohtaa mainita avio-ehdossa.
Kaikkein tärkeintä on että lapset saavat kaiken,olen jo yhden eron jyvittänyt ,siitä selvinnyt,ei enää uutta.
Miehelläni ei ole rintaperillisiä,perijät äiti ja sisar.
Minulla on vielä yritys,joka sekin pitäisi jäädä avio-oikeuden ulkopuolelle.Eli jos tulisi ero,siitä ei ulkopuoliset saisi silloin osaansa vaan lapseni perisivät.
Olen tehnyt myös suurehkon henkivakuutuksen,jonka edunsaajat on lapseni.Siihenhän ei koske avio-oikeus?

3

825

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nix nax

>>Minun pitää siis ennen avioitumista tehdä pomminvarma paperi,että omat lapseni perii minut aina>eikä mitään omaisuutta joudu muualle,enkä unohda mitään kohtaa mainita avio-ehdossa.>Onko asumisoikeudessa huomioitava jotain muuta tärkeää?>Olen tehnyt myös suurehkon henkivakuutuksen,jonka edunsaajat on lapseni.Siihenhän ei koske avio-oikeus?

• nulla

www.maistraatti.fi

ja siitä "avioehto"

siellä kun käy saa myös vihkosen, jossa asia
        on selitetty mielestäni kohtuu selkeästi.
        siinä sanotaan myös että asia on monesti monimutkainen joten suositellaan asianajajaa tms...

• jeanniina

Mikäli haluat, että sinun omaisuutesi menee vain sinun lapsillesi tai heidän lapsilleen, niin suosittelen testamentissa rajaamaan lapsien puolisot pois sekä toissijaismääräyksellä määräämään, että jos toinen lapsistasi kuolee ilman rintaperillisiä, niin hänen omaisuutensa menee sitten toiselle lapsellesi eikä sitten perintökaaren mukaan (tällöinhän osa omaisuudestasi livahtaisi kivasti exällesi, joka on lastesi isä).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      151
      10954
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5230
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2443
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      30
      2143
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1711
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1554
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      30
      1241
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1176
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      92
      935
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      317
      892
    Aihe