sotaharjoitus -95 Savonlinnan alueella

kertaaja

Muistaako kukaan, mikä sotaharjoitus oli talvella -95 Savonlinnan alueella ja lähikunnissa? Eipä ole sen jälkeen näkynyt harjoituksia. Ihan mukava kuitenkin olisi, jos täälläpäin pidettäisiin harjoituksia. Voisi jopa päästä kertausharjoitukseen oman kotikylän lähistölle ;)

11

1148

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kosander

joo hyvin muistan ,ku olin ite intissä ja kylmä oli...

• mahtollisesti

niitä varusmiespellejä joilta ei meinannut teltta nousta kuusikkoon millään. Taisi poikia vähän hävettää kun reserviläisiltä tämmöiset pikkurutiinit sujuivat vielä vanhasta muistista ilman isompia ponnistuksia. Olin vaistoavani vähän kateuttakin varusmiespoloisten kasvoilla. Ainakin oman aselajini kannalta katsottuna mukava kertausharjoitus näin joukkueenjohtajan kokemana. Riippuu tietysti aina porukasta mutta silloin natsasi kyllä melkein kaikki.

• harjoitusmaalejakin

Nyt olisi niitä luontaisia vihollisiakin harjoitusmaaleiksi ajelemassa pitkäkilpisillä autoillaan.

• Savon terroristi

Prismasta ostamaan vesipistooli ja yksilahkeiset uimahousut 60 senttiä leveällä taisteluvyöllä.

• Mukana ollut

Silloin harjoiteltiin prikaatin puolustustaistelua muistaakseni parin pataljoonan voimin. Alueena oli Sulkava-Kallislahti.
      Itse oli yhden komppanian varapäällikkönä siinä harjoituksessa.

• Toimin silloin sotapäällikkönä ja takaan että sotilaat olivat pahempia kuin muukalaislegioona.

Tosin viimeiset kolme päivää olin kännissä joten niiltä päiviltä muistikuvat ovat hataria. Muistaakseni kuitenkin kävimme rohkeasti 15 kilometriä Venäjän rajan puolella ja tuhosimme kuusi venäläiskylää.

• Savoko rulettaa

Idiootti!

• Savoko rulettaa kirjoitti:

Idiootti!

Kun sota alkaa niin sinäkin keltanokka kiität minua siitä että suojelen sinun kotiasi(vaikkakin on homeinen yksiö)

• INTIN KÄYNYT

POJAT , SE OLI KARHU 95 NIMINEN HARJOITUS
      OLIN ITSE SIELLÄ SPADENA HERRA SPADENA

LEPOOOOOOOOO

• Lepo...

Vasen..Oikea

• S.

mars

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      202
      2142
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      159
      1429
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      227
      1071
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      917
    5. 58
      908
    6. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      72
      831
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      47
      823
    8. 93
      787
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      697
    10. Hyvinvointitalo, mitä sanoo Korkein hallinto-oikeus . Mikä on kansalaisten oikeusturva?!

Onpa mielenkiintoisessa vaiheessa Pyhäjärven hyvinvointitalon kohalo; Saako rakentaa, vai eikö? Kaupungin tekninen johta
      Pyhäjärvi
      109
      697
    Aihe