Mikä näistä rinkoista paras

mulle

Olen hankkimassa itselleni uutta rinkkaa, mutta vaihtoehtoja on todella paljon. Lähinnä olen kuitenkin miettinyt seuraavia: Savotan 1200, 906 ja Berghaus Vulcam.

Mikä näistä kolmesta olisin mielestänne paras?

Vaatimuksia: Tukeva ja hyvä kantaa, ei hiosta selkää ja hyvin tilaa n. viikon mittaisia vaelluksia ajatellen.
Tietysti mm. rinkan sopivuus riippuu paljon kantajan omista ominaisuuksista, mutta sellaisia yleisiä kokemuksia saisi kirjoittaa.

13

8862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla

      Vaustauksia ei ehtinyt tulla, mutta minusta tuli Berghaus Vulcanin omistaja. Hyvän tuntuinen rinkka oli ja sainpa vielä satasen halvemmalla kuin muualla olisi maksanut. Niin ja tilavuuskin sellaiset mukavat 100 litraa.

      • vai rinkka

        Kaikki mitä minä vaelluksilla tarvitsen, sopii taskuihin.


      • ei tarvita

        100 litraa tavaraa eli liian ison ostit.


    • rinkalla

      olen hyvin pärjännyt. N. 5 vuotta sitten ostin Haltin noin 65 -litraisen. Hyvä on ollut.

    • Anssi

      En noista rinkoista tiedä mitään, mutta itselläni on Deuter Aircontact Pro 70 15, joka on ollu enemmän kuin loistava.

      Kyseinen rinkka on juuri mitä kaipaat:

      "Tukeva ja hyvä kantaa, ei hiosta selkää ja hyvin tilaa n. viikon mittaisia vaelluksia ajatellen."

      Hintaahan sillä on aika paljon, mutta luulisi tuon kestävän aika hyvin käytössä (itselläni ollut vasta vuoden, niin en voi vielä sanoa)

      • jopi

        Deuter on hintansa väärti! En ole katunut hetkeäkään. 65 10:llä seikkailee mainiosti 7-10 vrk ja 75 10:llä vaikka syksystä jouluun.
        Varmasti muistakin merkeistä löytyy kantajalleen hyvä rinkka, mutta liian suureen pakkaa vain liikaa turhaa tavaraa -ja liikaa painoa.
        Pääsääntö kaikissa varusteissa on kuitenkin, että halpaa ja hyvää ei olekaan.


    • tämtämä

      Savotta on luja sekä hyvä kantaa.

    • Juti

      Itse olen noista ehdottomasti Savotta 906 kannalla.

      • kestää

        Meidän perheessä on ollut savottarinkat 906 ja 1200 noin 20 vuotta. Vaelluksia on ollut vain muutamia, mutta vuosittain useita kävelyjä tiettömän taipaleen taakse mökille.
        Rinkat ovat edelleen hyvässä kunnossa, yhtään soljen, vetoketjun tms. korjausta ei ole tarvinnut tehdä. Ovat olleet hintansa väärti.


      • AXX
        kestää kirjoitti:

        Meidän perheessä on ollut savottarinkat 906 ja 1200 noin 20 vuotta. Vaelluksia on ollut vain muutamia, mutta vuosittain useita kävelyjä tiettömän taipaleen taakse mökille.
        Rinkat ovat edelleen hyvässä kunnossa, yhtään soljen, vetoketjun tms. korjausta ei ole tarvinnut tehdä. Ovat olleet hintansa väärti.

        Omasta kokemuksesta sanon, että putkirinkkaan en enää ikinä koske. Moderniin rinkkaan verrattuna painava ja huonompi kantaa. Itse hankin viime vuonna Osprey Argon 85:n. Liikkeessä säädetiin selän mitta ja lantiovyö muokatiin minulle sopivaksi. Istuu selässä kuin liimattuna. Ovh kallis, mutta alennusmyynnistä sain huomattavasti halvemmalla kuin esim savotta 906:n, jota ei juuri alessa näy.

        Rinkan koko pitää katsoa tietysti tarpeen mukaan, mutta mielummin pikkasen liian iso kuin pieni. Parempi, että saa pakattua tavarat rinkan sisäpuolelle säältä suojaan.

        Ospreyn huonona puolena näkisin sen, että kun lantiovyö on muokattu sinulle, niin jos kaverille lainaa, niin ei oo sit ihan sopiva.

        Kannattaa joka tapauksessa käydä testaamassa erilaisia rinkoja, että löytää sen itselleen sopivimman vaihtoehdon. Toinen kun tykkää äidistä ja toinen tyttärestä :)

        Lisäksi rinkan vuokraus on hyvä ja edullinen vaihtoehto, jos ei välttämättä tarvitse omaa.


    • naapurin mikko

      älköös ny! itselläni on 65L Commander trek ja ostaan kesäks 85-100L Fjällräven Kajkan, syynä et 65L rinkkaan ei vaa mahdu talvimakuupussi tai no mahtuu mut ei sit saa ulos alta puolentunnin ja ei mahdu muuta kuin nenäliina pakkaus.

    • hammocks
    • 906 rulaa

      Itsellä Svotta 906 joka on ollut todella kovassa käytössä yli 20 vuotta. Vielä ehjä mutta reissussa rähjääntynyt.

      Itse en taas koske kepilläkään tuollaiseen anatomirinkkaan. Huvin vuoksi on tullut erämessuilla ja näyttelyissä kokeiltua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1955
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      139
      1430
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe