IHOTAUTI?

apua..

Hei. Mulla on ajokoira, jolta lähtee laikuttain karvoja. Kuono, jalat, häntä ja rinta ovat pahimmat alueet. Karva yksinkertaisesti harvenee tietyltä alueelta, ja hiljalleen häviää kokonaan parin sentin kokoisilta alueilta. Koiran aluset on vaihetti ja siivottu. Koiraa harjataan säännöllisesti, sekä käytetään 2-4 kertaa lenkillä päivässä. Ulkona asustelee. Syö täysin normaalisti ja aivan yhtä reipas kun aina ennenkin. Mistä karvanlähtö johtuu?

6

1688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eevert

      Minkä ikäinen koirasi on? Saattaisi olla jokin sairaus tai puutostauti joidenkin kivennäis- tai hivenaineiden suhteen. Eläinlääkärillä kannattaa tutkituttaa. Punkit ja allergia mahdollisia. Oletan, että olet madottanut koirasi pari kolme kertaa vuodessa.

    • Ongelmasta

      Ruokinta saattaa korjata tilannetta jonkin verran
      eli syötä koirallesi kotiruokaa ja lihaa ei misssään nimessä tehdaspöperöitä ja ilmoita ongelmasta oman alueesi jalostusneuvojille niin seuraavat pentueiden tiettäjät osaavat varoa sen sukuhaaran koiria.Kun koiria jalostetaan niin ensimmäinen ja ehdoton edellytys on , että vanhemmat on TERVEITÄ tämä edellytys ajaa kaikkien muiden ominaisuuksien edelle.Äläkä missään nimessä käytä koiraasi siitokseen.

      • kyseessä

        Olisiko kyse koiran vehnäallergiasta? Meillä ajokoiralla kyseinen allergia. Jätä vilja (ja myös sisäelimet) pois jos syö. Suosi esimerkiksi riisiä, jauhelihaa, koko lihaa, kanaa ja kalaa. Lisäksi saatavilla koirien lääkeshampoota joka helpottaa ja myös eläinlääkäriltä lääkkeitä.


    • lääkäriin

      Vieppä koirasi lääkäriin, niin asia selviää ja
      koirakin voi paremmin. Syitä voi olla todella monta!

    • koiran isäntä

      Hei ! nuo kuulostaa samalta kuin meillä oli. Pieniä Koiralle tuli kolikon kokoisia laikkuja. käynti eläinlääkärillä paljasti että koiralla oli joku sieni infektio. Mistä lie saanut. sen voi ssada mm tuotantoeläimistä sanoi lääkäri. Homma hoitui muistaakseni Bimafusin salvalla jota käytetään ihmisiin. toki käynti e-lääkärillä on suositeltavaa

      • kokemusta on

        vois olla sikaripunkki,se tarttuu emon synnytyskanavan kautta,mutta ei tartu muuten ku emolta pennulle.meidän koiralla on ollu sikaripunkki.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      182
      1981
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      274
      1499
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1305
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1097
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      72
      1082
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      77
      1017
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      180
      1010
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      3
      848
    9. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      825
    Aihe