lähihoitajan työt...

memee

Olen raskaana viikoilla 9 plus 4. Teen lähihoitajan töitä, jotka kieltämättä ovat raskaita. Onko muilla kokemusta raskaasta työstä. Mistä tietää onko työ liian rankkaa? Minulla on ollut alaselkäkipua. Se saattaa johtua raskaasta työstä, mutta mistä tiedän onko tämä silti normaalia? Alavatsaani saattaa välillä myös vähän pistellä, mutta ei pahasti.

Osaako joku kertoa mistä johtuu :) Olisi myös kiva saada kokemuksia muilta lähihoitajilta /raskaan työn raatajilta :)

6

3995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomalainen muslimi

Hei!

Kaikilla raskaus on erilainen, osa joutuu jäämään aiemmin pois töistä jos on supistuksia ym. vaivoja. Itse olen töissä lähihoitajana vuodeosastolla jossa sekä kuntoutujia että pitkäaikaisia potilaita.
      Vielä olen pystynyt olemaan töissä ilman sairaslomia. Viikko 24 lähestyy.

Jaksamista sulle töihin, tee se minkä jaksat, oma keho kyllä kertoo kun aika levätä :)

• Minä-------

olen lähihoitaja, ja työskentelen vaikeasti dementoituneiden kanssa. Suurin osa on todella raskaita asukkaita kun heittäytyvät jalattomiksi, ja vastustelevat perinpohjin kun itse pitäisi kyykkiä lattianraossa pukemassa heitä. Kaikki ovat siis täysin autettavia, ja aggressiivisiakin.

Nopeat nostot ja sellaiset repäisyliikkeet kun pitää ottaa vanhuksesta "koppi", niin silloin on sattunut mahaan, ja lujaa. Alaselkä on nyt alkanut väsymään ihan mahdottomasti kun on jalkojen päällä koko ajan, paljon kyykkyyn-ylös, ja paljon nosteluita. Jalat ovat todella väsyneet työpäivän jälkeen.

Nyt olen rv 25 ja päätin että jään äitiyslomalle 50 arkipäivää ennemmin, ja pidän vielä kesälomat ennen sitä. Yritän olla töissä, ja jos kivut pahenevat niin haen sairaslomaa.

Kuuntele kroppaasi, teet niin kauan töitä kuin hyvältä tuntuu, ja otat sairaslomaa tarvittaessa. Muutaman päivänkin huilaaminen tekee ihmeitä.

Nautinnollista odotusaikaa =)

-Tanja rv 25-

• irkku88

minäki oon lähihoitaja ja 20 vkolla raskaana, esikoista odottelen:) Työ on aikamoisen raskasta,(dementoituneita ja vanhuksia hoitelen) sen jokainen hoitaja tietää. Mutta kuten aiemmat kirjoitajat ovat todenneet, täytyy vaan kuunnella omaa kehoa ja yrittää tehdä siirrot yms. mahdollisimman ergonomisesti! Ihanaa odotusaikaa teille hoitsut, yritetään jaksaa tätä rankkaa työtä ja nauttia samalla odotusajasta. p.s. teettekö yövuoroja normaalisti?

• olen

perhepäivähoitaja,ja vaikka lapset ei yhtä painavia olekaan kuin aikuiset niin kantamista ja potkuja ym yllättävää saattaa tulla.itsellä nyt 10rv ja olin jo viikon saikulla verenvuodon takia(istukasta vuoti..).Kohtuni on aika supistusherkkä ollut aiemmissa raskauksissa ainakin.Luulenpa etten kovin pitkään pysty töitä tekemään. Onneksi kohta kesäloma!!

• porkkana84
        olen kirjoitti:

perhepäivähoitaja,ja vaikka lapset ei yhtä painavia olekaan kuin aikuiset niin kantamista ja potkuja ym yllättävää saattaa tulla.itsellä nyt 10rv ja olin jo viikon saikulla verenvuodon takia(istukasta vuoti..).Kohtuni on aika supistusherkkä ollut aiemmissa raskauksissa ainakin.Luulenpa etten kovin pitkään pysty töitä tekemään. Onneksi kohta kesäloma!!

Moi! Täällä kans yksi lähihoitaja ja työskentelen päivystyksen vuodeosastolla, joten meno on melkoista ja kaikenlaista kokee ja näkee. Nyt alkoi just rv25 ja kerran olin 5päivää selkäkipujen vuoksi saikulla. Yötyöt lopetin rv20.
        Parin viikon päästä 2 viikon kesäloma! Ihanaa! :) Olen jaksanut mielestäni hyvin ja pieni mahanikaan ei ole vielä ollut missään tiellä.
        Nyt on alkanut 24/7 närästys, pissalla juokseminen, hiiva x3, yöllinen unettomuus ja painajaiset, itkuisuus/ylipirteys. :)
        Koitetaan jaksaa työssämme ja saikulle sitten kun siltä tuntuu, harvoin sitä kuitenkin raskaana ollaan ja silloin on ajateltava myös vauvaa eikä pelkästään itseään!

• toistaiseksi -->

Vanhustyössä ja noin vkoille 26 - 30 aina ollut töissä raskausaikoina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Dannysta tulee isä 83-vuotiaana

Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll
      Maailman menoa
      185
      8521
    2. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      257
      4300
    3. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      136
      3639
    4. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      106
      3423
    5. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      19
      2430
    6. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      4
      2245
    7. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      27
      2076
    8. Kunnanjohtaja haista sinä

Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei
      Heinävesi
      41
      1779
    9. Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?

Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik
      Liharuoka
      61
      1633
    10. Loimaan k-citymarketilla puukotus

Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun
      Loimaa
      48
      1587
    Aihe